Jump to content
IGNORERAD

Dessa skumma utlänningar i Pattaya...


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    51

  • GammalDansken

    30

  • silom

    28

  • noBuzz

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Du borde kanske läsa detta:

http://www.expressen...-startades-av-s

Det har jag gjort (nu).

Med den försiktigt källkritiska inställning som alla Expressens artiklar bör utsättas för.

Men det har ju inte mycket med mitt inlägg att göra.

Som inte handlar om vem som gjort vad utan vem som fått det sämre.

Om det är tillräckligt illa som det är eller om fler, och i så fall vem bör få det sämre och hur.

Om det finns bättre länder att leva i

för de som inte redan förpassats till Kuba eller ännu värre platser.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag gjort (nu).

Med den försiktigt källkritiska inställning som alla Expressens artiklar bör utsättas för.

Men det har ju inte mycket med mitt inlägg att göra.

Som inte handlar om vem som gjort vad utan vem som fått det sämre.

Om det är tillräckligt illa som det är eller om fler, och i så fall vem bör få det sämre och hur.

Om det finns bättre länder att leva i

för de som inte redan förpassats till Kuba eller ännu värre platser.

Det var ett jävla tjatande om Cuba, åk dit istället vet ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det var ett jävla tjatande om Cuba, åk dit istället vet ja!

Åk dit, ja.

Heter det der, die eller das Endlösung?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Oj då

Två minuskarmapoäng i följd och i samma tråd från en helt ny medlem

15 rader i karmaloggen utan att skriva ett inlägg själv???

Inte så noga för egen del, men arne kommer att gå i taket och då blir det

inte kul att heta CNMK

Skriv ett inlägg CNMK, vetja - Utan inlägg går det inte att ge dig plus.

Skriv t.ex. om din inställning till SD eftersom det tydligen är något som berör.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här den nya mjukare och mindre provocerande broder som talar? Eller är det vårvindarna nere i Skåne som blåst så hårt att kappan hamnat rejält på sniskan? :crazy:

Nå bäste bror? :whistle:

Lyfter frågan eftersom det finns många obesvarade frågor från herr BTT. ;)

broder tuk tuk, den 09 February 2010 - 21:37 , sade:

Så länge man inte är gravt utvecklingsstörd eller har en skada som begränsar nödvändiga kroppsliga funktioner permanent så finns det arbetsuppgifter för de flesta.

Så vad gäller den biten är alliansens arbetslinje inte helt fel.

Problemet är givetvis att det inte finns några behov av enarmade Bengt eller blinda Lina på dagens arbetsmarknad.

Så devisen att ALLA kan göra något stämmer inte med verkligheten.

Däremot kan man nog lugnt påstå att sittande regering förstått att det finns en hel del individer som utnyttjat sossarnas frikostiga sjukförsäkringssystem, personer som med lite piska mycket väl kan uträtta något på en arbetsplats.

Dessa personer kostar ju skattebetalarna en hel del pengar som kan läggas på nyttigare saker.

Att sedan vissa riktigt sjuka kommer i kläm och tvingas ut på arbetsmarknaden med sänkt bidrag är ju tragiskt.

Men när ett land sjukpensionerar 170 människor om dagen trots att landet rent statistiskt ligger i topp vad gäller god hälsa, då måste ju något vara skumt??

Mycket riktigt har ju sjukfrånvaron minskat med hårdare regler.

Undras vad det kan bero på??

Arbetsmoralen har väl knappast förbättrats hos di svenske på bara några år?

När staten tvingas ha fulltidsanställda bidragsfuskjägare är det ju något som gått snett i systemet.

BTT

broder tuk tuk, den 09 February 2010 - 18:47 , sade:

Aja bara vänta tills efter valet när Mona blivit statsminister och Lars Ohly socialförsäkringsminister, då kommer det minsann inte att snålas med bidragen mer.

Då kommer di jobbande kärringarna och gubbarna att få känna av skattehöjningarna på inkomsten och fyllelasse kommer att få mer bidrag till det dagliga öl och vinintaget.

För att inte tala om alla di sjukskrivna med rinnnade näsor och huvudvärk. Alla kommer att kunna ta sina extra sjukdagar utan dåligt samvete.

Att stanna hemma några extra dagar för att riktigt känna av om man tillfrisknat är ju vettigt.

Sen kommer väl fler förtidspensionärer att dyka upp bland barerna i Thailand.

Dansa på bardiskarna och riktigt visa hur arbetsoförmögna di är.

För vem vill jobba när man kan dansa i baren och det på skattebetalarnas bekostnad.

Heja Mona och alla andra humanister.

BTT

Med anledning av dina tidigare inlägg i denna tråd så skulle det varar intressant att höra hur du tänker? Speciellt när du tidigare skrivet ovanstående inlägg...?

Silom

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Ser att NoBuzz spännande upplevelser verkar ha blivit en kapade till en inrikesdebatt. Kanske för att det är valår i år?

Själv saknar jag dom gamla moderaterna och kommer därför att rösta på halvnya moderaterna; centern.

Hoppas på en fortsatt säsong för det vinnande teamet alliansen.

60000/år i skatteminskning för familjen har inte smakat dåligt! :)

För övrigt hoppas jag innerligt att sverigedemokraterna hamnar utanför riksdagen och att Kd håller sig på ca 4.05 % och att MP blir större än VP och S.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Denna hät kommunistskräcken börjar ju bli en fars! Vafan, hur paranoid eller funtad får man bli?!? STFU and have a cuban cigarr!

Tjåck dii ya fucking puffta! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Personligen tycker jag att det borde vara skrivförbud för medlemmar som glömt ta sin Prozac. smile.gif

Ta´t lugnt ta´t TOY

Toy toy toy ... leosaj ... leokvaj ... toy toy toy ... ... leosaj ... leokvaj ...

/ fan ... nu blev jag stressad igen, ge mej en prozac. 7mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna hät kommunistskräcken börjar ju bli en fars! Vafan, hur paranoid eller funtad får man bli?!? STFU and have a cuban cigarr!

Tjåck dii ya fucking puffta! :mdr:

Precis kommunist skräcken är ju värre en i usa under 60 talet.

Man undrar vilka idi*ter som fortfarande är rädda för kommunism eftersom det inte existerar längre i nån större omfattning.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Vi är just utlänningar i Pattaya och i hela Thailand. Om vi inte trivs med arbetssättet och reglerna för olika ärenden så undrar jag varför vi stannar kvar där??

Då är det bättre att flytta därifrån. Är man utlänning får man ta seden dit man kommer, tycker jag. Trivs man inte så är det bättre att lämna landet.

Jag har prata med många som tagit sig för pannan om hur thailändarna handhaver både det ena och det andra. Vi kan tycka vad vi vill men Thailand är ändå Thailändarnas land och gillar vi inte att vara där och kan vi inte inrätta oss efter deras regler och livsstil så tycker jag att vi inte har där att göra. Det hela är ganska enkelt. Gilla läget eller lämna landet.

Thai Rak Thai.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Silom!

Tolkar man allt man läser bokstavligt och inte kan utläsa ironi är man ingen tränad läsare av texter.

För att sammanfatta mina åsikter utan ironi eller dold mening så är det att di verkligt sjuka ska ha rätt till sjukpenning och di fejkande latmaskarna ska ut på arbetsmarknaden.

Man bör överlåta omdömena till seriösa läkare. Huruvida en person är sjuk eller inte ska INTE avgöras av div handläggare på försäkringskassan.

Att tvinga ut dödssjuka människor och gravt utvecklingsstörda på arbetsmarknaden är lika illa som att hänga ut misstänkta pedofiler.

Den nuvarande högerregeringens regeringstid har ju kantats av det ena inhumana beslutet efter det andra och diverse häpnadsväckande grodor har hoppat ur käften på vissa ministrar.

Det är dags att rösta bort dessa samhällsraserare till hösten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis kommunist skräcken är ju värre en i usa under 60 talet.

Man undrar vilka idi*ter som fortfarande är rädda för kommunism eftersom det inte existerar längre i nån större omfattning.

Du är ju panikslagen. :D

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood!

När farangerna har passerat den thailändska vildhunden på statusskalan, då skall jag ompröva mitt cyniska leverne här.

Tills dess får jag vara min egen lyckas smed för att få ett smidigt liv.

Lycka till med stångandet i Sverige och hälsa din svarta hälft. :)

Hej Jive

Jag fick läsa två gånger för att förstå budskapet. :-)

Det är tråkigt att man skulle behöva känna sig så.

Skulle vara kul om ni kan hänga med oss till Isaan. Jag upplever att folk där inte ser ned på faranger (som många faranger i turistorterna upplever på turistorter). De ser till och med upp till faranger. Till och med en som inte så är snäll som bor i byn lyfts upp. Enligt Svarten som förstår tyska så hade denna farang kallat byborna för apor och förnedrade deras sätt att äta osv osv.

:::

Jag vet inte om det bara är i Isan eller om det är så i andra delar av landet också.

Att man har mycket mycket stor förståelse för äldre.

När jag var liten fick vi barn inte dricka vatten förrän vi hade ätit klart. Men för de äldre skulle det vara bra att de dricker vatten under måltiden.

Ingen fick rapa offentligt - men för äldre betyder ett rap att de hade bra aptit.

Ingen fick prutta offentligt - men när en äldre person gör det betyder detta att de har god hälsa.

Det två äldre faranger som bor i byn verkar trivas bra där förutom när det festas så att det hörs i hela byn.

Tror att de åker in och bor på hotell för 700 baht/natt inklusive frukost, ac, minibar och simbassäng, under de nätterna om inte deras AC-rum räcker för att stänga ute oljudet.

:::

Livet är så kort - brukar jag tänka redan vid tjugoårs ålder.

Man ska se till att man själv mår bra för ingen kommer att göra det åt en - det har jag lärt mig efter min första skilsmässa.

Sen dess har jag tyckt att det är dumt att förvänta sig att andra ska göra en glad.

Så du gör helt rätt i att välja att göra det som får dig mår bra.

Jag har full respekt för det och önskar allt gott för dig och din familj.

Sköt om er!

:::

Min svarta hälft - :lol::lol::lol:

Får tacka UT006 för det. :-)

:::

Ha det gott!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Självinsikt.nu

Visst är det jobbigt när alla inte förstår vänstern förträfflighet.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Visst är det jobbigt när alla inte förstår vänstern förträfflighet.

Ännu jobbigare när man inte förstår att man blivit en parodi på sig själv. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu jobbigare när man inte förstår att man blivit en parodi på sig själv. :mdr:

Att bli recenserad av ett vänstersnöre är inget som påverkar mig. Jag förstår att du inte gillar mig! Vi får väl se vem som är störst till hösten! B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Att bli recenserad av ett vänstersnöre är inget som påverkar mig. Jag förstår att du inte gillar mig! Vi får väl se vem som är störst till hösten! B)

Jag vet inte varifrån du fått att jag är kommunist? Ser du alla som kommunister som inte tycker om dig? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte varifrån du fått att jag är kommunist? Ser du alla som kommunister som inte tycker om dig? :)

Jag har inte recenserat dig! Framför allt har jag inte påstått att du är kommunist.. men eftersom du känner dig träffad så kanske det lutar åt det hållet? Vad vet jag? B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jive

Jag fick läsa två gånger för att förstå budskapet. :-)

Det är tråkigt att man skulle behöva känna sig så.

Skulle vara kul om ni kan hänga med oss till Isaan. Jag upplever att folk där inte ser ned på faranger (som många faranger i turistorterna upplever på turistorter). De ser till och med upp till faranger. Till och med en som inte så är snäll som bor i byn lyfts upp. Enligt Svarten som förstår tyska så hade denna farang kallat byborna för apor och förnedrade deras sätt att äta osv osv.

:::

Jag vet inte om det bara är i Isan eller om det är så i andra delar av landet också.

Att man har mycket mycket stor förståelse för äldre.

När jag var liten fick vi barn inte dricka vatten förrän vi hade ätit klart. Men för de äldre skulle det vara bra att de dricker vatten under måltiden.

Ingen fick rapa offentligt - men för äldre betyder ett rap att de hade bra aptit.

Ingen fick prutta offentligt - men när en äldre person gör det betyder detta att de har god hälsa.

Det två äldre faranger som bor i byn verkar trivas bra där förutom när det festas så att det hörs i hela byn.

Tror att de åker in och bor på hotell för 700 baht/natt inklusive frukost, ac, minibar och simbassäng, under de nätterna om inte deras AC-rum räcker för att stänga ute oljudet.

:::

Livet är så kort - brukar jag tänka redan vid tjugoårs ålder.

Man ska se till att man själv mår bra för ingen kommer att göra det åt en - det har jag lärt mig efter min första skilsmässa.

Sen dess har jag tyckt att det är dumt att förvänta sig att andra ska göra en glad.

Så du gör helt rätt i att välja att göra det som får dig mår bra.

Jag har full respekt för det och önskar allt gott för dig och din familj.

Sköt om er!

:::

Min svarta hälft - laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Får tacka UT006 för det. :-)

:::

Ha det gott!

Mvh

Magrood

Bra skrivet, som vanligt. great.gif

För övrigt så har jag själv aldrig upplevt att thailändare generellt skulle se ner på faranger, snarare tvärtom. Visst kan man hitta ensiklda exempel även på detta men motsatsen är så ofantligt många fler.

Det är nog mycket mindre svårt att hitta faranger som ser ner på thailändare, har träffat på några i mitt tycke fruktansvärt galna exempel på det genom åren. Känns ibland nästan som att man skulle kunna jämföra med en övertygad nazist som bosatt sig i Israel och hatar alla omkring sig. ... brrr! Som tur är tillhör väl dom skräckexemplen undantagen. Däremot är "vardagsrasimen" bland faranger ganska vanlig tyvärr, det klagas ofta och mycket över thailändares brist på än det ena än det andra.

Vad gäller NoBuzz problematik med Immigration så har även jag varit med om riktigt besvärliga myndighetsbesök där det krävs det ena efter det andra i mitt tycke helt onödiga papper och att man får veta exakt vilka i omgångar, inte på en gång. Det har hänt att vi behövt ha med oss upp till tre personer som ska bevittna/gå i god för oss, utöver dom 1000 pappren och kopiorna. Men nu när Oscar har avslöjat vad som brister, klädseln och det ofina uppträdandet, så ska man väl klara det bättre nästa gång. Bara att byta bort det ölindränkta, urtvättade singhalinnet, flipflopsen och ge fan i att rapa i tjänstemännens närvaro alltså. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

... flipflopsen och ge fan i att rapa i tjänstemännens närvaro alltså. smile.gif

Har inte du snart åldern inne (och hälsan) för att få rapa och fjärta?

Föredömliga kortcitatören GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju panikslagen. :D

Nädå jag är inte panikslagen, Men ditt beteende visar ju tydligt det. Din kommunist noja skrattar jag bara åt som alla andra här.

Glad påsk

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...