Jump to content
IGNORERAD

Svenska män svin?

pust

Recommended Posts

Det finns skribenter här som talar med dubbla tungor och trots att de gör sitt bästa för att verka vara intellektuella och kunniga i vilket ämne som det än gäller kan jag inte låta bli att komma med en stilla undran.

Om man nu tycker att man ska ta till sig de thailändska traditionerna och sederna när man är där, varför förfäras man då över att det finns män som gör det när de går på lokal och roar sig med en dam då och då?

Med den begränsade erfarenheten jag har så har jag ändå förstått att det inte alls är särskilt ovanligt att thailändska män gör just det. Trots att de är gifta och stadgade familjeförsörjare. Några har även en mia noi (älskarinna) och eftersom det är i enlighet med de högt aktade och respekterade thailändska traditionerna ska man väl inte förfäras över att det finns de som tar seden dit de kommer?

Så vad ska man göra?

Ska man anamma traditionerna eller är det bara vissa av dem, (de som är godkända av de som själva satt sig på en moralisk piedestal för att kunna se ner på andra), som ska anammas?

Haha..oj..ja det har varit världskrig också. Ska du inte ta med det i dina inlägg? Att vara otrogen är ingen merit (eventuellt hos vissa män) men det har faktiskt inget alls att göra med ämnets diskussion. Det du skriver nu verkar mer vara ett sätt att sopa saker under mattan och säga att det finns andra saker som är lika jävliga, om inte värre...

Det pågår mycket otrohet i Thailand, men det gör det i övriga världen också. Det är inte alls att jämföra med farangers svineri på beer bars i Thailand. En otrogen man, eller kvinna, kan behandla dess "tillfälliga" partner respektfullt trots att de inte är annat än älskarinna/älskare.

Dela på andra sajter

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sabura

17

• ban99arne

5

• Baabar

5

• Up2You

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

HeHe...verkar som Du vaknat på fel sida..sa morsan när man va sur på morronen. :dance1:

För att hävda att man är journalist verkar stackarn mer än lovligt korkad, jag menar bara, hur många fyllskallar, med eller utan tatueringar, sitter inte och skrävlar om ditt eller datt när bärsen rinner ner, de flesta är nog så skitskraja för lilla Noi att dom nog skulle tappa ståndet när det skall till.

Under det dryga år jag stannade i Patong iakttog man ungefär samma sak, en massa snack, en massa bärs, sedan hem o sova ruset av sig utan en enda tanke, eller kanske man tänkte en smula men därifrån långt till handling, på att dra med Noian hem...

Men som skvallerprimadonna skriver man ju vad man vill, sen skiter man i fakta bara det säljer.

Wow..det finns dom som försvarar "svinen" och ger sig på journalisten istället som belyst en situation och en händelse. Ja...seriöst så är jag inte så jäkla förvånad.

Dela på andra sajter

Wow..det finns dom som försvarar "svinen" och ger sig på journalisten istället som belyst en situation och en händelse. Ja...seriöst så är jag inte så jäkla förvånad.

Först trodde jag Du va frikyrkoprälle, nu inser jag att Du bara är :crazy:

Var i hela världen hittar Du ett försvar av "svin" Du är bara ute efter att sätta Dig själv på nån jävla piedestal och provocera andra till vrånga inlägg som Du sedan gråtmilt försöker skaffa en positiv bild av Dig själv som missförstådd minijesus.

Jo, Du har rätt, jag ogillar journalister som bara säljer va fan som helst för en ny minkstola.

Jag avskyr även De som lägger egna värderingar av andras uttalanden som mall för rätt och riktigt, oberoende vad De ståt för i verkligheten bara för att framstå som exemplariska.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Först trodde jag Du va frikyrkoprälle, nu inser jag att Du bara är :crazy:

Var i hela världen hittar Du ett försvar av "svin" Du är bara ute efter att sätta Dig själv på nån jävla piedestal och provocera andra till vrånga inlägg som Du sedan gråtmilt försöker skaffa en positiv bild av Dig själv som missförstådd minijesus.

Jo, Du har rätt, jag ogillar journalister som bara säljer va fan som helst för en ny minkstola.

Jag avskyr även De som lägger egna värderingar av andras uttalanden som mall för rätt och riktigt, oberoende vad De ståt för i verkligheten bara för att framstå som exemplariska.

Haha..nädu..jag vill verkligen inte infinna mig själv på någon piedestal. Tycker dock att det är viktigt med medmänsklighet, ödmjukhet, respekt och sunt förnuft. Det är detta jag ibland försöker förmedla och det passar inte alla vad jag förstår.

Du valde att attackera journalisten (budbäraren) och kalla henne "skvallerprimadonna" samt att hon skulle vara mer än lovligt korkad. I samma veva försöker du dra en vals om att det är ord som kommer ur oskyldiga fylltrattar snarare än "svin" som hon relaterar till. För mig är det att försöka försvara "svinen"...men du har en annan syn på det hela och det får jag respektera.

Sedan kan man hålla en diskussion och debatt utan att klanka ned på andra med provocerande inledningsmeningar eller avslutningsmeningar som ämnar till att förminska din debattmotståndare. Funkar inte på mig så det kan du lägga ned.

Ändrades av Stefan66
Dela på andra sajter

Haha..nädu..jag vill verkligen inte infinna mig själv på någon piedestal. Tycker dock att det är viktigt med medmänsklighet, ödmjukhet, respekt och sunt förnuft. Det är detta jag ibland försöker förmedla och det passar inte alla vad jag förstår.

Du valde att attackera journalisten (budbäraren) och kalla henne "skvallerprimadonna" samt att hon skulle vara mer än lovligt korkad. I samma veva försöker du dra en vals om att det är ord som kommer ur oskyldiga fylltrattar snarare än "svin" som hon relaterar till. För mig är det att försöka försvara "svinen"...men du har en annan syn på det hela och det får jag respektera.

Sedan kan man hålla en diskussion och debatt utan att klanka ned på andra med provocerande inledningsmeningar eller avslutningsmeningar som ämnar till att förminska din debattmotståndare. Funkar inte på mig så det kan du lägga ned.

Som boende i Thailand största delen av tiden sedan 2004 har jag haft möjlihet att både se och höra skiten på nära håll, visst finns den, men jag kan försäkra gunstiger herrn om att det är inte svenska man hör till vardagslag i barerna i Patong, eller fast det vet jag inte eftersom jag inte varit där så jag gissar, Pattaya. Därav min misstro till skitjounalistiken.

Men jag accepterar andras åsikter,även journalisters, ända tills de motbevisas eller är direkt felaktiga.

De svin som förvisso existerar försvarar jag naturligtvis inte, se min tråd "farang skitstövel..."men med Din retorik finns enbart svart o vitt och eftersom Du fördömmer så måsta alltså jag försvara, njaa, knappast trovärdigt i en öppen debatt, det finns, även om det skulle vara en nyhet för Dig, även en gråskala.

Dela på andra sajter

Roliga smeknamn du använder i dina debatter för att förminska åsiktsmotståndaren återigen.."gunstiger herrn". När man gör sådant brukar det indikera att man själv känner sig i underläge. :whistle::lol:

Jag har förstått sedan länge att du har mer rutin och mer vetskap om Thailand än jag så där tänker jag absolut inte gå in och påstå annat. Jag fördömer inte alla utan fördömer enbart beteenden hos vissa individer. En del nationaliteter har jag sett detta beteende på mer än andra och det är efter mina egna erfarenheter som utlandsresenär som jag iakttagit detta. Svineri är svineri oavsett nationalitet och det är just det som jag fördömer...inget annat.

Nä nu har jag annat för mig så nu önskar jag dig och alla andra en underbar fortsättning på lördagen. :wai:

Dela på andra sajter

Visst är det bra om tjejen kan tacka nej till kunden som svinar. Så länge det fungerar så är det ju bra, men någonstans blir det då en tjej som få ta emot svinet som blivit extra bitter genom avslag så risken finns ju att den tjejen råkar mer illa ut. Jag är ganska övertygad att "svinet" knappast tar till sig ett nej utan svin är svin...som bara blir grisigare med tiden och med mängden alkohol/droger i kroppen.

Har hört att större andel av turisterna i Pattis nu utgör av Ryssar.

Umgås själv med Bartjejer och dom jag träffar är inte imponerade av Ryssarna (undviker att gå med dom)vi Skandinaver står högt i rankingen av dom Thai damera jag träffar.

Mvh.Plätt

Dela på andra sajter

GammalDansken

Har hört att större andel av turisterna i Pattis nu utgör av Ryssar.

Umgås själv med Bartjejer och dom jag träffar är inte imponerade av Ryssarna (undviker att gå med dom)vi Skandinaver står högt i rankingen av dom Thai damera jag träffar.

Mvh.Plätt

Vi kanske har BTT att tacka för denna fina ranking.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Vad jag har hört så är varken Ryssar eller italienare omtyckta och det gick samt ryckten om att en stor del av ryssarna som hållt sig i Pattis inte längre är välkommna där ( Om rycktet stämmer vet jag ej) Och italienarna tror väl att dom är don juan och dom bästa älskarna på jorden. Många utav bartjejerna som jag känner väl vägrar gå med italienare pga att dom visar ingen respekt mot kvinnor och att dom gillar bara gruppsex och perversa saker.Ryssarna tror jag kommer minska i Thailand om bara nåt år eftersom dom enligt thaiare inte är varken välkomna eller omtyckta där.

Dela på andra sajter

Jag har inte heller sätt en enda Thai man i en öl-bar. T.ex. på en ort med mycket industri såg man många asiatiska män att komma till baren.

Men männen var inte Thailändningar utan Japaner ock Koreaner osv...

Där måste jag inlägga protest! Jag har många gånger sett thailändska män i beer bars på till exempel Loi Kroh Road i Chiang Mai. De utgör förstås en liten minoritet, men det förekommer.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad jag har hört så är varken Ryssar eller italienare omtyckta och det gick samt ryckten om att en stor del av ryssarna som hållt sig i Pattis inte längre är välkommna där ( Om rycktet stämmer vet jag ej) Och italienarna tror väl att dom är don juan och dom bästa älskarna på jorden. Många utav bartjejerna som jag känner väl vägrar gå med italienare pga att dom visar ingen respekt mot kvinnor och att dom gillar bara gruppsex och perversa saker.Ryssarna tror jag kommer minska i Thailand om bara nåt år eftersom dom enligt thaiare inte är varken välkomna eller omtyckta där.

Om man ska kvantifiera "omtyckthet" eller "välkommenhet" i Thailand tror jag att

landets valuta är en lämpligare faktor att använda, än dets invånare.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Detta har jag hört av en barägarinna i Phuket vad det gäller thaimän som vill ha en bartjej. Dom sköter det väldigt snyggt,dom ringer antingen barägarinnan eller direkt till tjejen. Tjejen smyger då i väg på mopeden hem till denne.Och detta förekommer tydligen ofta,men vi faranger ser aldrig det. Men sen har jag sett nån enstaka thaikille på beer barerna,men inte ofta.

Dela på andra sajter

Detta har jag hört av en barägarinna i Phuket vad det gäller thaimän som vill ha en bartjej. Dom sköter det väldigt snyggt,dom ringer antingen barägarinnan eller direkt till tjejen. Tjejen smyger då i väg på mopeden hem till denne.Och detta förekommer tydligen ofta,men vi faranger ser aldrig det. Men sen har jag sett nån enstaka thaikille på beer barerna,men inte ofta.

Man behöver inte vara Thai för att använda denna service :dance1::dance1:

Gör så själv medan jag har "familjen" med mig,

Mvh.Plätt

Dela på andra sajter

Utan att säga emot eller för.

MONEY IS NUMBER ONE.

Don't care what the country is could, just give it to me.

Nja, ryssar är opoppis i Sverige, därför same in LOS

Italian is nooogooood, i Europa, därför så även i LOS

Men, kulorna är värda lika mycket och om man i alla fall inte kan språket?????

Dela på andra sajter

Herregud vad många sk fina o goda människor här finns på mpr, "Jag skulle ALDRIG gå med en bartjej!! Jag var i Pattaya o huahin för första gången O USCH O FY en massa FETA gubbs med söta tjejer USCH" Det är precis denna såkallade svenska vi är mest moraliska i världen och därför måste alla vara som vi som jag hatar. Jag skäms inte för att jag brukar åka till Pattaya eller patong o vara med bartjejer oftast tar jag med en till tex Naithon beach eller Kho chang i 2-3 veckor och är där nån turist som ser besvärad ut så är han eller hon alltid svensk, så klarar ni inte av hur andra lever sitt liv så stanna hemma då för FAN :diablo:

Dela på andra sajter

Herregud vad många sk fina o goda människor här finns på mpr, "Jag skulle ALDRIG gå med en bartjej!! Jag var i Pattaya o huahin för första gången O USCH O FY en massa FETA gubbs med söta tjejer USCH" Det är precis denna såkallade svenska vi är mest moraliska i världen och därför måste alla vara som vi som jag hatar. Jag skäms inte för att jag brukar åka till Pattaya eller patong o vara med bartjejer oftast tar jag med en till tex Naithon beach eller Kho chang i 2-3 veckor och är där nån turist som ser besvärad ut så är han eller hon alltid svensk, så klarar ni inte av hur andra lever sitt liv så stanna hemma då för FAN :diablo:

Tydligen så är det något som du känner eftersom du tar så illa upp. Det är knappast tjejerna det är fel på utan männen som utnyttjar sin maktställning och köper en kvinna i beroendeställning. Det är inget mer med det men tro inte att det enbart är svenskar som reagerar på sexhandeln och att de reagerar på fula feta gubbar med snygga tonårstjejer. Hos mig får du ingen sympati, men jag klankar inte heller ned på de som köper sex och beter sig respektfullt mot tjejerna. De enda som jag har något emot är de som svinar och beter sig nedsättande mot thaitjejerna eller thailändare generellt.

Jag stannar inte hemma för din skull och jag håller inte heller tyst om det är något jag ogillar...

Dela på andra sajter

HeHe...verkar som Du vaknat på fel sida..sa morsan när man va sur på morronen. :dance1:

Jodå Baa.. Visst framstår jag kanske numera som sur och vresig, det är jag den första att erkänna.. Jag är ärligt talat så jävla less på vintern som varit och fortfarande håller oss i sitt grepp.. Luftvärmepumpen fungerar till och från efter eget behag, låter dessutom jävligt illa.. Vattnet i mina totalt idi*tiskt installerade koppar rör har frysit ihop.. Till det kan tilläggas att nätterna ute på blåshålet Arlanda knappast gör en gladare i - 20 grader..

När man dessutom ska behöva på något sätt försvara sitt önskeresmål i från kylan pga "bättre vetande" individer så totalruttnar jag... Och lackar till.. Ber om ursäkt om jag stöter mig med likasinnade, men ta me fan att jag ger en ursäkt till opponenterna som försöker tala om för mig hur en enkel och hårt arbetande man ska tillbringa sin semester.. Det avgör jag själv, då jag betalar resa och uppehälle ur egen ficka och så länge jag inte bryter mot några lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent utsagt dra åt helvete..

Nu är jag inte nyvaken längre, så jag har haft tid på mig att räta ut felsidan jag vaknade på i morse och felaktigt beskyllde IL för otäckheter.. Men den bilburna pk-maffian har jag fortfarande svårt att smälta och respektera.. :kort:

Dela på andra sajter

..och nuförtiden gnälls det på att världen blir våldsammare för var dag som passerar, människor blir större egoister och girigheten når nya höjder.

Varför ska vi ha lagar alls? Det förstör ju bara...nä fritt fram för pedofiler, för våldtäktsmän för ekonomiska brottslingar..för miljöbovar..för mördare...för varför ska vi vara moralpredikande när alla vill leva sitt egna liv, köpa vem de vill..k**lla eller muta sig fri. Men varför bry sig? Jag har ju inget att göra med hur folk ska leva sitt liv..jag har ju inget med att göra hur världen utvecklar sig..jag är ju endast en person i världen så jag ska skita i vad alla andra gör.

Godnatt

:suicide:

Dela på andra sajter

..Ja framför allt ska du skita i vad jag gör med mitt liv och beträffande mördare så tyckte jag mig läsa att du inte helt tog avstånd från sådana handlingar i en annan tråd... :suicide:

Dela på andra sajter

..Ja framför allt ska du skita i vad jag gör med mitt liv och beträffande mördare så tyckte jag mig läsa att du inte helt tog avstånd från sådana handlingar i en annan tråd... :suicide:

Elakt förtal. Jag accepterar inte att du smutskastar mig genom att felaktigt skriva att jag inte tar avstånd från mördare. Det är direkt felaktigt och förbannat onödigt förtal! Jag skrev att killen inte hade gjort överlagt mord utan att han borde dömas till dråp. Jag skrev även att killen var skyldig. Vart i helsike kan du utläsa att jag stöder mördare?

Du får leva som du vill men kom inte på ett öppet forum och säg att folk inte får ta ställning och tycka vad de vill. Som tur är så lever vi i en demokrati där folk får bry sig och där det är fel att bryta lagar som samhället satt upp för att det ska fungera. Det finns alltid personer som tar sig friheter och tror sig kunna göra vad de vill.

Den värld som vi skapar idag är den värld som våra barn får överta när vi lämnar in...det är så jag tänker. Jag är inte egoistisk av mig eller girig utan sätter medmänsklighet och sunt förnuft först och främst.

Dela på andra sajter

Elakt förtal. Jag accepterar inte att du smutskastar mig genom att felaktigt skriva att jag inte tar avstånd från mördare. Det är direkt felaktigt och förbannat onödigt förtal! Jag skrev att killen inte hade gjort överlagt mord utan att han borde dömas till dråp. Jag skrev även att killen var skyldig. Vart i helsike kan du utläsa att jag stöder mördare?

Du får leva som du vill men kom inte på ett öppet forum och säg att folk inte får ta ställning och tycka vad de vill. Som tur är så lever vi i en demokrati där folk får bry sig och där det är fel att bryta lagar som samhället satt upp för att det ska fungera. Det finns alltid personer som tar sig friheter och tror sig kunna göra vad de vill.

Den värld som vi skapar idag är den värld som våra barn får överta när vi lämnar in...det är så jag tänker. Jag är inte egoistisk av mig eller girig utan sätter medmänsklighet och sunt förnuft först och främst.

Jag vet inte om min windowsversion gör om texten felaktigt på min dator men här iaf så stod det på Knasens inlägg "så länge jag inte bryter mot några lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent utsagt dra åt helvete.. "

Vad stod det på din skärm Stefan66?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Jag vet inte om min windowsversion gör om texten felaktigt på min dator men här iaf så stod det på Knasens inlägg "så länge jag inte bryter mot några lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent utsagt dra åt helvete.. "

Vad stod det på din skärm Stefan66?

/SatanG

Det stod givetvis såhär:

"Så länge jag bryter mot alla upptänkliga lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent ut sagt dra åt helvete"

Seriöst,

Du vill inte förstå vad jag skriver så varför ens kommentera? Är det enbart för att skapa irritation och tjafs?

Jag respekterar din syn på det här och håller inte på med tarvligheter för att vara ett "smart ass" och utnyttja någon annan för att göra sig lustig. Du kan läsa vad jag skriver och du kan förstå vad jag menar. Skriv seriösa svar på det jag skrivit och lägg inte in tarvligheter i var och varannan mening så svarar jag dig seriöst tillbaka utan tjafsandet som enbart är löjeväckande och skapar bråk.

Nu lägger jag ned diskussionen i den här tråden också då det är uppenbart att agendan är annan än att diskutera trådens ämne eller att diskutera medlemmars inlägg. Ha det gott!

Dela på andra sajter

Svenska män!!

Tycker inte hon skall döma svenskar i allmänhet efter sitt eget umgänge.

Det blev väl snurra på tråden när de var nere nu senast.

Undra vad som hände blev frestelsen förstor tro.

Någon som vet?

Nu blir det väl inga flera Thailands resor för Michael Persbrant.

Moo

Lustigt nog började jag tänka på samma sak. Det läst lite personligt om hur "svinen" (svinet?) tyckte det var ok att gå till prostituerade även när familjen var med.

Sen till det där med statistik. Att 60% av Thailandsresenärerna är män är väl inte en så våldsamt skev siffra. Det vore en annan sak om 60% av resorna bokades av ensamma män (det vill säga att mer än hälften är singelkillar och 40% är par som åker. Det skulle vara intressant att se resestatistiken till andra länder.

Dela på andra sajter

Det stod givetvis såhär:

"Så länge jag bryter mot alla upptänkliga lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent ut sagt dra åt helvete"

Det står faktiskt "Så länge jag INTE bryter mot alla upptänkliga lagar på ett eller annat sätt så kan dessa opponenter rent ut sagt dra åt helvete" och texten har inte blivit ändrad

Rock on!!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Tror du seriöst att jag inte visste det? Mycket är jag men tro inte att jag är kork... :lol:

Jag skrev mitt inlägg med syrlig ironi pga att SatanG´s inlägg syftade till endast en sak...och jag blir trött på fjantig provokation.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...