Jump to content
IGNORERAD

Den svenska kärringamaffian


broder tuk tuk

Recommended Posts

Men att göra det genom att hävda att svenska kvinnor är sura bitterf*ttor, reser till Gambia och att man själv måste emigrera om det eskalerar osv är ju att diskutera det problemet på neanderthalnivå.

var står det ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    19

  • silom

    13

  • broder tuk tuk

    10

  • Serath

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Hmm det verkar vara för bra i Thailand.

Dax kanske, att söka projektstöd för ett jämställdhetsprojekt modell större där.

Varför inte med BTT som projektledare och med Wille i styrgruppen.

Det finns ett antal organisationer som sysslar med sånt.

Kanske ROKS vill ge en slant?

Lärarförbundet eller organisationen Kvinna till Kvinna är andra alternativ.

TCO är helt säkert inresserade.

Det är bara att sätta igång brodern.

Det finns massor att göra därborta.

Och när du är klar där, riktar du blicken mot Cambodia, Laos eller varför inte Kina?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, ärligt talat kommer jag inte ihåg hur det kändes att vakna upp vid 7-8 tiden med en 40 kilos tjej i sängen. Senast jag hade en 40 kilos tjej i sängen var väl när jag var i 15-årsåldern och jag kan inte tänka mig att vi vaknade så tidigt då. Nu i vuxen ålder foredrar jag vuxna kvinnor men manlighet kan givetvis ta sig olika uttryck.

Men oroa dig inte Silom, när du väl lyckats få ner spettet i badbrallorna så drar du nog till dig en massa kvinnors blickar när du spatserar runt vid Simsjon, typ en Skovdes Paul Newmanwink.gif. Har du bara självfortroende nog så är det ditt spett de stirrar på, inte din 40 år yngre tjej på 40 kilo som kämpar sig fram i hogklackat i sanden ett par meter bakom.

Vem vet, vi kanske kan ses over en bärs på Husaren, eller vad det kan heta nu, i sommar och jämfora våra värderingar. Finns onekligen en del skillnader att diskutera smile.gif .

Jag oroar mig inte herr Atom, tvärtom, jag har det oförtjänt bra. Jag ser i dagsläget ingen anledning att byta upp mig till en tyngre modell, i varje fall inte för att tillmötesgå omgivningen. Jag har heller inga synpunkter på ditt val av partner, varken vikt, ras eller ålder, det lägger jag mig inte i. Visst är det provocerande att ha en ung smal fru?

Har du vägarna förbi så slå mig en signal så bjuder jag på fika eller mat, självklart gäller inbjudan hela familjen. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, man måste ha full förståelse för di män som redan har det svårt i konkurrensen män emellan, ska di stackarna nu behöva konkurrera med kvinnor som både vill och kan! Tacka tusan för att di e rädda för fruntimmer!

Fullförstående Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt BTT, jag håller med och kommer att flytta så fort möjlighet ges! :dance1:

Till Wille kan jag väl säga att du verkar va en dryg besserwisser som tydligen tror att du är bättre än alla här på MPR! Man kan ju undra varför du läser/skriver på MPR så ofta? Jag antar att du behöver hävda dig och att du känner dig överlägsen, i ditt tycke, alla andra halvanalfabeter här! :suicide:

/ Joe

Håller med dig 100% :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sveriges Radio P1 tar upp ämnet nu. Tänka sig att BTT:s tankar ventileras i Sveriges egen radio.

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett förslag! :rtfm:

Ta ett par pavor sprit och dela på med "kärringarna", det är ju ett välkänt fakta att män tål mer sprit än kvinnor.

Utsätt dem sedan för prekära situatitoiner och , vips, borta på time out.

Baa (ingen kunsultavgift tack)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av företagarna är ju just bidragstagare, kanske rent av di flesta.

Bidragsgivaren Arne

Vi vanligt dödliga och företagare är nog av samma skrot och korn.

Bidrag som man själv har är rättvisa ochgreat.gif

Att andra får bidrag är rent åt diablo.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, har man stöd av bidragstagarna så har man ju ett väldigt stort och brett stöd.

Det är ju dessutom bland bidragstagarna som framtiden finns men vissa tycks ju inte ha insett detta och raljera dessuom med sin okunskap.

Bidragsgivaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, har man stöd av bidragstagarna så har man ju ett väldigt stort och brett stöd.

Det är ju dessutom bland bidragstagarna som framtiden finns men vissa tycks ju inte ha insett detta och raljera dessuom med sin okunskap.

Bidragsgivaren Arne

hehe... tänker du på mannen som fick A-kassan indragen?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Aja bara vänta tills efter valet när Mona blivit statsminister och Lars Ohly socialförsäkringsminister, då kommer det minsann inte att snålas med bidragen mer.

Då kommer di jobbande kärringarna och gubbarna att få känna av skattehöjningarna på inkomsten och fyllelasse kommer att få mer bidrag till det dagliga öl och vinintaget.

För att inte tala om alla di sjukskrivna med rinnnade näsor och huvudvärk. Alla kommer att kunna ta sina extra sjukdagar utan dåligt samvete.

Att stanna hemma några extra dagar för att riktigt känna av om man tillfrisknat är ju vettigt.

Sen kommer väl fler förtidspensionärer att dyka upp bland barerna i Thailand.

Dansa på bardiskarna och riktigt visa hur arbetsoförmögna di är.

För vem vill jobba när man kan dansa i baren och det på skattebetalarnas bekostnad.

Heja Mona och alla andra humanister.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

55555 :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja bara vänta tills efter valet när Mona blivit statsminister och Lars Ohly socialförsäkringsminister, då kommer det minsann inte att snålas med bidragen mer.

Då kommer di jobbande kärringarna och gubbarna att få känna av skattehöjningarna på inkomsten och fyllelasse kommer att få mer bidrag till det dagliga öl och vinintaget.

För att inte tala om alla di sjukskrivna med rinnnade näsor och huvudvärk. Alla kommer att kunna ta sina extra sjukdagar utan dåligt samvete.

Att stanna hemma några extra dagar för att riktigt känna av om man tillfrisknat är ju vettigt.

Sen kommer väl fler förtidspensionärer att dyka upp bland barerna i Thailand.

Dansa på bardiskarna och riktigt visa hur arbetsoförmögna di är.

För vem vill jobba när man kan dansa i baren och det på skattebetalarnas bekostnad.

Heja Mona och alla andra humanister.

BTT

Allt gott har något ont med sig BTT, skrocka du bara över bidragen. Skulle inte förvåna mig om du lever på bidrag förresten.

Som borgarna har styrt Sverige så kommer vi snart få teckna sjukförsäkring för att överhuvudtaget gå till sjukhuset så som det är i USA, där man blir utsparkad på gatan med en sprucken blindtarm för man kryssat i en ruta fel på ett papper. eller mediciner som kostar 3-10 ggr så mycket som i övriga världen för att amerikanska Staten hjälper bolagen att mjölka folket (Import förbud på princip alla mediciner).

Men vafan BTT det är ju så du vill ha det, Privatisera allt bara så dina gamla föräldrar hamnar på gatan när dom blir gamla pga du knullat upp alla dina pengar och inte har råd att sätt dom på ett ålderdomshem. för inte vill du väl att dom skall flytta in hos dig?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Allt gott har något ont med sig BTT, skrocka du bara över bidragen. Skulle inte förvåna mig om du lever på bidrag förresten.

Som borgarna har styrt Sverige så kommer vi snart få teckna sjukförsäkring för att överhuvudtaget gå till sjukhuset så som det är i USA, där man blir utsparkad på gatan med en sprucken blindtarm för man kryssat i en ruta fel på ett papper. eller mediciner som kostar 3-10 ggr så mycket som i övriga världen för att amerikanska Staten hjälper bolagen att mjölka folket (Import förbud på princip alla mediciner).

Men vafan BTT det är ju så du vill ha det, Privatisera allt bara så dina gamla föräldrar hamnar på gatan när dom blir gamla pga du knullat upp alla dina pengar och inte har råd att sätt dom på ett ålderdomshem. för inte vill du väl att dom skall flytta in hos dig?

Men snälla serath han har väll inte nämnt usa

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla serath han har väll inte nämnt usa

Nej men det är ju den riktning han vill ha?

Bort med alla bidrag mm eller?

Som sagt allt gott har nått ont med sig och tvärtom, Man kan inte både ha ett välfärdssystem och sen klaga på bidragen.

Och han visar ju TYDLIGT att han tycker om den linje borgarna har startat med privatisering på allt, Och inom några år ochså sjukvården.

Så min jämnförelse med USA är väldigt aktuell.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt gott har något ont med sig BTT, skrocka du bara över bidragen. Skulle inte förvåna mig om du lever på bidrag förresten.

Som borgarna har styrt Sverige så kommer vi snart få teckna sjukförsäkring för att överhuvudtaget gå till sjukhuset så som det är i USA, där man blir utsparkad på gatan med en sprucken blindtarm för man kryssat i en ruta fel på ett papper. eller mediciner som kostar 3-10 ggr så mycket som i övriga världen för att amerikanska Staten hjälper bolagen att mjölka folket (Import förbud på princip alla mediciner).

Men vafan BTT det är ju så du vill ha det, Privatisera allt bara så dina gamla föräldrar hamnar på gatan när dom blir gamla pga du knullat upp alla dina pengar och inte har råd att sätt dom på ett ålderdomshem. för inte vill du väl att dom skall flytta in hos dig?

Är du på riktigt eller? Tror du själv på vad du skriver?

Angående privatiseringar inom äldreomsorgen gjordes en utredning av de kommunalt resp. privat drivna äldreboendena i kommunen där jag bor. De som fick bäst resultat, av både anhöriga och personal, var de som drevs på entreprenad. Dessutom kostade de inte mera än de kommunala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på riktigt eller? Tror du själv på vad du skriver?

Angående privatiseringar inom äldreomsorgen gjordes en utredning av de kommunalt resp. privat drivna äldreboendena i kommunen där jag bor. De som fick bäst resultat, av både anhöriga och personal, var de som drevs på entreprenad. Dessutom kostade de inte mera än de kommunala.

Finns säkert många bra privata vårdhem (Och många jävligt dåliga med misskötsel enligt vad man läst i kvällspressen senaste åren). Det är ju trots allt staten som betalar den stora kakan av dom avgifter som dom tar eller hur? (Pensioner, Bidrag mm)

Och när vi infört privata sjukförsäkringar och dom flesta inte har råd att betala för dom så ser du snart att bara dom i medel klassen och uppåt som har råd att anlita alla dessa privata vård företag pga av borgarna har sänkt pensionerna, Sänkt bidragen, Höjt pensionsåldern mm

Bara se hur det funkar i USA så ser du våran framtid med privatisering...

Konkurrens är bra, Men det finns branscher som absolut inte skall privatiseras.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns säkert många bra privata vårdhem (Och många jävligt dåliga med misskötsel enligt vad man läst i kvällspressen senaste åren). Det är ju trots allt staten som betalar den stora kakan av dom avgifter som dom tar eller hur? (Pensioner, Bidrag mm)

Och när vi infört privata sjukförsäkringar och dom flesta inte har råd att betala för dom så ser du snart att bara dom i medel klassen och uppåt som har råd att anlita alla dessa privata vård företag pga av borgarna har sänkt pensionerna, Sänkt bidragen, Höjt pensionsåldern mm

Bara se hur det funkar i USA så ser du våran framtid med privatisering...

Konkurrens är bra, Men det finns branscher som absolut inte skall privatiseras.

Vem har föreslagit privata sjukförsäkringar som finansiering för sjukvården i Sverige? Det låter som fablernas värld tycker jag. Är det du som är Veiron i ottan? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har föreslagit privata sjukförsäkringar som finansiering för sjukvården i Sverige? Det låter som fablernas värld tycker jag. Är det du som är Veiron i ottan? ;)

Ett steg i taget så funkar privatiseringen. Idag Apoteket, Bilbesiktningen mm imorgon privat sjukförsäkring.

Du kan ju ta några bra exempel på hur mycket billigare det har blivit med privatiseringarna som gjorts...

Elavregleringen funka ju bra eller hur? Vad hände? precis som i alla former av privatisering en tids konkurens sen köper dom upp varandra tills några stora har monopol och dom höjer priserna som dom själva vill. Det är så kapitalism funkar, och det är så privatisering funkar.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns säkert många bra privata vårdhem (Och många jävligt dåliga med misskötsel enligt vad man läst i kvällspressen senaste åren). Det är ju trots allt staten som betalar den stora kakan av dom avgifter som dom tar eller hur? (Pensioner, Bidrag mm)

Och när vi infört privata sjukförsäkringar och dom flesta inte har råd att betala för dom så ser du snart att bara dom i medel klassen och uppåt som har råd att anlita alla dessa privata vård företag pga av borgarna har sänkt pensionerna, Sänkt bidragen, Höjt pensionsåldern mm

Bara se hur det funkar i USA så ser du våran framtid med privatisering...

Konkurrens är bra, Men det finns branscher som absolut inte skall privatiseras.

Eller fortsätt att sänka skatten så kanske alla får råd med privat sjukförsäkring. :)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett steg i taget så funkar privatiseringen. Idag Apoteket, Bilbesiktningen mm imorgon privat sjukförsäkring.

Du kan ju ta några bra exempel på hur mycket billigare det har blivit med privatiseringarna som gjorts...

Elavregleringen funka ju bra eller hur? Vad hände? precis som i alla former av privatisering en tids konkurens sen köper dom upp varandra tills några stora har monopol och dom höjer priserna som dom själva vill. Det är så kapitalism funkar, och det är så privatisering funkar.

Kära Veiron. Vilka områden tycker du att vi ska förstatliga? Matproduktionen kanske?

Privatiseringen inom äldreomsorgen har funkat utmärkt i min kommun. Dock är fortfarande avgifterna samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära Veiron. Vilka områden tycker du att vi ska förstatliga? Matproduktionen kanske?

Privatiseringen inom äldreomsorgen har funkat utmärkt i min kommun. Dock är fortfarande avgifterna samma.

Hej Mister Naiv

Och vad händer i din lilla kommun när ett företag har köpt upp alla vårdföretag då?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe... tänker du på mannen som fick A-kassan indragen?

Nej Si Lom, ej heller på dig din bidragstagare utan alla di andra i det stora folkhavet av bidragstagare.

Bidragsgifaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mister Naiv

Och vad händer i din lilla kommun när ett företag har köpt upp alla vårdföretag då?

Ja det blir fullt med peruanska slavarbetare inom äldreomsorgen men ordning och reda då Jan Stenbeck dyker upp med oxpiskan.(ironi)

De vårdföretag som finns här består av både stora elefanter som t.ex. Bure, såväl som personalkooperativ. Gemensamt för dem var dock att de fick bättre resultat i undersökningen än de kommunala. Konstigt va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja du har rätt i mycket som har blivit fiasko.men avregleringen av elmarknaden som är en katastrof var väll göran p och sossarna som genomdrev så dom är lika dåliga som dom anndra

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...