Jump to content
IGNORERAD

hur tror ni helgens demonstrationer kommer att utveckla sig?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Här är några exempel, jag trode att alla hade följt med på forumet och kände till att dom röda ofta kallas just terroister, och att militär och polis ska sättas in mot dessa.

"Med tanke på de "rödas" upptrappning och vålds provokationer så borde de "röda" inte bli förvånade när polis och millitär slår tillbaka."

"Det här riskerar bli som många upplopp; militär och polis som har skyldighet att skydda staten, dessa kommer bli kritiserade för att dom gör det.

Notera Grekland. Där förekommer nu upplopp med våld. Militär och polis tar till våld för att skydda medborgarna från terroristerna.

Jag såg ett inslag där en av de röda sa "vi kommer bara att ha fredliga demonstrationer. Om det förekommer våld så är det bara sittande regeringens provokationer" Skojar människan?"

"Att polis och militär skull utrymma BKK och släppa vandaler och terrorister fria? DET skulle skapa farliga situationer."

Det finns säkert många många fler men i all hast hittade jag dom här.

Mvh Isan Lover

Kanske någon länk till dessa inläggen där vi som är nyfikna kan se vem som författat dem?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    44

  • noBuzz

    28

  • andersbangkok

    24

  • Joints

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Svart att avgora vad som ar mest dofott att ge sig pa:

- Fa IL att bemota ett inlagg med ett direkt svar

- Fa IL att faktisk belagga sina egna pastaenden

- Fa IL att inse att varlden ar storre an hans egna mentala begransningar

eller att

- Fa BTT att vidga sina vyer

- Fa Lappen att inte hugga nar BTT lagger ut bete

- Fa Baboon eller Herr Chang att revidera sin rabiata hallning angaende fildelning

- Fa Baa att sluta kaka taggtrad till frukost

- Fa Kim att generalisera negativt om Thailand eller thailandare

- Fa Wille att sluta lagga ut bilder pa fru och dotter i tid och otid

- Fa Atom att sluta hanvisa till frukostsamtal med foraldrarna pa dotterns skola

- Fa S-N att sluta se en feministisk konspiration bakom varje horn

- Fa Silom och Baboo att inte nedsattande om sossarna vid varje mojligt och omojligt tillfalle

- Fa Clion att ifragasatta husguden

- Fa MaiChai att inte kopiera den laga nivan av hans meningsmotstandare

- Fa goteborgarna att inse att de ar genetiskt underlagsa och deras tillstand berattigar sjukersattning

etc..

eller att

- Fa Wille att sluta odla myten av sig sjalv som en arrogant skitstovel.

Jag provar bara att se världen från den rödasidan där allt som Thaksin säger och gör är absolut sanning. Stänga ute andra intryck och eventuell fakta som motsäger Thaksins sanningar. Drömma lite tillbaka till våren 1968 när det var revolution i luften lite varstans. Göra det lätt för mig där allt antingen är rött eller gult, fattig eller rik, förtryckt eller förtryckare, stadsbo eller lantis. Det finns inga mellanting och det finns inga nyanser. Det är en märklig värld att titta in i.

Man jag kommer att skrota mina röda glasögon imorgon när jag kliver på TG 951 och när jag kliver av i Bangkok så ska objektiviteten åter råda. Så du får stå ut ett tag till...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske någon länk till dessa inläggen där vi som är nyfikna kan se vem som författat dem?

Detta är mitt citat!

"Med tanke på de "rödas" upptrappning och vålds provokationer så borde de "röda" inte bli förvånade när polis och millitär slår tillbaka."

Jag skrev detta med stöd av att några bomber olyckligt exploderat (formodligen av ren olyckshändelse) i någon stad som jag inte nu minns namnet på.

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det är svårt att förstå dessa symboliska handlingar i Thailand, kanske någon kan förklara symboliken i det här fallet.

Mina väljare är konstigt nog nöjda, vi löser det mesta.

Mvh Isan Lover

Jag begriper inte heller symboliken i det hela men jag är rädd för att de röda ledarna nedvärderar sina anhängare genom att genomföra denna märkliga "voodooliknande" manifestation? vad blir nästa steg, någon schaman på scenen som nedkallar olycka och elände över regeringen?

Tycker det är jävligt nedlåtande av de röda ledarna att se på sina egna supportar som lättledd och vidskeplig boskap som tror på spöken. Vad jag har förstått så har många helt frankt vägrat ta del i dessa häxkonster och lämnat demonstrationen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Först tappa medlemmarnas blod och sedan symboliskt hälla ut det på marken utanför parlamentet.

Nu står vi där med våra västerländska förvånade ansikten och kliar oss på skallen.

- Varför gör de så där?

- Vad är det för vitts med att bete sig så där tokigt, frågar sig flera thailandkännare, och de nästan skäms lite för att vara trogna thailandälskare.

Ni glömmer dock att det hela utspelar sig i Thailand där spelreglerna oftast är diffusa

och det uppenbart ologiska snabbt kan göras logiskt om en ledare säger att så skall det vara.

Agerandet (ledare & fårskock) är väl ett utslag för Poo Yai Lee syndromet.

Det finns säkert en del röda ledare och dess medlemmar som helst av allt skulle vilja se en liten ”lagom” massaker på demonstranterna.

Då skulle regeringen snabbt falla och Abhisit skulle hudflängas i den västerländska pressen (Mark my word!)

Men eftersom militären inte tycks vilja skjuta ner några demonstranter som sedan får ligga och förblöda inför TV-kamerorna – ja då får väl den röda ledningen hälla ut lite eget blod på gatan för att få till ett publicistiskt trick.

Man kan ju inte påstå att de har misslyckats eftersom varje tidning och Tv-kanal nu rapporterar om händelsen.

Det gäller att inte falla i glömska.

http://www.youtube.com/watch?v=TkcGEm9Bz_s&feature=player_embedded

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Siam-Nilsson

Det är möjligt att det inte är konstigare än så, men det skulle också kunna vara något hokus pokus som är vanligt i dom norra och nord östra delarna av landet.

Men hellre blod på flaska än ifrån skjutna människor, men tyvär är det nog inte försent att det blir lite riktig blodspillan också.

Läste nyss att ytterligare två granater hade exploderat, och det bådar inte gott, det finns tydligen någon (några) som passar på att försöka skapa oro,

från vilket läger vet polisen inte ännu.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte blodsgrejen lite av det klassiska symboleriet med att "utgjuta sitt blod för saken" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Tack för bilderna och ditt inlägg, som ger en mer nyanserad bild av det som sker.

Här på forumet finns det folk som ser dom du fotade och talade med som terrorister.

Mvh Isan Lover

Du kanske noterade att "Ett fåtal vi pratade med verkade riktigt engagerade men de flesta verkade mest följt med för betalningens skull."

Det är en bra beskrivning av frågan. Pengar talar.har inget med övertygelse att göra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är inte blodsgrejen lite av det klassiska symboleriet med att "utgjuta sitt blod för saken" ?

Hej

Enligt The Nation så hölls någon slags ceremoni med en Brahmin som lädste upp förbannelser.

Se nedan.

Mvh Isan Lover

Red-shirt protesters poured their pooled blood at the main gate of the Government House at 5 pm Tuesday.

Puddle of blood was seen on TV.

The protesters chanted cursing hymn after pouring the blood on the ground.

A Brahmin also put up a curse on the gate.

The Nation

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Siam-Nilsson

Det är möjligt att det inte är konstigare än så, men det skulle också kunna vara något hokus pokus som är vanligt i dom norra och nord östra delarna av landet.

Men hellre blod på flaska än ifrån skjutna människor, men tyvär är det nog inte försent att det blir lite riktig blodspillan också.

Läste nyss att ytterligare två granater hade exploderat, och det bådar inte gott, det finns tydligen någon (några) som passar på att försöka skapa oro,

från vilket läger vet polisen inte ännu.

Mvh Isan Lover

Tycker det är omdömeslöst att "hälla ut" 1000 tals lite blod rakt ut i avloppssystemet till glädje för några myggor och kackelackor.

Jag är säker på att det finns medmänniskor som skulle behöva blodet bättre, än som en symbol för en rufflare som i ordets rätta bemärkelse ägnat sig åt "bonnfångeri".

Detta kallar IL för befrielsekamp mot makteliten och alla rika, och kineser också förstås. Jag känner mycket väl igen IL:s vänster retorik. kflm:r eller kpml:r missar aldrig ett tillfälle att ondgöra sig över makten och kapitalet. Vänsterfjantarna vill bara ha mer av kakan och helst slippa att hjälpa till att baka den. Vi har ju lysande exempel på ganska nära håll som visar hur katastofalt dålig och ineffektiv denna väg var. Finns det ingen som varit i forna DDR? Tyska demokratiska republiken. Visst var landet jämlikt och demokratiskt.hehe förutom då partifunktionärerna som levde sina liv i en lyx som även idag skulle få den mest förhärdade kapitalisten grön av avund, medan det "jämlika folket" svalt och levde i en missär som jag bedömer mycket värre än den som IL försöker beskriva för Isaanbönderna i Thailand. Jodå jag har varit många gånger i DDR och sett skiten.

Jag får utslag över hela kroppen när jag nu hör IL:s vänsterpropaganda. Slagorden är de samma som de gamla kommunisterna körde med. Maktelit, adelen, kapitalet, de rika, klass mot klass o.s.v. Ursäkta orvalet men en jävla dynga är det och inget annat!

Kuba, Demokratiska Folkrepubliken Laos, Demokratiska Folkrepubliken Korea, är kanske demokratiska länder som IL ser upp till och önskar att Thailand tar efter.

Vad säger du IL, om nu den röda mobben tar sig in i regeringsbyggnaden och utropar Thailand till demokratisk folkrepublik? Blir det bättre då?

Hmm låt mig gissa... utvecklingen i Isaan kommer att stanna kvar på samma nivå som idag, och om några år så har den sjunkit i resten av landet till isaans nivå. Men varför gnälla? Landet har ju blivit demokratiskt.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är omdömeslöst att "hälla ut" 1000 tals lite blod rakt ut i avloppssystemet till glädje för några myggor och kackelackor.

Jag är säker på att det finns medmänniskor som skulle behöva blodet bättre, än som en symbol för en rufflare som i ordets rätta bemärkelse ägnat sig åt "bonnfångeri".

Detta kallar IL för befrielsekamp mot makteliten och alla rika, och kineser också förstås. Jag känner mycket väl igen IL:s vänster retorik. kflm:r eller kpml:r missar aldrig ett tillfälle att ondgöra sig över makten och kapitalet. Vänsterfjantarna vill bara ha mer av kakan och helst slippa att hjälpa till att baka den. Vi har ju lysande exempel på ganska nära håll som visar hur katastofalt dålig och ineffektiv denna väg var. Finns det ingen som varit i forna DDR? Tyska demokratiska republiken. Visst var landet jämlikt och demokratiskt.hehe förutom då partifunktionärerna som levde sina liv i en lyx som även idag skulle få den mest förhärdade kapitalisten grön av avund, medan det "jämlika folket" svalt och levde i en missär som jag bedömer mycket värre än den som IL försöker beskriva för Isaanbönderna i Thailand. Jodå jag har varit många gånger i DDR och sett skiten.

Jag får utslag över hela kroppen när jag nu hör IL:s vänsterpropaganda. Slagorden är de samma som de gamla kommunisterna körde med. Maktelit, adelen, kapitalet, de rika, klass mot klass o.s.v. Ursäkta orvalet men en jävla dynga är det och inget annat!

Kuba, Demokratiska Folkrepubliken Laos, Demokratiska Folkrepubliken Korea, är kanske demokratiska länder som IL ser upp till och önskar att Thailand tar efter.

Vad säger du IL, om nu den röda mobben tar sig in i regeringsbyggnaden och utropar Thailand till demokratisk folkrepublik? Blir det bättre då?

Hmm låt mig gissa... utvecklingen i Isaan kommer att stanna kvar på samma nivå som idag, och om några år så har den sjunkit i resten av landet till isaans nivå. Men varför gnälla? Landet har ju blivit demokratiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kan se så rasar det blåa blodet över dessa spalter.Själv tyckert jag att siam nilssons sammanfattning var rätt träffande.Men de röda och deras

sammarbets partner strävar ju efter ny val, och om man demonstrerar för detta på bankoks gator så verkar det som om några ser detta som odemokratiskt-

Om man ser vad dr t har gjort så kan man nog förstå att han lyckats lura fattig under klass ,som ex mini lån "föresten något som en indier fick nobelpris för" men dr t blev avsatt för.Starkt subvensionerad solkraft +det som sm redan påtalat.Me sedan förstår jag inte riktigt varför man är så angelägen om val som varande

vänster eller röd,man har väl redan vunnit tre gånger och blivit avsatt av den demokratiska militären eller den lika demokratiska högsta domsolen.godiva

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt The Nation så hölls någon slags ceremoni med en Brahmin som lädste upp förbannelser.

Se nedan.

Mvh Isan Lover

Red-shirt protesters poured their pooled blood at the main gate of the Government House at 5 pm Tuesday.

Puddle of blood was seen on TV.

The protesters chanted cursing hymn after pouring the blood on the ground.

A Brahmin also put up a curse on the gate.

The Nation

Då hade jag rätt med min teori om en schaman...

Tror verkligen de röda ledarna att deras anhängare är så pass, ursäkta uttrycket, korkade att de tror bra vi tappar blod från våra supportrar och låter en "trollkarl" säga några besvärjelser så kommer vi att kunna störta regeringen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hade jag rätt med min teori om en schaman...

Tror verkligen de röda ledarna att deras anhängare är så pass, ursäkta uttrycket, korkade att de tror bra vi tappar blod från våra supportrar och låter en "trollkarl" säga några besvärjelser så kommer vi att kunna störta regeringen?

Var det inte någon som kallade dom för "naturfolk" ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Info

Hej

Tack för bilderna och ditt inlägg, som ger en mer nyanserad bild av det som sker.

Här på forumet finns det folk som ser dom du fotade och talade med som terrorister.

Mvh Isan Lover

Var ute och tittade idag också. Först en sväng till sanam luang där många av röd tröjorna har sovit över under helgen På eftermiddagen var det en del äldre som låg och vilade.

Sen vart det upp till ratchadamnoen avenue där man i början av gatan höll tal från scenen. Kl 16.45 började några tusen att marschera som ett långt demonstrationståg. Svårt att uppskatta en stor folkmassa men det var väl kanske knappt 20.000 rödtröjor på området. Kändes som om många hade åkt hem faktiskt.

Men missade tyvärr när dom hällde ut blodet..

Guide till Bangkok www.bangkokinfo.se

Blogg om Bangkok www.bangkokinfoblogg.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hade jag rätt med min teori om en schaman...

Tror verkligen de röda ledarna att deras anhängare är så pass, ursäkta uttrycket, korkade att de tror bra vi tappar blod från våra supportrar och låter en "trollkarl" säga några besvärjelser så kommer vi att kunna störta regeringen?

Korkade vet jag inte. Dom har ju fått rejält med utrymme i media.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkade vet jag inte. Dom har ju fått rejält med utrymme i media.

Kanske det, all publicitet är ju bra publicitet sägs det. Men det är inte utan att de framstår som ett gäng brassrökare från en Cheech & Chong film...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att IL aldrig varit i Thailand när man läser hans inlägg och svar.

Jag bad honom om en reseberätelse och bilder från hans hemby, men då kom det bara undanflyckter om tappade cd-skivor som bilderna låg på och en förväxling med en dvd-skiva som barnen hade titta på. Sen försvarade han sig med att han var dålig på Data och kunde inte lägga in bilder utan han skulle fråga sin fru om hon kunde göra det. Annars kan han kopiera och lägga in artiklar utan problem :whistle:.Vad ska man tro. Upp till bevis IL med name och By i Thailand och med bilder.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker det är omdömeslöst att "hälla ut" 1000 tals lite blod rakt ut i avloppssystemet till glädje för några myggor och kackelackor.

Jag är säker på att det finns medmänniskor som skulle behöva blodet bättre, än som en symbol för en rufflare som i ordets rätta bemärkelse ägnat sig åt "bonnfångeri".

Detta kallar IL för befrielsekamp mot makteliten och alla rika, och kineser också förstås. Jag känner mycket väl igen IL:s vänster retorik. kflm:r eller kpml:r missar aldrig ett tillfälle att ondgöra sig över makten och kapitalet. Vänsterfjantarna vill bara ha mer av kakan och helst slippa att hjälpa till att baka den. Vi har ju lysande exempel på ganska nära håll som visar hur katastofalt dålig och ineffektiv denna väg var. Finns det ingen som varit i forna DDR? Tyska demokratiska republiken. Visst var landet jämlikt och demokratiskt.hehe förutom då partifunktionärerna som levde sina liv i en lyx som även idag skulle få den mest förhärdade kapitalisten grön av avund, medan det "jämlika folket" svalt och levde i en missär som jag bedömer mycket värre än den som IL försöker beskriva för Isaanbönderna i Thailand. Jodå jag har varit många gånger i DDR och sett skiten.

Jag får utslag över hela kroppen när jag nu hör IL:s vänsterpropaganda. Slagorden är de samma som de gamla kommunisterna körde med. Maktelit, adelen, kapitalet, de rika, klass mot klass o.s.v. Ursäkta orvalet men en jävla dynga är det och inget annat!

Kuba, Demokratiska Folkrepubliken Laos, Demokratiska Folkrepubliken Korea, är kanske demokratiska länder som IL ser upp till och önskar att Thailand tar efter.

Vad säger du IL, om nu den röda mobben tar sig in i regeringsbyggnaden och utropar Thailand till demokratisk folkrepublik? Blir det bättre då?

Hmm låt mig gissa... utvecklingen i Isaan kommer att stanna kvar på samma nivå som idag, och om några år så har den sjunkit i resten av landet till isaans nivå. Men varför gnälla? Landet har ju blivit demokratiskt.

Hej

Ja det var inte lite känslor jag hade rört upp hos dig, jag känns väl vid ungefär hälften av det du skriver.

Men att hälla ut blod var en befrielsekamp har jag aldrig påstått, jag var lika förvånad som ala andra.

Du skriver att du får utslag över hela kroppen när du hör vänsterpropaganda, och ord som maktelit, adel, kapitalet och dom rika, klass mot klass o.s.v

jag vet inte vad dessa ord står för hos dig men för miljoner av svenskar stod det inte allt för länge sedan för förtryck, utnyttjande, och att miljoner människor var

dömda till liv i fattigdom, och så har det varit i nästan alla länder i Europa och övriga världen.

Nu är det Thailands tur, ska eliten fortsätta plundra landet och hålla folk i schack med militären, och i ovetskap genom undermålig utbildning och ett näst intill

kastsystem som nästan gör det omöjligt att komma någonstans om du inte är född i rätt familj.

Eller ska det bli ett demokratiskt land där klyftorna kan utjämnas något och dom längst ner på stegen tillåts ta några steg upp.

Du pratar om en kaka att dela och man behöver ju inte vara Einstain för att räkna ut att om 10-15% av befolkningen i ett land ska ha 90% av kakan så kommer det inte att

räcka till alla, och det leder till spänningar som kan sluta i kamp klass mot klass, rika mot fattiga, vänster mot höger o.s.v.

Enlgt vissa är detta helt ok att några få har allt och massorna inget det är bara djungelns lag, bara dom starka (läs rika) ska ha rätt att leva och det i lyx, övriga

får skylla sig själv.

Jag kunde skriva mycket mer men, jag vet inte om det är någon mening, du verkar vara en övetygad elitist.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Var ute och tittade idag också. Först en sväng till sanam luang där många av röd tröjorna har sovit över under helgen På eftermiddagen var det en del äldre som låg och vilade.

Sen vart det upp till ratchadamnoen avenue där man i början av gatan höll tal från scenen. Kl 16.45 började några tusen att marschera som ett långt demonstrationståg. Svårt att uppskatta en stor folkmassa men det var väl kanske knappt 20.000 rödtröjor på området. Kändes som om många hade åkt hem faktiskt.

Men missade tyvärr när dom hällde ut blodet..

Kan mycket väl stämma att de åkt hem.

Siam Red leader says half of red shirts return home.

Surachai Danwattananusorn, a leader of the Siam Red group, said Tuesday that about half of red-shirt people have returned home and the remaining protesters are expected to be defeated by their own fatigue in one or two days.

"Now, the government is leaving the protesters to lose strength, which it is approaching that point in one or two days and then everything will be over," Surachai said.

He said he was preparing to return home in Nakhon Si Thammarat.

He said the red-shirt trio leaders had failed in their strategy.

The Nation

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda verkar inte ha viljan, eller så har thaksin gjort upp om att få tillbaks sina pengar han stal från det thailändska folket.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det var inte lite känslor jag hade rört upp hos dig, jag känns väl vid ungefär hälften av det du skriver.

Men att hälla ut blod var en befrielsekamp har jag aldrig påstått, jag var lika förvånad som ala andra.

Du skriver att du får utslag över hela kroppen när du hör vänsterpropaganda, och ord som maktelit, adel, kapitalet och dom rika, klass mot klass o.s.v

jag vet inte vad dessa ord står för hos dig men för miljoner av svenskar stod det inte allt för länge sedan för förtryck, utnyttjande, och att miljoner människor var

dömda till liv i fattigdom, och så har det varit i nästan alla länder i Europa och övriga världen.

Nu är det Thailands tur, ska eliten fortsätta plundra landet och hålla folk i schack med militären, och i ovetskap genom undermålig utbildning och ett näst intill

kastsystem som nästan gör det omöjligt att komma någonstans om du inte är född i rätt familj.

Eller ska det bli ett demokratiskt land där klyftorna kan utjämnas något och dom längst ner på stegen tillåts ta några steg upp.

Du pratar om en kaka att dela och man behöver ju inte vara Einstain för att räkna ut att om 10-15% av befolkningen i ett land ska ha 90% av kakan så kommer det inte att

räcka till alla, och det leder till spänningar som kan sluta i kamp klass mot klass, rika mot fattiga, vänster mot höger o.s.v.

Enlgt vissa är detta helt ok att några få har allt och massorna inget det är bara djungelns lag, bara dom starka (läs rika) ska ha rätt att leva och det i lyx, övriga

får skylla sig själv.

Jag kunde skriva mycket mer men, jag vet inte om det är någon mening, du verkar vara en övetygad elitist.

Mvh Isan Lover

Hej

Jag kanske låter mer upprörd än jag är. ;) Men jag tycker din retorik är klassisk vänsterretorik och gud förbjude att miljoner svenskar stödjer den. Det är nog som du själva skriver, lönlöst att försöka övertyga mig att din typ av samhällssystem skulle vara lösningen i Thailand eller på andra platser. Ibland när man läser dina inlägg får man uppfattningen att hela Isaan består av handlingsförlamade apatiska människor som knappt har mat för dagen. (flyktingläger?) Så är det naturligtvis inte och det måste väl till och med du kunna inse. Men du går gärna djupt in i dina beskrivningar och nästan alltid så målas den rike upp som boven och orsaken till allt ont. Detta är rent jävla skitsnack och måste bemötas, även om det känns obekvämt för dig.

Det finns många driftiga duktiga människor i Isaan och övriga Thailand, som jobbat häcken av sig för att bygga upp något. Så snart dessa människor lyckats så blir de automatiskt utmålade som parasiter som bara skor sig själva. Ja jag har sagt det förut, detta är i mina ögon klassisk ren och skär kommunistpropaganda. Det är förvånande att det än idag finns människor som stödjer dessa ideer och ideal.

Jag har absolut inget emot att folk kan få det lite bättre på bekostnad av de som lyckats. Men om de först skall utmålas som banditer som plundrar landet, så vet i fan om jag skulle vara beredd att offra en satang för att "sabai sabai eliten" skall fortsätta leva sitt naturfolkliv utmed Mekongfloden.

Beträffande dina beräkningar om att 10-15% tar 90% av kakan så tror jag siffrorna hade sett lite bättre ut om din högt hyllade husgud hade betalt sin egen skatt.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kanske låter mer upprörd än jag är. ;) Men jag tycker din retorik är klassisk vänsterretorik och gud förbjude att miljoner svenskar stödjer den. Det är nog som du själva skriver, lönlöst att försöka övertyga mig att din typ av samhällssystem skulle vara lösningen i Thailand eller på andra platser. Ibland när man läser dina inlägg får man uppfattningen att hela Isaan består av handlingsförlamade apatiska människor som knappt har mat för dagen. (flyktingläger?) Så är det naturligtvis inte och det måste väl till och med du kunna inse. Men du går gärna djupt in i dina beskrivningar och nästan alltid så målas den rike upp som boven och orsaken till allt ont. Detta är rent jävla skitsnack och måste bemötas, även om det känns obekvämt för dig.

Det finns många driftiga duktiga människor i Isaan och övriga Thailand, som jobbat häcken av sig för att bygga upp något. Så snart dessa människor lyckats så blir de automatiskt utmålade som parasiter som bara skor sig själva. Ja jag har sagt det förut, detta är i mina ögon klassisk ren och skär kommunistpropaganda. Det är förvånande att det än idag finns människor som stödjer dessa ideer och ideal.

Jag har absolut inget emot att folk kan få det lite bättre på bekostnad av de som lyckats. Men om de först skall utmålas som banditer som plundrar landet, så vet i fan om jag skulle vara beredd att offra en satang för att "sabai sabai eliten" skall fortsätta leva sitt naturfolkliv utmed Mekongfloden.

Beträffande dina beräkningar om att 10-15% tar 90% av kakan så tror jag siffrorna hade sett lite bättre ut om din högt hyllade husgud hade betalt sin egen skatt.

Thaksin plundrade landet, Han är väl en parasit som du älskar då också?

Snarare 1% har 90% av kakan, Så ser det ut i västvärlden iallafall.

Kanske behövs en ny revolution där man hugger huvet av "adeln".

Världen mår alltid bra av förändring.. och nya huven som blir nyrika.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Här är några exempel, jag trode att alla hade följt med på forumet och kände till att dom röda ofta kallas just terroister, och att militär och polis ska sättas in mot dessa.

"Med tanke på de "rödas" upptrappning och vålds provokationer så borde de "röda" inte bli förvånade när polis och millitär slår tillbaka."

"Det här riskerar bli som många upplopp; militär och polis som har skyldighet att skydda staten, dessa kommer bli kritiserade för att dom gör det.

Notera Grekland. Där förekommer nu upplopp med våld. Militär och polis tar till våld för att skydda medborgarna från terroristerna.

Jag såg ett inslag där en av de röda sa "vi kommer bara att ha fredliga demonstrationer. Om det förekommer våld så är det bara sittande regeringens provokationer" Skojar människan?"

Min text. vad kan man säga om Grekland annat än att när demonstranter kastar brandbomber mot polis och slår sönder allt i sin väg? Är det fredliga hjältar på väg att göra upp med kapitalet? Jag kallar dem terrorister. Som jag hoppas de flesta läser (jag har, som så många andra här, inte något hopp att IL skall förstå) så skrev jag att polis och militär i Grekland tar till våld för att skydda medborgarna från dessa terrorister. Det har varit gammal KPML®-metod att provocera fram våld och därefter anklaga polis för våldshandlingar. Det skulle inte förvåna mig en sekund att de röda tänker likadant.

"Att polis och militär skull utrymma BKK och släppa vandaler och terrorister fria? DET skulle skapa farliga situationer."

Det finns säkert många många fler men i all hast hittade jag dom här.

Mvh Isan Lover

Dessutom väntar jag fortfarande på Il svar (nu är det kanske 15:e gången jag frågar) om det senaste valet vilket ledde fram till nuvarande regering genomfördes ok. Är den nuvarande koalitionsregeringen legitim? Om inte; vari ligger felet?

IL brukar kunna kommentera det mesta som skrivs så jag tror inte du har missat detta. Så??? Varför inget svar?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...