Jump to content
IGNORERAD

Mycket större förståelse för dom Röda bland andra nationaliteter än svenskar.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Jag borjar tro att folk aktivt forsoker att inte forsta hur representativ demokrati fungerar.

Sa lange ett parti inte har ensam majoritet, dvs 50% eller mer av rosterna/mandaten, i riksdagen/parlamentet kravs det att flera partier gar ihop for att bilda en majoritetsregering. Nar PPP/PT's allienspartier overgav dem och bestamde sig for att stodja Demokraterna sa forlorade PPP regeringsmakten - relativt logiskt.

Man kan tycka att det var fegt, illojalt, dumt, osv att de andra partierna overgav PPP/PT och bytte "sida", men det tillhor den demokratiska processen och gar ej att bestrida. Om detta inte gillas sa innebar det att de demokratiska processerna i Norge, Danmark, Tyskland, Holland, osv maste underkannas eftersom samma scenario har intraffat i dessa lander. Att saga att nuvarande regering inte har folkligt stod ar fel i sak eftersom de vid senaste valet hade ca 65% av mandaten. Av de samlade partierna som bildade regering hade Demokraterna storst andel. Ca 65% av befolkningen rostade inte pa PPP/PT>

Det som man kan ifragasatta ar de handelser som ledde fram till att smapartierna valde att lamna koalitionsregeringen. Demonstrationerna, flygplatsockupationen, osv skapade garanterat en mkt stor osakerhet hos dem och de insag att Demokraterna var ett battre kort att spela.

Att beskylla Demokraterna for allt det som hande innan regeringsombildningen ar intellektuellt ohederligt och jag tycker det ar direkt idi*tiskt nar IL m.fl latsas att de inte ar medvetna om detta och desperat forsoker blanda om korten genom att klumpa ihop flera olika, och klart separata, grupper till en stor konspiratorisk massa.

Wille Det är inte Den representativa demokratin i Thailand som IL, jag mfl här på forumet angriper.

När du räknar upp Norge, Danmark, Tyskland, Holland tror jag inte någon av oss protesterar mot demokratin där.

Om Abhisit bildat regering på detta sätt direkt efter valet 2008 tycker jag att detta skulle ha varit enligt den representativa demokratins spelregler.

Men som vi alla vet bildade PPP , tillsammans med småpartierna , regering efter valet 2008.

Detta gillades inte av De Gula, och de visste att de hade Generalernas stöd mot de Röda . När sedan De Gula började ockupera TV-stationen NBT, Regeringskansliet, och flygplatserna , för att fälla regeringen, och Generalerna vägrade hjälpa regeringen, då anser iallafall jag att den parlamentariska demokratin är satt ur spel.

Därefter förbjöds de Rödas parti PPP och samtliga styrelseledamöter bannlystes från politik i fem år.

En av ledamöterna hade valfuskat, då han försökte hjälpa sin syster att komma in i Parlamentet, och han dömdes för detta,

men eftersom det efter Militärkuppen 2006 införts en lag om Kollektiv bestraffning av politiker så förbjöds PPP och des styrelse blev bannlysta från politik i fem år.

Jag tror inte detta skulle ha skett i något Demokratiskt land.

Att sedan Abhisit, som själv är politiker och uppvuxen och utbildad i England, väljer att bilda regering efter detta , och utan nyval, kan väl inte anses demokratiskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Posten Berit

    7

  • MaiChai

    5

  • noBuzz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Bara för att du inte hört eller sett någon vara på de gulas sida behöver faktiskt inte betyda att det inte finns några sådana här. Med din läskunnighet är det väl inte så konstigt om du till och med har missat några.

Jo man kan ju förutsätta att det finns gula på detta forum, men personligen har jag aldrig sett någon uttrycka detta i skrift här.

Man kan ju också förutsätta att det finns pedofiler här, mördare här, dem som vill ha diktatur här o.s.v. ingen har ju skrivet att man är det, men de finns nog här ändå.

Men Mr Lau Kao kan väl tala om vilka eller vem som uttryckligen uttryckt sitt stöd för de gula och Sondhi.

Personligen tror jag nämligen att om vi förutsätter något om MPR medlemmars så bör det finnas inlägg där någon uttryckligen sagt sig tycka/vara det ena eller andra.

Anledningen till att en radio inte har öron är att den inte kan lyssna. :)

Fel fel: Anledningen till att en radio inte har öron är att den inte vill lyssna.

Jag måste slutligen utttrycka min förvåning över att det finns folk som ser kampen om Thaksin pengar som en kamp för de fattiga i Thailand.

Tror någon verkligen här att Thaksin kommer dela ut dessa till de fattiga, eller vadå?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Wille Det är inte Den representativa demokratin i Thailand som IL, jag mfl här på forumet angriper.

När du räknar upp Norge, Danmark, Tyskland, Holland tror jag inte någon av oss protesterar mot demokratin där.

Om Abhisit bildat regering på detta sätt direkt efter valet 2008 tycker jag att detta skulle ha varit enligt den representativa demokratins spelregler.

Men som vi alla vet bildade PPP , tillsammans med småpartierna , regering efter valet 2008.

Detta gillades inte av De Gula, och de visste att de hade Generalernas stöd mot de Röda . När sedan De Gula började ockupera TV-stationen NBT, Regeringskansliet, och flygplatserna , för att fälla regeringen, och Generalerna vägrade hjälpa regeringen, då anser iallafall jag att den parlamentariska demokratin är satt ur spel.

Därefter förbjöds de Rödas parti PPP och samtliga styrelseledamöter bannlystes från politik i fem år.

En av ledamöterna hade valfuskat, då han försökte hjälpa sin syster att komma in i Parlamentet, och han dömdes för detta,

men eftersom det efter Militärkuppen 2006 införts en lag om Kollektiv bestraffning av politiker så förbjöds PPP och des styrelse blev bannlysta från politik i fem år.

Jag tror inte detta skulle ha skett i något Demokratiskt land.

Att sedan Abhisit, som själv är politiker och uppvuxen och utbildad i England, väljer att bilda regering efter detta , och utan nyval, kan väl inte anses demokratiskt?

Hej igen BosseJ

Precis detta som du skriver är anledningen till att jag själv och många andra har svårt att förstå att det finns folk som

kallar dessa händelser för en demokratisk process.

I dom flesta om inte alla riktiga demokratier skulle det som skedde i den av er kallade "demokratiska processen" vara

kriminella handlingar, kanske t.o.m terrorist handlingar, och jag vet inget Europeiskt land där detta inte skulle anses som

mycket odemokratiskt och i högsta grad olagligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen BosseJ

Precis detta som du skriver är anledningen till att jag själv och många andra har svårt att förstå att det finns folk som

kallar dessa händelser för en demokratisk process.

I dom flesta om inte alla riktiga demokratier skulle det som skedde i den av er kallade "demokratiska processen" vara

kriminella handlingar, kanske t.o.m terrorist handlingar, och jag vet inget Europeiskt land där detta inte skulle anses som

mycket odemokratiskt och i högsta grad olagligt.

Mvh Isan Lover

Men ar det rimligt att blanda ihop korten och gora de politiska partierna ansvariga for vad demonstranter pa bada sidor gor for odemokratiska handlingar? Skall PT atalas for mord under Songkran-kravellerna och skall Demokraterna hallas ansvarige for ockupationerna osv?

Protester och demonstrationer maste fa forekomma i en demokrati. Nar det overgar i olagliga handlingar sa ar det rattsvasendet som skall hantera fragan. Skall Vansterpartiet i Sverige hallas ansvarig for AFA-ledda upplopp och polisens misslyckande, sittande regering i Frankrike for de vilda bondestrejkerna och att samhallet slutar fungera under ett par dagar/veckor pga av dessa? osv?

Jag forsvarar sjalvklart inte alla de handlingar som varit direkt olagliga och begatts av saval PAD som UDD. Dock vidhaller jag att man darmed inte kan diskvalificera en regeringsombildning och anse sig ha ratten att ta ifran smapartierna deras rattighet att valja vilket huvudparti de skall stodja. Regeringsombildning maste inte innebara nyval med nodvandighet. Detta har skett atskilliga ganger i mogna demokratier och ar en naturlig del av en demokratisk process. Visst kanske inte en ideal process enligt vissa, men andock naturlig. Man maste vara villig att acceptera bada sidor av demokrati - aven nar det slar tillbaka mot egna intressen och overtygelser.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att en radio inte har öron är att den inte kan lyssna. :)

Vissa låter mer som en gammal raspig 78-varvare som står och hackar på samma ställemed tjatet om "adel, militärer ."

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Wille Kan du inte se att det inte var PPPs politik eller Abhisits opposition mot PPPs politik som avsatte och bannlyste de röda regeringarna Samak och Somchai?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa låter mer som en gammal raspig 78-varvare som står och hackar på samma ställemed tjatet om "adel, militärer ."

AHA, där har vi anledningen till Dina spydigheter, gamla knektar tål icke lite skit om sin kår :dance1:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille Kan du inte se att det inte var PPPs politik eller Abhisits opposition mot PPPs politik som avsatte och bannlyste de röda regeringarna Samak och Somchai?

Med det resonemanget blir inte forhallandet det motsatta da? PPP halls ansvariga for PAD's olagligheter och Demokraterna for UDD's? Det handlar ytterst om huruvida man kan halla politiska partier ansvariga for utomparlamentariska handlingar som de tagit avstand ifran - olagliga eller ej...

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

AHA, där har vi anledningen till Dina spydigheter, gamla knektar tål icke lite skit om sin kår :dance1:

Jag var aldrig en "knekt" och har aldrig ens reflekterat över den aspekten, så snacka om att du är ute och cyklar (som vanligt) :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var aldrig en "knekt" och har aldrig ens reflekterat över den aspekten, så snacka om att du är ute och cyklar (som vanligt) :kort:

Nähä du, jag har faktiskt både scooter o MC så cyklar, näääää, det verkar jobbigt...Kanske tillhörde Herr Kaptenlöjtnanten Cykel 18 och kan ge lite trampråd :friends:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall Vansterpartiet i Sverige hallas ansvarig for AFA-ledda upplopp och polisens misslyckande, sittande regering i Frankrike for de vilda bondestrejkerna och att samhallet slutar fungera under ett par dagar/veckor pga av dessa? osv?

Ja varför inte, om det är Vänsterpartiet som står som arrangör för demonstrationen i fråga. Och om detta anses vara odemokratiskt så kan svenskar sluta svamla om demokrati då arrangörsbestraffning redan förekommer i häxjakten på storstadsklubbar i fotboll, visserligen döms inte dessa straff ut av svenska rättsväsendet men det har ju uppenbarligen stöd i svensk lagstiftning då det tillåts förekomma.

Fotbollsklubbarna är tvungna att ta ansvar för sin "svans". Kanske är dags för de politiska partierna att göra detsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL måste bara fråga dig några frågor eftersom du stödjer Thaksin så benhårt.

Hans rikedom är ju baserad på stöld från det egna folket, Varför stödjer dom röda honom fortfarande för?

Är det enbart hans pengar som håller kvar hoppet om en korrupt ledare skall komma tillbaka.

Jag skiter personligen vem som styr Thailand för oavsett vem det blir så är dom korrupta på något sätt. Dock så gillar jag inte att en militär junta med kungens godkännande styr Thailand. Diktatur är alltid fel och ingen kan intala mig att dom gula är demokrater.

Jag tror att det bästa för dom Röda vore att lyfta fram en ny ledare vars intresse är baserad på landets välgång inte sin egen plånbok.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det bästa för dom Röda vore att lyfta fram en ny ledare vars intresse är baserad på landets välgång inte sin egen plånbok.

Ja, det kan inte uttryckas bättre än ovanstående mening, de fattiga skall självklart få det bättre, men inte med småsmulor som tack för att de hjälper Thaksin att bli rikare och rikare. En ny ledare och de röda kan växa som politiskt parti i hela Thailand.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL måste bara fråga dig några frågor eftersom du stödjer Thaksin så benhårt.

Hans rikedom är ju baserad på stöld från det egna folket, Varför stödjer dom röda honom fortfarande för?

Är det enbart hans pengar som håller kvar hoppet om en korrupt ledare skall komma tillbaka.

Jag skiter personligen vem som styr Thailand för oavsett vem det blir så är dom korrupta på något sätt. Dock så gillar jag inte att en militär junta med kungens godkännande styr Thailand. Diktatur är alltid fel och ingen kan intala mig att dom gula är demokrater.

Jag tror att det bästa för dom Röda vore att lyfta fram en ny ledare vars intresse är baserad på landets välgång inte sin egen plånbok.

Hej

Den enda anledningen till att dom flesta i norra och nord östra Thailand är lojala mot Thaksin är att han var den förste som brydde sig om dessa människor.

Han gjorde mer för dom fattiga där under sina år vid makten än vad dom tidigare ledare har åstadkommit på dom senaste 50 åren.

Och detta glömmer dom aldrig, oavsett vad kineserna i Bangkok hittar på för att hindra en fortsättning.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

"Kineserna i Bangkok"

...får några märkliga vibbar av Tyskland på 1930-talet när man skulle hitta några syndabockar för allt elände...

Är det så snacket går på landsbygden börjar jag bli orolig, men det kanske bara är i IL´s by?

Lite märkligt att idolisera en Hakka kines i Dubai samtidigt som man skyller kineserna i Thailand för allt elände som drabbat dem

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

"Kineserna i Bangkok"

...får några märkliga vibbar av Tyskland på 1930-talet när man skulle hitta några syndabockar för allt elände...

Är det så snacket går på landsbygden börjar jag bli orolig, men det kanske bara är i IL´s by?

Lite märkligt att idolisera en Hakka kines i Dubai samtidigt som man skyller kineserna i Thailand för allt elände som drabbat dem

Hej

Thaksin är ju kines men kommer ifrån norra Thailand men han kan väl inte påstås tillhöra Bankok kinesernas maktelit.

Och jag tror inte att det skulle ha någon betydelse om han var från Mars heller, han bedöms efter vad han har gjort för dessa människor.

Man skyller inte på Kineserna i Thailand som du skrev, men man tycker att Kineserna i Bangkok har alldeles för mycket makt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja varför inte, om det är Vänsterpartiet som står som arrangör för demonstrationen i fråga. Och om detta anses vara odemokratiskt så kan svenskar sluta svamla om demokrati då arrangörsbestraffning redan förekommer i häxjakten på storstadsklubbar i fotboll, visserligen döms inte dessa straff ut av svenska rättsväsendet men det har ju uppenbarligen stöd i svensk lagstiftning då det tillåts förekomma.

Fotbollsklubbarna är tvungna att ta ansvar för sin "svans". Kanske är dags för de politiska partierna att göra detsamma.

Hade varit ett fungerande resonemang om Demokraterna respektive PT hade arrangerat de PAD och UDD demostrationerna som urartade. Nu var det ju inte sa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille, som jag sagt tidigare så har jag noll koll på thaipolitik.. Och egentligen ska jag inte skriva i detta ämne och tråd.. Men du frågade om ansvarsbiten och drog in svenska vänsterrörelser och då anser jag som supporter till ett Stockholmslag med mycket böter i bagaget pga "svansen" att det också borde ställas krav på politiska partier som arrangerar demonstrationer som urartar..

Hållar man sig med "stormtrupper" så som Vänsterpartiet gör, så kanske notan skall betalas av partiet i fråga.. Även om slutsatsen blir att vi skattebetalare står för notan (som vi gör i vilket fall som helst) så om inte annat blir det en markering mot dessa odemokratiska krafter som herr Ohly förespråkar.. Men tyvärr så är det ju pk och romantiserande att stå på barrikaderna i vänsterdiktaturens ärenden.. Medan samma entusiasm hos högerungdomar kallas för "hot mot demokratin, nazism och rasism" och ska åsiktsregistreras hos Säpo och kartläggas av statsfinansierade EXPO..

Eftersom jag varken är höger eller vänster och kan se på saker och ting på ett objektivt sätt, så måste jag säga att det politiska klimatet i Sverige kanske inte är så demokratiskt och människovärdigt som man försöker göra sken av.. På något sätt är det helt ok att kasta ägg och stenar på någon som representerar i senaste valet nästan 3% av de röstberättigade medans det är "hot mot demokratin" att göra detsamma mot någon med ett par % till som dessutom tydligt deklarerat att demokrati inte står högst upp på dagordningen..

Jag har som sagt ingen större uppfattning om hur det ligger till i det politiska Thailand, men jag vet att svenskar i allmänhet gärna slår sig på bröstet och anser sig vara världsmästare i demokrati.. Och med en vad jag anser vara en objektiv syn som jag har på svensk "demokrati" så hoppas jag att Thailand besparas från detta hyckleri och kan utveckla någon form av en mer värdig samhällsbild..

Visst har jag politikerförakt, men jag står inte och kastar sten på demokratins och rättssamhällets beskyddare och jag lär knappast omnämnas i Jan Guillous "mein kampf" inspirerade romaner.. Jag är varken höger eller vänster, jag betalar fackavgift trots all spetälsk kritik alliansregeringen får i facktidningen som kommer i brevlådan så håller jag med om vissa åtgärder som har införts av alliansen..

De är i alla fall i min umgängeskrets en "påtaglig fara" för "demokratin", då arbetarna har börjat att sympatisera med borgarna och har svårt att känna sympatier för medborgare som inte bidrar utan snarare belastar samhället.. Det är inte längre fult att jobba och tjäna pengar och där med betala skatt.. Men nog fan är denna regering också långt i från verkligheten då man anser att te x sängliggande personer ska kunna utföra ett arbete..

"Demokrati" i all ära, men eftersom jag varken sympatiserar med alliansregeringen eller oppositionen som numera innehåller ett ickedemokratiskt parti som regeringsalternativ, vad skall man göra?

Alternativet i denna röra är att rösta på SD.. Vill jag det? Jag vet att de har en del i mina ögon sunda åsikter.. Men sen då.. Dom har ju lika många galna åsikter.. De har en del åsikter som jag omöjligt kan sympatisera med.. Det som talar för SD är att det behövs någon som rör om i ankdammen.. Men vågar man i denna numera Stasistat? Kanske man blir registrerad som demokratimotståndare och registrerad som fascist i denna "världsledande demokrati" som har kommunister som regeringsalternativ..

Ber om ursäkt att det blev väldigt OT, men jag anser att vi svenskar har en lång väg att vandra till det perfekta samhället och därför inte bör sitta på världsmästarnivå och döma ett land som tragglar mot demokrati.. Trots att vi är "världsmästare" i denna kategori, i alla fall enligt egen utsago.. :kort:

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som en vis man sa till mig:

"Demokrati är det minst dåliga system som vi människor har uppfunnit"

Det går fortfarande att manipulera en demokrati. Tex valfusk, "vallöften" etc

Det vi gör idag är att röstar in en representant i riksdagen, någon som antagligen har böjt orden lite extra innan valet. Sedan skall denna representant ta beslut för oss andra miljoner invånare.

Det kanske finns andra alternativ till statstyre som vi ännu inte uppfunnit. Men demokrati är det minst "knasiga" som vi kan kommit fram till

Vi har prövat det mesta i Sverige. Det är igentligen bara republik och kommunism som vi sluppit undan. Vad kan vi annars hitta på. Det här har ju fungerat relativt bra än så länge. Jag har tyvärr inte hittat någon ny form som kan gynna den enskildes girighet samtidigt som den tillgodo ser medborgarnas intressen fullt ut. Inte äns på min arbetsplats där vi är 60 personer kan alla vara nöjda hela tiden. Även om 90% av min kollegor är nöjda så är det alltid 10% som inte är nöjda. Så vad vi än gör tror jag att folk aldrig kommer att vara nöjda.

Knasen, har du exempel på andra länder där demokratin fungerar betydligt bättre? Och vad är den stora skillnaden gentemot Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen, har du exempel på andra länder där demokratin fungerar betydligt bättre? Och vad är den stora skillnaden gentemot Sverige.

Nja, jag har en förkärlek till folkomröstningar.. Och då torde ju Schweiz framstå som ett gott exempel. Detta är ju pk-elitens skräck då det "okunniga" och "oinsatta" folket får komma till tals.. Pk-skolade personer vurmar ju så varmt om demokrati, men tyvärr så är det ju bara då utfallet blir enligt deras normer.. Annars så blir det av någon konstig anledning odemokratiskt.. :rolleyes:

På ett sätt tycker jag det är kul men samtidigt tragiskt när demokratin får sig en näsbränna och mer eller mindre ickedemokratiska eller politiskt inkorrekta partier röstats fram så som Hamas, FPÖ och nu kanske SD i Sverige..

Självklart är jag för demokrati, men jag har inte mycket till övers för den diktatur som uppstår under de fyra åren efter ett val i Sverige...

Jag anser att viktiga frågor skall beslutas av folket genom folkomröstningar och inte av verklighetsavskärmade skolade politiker som aldrig har haft skit under naglarna.. Visst finns det folk som inte sätter sig in i viktiga frågor och går och röster efter vad vänner och bekanta anser är rätt.. Men vad är skillnaden jämfört med våra hjärntvättade folkvalda som lyder under partipiskan...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du inte läskunnig ??

Har aldrig hört eller sett någon här på MPR som är FÖR de gula !!

Den vanligaste åsikten, enligt min uppfattning, är nog att politiker i Thailand inte står högt i kurs oavsett tillhörighet eller anhängarfärg

Detta är nog Thailands absolut största hinder för en utveckling av demokratin i landet, just att politiker har så dålig trovärdighet att ingen törs lita på att det blir bättre, oavsett vem man röstar på

och det är väl därför man hellre röstar på den som ger en direkt nytta genom mutor etc etc för det är den enda positiva effekt många, speciellt på norra landsbygden, ser med valet.

Att istället för att föra en intelligent diskussion, ägna sig åt att förlöjliga och racka ner på de som inte har samma åsikt som sig själv. Klarar du inte av mer än så ?

Du är ju riktigt komisk. Läs första meningen i ditt svar på mitt inlägg en gång till högst upp och sedan citatet ovan.

Jag blir lätt irriterad på folk som sitter bakom sitt tangentbord och slänger ur sig förolämpningar till höger och vänster. Säkerligen är det inget du gör i normala fallet när du diskuterar med folk om du inte är en helt socialt missanpassad individ.

Uppriktigt sakt skiter jag i dina åsikter om röda/gula eller vem du nu är anhängare till. Det jag reagerar på är att du förlöjligar och förolämpar mig genom att fråga om jag är läskunnig. Vad är du för jävla översittare?

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju riktigt komisk. Läs första meningen i ditt svar på mitt inlägg en gång till högst upp och sedan citatet ovan.

Jag blir lätt irriterad på folk som sitter bakom sitt tangentbord och slänger ur sig förolämpningar till höger och vänster. Säkerligen är det inget du gör i normala fallet när du diskuterar med folk om du inte är en helt socialt missanpassad individ.

Uppriktigt sakt skiter jag i dina åsikter om röda/gula eller vem du nu är anhängare till. Det jag reagerar på är att du förlöjligar och förolämpar mig genom att fråga om jag är läskunnig. Vad är du för jävla översittare?

Varför beter du dig på exakt samma sätt då som du tycker att jag beter mig illa på ?

Självkritik och "leva som man lär" kanske du skall fundera på också !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför beter du dig på exakt samma sätt då som du tycker att jag beter mig illa på ?

Självkritik och "leva som man lär" kanske du skall fundera på också !

Du slänger ur dig massa proverb här igen utan någon som helst anknytning till vår dialog. Min filosofi är att INTE försöka starta massa bråk. Så jag lever som jag lär. Blir jag däremot slagen i ansiktet så svarar jag.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...