Jump to content
IGNORERAD

8 bomb attacker sedan den 14 mars.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Försökte bara ge en kommentar på samma nivå som din

Seriöst: Tror du ärligt att regeringen ligger bakom bombattackerna senaste tiden ?

Det är brukligt att inte ta någon form av empati för USA. Vi vänstersympatisörer mår väldigt illa av detta.. :suicide:

Var vänlig och undvik detta framöver!

Barnvänlig version:

USA är ett land som alla hatar, inklusive Palme. (Men USA var tydligen gott nog för utbildning till hans barn, undrar varför han inte valde Kubas högskolor?)

USA har bara skapat elände i världen. Det måste också ses som naturligt att en och annan terrorist vill skada landet. Den 11 september var väl bara en bekräftelse på detta. Vi svenskar tar gärna hand om de stackars terroristerna, och får vi bara i förväg veta vilka viner de stackars terroristerna gillar så ser vi till att vår vinkällare är välfylld. Välkommen till Sverige!

Var vänlig och ställ in dig i ledet!

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • MaiChai

    9

  • RoiET

    7

  • noBuzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Vad var det för fel på min nivå som föranledde dig att svara så?

Uttrycket "Jag kan ha fel men det har jag sällan" gav ditt inlägg en väldig oseriös nivå.

Thailändsk politik är full av åsikter och väldigt lite fakta rent generellt. Speciellt här på MPR.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttrycket "Jag kan ha fel men det har jag sällan" gav ditt inlägg en väldig oseriös nivå.

Thailändsk politik är full av åsikter och väldigt lite fakta rent generellt. Speciellt här på MPR.

Glömde tydligen :ironi:

Å andra sidan trodde jag att man kunde vädra åsikter här även om de är obevisade. Tydligen inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återstår att se vad som kommer att hända på lördag då de röda återigen skall ut och "gå".

Kravet på regeringens avgång kvarstår ju som bekant, bara att hoppas att inga hulliganer spär på spänningarna mellan de fredligt inställda demonstranterna och de mer militanta.

Sen finns det väl inget bevis på något ännu så att sitta och påstå sig vara 99% säker och jämföra med AlKhaida atacken i USA ger bara en debatt besk smak, sånt klarar sig de flesta utan.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag kan ha fel men det har jag sällan.

Dags för Linköping att köra över Frölunda.

Hmmmm.motsagelsefullt kanske

Gallande topic:

Det blir lite lurigt att prata om "de roda" eftersom de bestar av en sadan brokig skara folk. Allt fran miltanta galningar a'la Seh Deang till mer moderata medelklass-akademiker. Det gor det forvisso troligare att nagon inom den roda sfaren har gett sig pa att skapa mer forvirring och mer forodelse genom bomberna eftersom de rodas "ledning" inte har nagon direkt kontroll. Det betyder ju knappast att "de roda" darmed kan skuldbelaggas for att fora en valdsam kampanj. Det har skott sig foredomligt denna gang (hittils) och pavisar betydligt mkt battre organisation och taktik en tex. PAD gjorde nar det begav sig.

For deras del ar det dock tveksamt om det kommer att fungera eftersom de inte skapat nagot riktigt "tryck" pa regeringen annu. Utan att lamsla Bangkok, utan vald, osv sa ar det tveksamt om de lyckas "tvinga" fram en opposition mot sittande regering.

Det ironiska ar att regeringen faktiskt har en del att vinna pa att valdet eskalerar lite grann. Iaf till en grad som motiverar ett militart ingripande och "motesforbud" for de roda. Lar man av historien NB kan man hitta flera fall dar sittande regim "fejkar" attacker for att motivera ett storre matt av kontroll. I de allra flesta fall handlar det dock om militara regimer snarare an demokratiska diton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lar man av historien NB kan man hitta flera fall dar sittande regim "fejkar" attacker for att motivera ett storre matt av kontroll.

I de allra flesta fall handlar det dock om militara regimer snarare an demokratiska diton.

Jo. Det finns alldeles säkert en mängd sådana exempel. Kan bara inte minnas några specifika fall.

Tror mig ha hört en del fall, alternativt sett i filmer, och orkar inte leta fram historisk data så det var mest därför jag slängde in frågan.

I hopp om att det fanns ynglingar med utbildning som kunde påminna mig. Eller gamlingar med minnet i behåll. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Det finns alldeles säkert en mängd sådana exempel. Kan bara inte minnas några specifika fall.

Tror mig ha hört en del fall, alternativt sett i filmer, och orkar inte leta fram historisk data så det var mest därför jag slängde in frågan.

I hopp om att det fanns ynglingar med utbildning som kunde påminna mig. Eller gamlingar med minnet i behåll. :)

På rak arm kommer jag på två incidenter som visserligen är internationella men syftet det samma - Tysklands invasion av Polen 1939 och Tonkinbukten 1964. Fulspel båda två.

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://hd.se/utrikes/2010/03/28/granater-mot-soldater-i-Bangkok/

Nu är Thaksin på väg att få sina "offer" för demokratin, stormar de militärbasen lär det inte ske utan motstånd från soldaterna och Thaksin får "äntligen" lite äkta och inte upptappat blod på gatorna i Bangkok så att han kan inleda nästa fas av sin kupplan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja det smäller mer och mer för varje dag, konstigt att ingen grips när det är så många poliser och militärer ute.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det smäller mer och mer för varje dag, konstigt att ingen grips när det är så många poliser och militärer ute.

Mvh Isan Lover

Anar jag en begynnande bristande tilltro till den egna förmågan att förklara saker..? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se vad dagens samtal leder till, bra om det hålls i TV så att ingen kan förvränga det som sägs i efterhand. Fast, det här är ju Thailand så inget är väl omöjligt?

Hoppas att regeringen är förberedda på konstruktiva svar och hoppas att de röda lämnar taxiradio agiterandet utanför studion?

Det skulle kanske behövas en moderator?

Kanske skulle hålla samtalen på Sirijaj sjukhuset? Där finns en herre som skulle vara lämplig som moderator...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer nog det här att gå fullständigt åt pipan. Hoppas verkligen att alla besinnar sig så man slipper blodbad på gatorna. Som historien tidigare har visat så kommer nog militären att slå till hårt och skoningslöst mot dom röda. Sen får vi väl se om dom röda bara är ihopköpta eller om dom svarar med samma mynt. Förjävligt hur man än ser på det :(

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer nog det här att gå fullständigt åt pipan. Hoppas verkligen att alla besinnar sig så man slipper blodbad på gatorna. Som historien tidigare har visat så kommer nog militären att slå till hårt och skoningslöst mot dom röda. Sen får vi väl se om dom röda bara är ihopköpta eller om dom svarar med samma mynt. Förjävligt hur man än ser på det :(

Vilken historiebok är det du tittar i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det för fel på min nivå som föranledde dig att svara så?

FEL PÅ NIVÅ???

Du anklagar Thailands regering för att kasta bomber på sina egna för att misskreditera de röda :huh: Grövre kan det knappast bli, har du några som helst bevis (vore en världs sensation)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste i Bangkok Post att 2 nya granat attacker har ägt rum, en mot Bangkok Bank och en mot en tidigare PM,s hem.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja håller med dig hoppas de stoppar de rödas terror snart!

Med tanke på IL:s kommentarer verkar det mest som han VILL att bombningarna fortsätter. Och som sådan riskerar han snart själv erhålla beteckningen "terrorist" om han förespråkar våld som metod för att driva på den röda rörelsens väg mot att försöka störta sittande regering och återinföra den dömda, korrupta flyktingen Thaksin till makten.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Innan någon pekas ut som skyldig till bombdåden så vore det ju bra med lite bevis, nu är det ju bara spekulationer.

Så Tallviking får nog vänta med att terrorist förklara dom röda, hade bevis funnits hade regeringen nog inte tvekat att

lägga fram dom.

Jag förespråkar inte våld, men kan konstaterar samtidigt att det är ytterst ovanligt att regeringar som har kuppat och

använt samhälls terror för att komma till makten ger upp frivilligt, även om det hade varit önskvärt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Innan någon pekas ut som skyldig till bombdåden så vore det ju bra med lite bevis, nu är det ju bara spekulationer.

Så Tallviking får nog vänta med att terrorist förklara dom röda, hade bevis funnits hade regeringen nog inte tvekat att

lägga fram dom.

Jag förespråkar inte våld, men kan konstaterar samtidigt att det är ytterst ovanligt att regeringar som har kuppat och

använt samhälls terror för att komma till makten ger upp frivilligt, även om det hade varit önskvärt.

Mvh Isan Lover

Jag skulle vilja hävda motsatsen att många militära övertaganden i världen följs av ett demokratiseringsarbete som under ordning och reda återför demokrati, fria val och överlämning av makt från militärt till civilt styre

I Thailand är denna process väl igång men riskerar nu på grund av de rödas agerande haverera och backa flera år i processen

Länder i världen där en militärkupp tar över makten p.g.a interna problem i landet från en demokratiskt vald regering som missköter sig och sedan förblir militärdiktaturer över tiden vet jag inga direkta exempel på. Det kanske du kan ge exempel på ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag skulle vilja hävda motsatsen att många militära övertaganden i världen följs av ett demokratiseringsarbete som under ordning och reda återför demokrati, fria val och överlämning av makt från militärt till civilt styre

I Thailand är denna process väl igång men riskerar nu på grund av de rödas agerande haverera och backa flera år i processen

Länder i världen där en militärkupp tar över makten p.g.a interna problem i landet från en demokratiskt vald regering som missköter sig och sedan förblir militärdiktaturer över tiden vet jag inga direkta exempel på. Det kanske du kan ge exempel på ?

Hej

Det här råder det nog delade meningar om, enligt vissa så backade Thailand 20 år demokratiskt i.o.m den senaste kuppen.

Om en militärkupp ska vara befogad så kan det vara t.ex i ett land med diktatur, men en militärkupp i ett demokratiskt land

där folket har valt ledare genom röstning är det knappast främjande av demokratin som är målet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt ute på balkongen igårkväll vid 22:30 tiden och gottade mig som vanligt. ;) När jag satt där så kom en go smäll, och jag sa till tanten nu sprängde dom en bomb. Och mycket riktigt 400 meter från oss hade någon skjutit av granat, och desutom skjutit mot "min" bankomat (Bangkok Bank).

Tror det är samma ställe som länken nedan?:

http://www.thaivisa.com/forum/Grenade-Attack-Thai-PM-s-Home-Wou-t351249.html

Tanten ringde precis efter sett på TV och berättade om var bomben smällde av igårkväll.

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag skulle vilja hävda motsatsen att många militära övertaganden i världen följs av ett demokratiseringsarbete som under ordning och reda återför demokrati, fria val och överlämning av makt från militärt till civilt styre

Av nyfikenhet - vilka lander tanker du pa nar det galler ovanstaende?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...