Jump to content
IGNORERAD

Svenska män svin?

pust

Recommended Posts

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sabura

17

• ban99arne

5

• Baabar

5

• Up2You

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

- ja vad nytt under solen :huh:

detta kommer alltid kvinnor i "mamma" åldern skriva och förfäras över.

CHAANG THEE NANG

Dela på andra sajter

Ojj, vilka grova ord som hoppar ur ett sånt sött ansikte.

Tycker hon är snygg.

---

Undrar vilka ställen hon valde att vara för att kunna höra så himla massa flabb från sexturister???

---

Vaxet, Nobuzz, Svarten med respektive inklusive mig - nu är vi alltså svin hela högen eftersom vi besökte en hel del barer i höstas.

:drinks:

---

Trevlig helg!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Generellt sett är vi nog något av världens snällaste nationalitet, iallafall av de intryck man får när man är utomlands om hur lokalbefolkningen upplever svenskar.

Sedan finns det svenska svin..utan tvekan..men de finns både i barer som utanför barerna. Den här artikeln är mycket vinklad men jag kan förstå hur vissa typer i samhället stör dess omgivning när det handlar om ett utnyttjande från rik person av fattig person..vanligtvis rik man, fattig kvinna.

Givetvis kommer barälskande att försvara sin syn på det hela och det får man acceptera. Sedan är det upp till var och en att bedöma vad som känns rätt eller fel.

Dela på andra sajter

Ojj, vilka grova ord som hoppar ur ett sånt sött ansikte.

Tycker hon är snygg.

---

Undrar vilka ställen hon valde att vara för att kunna höra så himla massa flabb från sexturister???

---

Vaxet, Nobuzz, Svarten med respektive inklusive mig - nu är vi alltså svin hela högen eftersom vi besökte en hel del barer i höstas.

---

Trevlig helg!

Magrood

trevlig helg önskar jag forumets mest upplysta feminist..:great: o dessutom mest skärpta...(alla vi svin tar åt oss av artikeln o skäms)..

CHAANG THEE NANG

Dela på andra sajter

visst förstår jag att chocken blir stor för en brådmogen journalist mamma med radhus på lidingö när man tar med sej förtryckt man o barn till Thailand första gången.men va fan.snälla aftonbladet.

ååååå.blir såååå trött så jag måste ta en dusch.:suicide:

CHAANG THEE NANG

Dela på andra sajter

Hon är nog bara frustrerad över att hon får hålla till godo med Persbrant och inte ha någon chans på mej som föredrar thaitjejer framför fördomsfulla o fisförnäma svenska tjejer B)

Dela på andra sajter

Jag tycker seriöst att hon har lite rätt i att reagera på att männen sitter och skryter, påtalar en inbillad kunskap om thailändska kvinnor osv bara för att motivera deras sexköpande. Jag har själv suttit och lyssnat på män i planet ned till Thailand som var allt annat än respektfulla i sina uttalanden om thailändska tjejerna...

Personer som inte visar respekt har jag inte heller mycket för så på det sättet har hon rätt i det hon skrivit. Jag tyckte hela artikeln lyste lite mansgris...men det vet vi ju finns hos oss svenska män så det är ju inte heller någon nyhet.

"Förtryckt man och barn" är en löjlig myt om hur svenska familjer ser ut. Faktiskt lika illa från sanningen som hennes artikel... :wai:

Dela på andra sajter

Jag tycker seriöst att hon har lite rätt i att reagera på att männen sitter och skryter, påtalar en inbillad kunskap om thailändska kvinnor osv bara för att motivera deras sexköpande. Jag har själv suttit och lyssnat på män i planet ned till Thailand som var allt annat än respektfulla i sina uttalanden om thailändska tjejerna...

Personer som inte visar respekt har jag inte heller mycket för så på det sättet har hon rätt i det hon skrivit. Jag tyckte hela artikeln lyste lite mansgris...men det vet vi ju finns hos oss svenska män så det är ju inte heller någon nyhet.

"Förtryckt man och barn" är en löjlig myt om hur svenska familjer ser ut. Faktiskt lika illa från sanningen som hennes artikel... :wai:

du ser det från fel håll.

så som artikeln läses för medelsvensson utmålar den de flesta med asiatisk fru som svin.därför irriterar denna journalistik mej, du minns kanske hur man såg på oss som reste till Thailand förr i tiden.

samma håller på att hända efter nårra smekmånader med "kokos" mallis o "svensk" Phuket som favorit resemål..nu ska det klankas ner igen.kanske iofs i brist på bättre att skriva om..vem vet.

CHAANG THEE NANG

Dela på andra sajter

Finns ju en hel del medlemmar här på MPR som sitter och skryter om sina olika sexbravader och snackar om just sådant hon beskriver som äcklande i artikeln

Det i sin tur bevisar ju hur rätt hon har !

Som tur är finns det ju ett riktigt Thailand utanför "sexträsken" i Pattaya och Phuket som vi andra kan njuta av. Och jag hoppas verkligen att vi är en övervägande majoritet av MPR-medlemmarna men jag är långt ifrån säker.

Man kan ju undra över de karlar som aldrig lämnar centrala Pattaya under sin 2-veckorssemester. super kvällar/nätter och sover på dagarna. Hur mycket "Thailand" har dom egentligen sett eller upplevt ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag trivs bäst bland patongs barer.

Nära horor vill jag bo

Några månader om året

så att ***** kan få ro ..

Där pinglorna viskar i örat, och sjunger underbart.

Där beställer jag mitt sangsom själv, och kryddar med Thailänsk flört,

och dricker det med välbehag, till laab och ångkokt ris..

Jag trivs bäst bland patongs barer.

Nära horor vill jag bo...

Jag trivs bäst i styrd diktatur, för både kropp och själ,

ingen kommer in i min närhet, som stänger in och stjäl.

Jag trivs bäst när dagen bräcker, och stranden fylls av ljus,

när tuppar gal i soien, när det är när till närmsta bar.

Men ändå så pass långt, att en tyst och stilla natt,

när man sitter under stjärnorna, kan höra discots dunk.

Jag trivs bäst i styrd diktatur, för både kropp och själ

Jag trivs bäst när havet svallar, och hundarna ger skall

när stranden fylls med snäckskal, med havsmusik uti.

När det klara och det enkla, får råda som det vill,

när ja, är ja, och nej, är nej,och tvivlet tiger still.

Då binder jag en krans av baht, och lägger den runt närmaste tjej,

där tempel restes för vår skull, nån gång för länge sen.

Jag trivs bäst när havet svallar, och hundarna ger skall.

Allvarligt talat på hur många % av Thailands yta pågår öppen sexhandel riktat till turister. Finns så många resmål även för Sanna så hon slipper sätta sig i baren med farsan eller maken. Åk till Koh Chang, Chang rai, Koh lanta mm osv Sanna ..

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

du ser det från fel håll.

så som artikeln läses för medelsvensson utmålar den de flesta med asiatisk fru som svin.därför irriterar denna journalistik mej, du minns kanske hur man såg på oss som reste till Thailand förr i tiden.

samma håller på att hända efter nårra smekmånader med "kokos" mallis o "svensk" Phuket som favorit resemål..nu ska det klankas ner igen.kanske iofs i brist på bättre att skriva om..vem vet.

Nej jag tycker du ser på det med fel ögon. Ingenstans påtalas det att svenska männen tagit hem en hora till att vara sin fru.

Klart fasen att det klankas ned! Det är knappast pga gemene sexköpare utan hela artikeln är en reaktion på de "svinen" hon träffade på sin resa. Så länge som det finns idi*ter som sitter och skryter över sina "köpta" bravader som om de vore de mest sanslösa Casanovas och utöver detta glasklart bidra med snedvriden och hånfull kvinnosyn så är det verkligen ingen chock att folk reagerar. Jag gör det...som man...

Dela på andra sajter

Nej jag tycker du ser på det med fel ögon. Ingenstans påtalas det att svenska männen tagit hem en hora till att vara sin fru.

Klart fasen att det klankas ned! Det är knappast pga gemene sexköpare utan hela artikeln är en reaktion på de "svinen" hon träffade på sin resa. Så länge som det finns idi*ter som sitter och skryter över sina "köpta" bravader som om de vore de mest sanslösa Casanovas och utöver detta glasklart bidra med snedvriden och hånfull kvinnosyn så är det verkligen ingen chock att folk reagerar. Jag gör det...som man...

När dessa artiklar börjar skrivas av män ska jag börja se det med "dina ögon" men då ta bort skygg lapparna först för andras nedsättande attityd mot oss med asiatisk smak på tillvaron...:drinks:

CHAANG THEE NANG

Dela på andra sajter

Tja, vad ska man säga? Vare sig hennes pappa (Ulf Lundell) eller pojkvän (Mikael Persbrandt) är väl kända som svensk historias mest utpräglade helgon? Klart hon måste ventilera de jobbiga känslor som detta skapar hos henne på något sätt.

Alla som vet något om psykologi vet att sk. projicering innebär att de egenskaper och känslor som man inte orkar bearbeta hos sig själv, de ser man hos andra vilka man därför stör sig och klagar på.

Men vem kan anklaga henne? Om någon betalade mig för att bara skriva om samma historia som redan skrivits tusentals gånger bara för att min pappa och bf var kändisar samtidigt som detta tillfredställde mina exhibitionistiska behov... Sign me up !

Om man skall störa sig på någon så är det väl snarare på de som läser och därigenom uppmuntrar dravlet?

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Visst har Sanna Lundell all rätt att fördömma att svenska män köper sex i Thailand, men på det sättet som hon skriver så framställs ju hela Thailand som en stor bordell. Sanna Lundell är ju en van Thailandsresenär, Persbrant har väl ett hus där om jag minns rätt, men ändå väljer hon att skriva artikeln på det sätt hon skriver trots bättre vetande. Det är publikfrieri. Har själv vistas i Thailand 9 månader på dom senaste tre vintrarna och inte sett en endaste bar. Hon kan väl själv välja hur hon reser?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Finns ju en hel del medlemmar här på MPR som sitter och skryter om sina olika sexbravader och snackar om just sådant hon beskriver som äcklande i artikeln

Det i sin tur bevisar ju hur rätt hon har !

Som tur är finns det ju ett riktigt Thailand utanför "sexträsken" i Pattaya och Phuket som vi andra kan njuta av. Och jag hoppas verkligen att vi är en övervägande majoritet av MPR-medlemmarna men jag är långt ifrån säker.

Man kan ju undra över de karlar som aldrig lämnar centrala Pattaya under sin 2-veckorssemester. super kvällar/nätter och sover på dagarna. Hur mycket "Thailand" har dom egentligen sett eller upplevt ?

Hur mycket Pattaya har du upplevt då? Jag kan ha full förståelse att folk inte gillar pattis, men jag har lite svårt att respekteras dina fördomar mot denna stad då du enligt egen utsago ej ens besvärar dig med att öppna bildörren när du är på besök.. Hörsägen är som du kanske vet inte bevis och är du så full av fördomar som du ger sken av så kanske du gör bäst i att stanna hemma i Sverige.. Konstigt att du står ut i Rayong då det finns en hel del "trevliga" bordeller även där.. Men du kanske sitter kvar i bilen där också..?

Kanske är det de enda Thailand du känner till, från kupén i en luftkonditionerad bil.. Som tur är har jag fått möjligheten att uppleva det "riktiga Thailand" utanför bilen och kan tala om för dig Tallviking att det är varmt och tropiskt klimat i Thailand..

Dela på andra sajter

En sammanfattning av hennes artikel blir alltså att "Jag ska aldrig mer åka till Thailand för där finns svenska män. Bättre stanna i Sverige jämt".

Men hon har en poäng i att svenska män beter sig underligt när de är i Thailand på semester.

T.ex gillar de inte att tvätta arschlet efter att de skitit. Bättre gnida runt resterna i rumpan som hemma i Sverige.

Varför? - Jo för de "känner" sig inte rena.

Hua om lite bajslukt smyger sig in bland underarmssvett, dålig andedräkt, snusstank och spritlukt. - Var är pappret? crazy.gif

Dela på andra sajter

Ja HA Du Buzzen! Har du återvänt till Thailand, eller vilar du "socialt" i Sverige, Värmland.

Du som tidigare ( TT ) spände dig för din Tjeckiska bakgrund, när det gällde vissa disskusitioner.

Är lite besviken på Dig, Du hamnade på knä i tråden med Mamma Käng, så jag förstår att dina kunder ej är så många, därav "back To Basic"

Buzzen: Anders är en mogen människa, Om du nu befinner Dig här, Ring mig 0806052753.

Vill gärna träffa Dig.

Något gott har Du väl i Dig, förutom att du är nybörjare i biljard.. // anders sååklart

Dela på andra sajter

Hallå Anders,

Idag är årsdagen sedan jag kom tillbaka till Thailand efter mitt förra besök i Sverige.

Träffade en Tjeck i Pattis i förra veckan. Han gästspelade gitarr i en bar och var skitrolig.

Vilken tråd med Mamma Käng? Har inga märken på knäna vad jag kan se.

I övrigt inget gott i mig.. bara trams. :)

Kommer kanske upp till Burran i nästa vecka. great.gif

Hör av mig om jag hinner träffas.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Hur mycket Pattaya har du upplevt då? Jag kan ha full förståelse att folk inte gillar pattis, men jag har lite svårt att respekteras dina fördomar mot denna stad då du enligt egen utsago ej ens besvärar dig med att öppna bildörren när du är på besök.. Hörsägen är som du kanske vet inte bevis och är du så full av fördomar som du ger sken av så kanske du gör bäst i att stanna hemma i Sverige.. Konstigt att du står ut i Rayong då det finns en hel del "trevliga" bordeller även där.. Men du kanske sitter kvar i bilen där också..?

Kanske är det de enda Thailand du känner till, från kupén i en luftkonditionerad bil.. Som tur är har jag fått möjligheten att uppleva det "riktiga Thailand" utanför bilen och kan tala om för dig Tallviking att det är varmt och tropiskt klimat i Thailand..

Jag får lov att till viss del hålla med både TallViking och hon som skrivit artikeln.

Besökte nyligen både Pattaya och HuaHin för första gången.

Finns all anledning att ångra att vi gick ur bilen på det senare stället.

(Det gjorde vi inte i Pattaya.Det räckte gott o väl med det vi såg från bilen).

Tror förståss inte att det var svenskar allihopa, men det fanns rikligt med feta äldre män med spinkigt sällskap.

Män i 110+kilo-klassen med maffiga tatueringar under svettiga Singha-linnen och med tillhörande öronringar och hästsvans.

"Svin" anser nog även jag är ett passande ord att beskriva många av dom med.

Det är mycket möjligt att det är som Knasen skriver, att om man bara ger Pattaya eller Hua Hin

lite tid och flera försök så kommer man så småningom att gilla även dessa platser.

Men varför lägga ner tid på det när det finns så mycket annat trevligt att vila ögonen på i Thailand?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Jag får lov att till viss del hålla med både TallViking och hon som skrivit artikeln.

Besökte nyligen både Pattaya och HuaHin för första gången.

Finns all anledning att ångra att vi gick ur bilen på det senare stället.

(Det gjorde vi inte i Pattaya.Det räckte gott o väl med det vi såg från bilen).

Tror förståss inte att det var svenskar allihopa, men det fanns rikligt med feta äldre män med spinkigt sällskap.

Män i 110+kilo-klassen med maffiga tatueringar under svettiga Singha-linnen och med tillhörande öronringar och hästsvans.

"Svin" anser nog även jag är ett passande ord att beskriva många av dom med.

Det är mycket möjligt att det är som Knasen skriver, att om man bara ger Pattaya eller Hua Hin

lite tid och flera försök så kommer man så småningom att gilla även dessa platser.

Men varför lägga ner tid på det när det finns så mycket annat trevligt att vila ögonen på i Thailand?

mvh

Själv har jag varit i Pattaya 1 gång i 11 dagar och där sätter jag inte min fot igen, precis som du säger så är där mycket äldre feta män med spinkiga yngre tjejer och det får mig att må dåligt. Själv hänger jag mest i Phuket och där ser man väl lite av det äckliga med men inte ens i närheten av vad man ser i Pattaya. Har varit hemma 2 månader nu efter min senaste 4 månaders resa till Thailand och den 16 mars bär det av igen dock bara 3v :)

Dela på andra sajter

Jaha, då är normen satt hur en turist inte får se ut.. :rtfm: Fet och tatuerad gör sig bäst hemma i svinstian.. Synd att man är både överviktig och tatuerad, kanske herrarna kan ge förslag på var vi svin kan semestra för att vara journalister och "riktiga" turister till lags..

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...