Nisse Hult Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Morsning! När vi drar ner till LOS brukar vi köpa på oss choklad. Trodde faktiskt att den skulle smälta i värmen, men det har gått bra. Det är mycket uppskattat av ungarna i familjen i Thailand. Och Marabou ska det va förstås. Vad brukar ni köpa och ta med er från Sverige som uppskattas av familj och vänner därnere. Skulle behöva lite nya uppslag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Posten Berit Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Marabous helnöt brukar gå hem. Skåne-flaskan fick jag dricka upp själv. Bå Pen Jang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Mars 15, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 15, 2010 Första gången jag var i Thailand tog jag faktiskt med mig knäckebröd och kaviar. Tänkte kanske att det skulle vara exotiskt att bjuda på. Behöver jag tala om att det inte blev nån större aha upplevelse för dom. Hårt gammalt bröd och nåt salt elände i en tub. Nää, det blev ingen höjdare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Glögg och pepparkakor har heller ingen hit direkt på nyårsfesten Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Kräftor brukar uppskattas Lite svårt att frakta, men djupfrysta inplastade går bra att ta med i väskan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Kräftor brukar uppskattas Lite svårt att frakta, men djupfrysta inplastade går bra att ta med i väskan Importerade från China som man kör tillbaka till asien "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oden60 Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 sill kaviar o hårt bröd gick faktiskt bra, ville ha det på midsommar i Thailand. Blev lite över till mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Mja, ris brukar di gilla. Smårisige Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oden60 Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Marabous helnöt brukar gå hem. Skåne-flaskan fick jag dricka upp själv. Konstigt att inte det smakade, om man jämför med Thaivodkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Mja, ris brukar di gilla. Smårisige Arne Går det bra med svenskt björkris ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jan53 Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Zoegas skåne rost funkar förträffligt, bjöd släkt o vänner på det hemma i Minburi , uppskattades med råge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Rökt Lax, Pepparkakor,Kalles kaviar, Saffransskorpor, Anton berg marsipan,Polkagrisar, Mandelbiskvier och Mörk Choklad. De gick åt mkt fort på min senaste resa. Knäckebröd, Rökt skinka, Löksill, Lussebullar, Julmust. Gick mindre bra. Det är bara pröva sig fram. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Pepparkakor ? "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rismage Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Marabou Mjölkchoklad finns att köpa i Bangkok bla. nere i stora mataffären längst ner i köpcentret Siam Paragon vid Siam Sq. Så det behöver man inte släpa med sig iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Ser ut som P3 skulle kunna slå ihop denna tråd med reklamtråden. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Jag tog med mig en stor påse. 130skr med smågodis från Hemköp. I min enfald trodde jag att barnen skulle få allt. Men dom vuxna åt, och ville knappt ge ut till barnen. Jag var tvungen att säga till dom att spara lite till kid´sen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Arnes hemgjorda ris a la Malta är väldans uppskattat av Thailändarna. PM:a mig för prisuppgifter och leveranstider, max 5 kg per person. Krämaren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Mars 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2010 Marabou Mjölkchoklad finns att köpa i Bangkok bla. nere i stora mataffären längst ner i köpcentret Siam Paragon vid Siam Sq. Så det behöver man inte släpa med sig iaf. Åhhhh faaaan.Undrar om kakorna är billigare eller dyrare än i Sverige.. Vet du??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Glögg och pepparkakor har heller ingen hit direkt på nyårsfesten Svärmor som är nykterist av födsel och ohejdad vana har klassat glögg som medicin. Numera har vi en stående order på denna helande örtdryck. När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.