Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

hakancnx

A Tourist Guide to Pattya 15 July 1979

Recommended Posts

stefan5300

Bra svar på frågan från Bajen, Kim.

Även Thai har möjligheter att göra en ”klassresa”.

Själv så kom mina föräldrar till Sverige 1956. De hittade en etta i Gårda (något av det värsta man kunde bo på den tiden i Göteborg, men det fanns inga pengar till mer) med dass och dusch på gården.

De är nu pensionerade och bor i en villa, deras tre barn lyckades alla få en längre akademiskutbildning (en PhD och två Bachelors) så det finns möjligheter för alla att göra en ”klassresa”, bara viljan finns.

//bob

P.S

Tack för tidningen hakancnx och de härliga bilderna Tallviking

Hejsan Bob.

Menar du att det finns möjligheter för alla kan ordna en bra utbildning bara viljan finns.

Guest Nobody

Härlig tråd, hur kul som helst med gamla bilder. :clapping:

nikkala

Toppenbra bilder tack för det ni som postat! Nyttigt för en (självutnämnd) thaiexpert som mig att få se hur det såg ut för trettio år sedan. Var i Thailand första gången 2005 och anser mig vara en veteran i pattis...

stefan5300

Ja, det där med kamera glömde man ju fullständigt bort när man var i Pattaya första gången 1988, det fanns ju så mycket annat att göra än att ta massa foton, oseriös turist som man var. Men det mesta sitter ändå kvar inetsat på näthinnan, så man kan ju scanna huvudet och se om det blir några bilder. :dance1:

hakancnx

Tallviking,

På din sista bild med kommentaren "En kändis var med på bussen till Bangkok också:"

finns det 2 herrar. Han till vänster, ser ut som "kändisen" Jan Öivind Svan eller...?

Jag känner en som heter Charlie som ser ut som han också.... Därför jag frågar !

Tallviking

Han till vänster är "kändisen" Jan Öiwin Svan. Helt rätt. Känns lätt igen på dom mycket speciella glasögonen om inte annat

Han satt längst bak i bussen med två små thaitjejer under armen

Killen till höger var en i vårat gäng (vi var 12 st) men han heter inte Charlie i alla fall.

Enis

Han till vänster är "kändisen" Jan Öiwin Svan. Helt rätt. Känns lätt igen på dom mycket speciella glasögonen om inte annat

Han satt längst bak i bussen med två små thaitjejer under armen

Han höll väl på att "Docenta" lite i sin specialitet...

Etnologi, (från grekiskans ethnos, folk, och logia, lära), vetenskapen om de västerländska folkens materiella, sociala och andliga kultur, framför allt i äldre tider, men numera även i vår egen tid. Förr kallades denna vetenskap för folklivsforskning.

:whistle:

bob

Hej stefan5300,

I Sverige är det "bara" viljan, i Thailand är det ju även en ekonomisk fråga.

//bob

stefan5300

Hej stefan5300,

I Sverige är det "bara" viljan, i Thailand är det ju även en ekonomisk fråga.

//bob

Hejsan Bob,

Bra svar, men ändå inte, en utbildning i Sverige på 10-12 år kostar en hel del slantar och det är inte alla som har råd med det. Så det gäller nog att ha det "lite förspänt och inte bara vilja".

bob

Hejsan Bob,

Bra svar, men ändå inte, en utbildning i Sverige på 10-12 år kostar en hel del slantar och det är inte alla som har råd med det. Så det gäller nog att ha det "lite förspänt och inte bara vilja".

Hej Stefan5300,

Nu förstår jag inte vad du menar, det är väl bara att ta studiebidrag och studielån?

Både jag och mina syskon har gjort det och vi hade ingen möjlighet att få en tusing eller två nertryckta i våra byxfickor.

Dock så kom min mor och städade min lägenhet 1 gång i veckan eftersom jag var ensamstående med två barn på heltid…

Att jag har fått ta studielån har jag aldrig ångrat, även om det inte är kul att betala tillbaka dessa nu, men alternativet för min del var mycket sämre….

Så finns bara viljan så….. :)

//bob

P.S

Eftersom jag hade två barn så förstår du säkert att jag inte var purung heller, finns inte mycket att skylla på för att inte studera….

Pontus

Underbar tråd!

kolla annonsen i broschyren sid 17.

"Super Cold Beer" - Fanns det "condoms" redan då?

"Let Sophia & her beautiful girls turn you ape" - Apfull?

Själv var jag fem bast o som längst bara varit i L.A. detta året.

edvardpop

Jag:

post-3404-126799178408_thumb.jpg

Alltid schysst med lite Pattayapics från förr! Som sneakersfantast nickar jag särskilt gillande åt de

Karhu-dojor Mr Tall Viking stoltserar i på en av bilderna... De var nog både praktiska och komfortabla

(för att inte tala om stiliga) att vandra i under de nattliga irrfärder bland barer och gogo-klubbar

som måhända söktes upp på den gamla goda tiden. Dvs då när Pattaya ev fortfarande var partystaden numero

uno i herr Vikings värld. :dance1:

Guest Knasen

Hehe, jag trodde att det var den till höger som var en "kändis", en ung Herr Chang :crazy:

Tallviking

Alltid schysst med lite Pattayapics från förr! Som sneakersfantast nickar jag särskilt gillande åt de

Karhu-dojor Mr Tall Viking stoltserar i på en av bilderna... De var nog både praktiska och komfortabla

(för att inte tala om stiliga) att vandra i under de nattliga irrfärder bland barer och gogo-klubbar

som måhända söktes upp på den gamla goda tiden. Dvs då när Pattaya ev fortfarande var partystaden numero

uno i herr Vikings värld. :dance1:

Som ung nyutsläppt 19-åring singel, för första gången utanför Europa var man bara "ung och dum" och lätt lilla huvudet tänka.

Som tur är har man mognat under livets gång och insett att det finns viktigare saker i livet att roa sig med i Thailand :friends:

Avregistrerad clion

Bra svar på frågan från Bajen, Kim.

Även Thai har möjligheter att göra en ”klassresa”.

Själv så kom mina föräldrar till Sverige 1956. De hittade en etta i Gårda (något av det värsta man kunde bo på den tiden i Göteborg, men det fanns inga pengar till mer) med dass och dusch på gården.

De är nu pensionerade och bor i en villa, deras tre barn lyckades alla få en längre akademiskutbildning (en PhD och två Bachelors) så det finns möjligheter för alla att göra en ”klassresa”, bara viljan finns.

//bob

P.S

Tack för tidningen hakancnx och de härliga bilderna Tallviking

:great::great:

• Create New...