Guest Siam-Nilsson Inlagd Mars 17, 2010 Dela Inlagd Mars 17, 2010 SVT har långt gångna planer på att spela in en ny dramaserie i Thailand. Arbetsnamnet för serien, som enligt uppgift ska handla om svenskar som "hoppar av allt och flyttar till en strand i Thailand", är "30 grader i februari". Programmet är, enligt uppgift, en dramaproduktion och ingen dokusåpa. Inspelningarna har inte ännu påbörjats, men ska ske under våren 2010 i Thailand, framför allt på svenskarnas favoritresemål Phuket. På SVT vill man varken bekräfta eller dementera uppgifterna. - Jag kan bara säga att det är ett av flera projekt som vi tittar på för sändning om två år, säger Jan-Erik Westman, PR-chef på SVT. Han kan heller inte tala om vem som blir projektets regissör eller manusförfattare. - Innan det finns påskrivna papper kan vi inte uttala oss om det. På papperet är projektet ovanligt så till vida att det kräver att skådespelarna kan stanna i Thailand ett halvår. http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/ny-dramaserie-om-Thailand-i-svt_4438367.svd ********************************************************************* Kanske det är en bra möjlighet att visa upp olika sidor av Thailand och dess olika invånare (inkl farangerna). Dels har vi ju Isaan Lover som lever uppe i spenaten, och dels finns ju bl.a. Wille och Atom som härbärgerar i den andra delen av landets olika socialgrupper. Programmet skulle då kunna bli en härlig mix av hur det Thailändska livet kan gestalta sig för en invandrad Farang i LOS. Med andra ord inte bara skandalbilder och fylleprat från barer i glädjekvarteren. Vad tycker ni andra? Mvh SiamNilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 17, 2010 Dela Inlagd Mars 17, 2010 Va äre för fel på skandalbilder å fylleprat då!? Soffpotatisen Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 17, 2010 Dela Inlagd Mars 17, 2010 Jag begriper ju inte varför det inte spelas in dramadokumentärer från barerna i Pattaya. Bättre underlag för verkligt dramatiska händelser får man väl leta efter. Alla ingredienser för ett verkligt drama kommer på köpet. Svartsjuka, krossade hjärtan, bråk och slagsmål, intriger och svek etc etc... Trista och sura långtidsboende svennar på Phuket är väl inget dramatiskt. Lite tragiskt att se hur Phuket gradvis håller på att förvandlas till ett nytt Mallorca. Skillanden är väl att di thailändska männen inte är lika spännande för Eva och Lottorna som spanjorerna är. Men tur är väl det. Annats hade väl Pattaya invaderats av sexköpande sura svenska kärringar i övre medelåldern. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 17, 2010 Dela Inlagd Mars 17, 2010 Men tur är väl det. Annats hade väl Pattaya invaderats av sexköpande sura svenska kärringar i övre medelåldern. BTT Exactemente, tacka vill jag veta sexköpande sura svenska gubbar i övre medelåldern. Glade Arne junior. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kung Otto Inlagd Mars 17, 2010 Dela Inlagd Mars 17, 2010 Kan ju vara trevligt att se när man längtar dit.Dom söker folk. http://www.thailandsforum.se/forum/topic6419.html?sid=0b01459aff83e7e64fdd9da7734d6d5e Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acker Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Nu har det kommit ut mer information om SVT's nya Dramaserie som utspelar sig i Thailand. 10 avsnitt ser det ut att bli och med bl.a Kjell Bergqvist i en av huvudrollerna. Tyvärr inte premiär förrän 2012. Kjell Bergqvist spelar en av huvudrollerna i SVT:s kommande storsatsning "30 grader i februari". Serien ska spelas in under ett halvår i Thailand. Kjell Bergqvist, Maria Lundqvist och Lotta Tejle är tre av stjärnorna i "30 grader i februari" som snart börjar spelas in av SVT Göteborg. För regin står duon Daniel Lind Lagerlöf, som tidigare gjort bland annat "Vägen ut" och "Hans och hennes", och Beata Gårdeler, regissören bakom "Spung" och "I skuggan av värmen". - Daniel och jag ska göra fem avsnitt var. Vi ska spela in hela våren, från januari till midsommar. Det är en samproduktion med ett thailändskt bolag och många skådespelare och filmarbetare är thailändare, säger Beata Gårdeler. Gårdeler säger att hon drogs till historien bland annat för att den handlar om "den största svenska utvandringen sedan Amerikaemigranterna". - Jag tror att 60 000 svenskar bor i Thailand permanent, och flera hundra tusen åker dit varje år. Serien handlar om att söka en dröm, att sälja allt och flytta. "30 grader i februari" följer tre separata spår. I det första möter tittarna ett gift par, spelat av Bergqvist och Tejle. Det andra följer Maria Lundqvists rollfigur, en ensamstående mamma med två barn. Det tredje handlar om en man spelad av Kjell Wilhelmsen från Backateatern. Inspelningarna börjar i Sverige i december, innan filmteamet flyttar över till Thailand. För idé och manus står Anders Weidemann som bland annat skrivit de uppmärksammade dramaserierna "Leende guldbruna ögon" och "Mannen under trappan". "30 grader i februari" ska visas i Sveriges Television under 2012. Källa:TT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Så enligt regissören bor det 60.000 svenskar permanent i Thailand. Skulle gissa att sanningen blir närmare om man tar bort en nolla men jag har inte gjort någon undersökning i frågan. Skulle vara intressant att få reda på hur han kommit fram till det resultatet. Iaf ser jag fram emot serien. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissefisk1 Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Jag begriper ju inte varför det inte spelas in dramadokumentärer från barerna i Pattaya. Bättre underlag för verkligt dramatiska händelser får man väl leta efter. Alla ingredienser för ett verkligt drama kommer på köpet. Svartsjuka, krossade hjärtan, bråk och slagsmål, intriger och svek etc etc... Trista och sura långtidsboende svennar på Phuket är väl inget dramatiskt. Lite tragiskt att se hur Phuket gradvis håller på att förvandlas till ett nytt Mallorca. Skillanden är väl att di thailändska männen inte är lika spännande för Eva och Lottorna som spanjorerna är. Men tur är väl det. Annats hade väl Pattaya invaderats av sexköpande sura svenska kärringar i övre medelåldern. BTT Ja nu är ju bara Pattaya full med ryssar,engelsmän och tyskar,glöm inte all maffia heller av diverse folkslag. Nej jag har det nog bättre i Phuket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Va äre för fel på skandalbilder å fylleprat då!? Soffpotatisen Arne FAn ja trodde han va tillbaka sen såg ja datumen :sFun_duh: :sFun_duh: När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Drama jaja det är ju nytt här nere.. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Ja nu är ju bara Pattaya full med ryssar,engelsmän och tyskar,glöm inte all maffia heller av diverse folkslag. Nej jag har det nog bättre i Phuket. Den svenska kärringmaffian är värre att ha att göra med än ex den ryska. För det mesta ger sig ju maffian enbart på di som är direkt kopplade till deras verksamhet medan kärringmaffian kan angripa även den mest oskyldige bargubben med sina åsikter och meningar. Jag skulle inte stå ut länge på Phuket. Hur kul är det att komma in på ex en pizzeria med tillhörande damsällskap och sättas i mitten av rummet omgiven av helsvenska par i övre medelåldern. Och skulle damen råka vara yngre än 20 så är det ju pedofilstämpeln direkt. Att bli betraktad som bargubbe och horbock kan man ju ta. Dat är svårare att stå ut med att bli sedd som pedofil. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissefisk1 Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Den svenska kärringmaffian är värre att ha att göra med än ex den ryska. För det mesta ger sig ju maffian enbart på di som är direkt kopplade till deras verksamhet medan kärringmaffian kan angripa även den mest oskyldige bargubben med sina åsikter och meningar. Jag skulle inte stå ut länge på Phuket. Hur kul är det att komma in på ex en pizzeria med tillhörande damsällskap och sättas i mitten av rummet omgiven av helsvenska par i övre medelåldern. Och skulle damen råka vara yngre än 20 så är det ju pedofilstämpeln direkt. Att bli betraktad som bargubbe och horbock kan man ju ta. Dat är svårare att stå ut med att bli sedd som pedofil. BTT Hahaha kan hålla med dig om att man får blickar när man går på farang resturange i phuket med nån dam,men helt ärligt så skiter jag i det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welder Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Ord som pedefoli skall man använda med viss återhållsamhet och försiktighet anser jag. Risken är nog större att de sätter ett annat, också det mindre smickrande epitet, på män tillsammans med i deras tycke något för unga tjejer. Ett sätt att undvika det är att gå ut med kvinnor istället. Men då de thailändska damerna oftast ser betydligt yngre ut än deras västerländska diton i samma ålder så är det något man får lära sig att stå ut med. Lite beror det nog på hur man själv uppträder och även bemöter sådan kritik om man överhuvudtaget skall bry sig om andras fördomsfulla åsikter och förutfattade meningar. Det ska ändå bli kul att följa serien även om jag tycker att det är lite väl tidigt att börja promota en serie som inte skall visas på minst 1,5 år. Förhoppningsvis visar de upp en mer rättvisande bild av Thailand än vad som tidigare skett. Man kan visa upp även nöjesbiten utan att det blir plumpt. Nu är det iofs skådespelare med manus men mer realistiska scener bör man ändå kunna visa och inte lika tillrättalagt som Fritidsresors reklamserie var för några år sedan, för att inte tala om Håkans Bar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Kanske det är en bra möjlighet att visa upp olika sidor av Thailand och dess olika invånare (inkl farangerna). Dels har vi ju Isaan Lover som lever uppe i spenaten, och dels finns ju bl.a. Wille och Atom som härbärgerar i den andra delen av landets olika socialgrupper. Programmet skulle då kunna bli en härlig mix av hur det Thailändska livet kan gestalta sig för en invandrad Farang i LOS. Med andra ord inte bara skandalbilder och fylleprat från barer i glädjekvarteren. Vad tycker ni andra? Iofs kan det bli bra med en sådan dramaserie, men dramaserier författas ju, så stor risk att det inte blir särskilt verkligt. MEN jag tycker att det hade varit bättre om de hade gjort dolumentärer om olika slags faranglongstaysvenskar - familj på semesterort, affärsman i storstad, pensionär i Hua Hin, familj i by. Men kanske blir det sådant också någon gång --- Förresten - Folke Rydén har/hade planer på att göra en dokumentär om thailänskan i den ganska kända boken om: tvångsprostituerad som mycket ung > ett tag lyckligt gift med svensk, men mentala skador från förr gjorde att det inte höll > mentalsjukhus i England. (För knappt ett år sedan pratade jag med en thailänska, som var inblandad i förlaget, som gett ut boken översatt till svenska. Folke Rydén hade då nyligen träffat henne och diskuterat dokumentärsplanerna. Jag har ingen kontakt med den thailänskan längre, så jag kan inte fråga henne.) Vet någon hur det gick? Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Iofs kan det bli bra med en sådan dramaserie, men dramaserier författas ju, så stor risk att det inte blir särskilt verkligt. MEN jag tycker att det hade varit bättre om de hade gjort dolumentärer om olika slags faranglongstaysvenskar - familj på semesterort, affärsman i storstad, pensionär i Hua Hin, familj i by. Men kanske blir det sådant också någon gång --- Förresten - Folke Rydén har/hade planer på att göra en dokumentär om thailänskan i den ganska kända boken om: tvångsprostituerad som mycket ung > ett tag lyckligt gift med svensk, men mentala skador från förr gjorde att det inte höll > mentalsjukhus i England. (För knappt ett år sedan pratade jag med en thailänska, som var inblandad i förlaget, som gett ut boken översatt till svenska. Folke Rydén hade då nyligen träffat henne och diskuterat dokumentärsplanerna. Jag har ingen kontakt med den thailänskan längre, så jag kan inte fråga henne.) Vet någon hur det gick? Bara 13 - Berättelsen om Lon ? Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Bara 13 - Berättelsen om Lon ? Kommer inte ihåg vad den hette, men det är nog den. Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 "Förhoppningsvis visar de upp en mer rättvisande bild av Thailand än vad som tidigare skett. Man kan visa upp även nöjesbiten utan att det blir plumpt" Citat från Welder:s inlägg tidigare i dag. En förhoppning jag gärna skriver under på, men ärligt talat, är det någon som tror att det blir så. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trollhattanbo Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Enligt länk http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Film_production_companies_of_Thailand finns det ju några de torde ha kontaktat för sammarbete. Om inte så kanske ni andra på förumet har bra ideer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.