Guest Atom Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Ja vattnets betydelse for sjofarten kan inte belysas ofta nog och atminstonde clion far ju fortfarande en aha-upplevelse varje gang den store konsulten forklarar att batar framfors battre pa vatten an pa land. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban samet Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Jag suckar och stönar... Här ställer man lite frågor och helt plötsligt är det huggsexa Folk här verkar bara sitta och vänta på att få förolämpa eller trycka ner med sina åsikter. Läser ni hela tråden eller sållar ni? Jag har läst flera inlägg där folk ställt en artig fråga som i efter några svar eskalerar till verbala boxningsmatcher. Ödmjukhet är inte "vår" starka sida här på forumet va? Jag ska nu ytterligare förklara, för nytillkomna läsare som inte orkar läsa hela tråden, att min avsikt med mitt "bidrag" var att hon skulle känna sig lite fri och oberoende, kunna köpa och skicka hem osv. I ett senare inlägg sa jag att jag nog lutar åt ett gemensamt konto men att vi ska ta den diskussionen när hon kommer. I korta ordalag. Inget mer inget mindre. Sen att olika debattörer vädrar sina åsikter och mer eller mindre rackar ner på varandra får stå för dem. Jag vill varken hissa eller dissa enskilda individer utan jag låter var och en komma till tals. Ibland måste man få höra obekväma sanningar om både sig själv och andra för att komma vidare, utvecklas. Men inte i hugg och slagform. Jag avslutade ett inlägg i en annan tråd med att jag undanber mig pajkastning och sandlådefasoner, men jag välkomnar konstruktiv kritik. amatören: Precis min tanke! Att hon sakta men säkert får växa sig in i verksamheten, lära sig rutiner, hjälpa till i verksamheten på ledig tid från SFI. Jag har sagt att hon är välkommen att arbeta med mig om hon vill, men det får hon avgöra själv. Vill hon utbilda sig eller ta ett annat jobb eller vad hon nu vill så gör hon det. Jag ställer inga krav på henne. Inga mer krav än de jag ställer på någon annan kvinna jag valt att dela livet med, oavsett ursprung. Och de kraven är väl ganska universella och allmängiltiga, jag behandlar andra som jag vill bli behandlad själv. (Därmed besvarar jag min fråga om månadspeng själv, jag skulle inte vilja ha det så...) Kärlek, vänskap, ärlighet, trohet och empati är ganska så grundläggande önskemål i min värld. Välkommen till mai penrai !!!!!!!!!!!!! mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 (ändrad) Ingen regel utan undantag. Nar undantagen ar fler an din regel blir det komplicerat - inte sant. Dock sa lar du aldrig vara intresserad av att rubba dina cirklar. Du tror att du "vet" hur saker och ting ser ut och anvander den linsen nar du kikar pa varlden. Synd att du aldrig kommer inse hur forenklad och forvanskad den bilden faktiskt ar. Den mentala omognaden i resonemanget ar andlos och jag gissar att radslan for konsekvenserna av att overge ditt personliga dogma ar lika skrammande som for en religios fundamentalist. Ändrades Mars 16, 2010 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Khun Somtam!! Att de flesta gubbar hittar sina darlingar i barerna bottnar givetvis i det faktum att det är det enklaste och smidigaste sättet att hitta en lämplig fru att ta med sig till Sverige. Det är inte så enkelt att ragga upp en vanligt arbetande tjej oavsett var hon nu befinner sig. För det första finns ju fördomarna hos många thaiare att tjejer som går ihop med en farang är en hora och det vill knappast en vanlig tjej förknippas med. För det andra så är de flesta söta thaitjejer i rimlig ålder redan ihop med en thaiman. Bartjejer är egentligen di överblivna som ingen thaiman egentligen vill ha. Så det vi faranger får är ju egentligen det som ingen annan vill ha. BTT Broder, Du är ju totalt insnöad i barlivet och gubbsnacket. Det verkar du ha ganska bra koll på med allt vad det innebär. Tex att de flesta bartjejerna inte utseendemässigt attraherar thaimännen. MEN Broder jag lovar dig att det finns ett liv utanför bardistrikten i Thailand och vem har påstått att det är lätt att ragga upp en tjej, det spelar väl ingen roll var i världen du befinner dig? Du måste ju kämpa för det du vill ha, eller hur? Att thaitjejer skulle få en stämpel som h**a bara för att de är tillsammans med en farlang är ju rent nonsen. Du måste lämna gubbeperspektivet och inse att det finns många yngre svenskar som stadgat sig med helt ärliga vanliga sunt tänkande thaitjejer. Tjejer som de har fått kämpa för innan de kunnat inleda ett förhållande med. Även jag har precis som andra skribenter skrivet en hel del bekanta som stadgat sig med denna typen av tjej. Jag tycker du är en figur som livar upp forumet men någon större Thailands erfarenhet utanför Pattayas bardistrikt verkar du inte ha. Du tycks tro att hela Thailands befolkning tänker som barflickorna i Pattis!!!!! Chook dee Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Bäste herr khun Somtam! Det finns bla en hel tråd där jag var tvungen att motbevisa herr farangs påstående att jag överhuvudtaget aldrig varit i Thailand. Läser du lite i den tråden så finns det bevis för att jag faktiskt ochså har erfarenhet av ett Thailand utanför barernas områden. Jag har umgåtts med åtskilliga tjejer som inte haft erfarenhet i barerna. Min erfarenhet är att de flesta unga och söta thaitjejer utanför barerna har thailändska pojkvänner och att många vanliga tjejer inte gärna går offentligt med en farang. Åtminstone inte i Pattaya. Nu är ju Pattaya lite speciellt eftersom utbudet av bartjejer är ganska stort och en vanlig tjej som syns med en farang får lätt epitetet bartjej. Men visst förekommer det att vanliga thaitjejer kan dejta och umgås även med farangkillar. Jag själv blev bla utbjuden att fika på Big C av en gift och mycket vacker thaitjej. Hon tyckte om broder. Hade hon inte varit rikt gift så kanske det tom blivit en romans. Tyvärr stupade det hela på att mannnen i huset råkade ta telefonen en kväll när broder i fyllan ringde henne. Efter det blev det lite mer ansträngt. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 BTT:uppför man sig som en jägare så blir man nog betraktad som en sådan också, nu är det långt ifrån alla som siktar på detta och lär nog i många fall inte bli btraktade av thailändarna som detta heller! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Bäste herr khun Somtam! Det finns bla en hel tråd där jag var tvungen att motbevisa herr farangs påstående att jag överhuvudtaget aldrig varit i Thailand. Läser du lite i den tråden så finns det bevis för att jag faktiskt ochså har erfarenhet av ett Thailand utanför barernas områden. Jag har umgåtts med åtskilliga tjejer som inte haft erfarenhet i barerna. Min erfarenhet är att de flesta unga och söta thaitjejer utanför barerna har thailändska pojkvänner och att många vanliga tjejer inte gärna går offentligt med en farang. Åtminstone inte i Pattaya. Nu är ju Pattaya lite speciellt eftersom utbudet av bartjejer är ganska stort och en vanlig tjej som syns med en farang får lätt epitetet bartjej. Men visst förekommer det att vanliga thaitjejer kan dejta och umgås även med farangkillar. Jag själv blev bla utbjuden att fika på Big C av en gift och mycket vacker thaitjej. Hon tyckte om broder. Hade hon inte varit rikt gift så kanske det tom blivit en romans. Tyvärr stupade det hela på att mannnen i huset råkade ta telefonen en kväll när broder i fyllan ringde henne. Efter det blev det lite mer ansträngt. BTT Så din teori faller till och med på dina egna upplevelser! Sen är det väl klart att det inte känns bekvämt för en som du utrycker det "vanlig" thaitjej att traska omkring med dig mitt i bland barerna i Pattaya där var o varannan tjej skricker hej BTT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Bäste herr conservator! De flesta tjejer njuter av att känna sig jagade och attraktiva. Detta gäller säkert även i Thailand. Det är klart att en ung thaitjej även kan bli intresserad av en yngre och snygg farangkille. Inget konstigt med det och att ljuva toner kan uppstå. Men när man ser en ung och söt thaitjej komma hand i hand med en 55 årig, fet och halvfull farang så kan man i de flesta fall utgå ifrån att tjejen knappast träffat farangen utanför bardistrikten och man kan nog med största säkerhet utgå ifrån att farangen på ett eller annat sätt löst ut henne för longtime. Jag vet att det låter som en generallisering men verkligheten ser oftast ut så. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 BTT Det kan jag hålla med om men det var ju inte riktigt det jag kommenterade! Det extisterar säkert hur många "äkta kärleks förhållanden" som helst och platser utanför bardistrikten finnes i mängder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Sedan kan jag ju tala om för herr Conservator att det knappast finns några tjejer i några barer som känner till broder. Möjligen att det finns någon mama san med långt minne i någon bar, men nu är det ju så att mina stora barår ligger några år tillbaka i tiden. Efter 2003 har det ju bara blivit några sporadiska inhopp under kortare tidsperioder. Storhetstiden var egentligen mellan 1996-2001. möjligen är Jen fortfarande kvar i baren sen 2007 då jag gick longtime med henne, men den sötnosen är troligen redan bortsnappad. Återkomsten är ju planerad i november i år, så då får man väl se ifall vissa damer fortfarande häckar på samma plats som tidigare. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Det finns säkert en hel del seglivade som kan känna igen "Herr Broder" efter dennes alla bravader! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Har ju en polare som var nere i november förra året och han såg i alla fall en dam som var aktiv redan 1998 och som vi kallade för den lilla bredrövade. Henne hade vi varsinn shortime med och hon är tydligen fortfarande still going strong i samma bar på Second Road. Samma mama san sedan 1998 ochså för övrigt. Men annars inga kända ansikten mer i den gamla stambaren. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Bäste herr khun Somtam! Det finns bla en hel tråd där jag var tvungen att motbevisa herr farangs påstående att jag överhuvudtaget aldrig varit i Thailand. Läser du lite i den tråden så finns det bevis för att jag faktiskt ochså har erfarenhet av ett Thailand utanför barernas områden. Jag har umgåtts med åtskilliga tjejer som inte haft erfarenhet i barerna. Min erfarenhet är att de flesta unga och söta thaitjejer utanför barerna har thailändska pojkvänner och att många vanliga tjejer inte gärna går offentligt med en farang. Åtminstone inte i Pattaya. Nu är ju Pattaya lite speciellt eftersom utbudet av bartjejer är ganska stort och en vanlig tjej som syns med en farang får lätt epitetet bartjej. Men visst förekommer det att vanliga thaitjejer kan dejta och umgås även med farangkillar. Jag själv blev bla utbjuden att fika på Big C av en gift och mycket vacker thaitjej. Hon tyckte om broder. Hade hon inte varit rikt gift så kanske det tom blivit en romans. Tyvärr stupade det hela på att mannnen i huset råkade ta telefonen en kväll när broder i fyllan ringde henne. Efter det blev det lite mer ansträngt. BTT Broder, Med tanke på att majoriteten av dina inlägg handlar om bartjejer och gubbar så måste du förstå att det inte direkt framstår som om du har någon annan erfarenhet än barlivet i Pattis. Föreslår att du spenderar lite tid utanför Pattaya under nästa resa, t ex i Bangkok. Du måste titta utanför boxen vilken endast verkar vara fylld med gubbs, Pattaya och barer. Finns dessutom inte så mycket kvar i Pattaya som påminner en om att man faktiskt befinner sig i Thailand. Ett tips i all välmening: Skippa di gifta töserna, det kan gå riktigt illa om männen får nys om deras förehavanden med broder . Detta borde du känna till med all din Thailands erfarenhet. Broder, en enkel fråga: Pratar och förstår du Thailändska språket? Ha det gott, Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Kanske du skulle söka dig dig utanför barernas värld vid nästa besök, om jag inte minns fel så har du skrivit detta som mål i någon annan tråd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Kanske du skulle söka dig dig utanför barernas värld vid nästa besök, om jag inte minns fel så har du skrivit detta som mål i någon annan tråd! Bra med tydliga och realistiska mål. Det verkar finnas hopp för brodern! Mvh Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Khun Somtam! Ett och annat ord har man väl snappat upp genom åren men vad gäller det thailändska språket så är det liksom den thailändska maten egentligen inget som attraherar mig. Brukar kunna inleda några samtal på thai men klarar mig gott på engelskan. Hade i och för sig varit kul att kunna förstå thai så man hade kunnat avlyssna allt skitsnack om gubbarna som bartjejerna ju gillar. Fast egentligen är det ganska skönt att sitta lite halvfull i en bar och enbart föra fyllediskussioner på engelska. Språk kan ofta komplicera saker och ting i tillvaron. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Khun Somtam! Ett och annat ord har man väl snappat upp genom åren men vad gäller det thailändska språket så är det liksom den thailändska maten egentligen inget som attraherar mig. Brukar kunna inleda några samtal på thai men klarar mig gott på engelskan. Hade i och för sig varit kul att kunna förstå thai så man hade kunnat avlyssna allt skitsnack om gubbarna som bartjejerna ju gillar. Fast egentligen är det ganska skönt att sitta lite halvfull i en bar och enbart föra fyllediskussioner på engelska. Språk kan ofta komplicera saker och ting i tillvaron. BTT Broder, eller så kan man använda sina språkkunskaper för att lära sig mer om ett lands kultur och dess invånare. Nog tjatat broder, som jag tidigare skrev så tycker jag ibland att det är underhållande att läsa dina inlägg men snälla du sluta och generalisera om thai. Det finns gubbs på detta forum som förmodligen får en totalt snedvriden bild av Thailand och dess invånare genom att läsa vissa av dina inlägg. Mvh Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Bartjejer är egentligen di överblivna som ingen thaiman egentligen vill ha. Så det vi faranger får är ju egentligen det som ingen annan vill ha. BTT Exactemente Bäste Bror Tok-Tok, precis som att barstollarna är di överblivna som ingen farangkärring egentligen vill ha, inte ens Ulla på posten. Så det thaitjejerna får är ju stollarna som ingen annan vill ha. Arne - som alla eg vill ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Bäste herr Arne! Lika barn leka bäst vet du väl. Tänk va behändigt och praktiskt att det finns ställen där di överblivna som ingen vill ha kan träffas och ha lite skoj. Att få känna sig sedda och älskade även om kärleken ibland kan vara lite ensidig. Sedan tror jag nog att feta Ulla på posten kan tänka sig en shortime med en barstolle, om han nu är relativt ung och ståndaktig, BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Det är inte så enkelt att ragga upp en vanligt arbetande tjej oavsett var hon nu befinner sig. BTT Jo det är enkelt att ragga en vanligt arbetande tjej! Tror att 99,999978% av ALLA förhållande i världen INTE raggats upp på en bar och varit "Bartjej"! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Fan, du är bra på att slå in öppna dörrar du BTT. Finns väl inte många miljonärer bland unga tjejer här i Sverige heller, det hör liksom till att man inte har hunnit göra karriär och tjänat ihop något kapital när man är 19-20. Och angående den där andra meningen i citatet. Det vet väl ungefär alla här på forumet att man blir både yngre, snyggare och rikare så fort man stiger av planet i Thailand. Du slår in öppna dörrar som sagt, konstigt nog finns det medlemmar som måste påpeka att BTT faktiskt har rätt. Som om inte alla redan kände till det han påstår, det han oftast basunerar ut är ju sånt vem som helst lär sig redan på premiärchartern till Phuket. Tror du BTT att det är någon här som inte redan insett att en ung, snygg, välutbildad och välbärgad thaitjej med bra jobb inte är så sugen på att flytta ihop med feta gråhåriga fyllot Berra rörkrökare 55 år och starta ett nytt liv i hans gammelungkarlsetta i Helsingborg? Men vad tror du egentligen om samma tjej träffade en snygg och välutbildad kille, i ungefär samma ålder, med ljusa framtidsutsikter som råkar komma från Sverige? Eller är det en omöjlig ekvation att få ihop i din kokosnöt? Som du har återgett verkligheten under åren så verkar det ju, i din Thailandsvärld, bara finnas puckelryggar, överåriga fetton och patetiska fyllon på plats interagerande med tjejer från Thailand. Bra skrivet http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Ja barstollar finns i alla kroppsliga former, det är bara huvudet det är fel på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd Mars 17, 2010 Dela Inlagd Mars 17, 2010 Broder: Du är kul, när man tar dig på rätt sätt / anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu