Jump to content
IGNORERAD

Hämndlysten, eller långsint?


Magrood

Recommended Posts

Nä Kim, det går inte att undvika platser med skadligt hög ljudnivå - jo om jag stannar hemma, men det går ju inte.

Jag måste ibland gå t ex på Big C för att köpa något. Där står då någon brud med mic i handen och ropar ut något till försäljning genom enorma högtalare och med en sjuk ljudnivå.

Min hobby är att spela bowling. Jag kommer upp i hallen mitt på degen en vanlig veckodag. Hallen är nästan tom, men ur högtalarna spelas dunka dunka med en ljudnivå så det gör ont.

Ja, jag kan rapa upp hur många exempel som helst från vanlig vardag och jag undrar hur det komma sej att människors beteende i det här landet sticker ut på detta sätt.

Njuter de själva av de höga ljuden? I så fall kan de omöjligt vara konstruerade som vi.

Vad tror du/ni?

Tja, du kan ju vända på klacken när du ser bruden med mic i handen på Big C samt sluta gå till bowlinghallen. alternativt gå dit med hörselproppar. ;)

Närå, visst förstår jag vad du menar, ljudnivåerna är allt som oftast förskräckliga i Thailand och man utsätts ofrivilligt ofta, ofta. Men även vardagsbullret är oerhört högt, jag hör t ex väldigt sällan min telefon ringa i byxfickan när jag befinner mig utomhus i Bangkok, oljudet från trafik och människor är för högt. Och det är väl en av dom stora skillnader våra tjejer upplever när dom kommer till Sverige första ggn... den relativa tystnaden. Det samt att det är så rent brukar alla nyanlända thailändare reagera på.

Och åtminstone min fru har vant sig med dom lägre ljudnivåerna i Sverige och retar sig numer på ljudnivåerna när vi är i Thailand. Så inte är dom annorlunda konstruerade inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    10

  • Magrood

    7

  • GammalDansken

    7

  • Kim

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Lever man i ett tropiskt klimat får man nog räkna med en del mindre behagliga överraskningar emellanåt.

Ett par jag kände i Pattaya fick en papegoja på hustaket som vägrade flytta och som förde ett jävla oväsen

De hade ett rent helvete att få bort eländet.

Nu ska man kanske inte överdriva de nattliga ljuden i Thailand.

Så länge man inte bor vid en större huvudgata eller i ex Pattaya är det inte så farligt.

Jag fick flytta från ett ställe i Pattaya på grund av en dåre som öppnade en restaurang precis utanför mitt rum.

En thailändsk sångerska sjöng för full hals ändå till klockan två varenda natt. Där hjälpte varken öronroppar, sömntabletter eller sprit.

Jag klagade för ägarinnan om det bisarra i det hela och hon talade med den thailändske ägaren till placet.

Det blev jag som fick flytta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

BTT

Aha så av ren hänsyn ska man alltså tiga även om man nu tycker saker är fel eller retar sig på något.

Du som är gammeldansk borde ju egentligen ha en helt annan inställning.

Men du har väl bott för länge i Sverige.

Handlar nog mindre om var man bor och mer om hur man är funtad.

Din kvinnosyn och din människosyn verkar överensstämma ganska väl.

Knappast ett resultat av att du varit för lite i Sverige?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Handlar nog mindre om var man bor och mer om hur man är funtad.

Din kvinnosyn och din människosyn verkar överensstämma ganska väl.

Knappast ett resultat av att du varit för lite i Sverige?

mvh

Bäste herr gammeldansk!

Bara för att man råkar tycka att araber är störiga och man gärna tar sig en dam i baren ibland betyder inte att man har en dålig människo eller kvinnosyn.

Ex så tycker jag att många tyskar är väldigt trevliga och att de flesta thailändare faktiskt inte alls är störiga.

Jag tycker nog att man är lite hycklare ifall man tiger av hänsyn till andra även om man retar sig på saker.

Sanningen kan vara svårsmält ibland men jag tror nog att de flesta av forumets medlemmar instämmer i detta att många araber ÄR störiga och högljudda.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Bäste herr gammeldansk!

Bara för att man råkar tycka att araber är störiga och man gärna tar sig en dam i baren ibland betyder inte att man har en dålig människo eller kvinnosyn.

Ex så tycker jag att många tyskar är väldigt trevliga och att de flesta thailändare faktiskt inte alls är störiga.

Jag tycker nog att man är lite hycklare ifall man tiger av hänsyn till andra även om man retar sig på saker.

Sanningen kan vara svårsmält ibland men jag tror nog att de flesta av forumets medlemmar instämmer i detta att många araber ÄR störiga och högljudda.

BTT

Så om jag inte skriver att BTT är ett dumt svin p.g.a. sin härstädes väldokumenterade

uppfattning om kvinnor i Thailand och Ullor på Posten och när de flesta andra här

(kanske med undantag av Lappen) gör det samma, betyder det då att han är den enda

som inte "hycklar"?

Eller kan det bero på nåt annat?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Så om jag inte skriver att BTT är ett dumt svin p.g.a. sin härstädes väldokumenterade

uppfattning om kvinnor i Thailand och Ullor på Posten och när de flesta andra här

(kanske med undantag av Lappen) gör det samma, betyder det då att han är den enda

som inte "hycklar"?

Eller kan det bero på nåt annat?

mvh

Varför dra in mig i det hela?

Jag behöver inte öppet deklarera vad jag tycker om XXX.

Men du får ett plus alla fall GD :D

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varför dra in mig i det hela?

Jag behöver inte öppet deklarera vad jag tycker om XXX.

Men du får ett plus alla fall GD biggrin.gif

Sorry.

Behövde ett exempel.

Har för mig att du inte brukar lägga fingrarna mellan när det gäller BTT :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Sorry.

Behövde ett exempel.

Har för mig att du inte brukar lägga fingrarna mellan när det gäller BTT :-)

Det är lugnt :great:

Jag gjorde det förut men varför stånga sig blodig i onödan.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så om jag inte skriver att BTT är ett dumt svin p.g.a. sin härstädes väldokumenterade

uppfattning om kvinnor i Thailand och Ullor på Posten och när de flesta andra här

(kanske med undantag av Lappen) gör det samma, betyder det då att han är den enda

som inte "hycklar"?

Eller kan det bero på nåt annat?

mvh

Att de flesta på forumet inte skriver att BTT är ett dumt svin tolkar jag som att de antingen inte tycker det eller att de vet att de då riskerar att moderatorerna plockar bort deras inlägg.

Att du inte öppet skriver det beror säkert på att du är rädd för att få ev varningar av moderatorerna.

Men kalla mig gärna för både svin och idi*t. Jag kommer fortfarande att hävda att många araber ÄR sröriga och högljudda på bussar och på andra offentliga ställen i Sverige.

Sedan kan jag ju passa på att bidra med en annan liten observation.

Det påstås att danskar skulle vara gemytliga och mysiga.

Jag har träffat många stöddiga och dryga danskar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är lugnt great.gif

Jag gjorde det förut men varför stånga sig blodig i onödan.

Låter vettigt .

Hellre tappa tråden än tålamodet och humöret :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Rädd för att skriva vad jag tycker?...Nej

Rädd för att få mina inlägg borttagna?...Nej

Rädd för att få en varning?..Nej

Rädd för att bli avstängd?...Nej men det skulle vara tråkigt att inte få deltaga på det bästa thaiforumet.

Så därför håller jag vissa saker för mig själv för att inte förstöra för mig själv.

Som Tommy påpekade är det en del som skriver som idi*ter och jag måste hålla med.

Men så är det med verkliga livet det finns alla karaktärer representerade här.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Rädd för att skriva vad jag tycker?...Nej

Rädd för att få mina inlägg borttagna?...Nej

Rädd för att få en varning?..Nej

Rädd för att bli avstängd?...Nej men det skulle vara tråkigt att inte få deltaga på det bästa forumet.

Så därför håller jag vissa saker för mig själv för att inte förstöra för mig själv.

Som Tommy påpekade är det en del som skriver som idi*ter och jag måste hålla med.

Men så är det med verkliga livet det finns alla karaktärer representerade här.

Det är ju lite märkligt att den gamle oförskämde lappen plötsligt förvandlats till en figur som tom skriver om DET BÄSTA FORUMET.

Luktar onekligen lite rövslickeri över det hela.

Jag tror helt enkelt att lappen blivit varnad för sina tidigare personliga angrepp och nu vet att han måste lugna ner sig för att inte bli avstängd.

Att de skett en förvandling är ju helt klart. Tidigare tvekade han inte en sekund att kalla personer för jävla idi*ter och andra vänliga epitet.

men vissa behöver kanske en varning för att komma på bättre tankar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Snälla kan någon moderator svara ifall jag blivit varnad?

Kan då inte hitta något PM om den saken i min inkorg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Min varningsstatus är då oförändrad.

post-3208-12716281972_thumb.png

Märks kanske att jag inte ens visste hur man tar ett screenshot i med en Mac :lol:

post-3208-12716281972_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla kan någon moderator svara ifall jag blivit varnad?

Kan då inte hitta något PM om den saken i min inkorg.

Hej Lappen,

Eftersom du frågar... nej, inga varningar till dig. Övriga medlemmar uttalar jag mig inte om i detta inlägg.

För övrigt är BTT helt ute och cyklar när han framför sina teorier om hur medlemmar vanligtvis reagerar när dom blir varnade.

Angående screenshot på Mac, använd cmd-shift-4 för att dra upp en rektangel kring den yta du vill ha i bilden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...