Jump to content
IGNORERAD

Svenska män svin?

pust

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Finns ju en hel del medlemmar här på MPR som sitter och skryter om sina olika sexbravader och snackar om just sådant hon beskriver som äcklande i artikeln

Det i sin tur bevisar ju hur rätt hon har !

Som tur är finns det ju ett riktigt Thailand utanför "sexträsken" i Pattaya och Phuket som vi andra kan njuta av. Och jag hoppas verkligen att vi är en övervägande majoritet av MPR-medlemmarna men jag är långt ifrån säker.

Man kan ju undra över de karlar som aldrig lämnar centrala Pattaya under sin 2-veckorssemester. super kvällar/nätter och sover på dagarna. Hur mycket "Thailand" har dom egentligen sett eller upplevt ?

Hej

För en gångs skull håller jag med dig speciellt i den här meningen "Som tur är finns det ju ett riktigt Thailand utanför "sexträsken" i Pattaya och Phuket som vi andra

kan njuta av. Och jag hoppas verkligen att vi är en övervägande majoritet av MPR-medlemmarna men jag är långt ifrån säker."

Det är sorgligt att så många svenska skribenter söker sig till dom få platser i detta stora land där sex säljs på detta sätt, dom borde någon gång besöka dom 99% av

landet som är fria ifrån Beer Bars och turister.

Så man undrar ju varför ?

Är dom inte resvana och håller sig därför på vissa orter?

Är dom rädda att för att träffa vanliga Thailändare?

Är det så att dom söker upp sexträsk bara för att det säljer?

Är dom beroende av svensk mat eftersom dom måste vistas på vissa platser?

Man bara undrar, förstår dom inte att man kan göra ett likadant reportage om t.ex Stockholm, Hamburg, Paris, London, Amsterdam eller vilken annan Europeisk stad som

helst, om man bara skriver om en speciell plats eller gata i dessa länders städer.

Men ger det en rättvis bild av dessa städer, länder och dess folk, knappast.

Eftersom denna "handel" bara berör en bråkdel av landet och bara en bråkdel av dess befolkning så ger man ju en mycket felaktig bild, och man pekar ut och skadar ett

helt land och dess folk.

Hon skriver att hon funderar på att inte åka till Thailand igen, och det låter som en bra ide, frågan är om hon inte skulle nekas inträde direkt vid gränsen,

att ha som mål att enbart åka till ett land för att skada och förtala det kanske är skäl nog för detta.

Nej det Thailändska folket är värda betydligt mer seriösa reportrar och reportage.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sabura

17

• ban99arne

5

• Baabar

5

• Up2You

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hittar inget negativt om thailändare i den texten utan i vanlig ordning är det svensk män som ska ha sig en skopa skit för tusende gången. Det är finns tydligen ingen ände på hur mycket man kan älta samma sak om och om igen. Finns det någon själ i Sverige som inte tror sig ha en klar bild utav hur det är i Thailand nu?

Förresten är det inte lite väl gammaldags att kunna tro sig veta hur en person är endast genom hans eller hennes utseende?

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hittar inget negativt om thailändare i den texten utan i vanlig ordning är det svensk män som ska ha sig en skopa skit för tusende gången. Det är finns tydligen ingen ände på hur mycket man kan älta samma sak om och om igen. Finns det någon själ i Sverige som inte tror sig ha en klar bild utav hur det är i Thailand nu?

Förresten är det inte lite väl gammaldags att kunna tro sig veta hur en person är endast genom hans eller hennes utseende?

Hej

Det jag menar är att man skadar Thailand och dess folk med dessa ensidiga reportage, som kan ge bilden av att hela landet är ett sexträsk.

Skriv gärna lite om andra företeelser och andra orter.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Svenska män!!

Tycker inte hon skall döma svenskar i allmänhet efter sitt eget umgänge.

Det blev väl snurra på tråden när de var nere nu senast.

Undra vad som hände blev frestelsen förstor tro.

Någon som vet?

Nu blir det väl inga flera Thailands resor för Michael Persbrant.

Moo

Dela på andra sajter

Hej

För en gångs skull håller jag med dig speciellt i den här meningen "Som tur är finns det ju ett riktigt Thailand utanför "sexträsken" i Pattaya och Phuket som vi andra

kan njuta av. Och jag hoppas verkligen att vi är en övervägande majoritet av MPR-medlemmarna men jag är långt ifrån säker."

Det är sorgligt att så många svenska skribenter söker sig till dom få platser i detta stora land där sex säljs på detta sätt, dom borde någon gång besöka dom 99% av

landet som är fria ifrån Beer Bars och turister.

Så man undrar ju varför ?

Är dom inte resvana och håller sig därför på vissa orter?

Är dom rädda att för att träffa vanliga Thailändare?

Är det så att dom söker upp sexträsk bara för att det säljer?

Är dom beroende av svensk mat eftersom dom måste vistas på vissa platser?

Man bara undrar, förstår dom inte att man kan göra ett likadant reportage om t.ex Stockholm, Hamburg, Paris, London, Amsterdam eller vilken annan Europeisk stad som

helst, om man bara skriver om en speciell plats eller gata i dessa länders städer.

Men ger det en rättvis bild av dessa städer, länder och dess folk, knappast.

Eftersom denna "handel" bara berör en bråkdel av landet och bara en bråkdel av dess befolkning så ger man ju en mycket felaktig bild, och man pekar ut och skadar ett

helt land och dess folk.

Hon skriver att hon funderar på att inte åka till Thailand igen, och det låter som en bra ide, frågan är om hon inte skulle nekas inträde direkt vid gränsen,

att ha som mål att enbart åka till ett land för att skada och förtala det kanske är skäl nog för detta.

Nej det Thailändska folket är värda betydligt mer seriösa reportrar och reportage.

Mvh Isan Lover

Det sorgliga är att du tror dig vara någon form av bättre turist än vad många av oss andra är och dömer ut oss för att vi har andra resmål än dig. Vill jag äta svensk mat så gör jag det, vill jag besöka beerbars soierna i pattis så gör jag det. Finner du det mer tillfredsställande att vistas i Isaan så är det upp till dig.. Låt var och en bestämma själva hur de vill tillbringa sin semester..

Eller på ren svenska - Sköt dig själv och skit i andra!!!

Dela på andra sajter

Hur mycket Pattaya har du upplevt då? Jag kan ha full förståelse att folk inte gillar pattis, men jag har lite svårt att respekteras dina fördomar mot denna stad då du enligt egen utsago ej ens besvärar dig med att öppna bildörren när du är på besök.. Hörsägen är som du kanske vet inte bevis och är du så full av fördomar som du ger sken av så kanske du gör bäst i att stanna hemma i Sverige.. Konstigt att du står ut i Rayong då det finns en hel del "trevliga" bordeller även där.. Men du kanske sitter kvar i bilen där också..?

Kanske är det de enda Thailand du känner till, från kupén i en luftkonditionerad bil.. Som tur är har jag fått möjligheten att uppleva det "riktiga Thailand" utanför bilen och kan tala om för dig Tallviking att det är varmt och tropiskt klimat i Thailand..

Det där låter precis som en dåres försvarstal.

Stor i orden men liten på jorden !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

När dessa artiklar börjar skrivas av män ska jag börja se det med "dina ögon" men då ta bort skygg lapparna först för andras nedsättande attityd mot oss med asiatisk smak på tillvaron...:drinks:

"Asiatisk smak på tillvaron"...

Och hur ska artiklarna se ut när de skrivs av män tror du? En hyllning till sexköpare och en hyllning till utnyttjandet av kvinnor i beroendeställning?

Jag älskar Thailand och landets fina traditioner och kultur. Jag har sett Thailand inifrån landet och inte speciellt mycket i den kommersiella delen där prostitutionen förekommer. Jag kan förstå hur uppskattat det är av en del personer att köpa sex då det är billigt och att det även är vackra tjejer..men att totalt förskjuta realiteten med det är löjligt. Smyg inte runt utan stå för vad det är och försök inte måla upp något vackert när det är sexhandel. Läs artikeln som den ska läsas. Du känner dig träffad då du kanske är just svensk sexköpare i Thailand, men det är faktiskt inte samtliga svenska sexköpare hon pekar ut utan hon pekar ut de feta mansgrisarna som sitter och skryter över sina sexbravader och de brudar de lyckats sätta på. Gubbar som är runt 40-50år som stannat i tankebanorna som när de var 15-20år då det är häftigt att skryta runt och ha en lite avig kvinnosyn där de oftast endast fungerar som sexobjekt mer än en eventuell framtida partner. Hade killarna visat mer respekt för kvinnorna de köper så hade Sanna Lundell knappast attackerat personerna lika hårt...om det ens hade blivit en artikel av det.

Så..i mina ögon så får "svinen" det de förtjänade genom sin arrogans och nedsättande kvinnosyn. Du skulle inte vilja att dessa gubbar satt och sa samma ord om din dotter...så tänk dig för innan du försvarar denna del av kategori sexköpare.

Sedan kan man dra ytterliggare växlar runt det här om man vill. Killarna kanske skryter för polarna och visar en kaxig attityd. När de sedan är med tjejerna kan man ju alltid hoppas att de behandlar dem bra...men det är det långt ifrån alla som gör tyvärr. Så...nog fasen finns det svin, oavsett nationalitet...förnekar man det så är det verkligen chockerande om man varit i barerna och sett en del typers agerande.

Ändrades av Stefan66
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det sorgliga är att du tror dig vara någon form av bättre turist än vad många av oss andra är och dömer ut oss för att vi har andra resmål än dig. Vill jag äta svensk mat så gör jag det, vill jag besöka beerbars soierna i pattis så gör jag det. Finner du det mer tillfredsställande att vistas i Isaan så är det upp till dig.. Låt var och en bestämma själva hur de vill tillbringa sin semester..

Hej

Jag undrade inte varför du och andra befinner er på en viss plats, utan precis som jag skrev, varför ska alla reportrar hamna i Beer Bars.

Det ger en rätt så skev och vinklad bild av landet Thailand.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Andra resmål vet jag inte, vi var faktiskt 5 dagar i Pattaya hela familjen, det var första veckan i Februari.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

Hon åkte inte till Thailand som reporter att skriva om Beer bars i Thailand utan det intryck man får är att hon råkade ramla över dessa kommentarer under sin semester och att hon uppenbarligen tog illa vid sig vilket resulterade i en avreagerande artikel. Det är inget reportage där hon påstår sig gjort stora studier i ämnet eller något utan jag tycker det är mer en rå reflektion över hur det ser ut och hur en del personer diskuterar runt ämnet. Det påvisar en förolämpande och nedsättande attityd mot thailändska kvinnor eller mot thailändska prostituerade. Jag tycker den är väl värd att belysa...men en del personer här verkar försvara sexköpare och det sätt att se på thaitjejer med allt de har. Man undrar ju varför..eller..nä för fan..jag vet varför.

Dela på andra sajter

Själv har jag varit i Pattaya 1 gång i 11 dagar och där sätter jag inte min fot igen, precis som du säger så är där mycket äldre feta män med spinkiga yngre tjejer och det får mig att må dåligt. Själv hänger jag mest i Phuket och där ser man väl lite av det äckliga med men inte ens i närheten av vad man ser i Pattaya. Har varit hemma 2 månader nu efter min senaste 4 månaders resa till Thailand och den 16 mars bär det av igen dock bara 3v :)

Hej på dej Torsken :ironi: du har nog misstagit dej en hel del om Pattis.

Pattis är inte bara barer/brudar.

Jag själv och frugan umgås mycket med Thai som bor och jobbar i Pattis och det finns ett samhälle utanför

Go Go barerna.

Jag vet ju inte hur mycket du umgås med befolkningen när du är i Phuket=Mallis,men du har en ganska sned

syn på Pattis,men visst finns det överviktiga äldre män med yngre kvinnor.

Men det har du väl sätt i Phuket ochså ialla fall har jag observerat det vid 1 besök på charterorten.

Sen påstår Issan Lover att detta fenomen/problem inte finns i övriga LOS då måste väl han vara halvblind?

Detta stöter man på överallt Chaing Mai,Korat osv osv.

Själv har jag absolut inget emot att knäcka ett par bira på en Beer Bar med några lättklädda damer som

serverar en kall!

Och det har inte mina manliga Thaivänner heller ska vi ta ett par Öl blir det ofta barerna deras val.

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Om svenska män kunde lära sig att man inte skall prata med sin fru,flickvän och kvinnor i allmänhet om sådant som berör det manliga önskemålen.

Kvinnor kommer aldrig att förstå er.

Jag tycker också det är konstigt att utlänningar envisas med att sitta mitt på gatan inför öppen ridå på dessa beer barer.

Varför inte göra som Thailändarna sköta det diskret och snyggt.

Kvinnor som inte arbetar där skall inte ha tillträde till dessa inrättningar för deras eget bästa.

Moo

Dela på andra sajter

Kan inte förstå varför vissa gnäller, för det som hon har skrivit om stämmer till 100%

Kanske det är ni som blundar för verkligheten...

Sen Pattaya, det är väl en enda stor horbar och säg inte nej, för jag har själv spenderat mycket tid där.

Självklart finns det mycket annat att göra i närområdet, men hela Pattaya går bara ut på en sak...SEX

Många här sitter och klagar på svenska kvinnan och gnäller att dom har fördomar, men läs igenom era inlägg, som kommer ni se att dom dryper om fördomar mot det motsatta könet i Sverige..

Ni gnäller att kvinnorna är överviktiga, hur ser det ut med eran egen vikt, man kanske inte ska kasta sten i ett glashus..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sen påstår Issan Lover att detta fenomen/problem inte finns i övriga LOS då måste väl han vara halvblind?

Detta stöter man på överallt Chaing Mai,Korat osv osv.

Själv har jag absolut inget emot att knäcka ett par bira på en Beer Bar med några lättklädda damer som

serverar en kall!

Och det har inte mina manliga Thaivänner heller ska vi ta ett par Öl blir det ofta barerna deras val.

Mvh Svampen :wai:

Hej

Jag har inte träffat på några Beer Bars på någon plats i Thailand som inte hade Amerikanska militär baser under Vietnamkriget eller på rena turistorter.

Det är ett typiskt Falang fenomen, Thailändare går oftast inte på Beer Bars alls.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Hon som skrev artikeln,jag är glad att hon inte åker till Thailand igen. Hon har säkert i yngre ålder varit på semester t ex på Cypern och gängat med ett antal greker till ett pris av en pina colada.Dom barerna jag känner till och varit på i Thailand så jobbar dom tjejerna frivilligt där och bestämmer själva vilka kunder dom nu vill gå med,ingen utav dom blir tvingad till detta utan ett snabbare sätt att tjäna pengar istället för att slava på ett risfält eller fabrik.Sen vad jag hört utav många tjejer är ju att dom önskar ju att träffa en farang,giftemål,familj osv. Sen finns det givetvis bordeller och som jag sätt massage ställen där dom är i stort sätt tvingade till jobben och mycket pga obetalda spelskulder som dom tagit på sig.

När det gäller svin så finns det från alla kulturer.Har ju hört och sätt flera gubbar o killar som inte visar någon respekt för kvinnor varken i Thailand eller hemma. Tycker givetvis synd om dom tjejerna som råkar hamna med en så :diablo:

Dela på andra sajter

Hon som skrev artikeln,jag är glad att hon inte åker till Thailand igen. Hon har säkert i yngre ålder varit på semester t ex på Cypern och gängat med ett antal greker till ett pris av en pina colada.Dom barerna jag känner till och varit på i Thailand så jobbar dom tjejerna frivilligt där och bestämmer själva vilka kunder dom nu vill gå med,ingen utav dom blir tvingad till detta utan ett snabbare sätt att tjäna pengar istället för att slava på ett risfält eller fabrik.Sen vad jag hört utav många tjejer är ju att dom önskar ju att träffa en farang,giftemål,familj osv. Sen finns det givetvis bordeller och som jag sätt massage ställen där dom är i stort sätt tvingade till jobben och mycket pga obetalda spelskulder som dom tagit på sig.

När det gäller svin så finns det från alla kulturer.Har ju hört och sätt flera gubbar o killar som inte visar någon respekt för kvinnor varken i Thailand eller hemma. Tycker givetvis synd om dom tjejerna som råkar hamna med en så :diablo:

Tycker du skriver i slutet det som Sanna Lundell menar med sin artikel. Som jag skrivit tidigare så är hennes kritiska öga riktat emot "svinen"..och inte mot gemene sexköpare i stort. Det finns givetvis en underton i artikeln där sexhandel inte är bra, men det är inte alls den del som hon riktar sin ilska mot utan helt simpelt är det mot de individer som åker till Thailand och sedan svinar på barerna och ser ned på de thailändska tjejerna. I klartext skrivs om hur männen diskuterar om kvinnorna och det har jag själv hört så det är ganska utbred attityd. Tro fan att folk reagerar när man hör sådan brist på respekt!

Att faranger mer och mer åker på stryk i Thailand av inhemska thailändare pga folks nedsättande stil och arrogans är inget annat än "payback time". Jag ställer mig gärna på thailändarnas sida för jag har både sett och hört en del svin behandla både kvinnor och män som skit. Det är skrämmande idi*ti att resa utomlands, nyttja både landets traditioner och kultur, köpa sex av deras kvinnor för att sedan spotta dom rakt i ansiktet. Jag tycker det är beklämmande...till råga på allt så återvänder personerna år efter år och beter sig likadant. Det är dessa individer som förstör för alla andra. Det finns sexköpare som behandlar kvinnorna respektfullt trots att de är horor. Svenskar är knappast de värsta syndarna och när man vet hur en del svenskar beter sig så kan man bara försöka fantisera om hur det ser ut när tyskar, ryssar, amerikaner och engelsmän går på i barerna. :diablo:

Dela på andra sajter

Hej

Jag har inte träffat på några Beer Bars på någon plats i Thailand som inte hade Amerikanska militär baser under Vietnamkriget eller på rena turistorter.

Det är ett typiskt Falang fenomen, Thailändare går oftast inte på Beer Bars alls.

Mvh Isan Lover

Jag har inte heller sätt en enda Thai man i en öl-bar. T.ex. på en ort med mycket industri såg man många asiatiska män att komma till baren.

Men männen var inte Thailändningar utan Japaner ock Koreaner osv...

Dela på andra sajter

Att faranger mer och mer åker på stryk i Thailand av inhemska thailändare pga folks nedsättande stil och arrogans är inget annat än "payback time". Jag ställer mig gärna på thailändarnas sida för jag har både sett och hört en del svin behandla både kvinnor och män som skit. Det är skrämmande idi*ti att resa utomlands, nyttja både landets traditioner och kultur, köpa sex av deras kvinnor för att sedan spotta dom rakt i ansiktet. Jag tycker det är beklämmande...till råga på allt så återvänder personerna år efter år och beter sig likadant. Det är dessa individer som förstör för alla andra. Det finns sexköpare som behandlar kvinnorna respektfullt trots att de är horor. Svenskar är knappast de värsta syndarna och när man vet hur en del svenskar beter sig så kan man bara försöka fantisera om hur det ser ut när tyskar, ryssar, amerikaner och engelsmän går på i barerna. :diablo:

Dela på andra sajter

Jag håller helt och hållet med :great: Har sett och hört så mycket själv ochså så man kan förstå att thaiarna tröttnar till slut. Och den orespekt dessa män visar mot dessa tjejer äcklar mig som F-N! Men tyvärr är det inget jag kan göra nånting åt. Men har sett mer och mer tjejer som tackar nej till kunden när dom ser vilken idi*t det är och det tycker jag är bra.

Visst är det bra om tjejen kan tacka nej till kunden som svinar. Så länge det fungerar så är det ju bra, men någonstans blir det då en tjej som få ta emot svinet som blivit extra bitter genom avslag så risken finns ju att den tjejen råkar mer illa ut. Jag är ganska övertygad att "svinet" knappast tar till sig ett nej utan svin är svin...som bara blir grisigare med tiden och med mängden alkohol/droger i kroppen.

Ändrades av Stefan66
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tycker du skriver i slutet det som Sanna Lundell menar med sin artikel. Som jag skrivit tidigare så är hennes kritiska öga riktat emot "svinen"..och inte mot gemene sexköpare i stort. Det finns givetvis en underton i artikeln där sexhandel inte är bra, men det är inte alls den del som hon riktar sin ilska mot utan helt simpelt är det mot de individer som åker till Thailand och sedan svinar på barerna och ser ned på de thailändska tjejerna. I klartext skrivs om hur männen diskuterar om kvinnorna och det har jag själv hört så det är ganska utbred attityd. Tro fan att folk reagerar när man hör sådan brist på respekt!

får nog hålla med dig där stefan.det fins många stollar i pattis

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Det finns skribenter här som talar med dubbla tungor och trots att de gör sitt bästa för att verka vara intellektuella och kunniga i vilket ämne som det än gäller kan jag inte låta bli att komma med en stilla undran.

Om man nu tycker att man ska ta till sig de thailändska traditionerna och sederna när man är där, varför förfäras man då över att det finns män som gör det när de går på lokal och roar sig med en dam då och då?

Med den begränsade erfarenheten jag har så har jag ändå förstått att det inte alls är särskilt ovanligt att thailändska män gör just det. Trots att de är gifta och stadgade familjeförsörjare. Några har även en mia noi (älskarinna) och eftersom det är i enlighet med de högt aktade och respekterade thailändska traditionerna ska man väl inte förfäras över att det finns de som tar seden dit de kommer?

Så vad ska man göra?

Ska man anamma traditionerna eller är det bara vissa av dem, (de som är godkända av de som själva satt sig på en moralisk piedestal för att kunna se ner på andra), som ska anammas?

Dela på andra sajter

Thailändare beter sig ju kanske inte som svin trots att dom går på bar och har en älskarinna på samma sätt som farangerna gör

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

HeHe...verkar som Du vaknat på fel sida..sa morsan när man va sur på morronen. :dance1:

För att hävda att man är journalist verkar stackarn mer än lovligt korkad, jag menar bara, hur många fyllskallar, med eller utan tatueringar, sitter inte och skrävlar om ditt eller datt när bärsen rinner ner, de flesta är nog så skitskraja för lilla Noi att dom nog skulle tappa ståndet när det skall till.

Under det dryga år jag stannade i Patong iakttog man ungefär samma sak, en massa snack, en massa bärs, sedan hem o sova ruset av sig utan en enda tanke, eller kanske man tänkte en smula men därifrån långt till handling, på att dra med Noian hem...

Men som skvallerprimadonna skriver man ju vad man vill, sen skiter man i fakta bara det säljer.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...