Jump to content
IGNORERAD

Gifta sig med en Thailändska


magnus_ny

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Hoppas inte lappen läser detta :hi::heat:

föregående inlägg :whistle:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    8

  • magnus_ny

    8

  • Baabar

    7

  • John Khonken

    6

Mest aktiva i denna tråd

Klabbharpan

Mja, di forumister som tror sig kunna köpa en bok och där läsa hur kvinnfolk fungerar har nog aldrig pratat med en kvinna.

Kvinnokännaren Arne

Jag säger som Herbert Tingsten, den legendariske chefredaktören på DN:

"Att diskutera med en kvinna är som att läsa tidningen när det blåser"

Homer

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Andresjdenruskige!!

Att vara sk mia noi är inget som är populärt bland bertjejer heller.

Den första frågan man ofta får i baren är "you have lady or not?" Inbillar sig tjejen att man är gift eller har ett annat förhållande brukar det vara ganska misstänksamt.

Mest beroende på att tjejen i baren inte vill ha problem med en äkta makas vrede.

Ska man vara otrogen ska det inte ske via longtime utan diskret shortime är bäst.

BTT

Ok

Jag trodde frågan "you have lady or not" ställdes p.g.a ekonomisk faktor. T.ex om bardamen måste dela pengar med någon äkta maka.

Nä, mia noi är nog inte så populärt. Då måste man ju dela kakan med den äkta makan :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är nog både av ekonomiska faktorer och för att slippa onödigt bråk som bartjejerna helst vill gå med singelgubbar.

Jag blev kallad crazy av en tjej som jag plockat ut ur en bar tvärs över Big C i Pattaya och sen stack hon tillbaka till baren igen.Jag hann inte ens pippa henne.

Anledningen var att en annan dam i en bar på soi 8 dök upp på morgonen och knackade på condodörren och ställde till med en scen,

bara för att jag råkat lova henne att komma tillbaka på kvällen.

Så det dygnet blev jag kallad för idi*t och crazy av två tjejer.

Ett lyckat dygn med andra ord plus att jag tvingades leta upp en helt ny tjej på kvällen efter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Mja, di forumister som tror sig kunna köpa en bok och där läsa hur kvinnfolk fungerar har nog aldrig pratat med en kvinna.

Kvinnokännaren Arne

Nä! Men det var ju inte heller det som beskrevs! :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh tusan, är det så dyrt med ett baht guld nu för tiden, sist jag köpte thaiguld åt frugan var vid vårt bröllop och då kostade en baht bara dryga 6000. :)

Förra veckan kostade en baht 23 karats guld (15,16 gram) THB 17000 i Ban Khai (i närheten av Rayong) och så tillkommer då arbetskostnad beroende på hur avancerat smycket är. Upp till 10% påslag kan man väl acceptera. Jag betalade THB 18000 för ett armband, men säg inget till fru Chang!

För det är tänkt som en överraskning på hennes födelsedag ;)

Det är som sagt inte så många år sen som guldet kostade 7-8000 baht per baht... köpte en del då och det får väl nu ses som en ganska god investering. Fru Chang menar ju att detta är en gemensam tillgång att sälja om man har ont om pengar, både för mig och henne.

OK, ni kan sluta skratta nu, och spydiga kommentarer undanbedes ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, personligen så låter jag inte mina gemensamma tillgångar pynta fru Arne.

Opyntade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra veckan kostade en baht 23 karats guld (15,16 gram) THB 17000 i Ban Khai (i närheten av Rayong) och så tillkommer då arbetskostnad beroende på hur avancerat smycket är. Upp till 10% påslag kan man väl acceptera. Jag betalade THB 18000 för ett armband, men säg inget till fru Chang!

För det är tänkt som en överraskning på hennes födelsedag wink.gif

Det är som sagt inte så många år sen som guldet kostade 7-8000 baht per baht... köpte en del då och det får väl nu ses som en ganska god investering. Fru Chang menar ju att detta är en gemensam tillgång att sälja om man har ont om pengar, både för mig och henne.

OK, ni kan sluta skratta nu, och spydiga kommentarer undanbedes wink.gif

Herr Chang har talat.

Tror faktiskt priset var under 6000 per baht när vi förlovade oss vint -01/02 (ca 5700-5800 om jag inte minns fel). Men med den vanliga investeringsotur jag förbannats med så har jag förstås inte köpt något mer än det som absolut krävdes av cermoniella skäl. Och inget av det äger jag själv.

Fast enligt ett tv-inslag på di-tv idag så står guldpriset just nu och väger. Kanske säljläge för dom som samlat på sig?

http://di.se/DiTV/2010/3/29/Guldpriset-star-och-vager/?sr=6&tr=269841&rlt=0

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror faktiskt priset var under 6000 per baht när vi förlovade oss vint -01/02 (ca 5700-5800 om jag inte minns fel). Men med den vanliga investeringsotur jag förbannats med så har jag förstås inte köpt något mer än det som absolut krävdes av cermoniella skäl.

Träffade ju exfru i Feb 2002 och minns att vi åkte till Big C tillsammans.

Väl där såg jag en glasögonaffär och ville köpa henne ett par Rayban solglasögon.

Hon tittade på mig lite konstigt men tyckte väl.. "jaja - ok då".

Ända tills hon såg prislappen på 10 000 baht.

Då började hon vifta frenetiskt med armarna (hon pratade ingen engelska och jag ingen thai), drog mig ur butiken och släpade mig till guldaffären.

Hon fick 2 baht guld för ca 11 000 baht (och tyckte nog det var fan så mycket bättre än några Rayban-brillor).

Så din minnesbild är korrekt. smile.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...