Jump to content
IGNORERAD

Svenska män svin?

pust

Recommended Posts

Det stod givetvis såhär:

"Så länge jag bryter mot alla upptänkliga lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent ut sagt dra åt helvete"

Seriöst,

Du vill inte förstå vad jag skriver så varför ens kommentera? Är det enbart för att skapa irritation och tjafs?

Jag respekterar din syn på det här och håller inte på med tarvligheter för att vara ett "smart ass" och utnyttja någon annan för att göra sig lustig. Du kan läsa vad jag skriver och du kan förstå vad jag menar. Skriv seriösa svar på det jag skrivit och lägg inte in tarvligheter i var och varannan mening så svarar jag dig seriöst tillbaka utan tjafsandet som enbart är löjeväckande och skapar bråk.

Nu lägger jag ned diskussionen i den här tråden också då det är uppenbart att agendan är annan än att diskutera trådens ämne eller att diskutera medlemmars inlägg. Ha det gott!

Om du inte kan läsa innantill eller bara vill feltolka Knasens inlägg vet jag inte?

Men den enda som skapar irritation är Du antagligen mot dej själv ochså! :bag:

Sen verkar du ju rätt självgod "kom ner på jorden" smart ass!!!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sabura

17

• ban99arne

5

• Baabar

5

• Up2You

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du inte kan läsa innantill eller bara vill feltolka Knasens inlägg vet jag inte?

Men den enda som skapar irritation är Du antagligen mot dej själv ochså! :bag:

Sen verkar du ju rätt självgod "kom ner på jorden" smart ass!!!

Mvh Svampen :wai:

Konfrontera mig med seriösa inlägg och man slipper syrliga svar. Jag besvarar attacker mot mig med samma mynt.

Jag feltolkade knasens inlägg med flit då Sangwal ifrågasatte mitt inlägg. Jag trodde det var uppenbart att jag var ironisk, men tydligen miosstolkas ALLT jag skriver för att en del VILL DET.

Självgod? Du känner inte mig och om du gjorde det skulle du aldrig sätta det ordet bredvid mitt namn. Jag känner inte dig och dömer inte din person efter vad du skriver här för det kan jag inte ha en aning om. Jag tycker det är sorgligt när man får en massa öknamn kastat på sig bara för att man står för en åsikt som inte passar några.

Man ställer sig frågan varför? Är det en attityd som ni vill sprida på det här forumet? Är det inte bättre att man har en trevlig och respektfull attityd och att man diskuterar saker seriöst istället för att det mynnar ut i en massa påhopp?

Jag besvarar eld med eld och ger mig inte. Har jag fel så ber jag om ursäkt för misstaget, vilket jag gjort på denna sajt tidigare och som är ytterst sällsynt. Så självgod vette tusan...men känner du för att kasta runt öknamn på mig för att det får dig att må bättre så varsågod. Jag tycker bara det visar på en sak...och den kan du gissa dig till.

Amen :bag::lol::wai:

Nu kommenterar jag inte det här mer utan önskar att tråden återvänder till sitt syfte. Hoppas att det kan respekteras.

Ändrades av Stefan66
Dela på andra sajter

NU HAR DE VÄL ÄNDÅ BLIVIT OFFF..

SÅ TILLBAKA TILL URSPRUNGET E VI SVENSKA MÄN SVIN?????????:whistle::rtfm:

Nej, det tycker jag inte.

Några av dem har dock en tendens att i tid och otid påpeka för andra hur de ska uppföra sig och påpekar gärna vilka brister andra har.

Dela på andra sajter

Har hört att större andel av turisterna i Pattis nu utgör av Ryssar.

Umgås själv med Bartjejer och dom jag träffar är inte imponerade av Ryssarna (undviker att gå med dom)vi Skandinaver står högt i rankingen av dom Thai damera jag träffar.

Mvh.Plätt

Exactemente, ryssar är inte så lättlurade, antar därför att norrmän är mest populära.

Arne Fleksenäsa

Dela på andra sajter

Nej, det tycker jag inte.

Några av dem har dock en tendens att i tid och otid påpeka för andra hur de ska uppföra sig och påpekar gärna vilka brister andra har.

he he förstår va du menar.. :whistle:

Dela på andra sajter

Mja, om svenska män är svin så borde det ju innebära att svenska kvinnor är suggor.

Kultingen Arne

Det kanske är dags att vi slår ett slag för jämställdhets debatten, starta en tråd: Svenska kvinnor suggor?

Till detta vill jag påpeka att svaret är både ja och nej i bägge trådar även ifall vi bara har en tråd för tillfället.

Det enda som är synd är att alla män och kvinnor som inte beter sig dåligt får lida av den lilla klicken idi*ter som faktiskt faller in under rubriken som Svin/Suggor,

Dela på andra sajter

พี่ตา

Visst finns det svenska svin, lägger personligen inte två fingrar imellan för att försvara dem. Förstår inte varför man kan känna sig manad att försvara dem. Glädjande nog så verkar de flesta här inte känna igen sig och med all den erfarenhet från Thailand som finns på den här sidan så borde detta fenomen vara marginaliserat..eller.

Kan förövrigt räcka att komma på planet till/från Thailand för att träffa dem. Tjejen har flugit ensam en gång till Sverige då hon satt brevid en svensk äldre man. Han tömde i sig taxfree sprit och medtagen alkohol och det dröjde inte länge innan han började göra närmanden på tjejen och berättade om hur mkt pengar han hade och vilket klipp han var...

Vissa verkar tro att allt är till salu och kan köpas bara för att man är på väg till Thailand eller är i Thailand. Så länge det beetende finns kvar så lär liknande artiklar dyka upp med rätta. Sedan är det lika illa om han är från Sverige eller något annat land.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag undrar ochså hur den lilla söta skribenten lyckats lyssna till sig så mycket svennebanansnubbesnack på sin semester.

Och var hon i så fall har skaffat sig all den kunskapen om bargubbesnacket?

Förmodligen har hon avlyssnat några stycken fulla grabbar på stranden eller på någon restaurang och sen på "duktiga" skribenters vis överdriver och förstorar upp.

Jag kan inte påstå att jag trots fyra år sammanlagt i Pattaya hört så värst mycket nedlåtande snack bland barerna.

De flesta bargubbar är faktiskt inga perversa svin med snedvriden kvinnosyn utan helt enkelt vanliga grabbar som vill ha lite kul avkoppling under sin semester.

Sen att miljön och fyllan ibland inbjuder till en lite ovanlig kvinnosyn är en annan sak.De flesta gubbar tar knappast med sig kvinnosynen och snacket och för över det på alla kategorier av kvinnor i världen.

Bara för att Lasse kommenterar lilla Nois pattar i baren betyder inte att han har en snedvriden kvinnosyn.

Då skulle ju alla kvinnor som kommenterar mäns bakdelar och muskler ha en snedvriden manssyn.

Men det talas det aldrig högt om.

Kanske bottnar hennes något bittra artikel ochså i det faktum att hon inte kännt sig attraktiv tillräckligt under sin semester och nu vill ge igen på alla bargubbar som ignorerat henne för snabba skjut istället.

Men det finns ju gott om ställen i Thailand där man slipper höra fyllesnacket.

Snacket bland grabbarna är ju knappast annorlunda än på vilken svensk krog som helst.

Jag föreslår att hon åker till ett lämpligare resmål nästa gång då där hon slipper en massa fulla grabbars förnedrande kvinnosyn.

Man behöver ju inte åka direkt in i barområdena om man nu är lite småkänslig.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Visst finns det svenska svin, lägger personligen inte två fingrar imellan för att försvara dem. Förstår inte varför man kan känna sig manad att försvara dem. Glädjande nog så verkar de flesta här inte känna igen sig och med all den erfarenhet från Thailand som finns på den här sidan så borde detta fenomen vara marginaliserat..eller.

Kan förövrigt räcka att komma på planet till/från Thailand för att träffa dem. Tjejen har flugit ensam en gång till Sverige då hon satt brevid en svensk äldre man. Han tömde i sig taxfree sprit och medtagen alkohol och det dröjde inte länge innan han började göra närmanden på tjejen och berättade om hur mkt pengar han hade och vilket klipp han var...

Vissa verkar tro att allt är till salu och kan köpas bara för att man är på väg till Thailand eller är i Thailand. Så länge det beetende finns kvar så lär liknande artiklar dyka upp med rätta. Sedan är det lika illa om han är från Sverige eller något annat land.

Vilka är det som försvarar svinigt beteende?

Tror inte man ska tro på allt snack vi grabbar, eller tjejer, säger när vi krökar runt. Vare sig i Sverige, mallis eller Thailand.

Jag flyger var 6:e vecka mellan Bangkok och Europa och hör sällan eller aldrig något nedsättande om thailändskor.

Kanske beror det på att jag dunkar i mig sömntabletter men klart vanligare så råkar grannen vara en nedstämd snubbe som inte kommer att få se sin kärlek igen på lång tid eller som är glad för att han är på väg att se henne. Någon som redan saknar Thailand och dess invånare eller är lycklig att vara på väg dit.

Kolla in ansiktena som sitter o väntar runt gaterna på "Suvvan" så ser man ofta flera man kan gissa som är kära i någon av landets kvinnor.

Vad jag tycker är trist med artiklar som börjar med ex "I Thailand slipper svenska män känna sig som svin", är att vi som män döms i grupp. Tidningslöp sätter sig i folks skallar, vare sig man läser artikeln eller inte. Detta bidrar då till att kvarhålla myten att vi män som reser till Thailand som singlar eller som träffar vår kärlek här är egentligen "Svin".

Det är ju svårt att försvara sig och sitt beteende mot stereotyper och myter, eller hur?

Ett annat ex. om detta är ju ROKS och Schymans utspel om att vi "män slår kvinnor", vilket stämmer även om det endast är en promille av oss som gör det så ska vi som grupp dömas och ta ansvar för det istället för individen som verkligen gör det. Var ju t.o.m. tal om mansskatt ett tag om jag inte minns fel.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Guest wille

Sjalvklart fins det svenska man som ar svin - konstigt vore det annars. Svin, idi*ter och allmanna puckon hittar man lite utspritt overallt. KArnfragan ar val huruvida Thailand som resmal lockar till sig en viss typ av manniskor.

Efter jobbat med turister under ett par ar i Khao Lak sa bavade jag alltid for att fa en live aboard bat full med svenska kunder. De var ofta trakiga, introverta, gnalliga och snala i kubik. En bat lastad med tyskar, hollandare eller engelsman visste man skulle vara positiv och avslappnad. Amerikaner var i princip alltid artiga och generosa aven om de ofta var mkt bestamda med vilka platser de ville dyka pa osv. Ar alla svenskar griniga och snala for att de var sa jag upplevde dem da? Vore regelratt korkat att tro det och man bor vara mer an lovligt uppblast om man tror att den personliga erfarenheten faktiskt kan sta som representant for ett helt folkslag.

Packade manniskor tenderar kanske att vara "otrevliga" oftare an nyktra diton. Inget konstigt med det eftersom fingertoppskanslan tenderar att forsvinna for manga nar de druckit. Folk och fa flockas till tex. Pattaya - sjalvklart lockar det aven massa idi*ter och svin precis som det lockar en hel del helreko snubbar. Dock kanske det procentuellt ar fler killar som beteer sig svinigt pa dessa platser. Platser sasom Pattaya eller Kos har ett visst rykte och attraherar darmed och en viss typ av manniskor - inte enbart sjalvklart. Ar svenska "svin" overrepresenterade i Pattaya - ja i jamforelse med nagot sorts riksgenomsnitt haller jag det inte for omojligt iaf.

Ändrades av wille
Dela på andra sajter

Sjalvklart fins det svenska man som ar svin - konstigt vore det annars. Svin, idi*ter och allmanna puckon hittar man lite utspritt overallt. KArnfragan ar val huruvida Thailand som resmal lockar till sig en viss typ av manniskor.

Efter jobbat med turister under ett par ar i Khao Lak sa bavade jag alltid for att fa en live aboard bat full med svenska kunder. De var ofta trakiga, introverta, gnalliga och snala i kubik. En bat lastad med tyskar, hollandare eller engelsman visste man skulle vara positiv och avslappnad. Amerikaner var i princip alltid artiga och generosa aven om de ofta var mkt bestamda med vilka platser de ville dyka pa osv. Ar alla svenskar griniga och snala for att de var sa jag upplevde dem da? Vore regelratt korkat att tro det och man bor vara mer an lovligt uppblast om man tror att den personliga erfarenheten faktiskt kan sta som representant for ett helt folkslag.

Packade manniskor tenderar kanske att vara "otrevliga" oftare an nyktra diton. Inget konstigt med det eftersom fingertoppskanslan tenderar att forsvinna for manga nar de druckit. Folk och fa flockas till tex. Pattaya - sjalvklart lockar det aven massa idi*ter och svin precis som det lockar en hel del helreko snubbar. Dock kanske det procentuellt ar fler killar som beteer sig svinigt pa dessa platser. Platser sasom Pattaya eller Kos har ett visst rykte och attraherar darmed och en viss typ av manniskor - inte enbart sjalvklart. Ar svenska "svin" overrepresenterade i Pattaya - ja i jamforelse med nagot sorts riksgenomsnitt haller jag det inte for omojligt iaf.

I jämförelse med något slags riksgenomsnitt så ser jag det inte som helt omöjligt att du har rätt i dina iaktagelser kring båtturisterna på Khao Lak, även om du själva inte vågar tro på dina egna erfarenheter.

Däremot förvånar det mig att du så frikostigt vågar gissa och generalisera när det gäller minoriteten "Svenska grisar i Pattaya" även om du gör det med viss försiktighet. ;)

สีลม

Dela på andra sajter

conservator

En plats som Pattaya lockar säkert fler grisar så det är nog inte fel i sig, därmed inte sagt att alla som befinner sig där är det!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Hej, klart att vi Svenska män är svin det står ju så i tidningen, och då är det ju sant :whistle:

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja...

Tänkte på en sak ...

Undrar hus stor genomslagskraften är på denna typ av artiklar är, tex jämfört med Bertil lidners artiklar?

dvs. Hur kan man avläsa antal läsare ?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Sanna Lundell är en riktigt,riktigt otrevlig människa och hon är mycket farlig. Hon för ett demoniseringsresonemang som är i huvudsak identiskt med det som nynazister, rasister, homofober och vissa kristna grupperingar gör. Nu har hon varit på besök i gettot och sett hur judarna beter sig och hon beskriver det exakt så som man beskrev saken i "Der Sturmer" på trettiotalet. Hennes skildring överensstämmer också väl med hur en homofob nog skulle skildra ett besök på en bastuklubb. Och det är ju klart att en feministisk moralist blir förfärad över den öppna prostitutionen i Thailand, det är ju nästan lika vidrigt där som i Danmark eller Tyskland...

Frågan är ju bara hur mycket lilla Sanna nu verkligen förstår av vad hon ser? Hon redovisar inga samtal med flickorna, man får inte veta var hon har varit, hon ger ingen bakgrundsinformation om Thailand (som ju kan antas ha en annan moralsyn än sverige, det har de flesta länder...) och hon gör inga jämförelser med prostitutionen i det öppna och tillgängliga EU. Inte heller jämför hon "Kalle Banan i Thailand" med samma figur i andra öldoftande sammanhang. Hon bara förfäras! Vidrigt, skriver hon om Thaisexsiten och det får hon väl lov att tycka. Men Vidrigt! tycker jag om Sannas moralistpropaganda, som jag inte tycker skiljer sig mycket från tysk trettiotalsdito.

Det som gör Sanna farlig är detta att om det är OK att Sanna överdriver och vinklar i en uppenbar demoniseringsartikel -ja, då måste väl rasisterna också få skriva så.. Eller?

Dela på andra sajter

Exactemente, det där stämmer precis på pricken på di svenskar som dyker, verkar dra till sig en massa konstigt folk.

Osänkbare Arne

Dela på andra sajter

janneludenfot

Herregud vad många sk fina o goda människor här finns på mpr, "Jag skulle ALDRIG gå med en bartjej!! Jag var i Pattaya o huahin för första gången O USCH O FY en massa FETA gubbs med söta tjejer USCH" Det är precis denna såkallade svenska vi är mest moraliska i världen och därför måste alla vara som vi som jag hatar. Jag skäms inte för att jag brukar åka till Pattaya eller patong o vara med bartjejer oftast tar jag med en till tex Naithon beach eller Kho chang i 2-3 veckor och är där nån turist som ser besvärad ut så är han eller hon alltid svensk, så klarar ni inte av hur andra lever sitt liv så stanna hemma då för FAN :diablo:

Äntligen en ärlig människa!!!!

Trodde inte det fanns så många hycklare på detta forum.

Ludenfot

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...