Jump to content
IGNORERAD

hur tror ni helgens demonstrationer kommer att utveckla sig?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

broder tuk tuk

Inom varje människa finns alltid en strävan efter att vara bättre än någon annan, strävan efter egen vinning. Det är djupt mänskligt.

Därför tror jag inte på någon folkets revolution.

Däremot kan man ju tro som Isanlover att de små förändringarna för fattigt folk alltid är nyttiga. Oavsett om det nu handlar om billigare sjukvård eller bättre skolor.

Thaksin gjorde ju trots allt en del som kom de fattiga till nytta.

Politik handlar om vardagslivet för människor ur en rent praktisk synvinkel.

Jag tycker Isanlover får ta mycket skit och hån för sina åsikter,

trots att han ju faktiskt förespråkar en politik som i mycket har gagnat de fattigaste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    44

  • noBuzz

    28

  • andersbangkok

    24

  • Joints

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Inom varje människa finns alltid en strävan efter att vara bättre än någon annan, strävan efter egen vinning. Det är djupt mänskligt.

Därför tror jag inte på någon folkets revolution.

Däremot kan man ju tro som Isanlover att de små förändringarna för fattigt folk alltid är nyttiga. Oavsett om det nu handlar om billigare sjukvård eller bättre skolor.

Thaksin gjorde ju trots allt en del som kom de fattiga till nytta.

Politik handlar om vardagslivet för människor ur en rent praktisk synvinkel.

Jag tycker Isanlover får ta mycket skit och hån för sina åsikter,

trots att han ju faktiskt förespråkar en politik som i mycket har gagnat de fattigaste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Inom varje människa finns alltid en strävan efter att vara bättre än någon annan, strävan efter egen vinning. Det är djupt mänskligt.

Därför tror jag inte på någon folkets revolution.

Däremot kan man ju tro som Isanlover att de små förändringarna för fattigt folk alltid är nyttiga. Oavsett om det nu handlar om billigare sjukvård eller bättre skolor.

Thaksin gjorde ju trots allt en del som kom de fattiga till nytta.

Politik handlar om vardagslivet för människor ur en rent praktisk synvinkel.

Jag tycker Isanlover får ta mycket skit och hån för sina åsikter,

trots att han ju faktiskt förespråkar en politik som i mycket har gagnat de fattigaste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Inom varje människa finns alltid en strävan efter att vara bättre än någon annan, strävan efter egen vinning. Det är djupt mänskligt.

Därför tror jag inte på någon folkets revolution.

Däremot kan man ju tro som Isanlover att de små förändringarna för fattigt folk alltid är nyttiga. Oavsett om det nu handlar om billigare sjukvård eller bättre skolor.

Thaksin gjorde ju trots allt en del som kom de fattiga till nytta.

Politik handlar om vardagslivet för människor ur en rent praktisk synvinkel.

Jag tycker Isanlover får ta mycket skit och hån för sina åsikter,

trots att han ju faktiskt förespråkar en politik som i mycket har gagnat de fattigaste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Inom varje människa finns alltid en strävan efter att vara bättre än någon annan, strävan efter egen vinning. Det är djupt mänskligt.

Därför tror jag inte på någon folkets revolution.

Däremot kan man ju tro som Isanlover att de små förändringarna för fattigt folk alltid är nyttiga. Oavsett om det nu handlar om billigare sjukvård eller bättre skolor.

Thaksin gjorde ju trots allt en del som kom de fattiga till nytta.

Politik handlar om vardagslivet för människor ur en rent praktisk synvinkel.

Jag tycker Isanlover får ta mycket skit och hån för sina åsikter,

trots att han ju faktiskt förespråkar en politik som i mycket har gagnat de fattigaste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Inom varje människa finns alltid en strävan efter att vara bättre än någon annan, strävan efter egen vinning. Det är djupt mänskligt.

Därför tror jag inte på någon folkets revolution.

Däremot kan man ju tro som Isanlover att de små förändringarna för fattigt folk alltid är nyttiga. Oavsett om det nu handlar om billigare sjukvård eller bättre skolor.

Thaksin gjorde ju trots allt en del som kom de fattiga till nytta.

Politik handlar om vardagslivet för människor ur en rent praktisk synvinkel.

Jag tycker Isanlover får ta mycket skit och hån för sina åsikter,

trots att han ju faktiskt förespråkar en politik som i mycket har gagnat de fattigaste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

För mig framstår det mesta av det som debatteras här som missförstånd eller medveten stark polarisering.

Jag har följt och deltagit i debatterna kring röd-skjortorna och Thaksin

Hittills kan jag inte finna någonstans att någon skrivit att de fattiga skall hållas tillbaka i fattigdom av någon överklass. För mig är det endast retorik fårn några individer. Det matas in i varje inlägg (maktens elit, maktens överklass stödd av militär och polis mm).

För mig är huvudfrågan; kan man ta till vilka medel som helst för att nå sina mål?

I fallet med Thaksin så gjorde han några positiva saker. Han införde 30THB-systemet för sjukvården (som min flickvän kallar för "animal hospital p.g.a. den låga kvalitén)

One-product-one tambun har i stort blivit en enda flopp men ok..vi räknar den också.

Frågan om nio obligatoriska år i skolan var aktuell redan innan Thaksin kom till makten men ok..vi säger att han genomförde det.

Eftersom mitt förtroende för Dr. T är absolut 0, så bedömer jag att han gjorde det för att få med sig mer väljare (se hur många som reser och demonstrerar för att dom erhåller pengar, inte av övertygelse) Detta taget ur en blogg som du IL själv ansåg vara nyanserad.

Dr. T lyckades med sitt uppsåt att få med sig väljare. Klart att det var populärt.

Att han sedan, med detta i minne, stal 46B THB från Thailändska staten, skaffade sig en rad fördelar för sina företag på fullständigt oanständigt och kriminellt sätt.

det är viktigt för mig i alla fall. En sådan parasit som medvetet lurar sitt eget folk, en sådan kan man inte ha vid makten.

Jag skulle därför uppskatta om retoriken kring att vissa av oss vill hålla tillbaka de fattiga i fattigdom, denna kan upphöra nu. Tack på förhand.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en hel del diskussioner med vissa mycket erfarna långtidsboende svenskar, diskussioner med en mycket välberest thaitej samt en taxichaufför i Bangkok, börjar jag förstå att de rödas strid och den stora konflikten i Thailand inte alls har med kampen mellan "rika" och "fattiga" att göra.

Saker och ting blir i och för sig så mycket enklare om det bara handlar om pengar och därför blir det så mycket enklare att beskriva saker och ting på det sättet, vilket många tex. västerländska media tycks göra.

Istället kan jag konstatera att det handlar om etniska och hierakiska konflikter i ett oändligt multikulturellt och hierakiskt samhälle. Striden står mellan nord och syd, mellan stadsbefolkning, "riktiga" thailändare, thaikinser, laoter, khemerer, muslimer, plantageägare, risbönder, industrialister, royalister, statsanställda och inte minst klaner.

Detta sammelsurium av etniska, klan- och ekonomiska- grupperingar, som dessutom går samman i olika allianser beroende på vilket strid som skall utkämpas, gör det är näst intill omöjligt att få ett grepp om den Thailändska politiken, åtminstone för en utomstående.

Jag tycker mig dock kunna urskilja följande, med avseende på de senaste dagarnas händelser:

Thaksin stöds av folket i norra Thailand, främst då de ekonomiskt fattiga risbönderna, däremot stöds han inte av de fattiga i Bangkok eller i söder, ej heller av muslimerna i söder, vilka också kan vara fattiga. Det bor dock fler människor i norra Thailand än i södra Thaland inklusive Bangkok, vilket i traditionell demoktratisk mening skulle innebära att Thaksin borde vara premiärminister.

Nuvarande regeringen är inte "de gula" som avsatte Thaksin med hjälp av en militärkupp. Därför känner de sig inte manade att avgå pga av de rödas protester mot statskuppen. Ej heller lär militären, som avsatte Thaksin, tillåta detta. Därför är hela showen meningslös.

De röda demonstranterna är i huvudsak inköpta för att demonstrera, 1500 Baht/3 dagar (en halv månadslön) plus transport och fri kost. När de inte får betalt mer kommer de att åka hem, vilket de flesta redan gjort.

Sedan kan man dra flera mer långtgående slutsatser demokrati och om framtiden, men det får vänta till en annan gång.

Siamkap, på plats i Bangkok.

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt uppgift igår, De fick 2000B/dag för att ställa upp. 3X2000 6 en månadslön för de flesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att IL aldrig varit i Thailand när man läser hans inlägg och svar.

Jag bad honom om en reseberätelse och bilder från hans hemby, men då kom det bara undanflyckter om tappade cd-skivor som bilderna låg på och en förväxling med en dvd-skiva som barnen hade titta på. Sen försvarade han sig med att han var dålig på Data och kunde inte lägga in bilder utan han skulle fråga sin fru om hon kunde göra det. Annars kan han kopiera och lägga in artiklar utan problem :whistle:.Vad ska man tro. Upp till bevis IL med name och By i Thailand och med bilder.

MVH

Sakaeo

Du kan sova lugnt, han finns, hans fru och hans barn finns.

Tillhör de medlemmar som träffat honom live i NongKhai, visserligen intogs en hyfsad mängs Leo, men han finns, tro mig.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, alla politiskt intresserade av Thailand, speciellt

Isan Lover och MaiChai.

Anders har inte många år att se tillbaka på, när det gäller

politik i Thailand, Men desto fler i Sverige,

På sjuttio talet fick vi reda på att i Sverige var det såå bra

Så Vi måste höja blicken för de som har det sämre än oss. Sverige = Världsamvetet

Svenskarna som vanligt hängde på, Lättlurade människor, inkluderat mig själv.

Det ligger något i namnet Sweed, kålrot på engelsk/amerikanska

Åren rasslar på, problemen hopar sig, ingen politiker eller människa vågar säga något,

Vi har SIDA med en budget på 1% av Sveriges BNP ska hjälpa fattiga länder, för det

mesta bortkastade pengar, Under årens lopp har fiskebåtar från västkusten varit i

norra Afrika för att lära de fiska... Byggt upp serviceanläggningar muggar, handfat o.s.v.

MEN De glömde att vatten fanns inte... Snacka om börja i fel ända !

Förslag: lägg ned bl.a. Sida, Vi sparar in på portot för människorna som behöver "Hjälp"

de är redan här, bor i Södertälje, Haninge, Rosengård Name it.

Svenskarna, d.v.s. Ni/Vi "Löser problemen i Thailand" men Ni städar inte hemma!

Typiskt Svenskt, säger Tyskar. Norrmän, Holländare Name It.

SVENSKAR Ska VARA GLADA OM DE FORTFARANDE HAR EN PLATS I SVERIGE,

Anders var Pro Thaxin när han kom till makten med TRT, vilket koncept..

Anledning: en snubbe som har tjock plånbok behöver inte spränga den.

Thaksin genomförde så mycket för de fattiga, 30B/ Sjukvård / anders/farang fick betala 50

Farmers har rätt och låna pengar på bank, till normal ränta. Tidigare var det

ThaiChineser som lånade ut till 80% ränta,

Säg Inte ATT JAG PRATAR OSANNING, TACK ;-)

Ack vad jag bedrog mig... I Thailand så är de likadana som i Sverige.

Konstigt.. Tydliga kvalitéts problem.

Okay till saken..

Thasin har förutom sålt sitt Telefonbolag till Singapore, Det retade upp folket,

Ändrade lagen, hur man kan göra det? För att slippa Skatten, This Is Thailand

Påminner lite grand om Gunnar Emanuel Sträng, satt i Sosseregeringen, som köpte ett stenhus

i gamla stan, klarade sig från skatten på försäljningen av radhuset...

Mysig snubbe Göran Persson, EN RIKTIG ARBETARE! ! !

Thaksin lånade ut X antal miljoner till Burma, till låg ränta,(1%) mellanskillnaden

PROCENTEN HELGE:

får Thailändska folket pröjsa.

Var ock käkade lunch i går, ett kvarter från klockrondellen,

URSÄKTA, har Ni inte varit i Buriram, då har Ni missat Thailand. Fråga Broder: ? ?

SLUTKLÄMMEN: Snubben där pratade politik med min fru, hon är vass, Han Sade bl.a de Röde

får 2000B/D. Tre dagar en månadslön, för de flesta

Gulingarna blev sponsrade av företag, mat, vatten osv när de helt "Demokratiskt" körde sitt

Demokratiska race inkluderat övertagande av regeringsbyggnad samt stoppade all trafik

på Suvannapom,

Gulingarna sitter vid makten för De är Militären/Polisens HÖGRA hand.

Gulingar, Rödingar och en skvätt blått, från en maktgalen Nevin, som borde stanna kvar i

sitt grustag ;-) i Buriram.

Kan man inte hitta någon "Färg" som inte är maktgalen, som vet var de bor /Thailand), ock

vill ALLA väl?

Människorna i övriga Thailand vill ha en politik Där de är med, utan dem stannar BKK och

andra välmående...

Det fattar väl även Du, MaiChai? Jag förstår att dina osunda skriverier här, är inget du

skickar till blaskan som pröjsar Dig, Då hade du svultit ihjäl för länge sedan. Förutsatt

att Du inte skriver i Fd Mad eller dylikt ;-)

Hoppas ni läser detta, är något otydligt Svara eller maila mig Hälsningar anders "Mitt I

Isaan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen: Du är en tung kille, tänkte inte kropps mässigt. Översta våningen. Kan inte Du bjuda

till med ett inlägg som motsvarar en del av dina tankar/idéer som jag upplevde dig tidigare,

Nu är Du skuggan av vad såg Dig som tidigare, Såg fram emot att träffa Dig, Nu Vete Fáan.

Ring mig, anders har inte gett upp hoppet. 0806052753 // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dessutom väntar jag fortfarande på Il svar (nu är det kanske 15:e gången jag frågar) om det senaste valet vilket ledde fram till nuvarande regering genomfördes ok. Är den nuvarande koalitionsregeringen legitim? Om inte; vari ligger felet?

IL brukar kunna kommentera det mesta som skrivs så jag tror inte du har missat detta. Så??? Varför inget svar?

Hej

Jag svarade inte p.g.a att jag har gjort det många gånger förut och du vet nog svaret, det är militärkuppen, PAD ockupationerna och vandaliseringar av statliga

byggnade, flygplatser och TV station, och militär och polis tydliga ställningstagande i politiken genom att vara passiva när fel parti är vid makten,

och deras enorma arbetslust när "rätt" parti är i samma situation, och dom ej valbaras påverkan på politiken.

Att detta påverkar den demokratiska processen och gör att det är tveksamt om regeringen är helt legitim, det har t.o.m dom flesta på forumet som annar brukar hålla med

dig och Mai Chai hållit med om i sina inlägg.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag kanske låter mer upprörd än jag är. ;) Men jag tycker din retorik är klassisk vänsterretorik och gud förbjude att miljoner svenskar stödjer den. Det är nog som du själva skriver, lönlöst att försöka övertyga mig att din typ av samhällssystem skulle vara lösningen i Thailand eller på andra platser. Ibland när man läser dina inlägg får man uppfattningen att hela Isaan består av handlingsförlamade apatiska människor som knappt har mat för dagen. (flyktingläger?) Så är det naturligtvis inte och det måste väl till och med du kunna inse. Men du går gärna djupt in i dina beskrivningar och nästan alltid så målas den rike upp som boven och orsaken till allt ont. Detta är rent jävla skitsnack och måste bemötas, även om det känns obekvämt för dig.

Det finns många driftiga duktiga människor i Isaan och övriga Thailand, som jobbat häcken av sig för att bygga upp något. Så snart dessa människor lyckats så blir de automatiskt utmålade som parasiter som bara skor sig själva. Ja jag har sagt det förut, detta är i mina ögon klassisk ren och skär kommunistpropaganda. Det är förvånande att det än idag finns människor som stödjer dessa ideer och ideal.

Jag har absolut inget emot att folk kan få det lite bättre på bekostnad av de som lyckats. Men om de först skall utmålas som banditer som plundrar landet, så vet i fan om jag skulle vara beredd att offra en satang för att "sabai sabai eliten" skall fortsätta leva sitt naturfolkliv utmed Mekongfloden.

Beträffande dina beräkningar om att 10-15% tar 90% av kakan så tror jag siffrorna hade sett lite bättre ut om din högt hyllade husgud hade betalt sin egen skatt.

Hej

Jag tar inte illa upp av ditt inlägg, utan ser det tvärtom som en komplimang.

Att det låter lite vänster kan ju bero på att jag inte känner till några andra som har arbetat politiskt för dessa grupper.

Och jag tycker att det ska vara högt till tak i politiska diskussioner, och några slag under bältet får man både ta och ge ibland.

Ha en bra dag, och kör på bara.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag förstår är det okej för Thaksin att skriva över shin corp på andra familjemedlemmar, sedan låta staten Thailand gynna Shin Corp. Lagligt men moraliskt tveksamt.

Men det är inte okej för Demokraterna att bilda en regering på samma röstmandat som PPP bildade en regering på?

För det Demokraterna gjorde var fullt lagligt men moraliskt tveksamt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, alla politiskt intresserade av Thailand, speciellt

Isan Lover och MaiChai.

Anders har inte många år att se tillbaka på, när det gäller

politik i Thailand, Men desto fler i Sverige,

På sjuttio talet fick vi reda på att i Sverige var det såå bra

Så Vi måste höja blicken för de som har det sämre än oss. Sverige = Världsamvetet

Svenskarna som vanligt hängde på, Lättlurade människor, inkluderat mig själv.

Det ligger något i namnet Sweed, kålrot på engelsk/amerikanska

Åren rasslar på, problemen hopar sig, ingen politiker eller människa vågar säga något,

Vi har SIDA med en budget på 1% av Sveriges BNP ska hjälpa fattiga länder, för det

mesta bortkastade pengar, Under årens lopp har fiskebåtar från västkusten varit i

norra Afrika för att lära de fiska... Byggt upp serviceanläggningar muggar, handfat o.s.v.

MEN De glömde att vatten fanns inte... Snacka om börja i fel ända !

Förslag: lägg ned bl.a. Sida, Vi sparar in på portot för människorna som behöver "Hjälp"

de är redan här, bor i Södertälje, Haninge, Rosengård Name it.

Svenskarna, d.v.s. Ni/Vi "Löser problemen i Thailand" men Ni städar inte hemma!

Typiskt Svenskt, säger Tyskar. Norrmän, Holländare Name It.

SVENSKAR Ska VARA GLADA OM DE FORTFARANDE HAR EN PLATS I SVERIGE,

Anders var Pro Thaxin när han kom till makten med TRT, vilket koncept..

Anledning: en snubbe som har tjock plånbok behöver inte spränga den.

Thaksin genomförde så mycket för de fattiga, 30B/ Sjukvård / anders/farang fick betala 50

Farmers har rätt och låna pengar på bank, till normal ränta. Tidigare var det

ThaiChineser som lånade ut till 80% ränta,

Säg Inte ATT JAG PRATAR OSANNING, TACK ;-)

Ack vad jag bedrog mig... I Thailand så är de likadana som i Sverige.

Konstigt.. Tydliga kvalitéts problem.

Okay till saken..

Thasin har förutom sålt sitt Telefonbolag till Singapore, Det retade upp folket,

Ändrade lagen, hur man kan göra det? För att slippa Skatten, This Is Thailand

Påminner lite grand om Gunnar Emanuel Sträng, satt i Sosseregeringen, som köpte ett stenhus

i gamla stan, klarade sig från skatten på försäljningen av radhuset...

Mysig snubbe Göran Persson, EN RIKTIG ARBETARE! ! !

Thaksin lånade ut X antal miljoner till Burma, till låg ränta,(1%) mellanskillnaden

PROCENTEN HELGE:

får Thailändska folket pröjsa.

Var ock käkade lunch i går, ett kvarter från klockrondellen,

URSÄKTA, har Ni inte varit i Buriram, då har Ni missat Thailand. Fråga Broder: ? ?

SLUTKLÄMMEN: Snubben där pratade politik med min fru, hon är vass, Han Sade bl.a de Röde

får 2000B/D. Tre dagar en månadslön, för de flesta

Gulingarna blev sponsrade av företag, mat, vatten osv när de helt "Demokratiskt" körde sitt

Demokratiska race inkluderat övertagande av regeringsbyggnad samt stoppade all trafik

på Suvannapom,

Gulingarna sitter vid makten för De är Militären/Polisens HÖGRA hand.

Gulingar, Rödingar och en skvätt blått, från en maktgalen Nevin, som borde stanna kvar i

sitt grustag ;-) i Buriram.

Kan man inte hitta någon "Färg" som inte är maktgalen, som vet var de bor /Thailand), ock

vill ALLA väl?

Människorna i övriga Thailand vill ha en politik Där de är med, utan dem stannar BKK och

andra välmående...

Det fattar väl även Du, MaiChai? Jag förstår att dina osunda skriverier här, är inget du

skickar till blaskan som pröjsar Dig, Då hade du svultit ihjäl för länge sedan. Förutsatt

att Du inte skriver i Fd Mad eller dylikt ;-)

Hoppas ni läser detta, är något otydligt Svara eller maila mig Hälsningar anders "Mitt I

Isaan"

Kan väl hålla med dig om att Sida är ett svart hål vi öser ner pengar i men sedan tappar jag bort din tråd helt och hållet.

Så det är okej för Thaksin att i sin egenskap som premiärminister i Thailand låna ut 4 miljarder till militärjuntan i Burma för att de ska köpa sattelitjännster av hans familjeföretag?

Det blir okej för att han delar ut lite smulor till folket, något de inte fått innan?

Min arbetsgivare betalar mig bra för mina "osunda" skriverier och jag förstår att det retar upp en del...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai: anders var lite otydlig när det gällde Burma, Du som en intelligent person måste förstå det är negativt för mig som tidigare troende Thaksin vän ,Annars hade jag inte skrivit det, se mitt tidigare inlägg.

I slutet på mars ska vi åka ned till BKK med några släktbarn, Har du möjlighet ock träffa lite kvalité då ? Tänkte inte på barnen i första hand? Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Enligt uppgift igår, De fick 2000B/dag för att ställa upp. 3X2000 6 en månadslön för de flesta.

Enligt Uppgift från vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är snart bara MPR:s "vänster elit" kvar som stödjer kampen. Kanske dags för en sollidarisk internationell räddningsaktion?

hehe jag kan se IL och Bossej komma gående på Sukhumwit med sina röda flaggor. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Silom: Gå ock lägg Dig.

BosseJ: Känlsan av vad människor tänker/tycker Måste Du uppleva på plats, inte hänvisa till Vad andra tycker.

Bosse Jag känner inte Dig, Men Vi har Träffats.

Vill du ha en bild här, På Dig ? Maila mig: Om du vill att jag ska förstå Dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Silom: Gå ock lägg Dig.

BosseJ: Känlsan av vad människor tänker/tycker Måste Du uppleva på plats, inte hänvisa till Vad andra tycker.

Bosse Jag känner inte Dig, Men Vi har Träffats.

Vill du ha en bild här, På Dig ? Maila mig: Om du vill att jag ska förstå Dig.

Ursäkta att jag glömde av dig buriram, anmäl dig till IL, det finns plats för dig också. (Gott om plats)

IL återkommer med besked om ersättningsnivån. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, enligt senaste uppgifterna så skall alla riskokare och fritöser vara slutsålda, så många av demonstranterna fick både ny pickup och fin villa om di donerade blod.

Detta enligt grannens systers brylling som hört det av någon förbipasserande.

Hörsägnaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, enligt senaste uppgifterna så skall alla riskokare och fritöser vara slutsålda, så många av demonstranterna fick både ny pickup och fin villa om di donerade blod.

Detta enligt grannens systers brylling som hört det av någon förbipasserande.

Hörsägnaren Arne

hehe jag förstår att erbjudandet intresserade dig. Anmäl dig till IL. Enligt hörsägen så blir ni inte fler än att ni kan gå i moppefilen.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...