Jump to content
IGNORERAD

Den svenska kärringamaffian


broder tuk tuk

Recommended Posts

Från Bonton.se

post-3485-126564882798_thumb.gif

post-3485-126564882798_thumb.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    19

  • silom

    13

  • broder tuk tuk

    10

  • Serath

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med risk för att uppfattas som chauvinistisk mansgris på detta mansdominerade forum, så tycker jag att det finns lite sanning i vad BTT skrev.

Det finns ju faktiskt grupperingar i samhället som på allvar vill införa en sk mansskatt. Målet med denna mansskatt verkar vara just att män ska ha en högre skattesats än kvinnor, då det finns mer än en motivering till denna skatt.

Förre vänsterpartiledaren Gudrun Schyman vill införa en särskild mansskatt. Tanken är att män kollektivt ska ta ett ekonomiskt ansvar för mäns våld mot kvinnor.På måndagen lämnade vänsterpartistiska ledamöter in en riksdagsmotion där tankegången framförs, uppger Ekot.

"Det måste bli tydligt för var och en att vi har ett gigantiskt samhällsproblem som heter mäns våld mot kvinnor och att detta kostar", säger Gudrun Schyman till Ekot.

I motionen kräver riksdagsledamöterna att staten ska undersöka hur mycket mäns våld mot kvinnor kostar, och utreda på vilket sätt män ska ta ett kollektivt ekonomiskt ansvar för det.

Gudrun Schyman tycker att en förslaget inte är konstigare än att fattiga och rika ska betala olika mycket i skatt. Hon hävdar att en manskatt inte kan jämföras med en kollektiv skatt för exempelvis invandrare, som också utgör en kostnad för samhället i vissa sammanhang.

"Nej, det är ju en helt annan diskussion. Det är inte fråga om en destruktiv verksamhet över huvud taget. Tvärtom, det är ju en grupp människor som tillför samhället någonting. Här är det fråga om att vi har en maktordning som underordnar och diskriminerar kvinnor", säger Gudrun Schyman.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2004%255C10%255C04%255C119225%26SectionId%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter%26o%3Dsp4%26smallscreen%3D0

Denna generalisering och "kollektiva bestraffning" av män framställs av en riksdagsledamot och tidigare partiledare för ett riksdagsparti som ju alla vet. Sedan sadlade Gudrun om och axlade rollen som självutnämnd talesperson för det som kanske BTT menar med kärringmaffia. Och hon förnekar sig inte där heller.

Män ska betala högre skatt än kvinnor. Pengarna ska användas för att jämna ut löneskillnaderna. Det vallöftet lanserar Feministiskt initiativ i Almedalen. ”Vi vill ha en särskild jämställdhetsskatt”, säger Gudrun Schyman.

Forfarande tjänar kvinnor generellt mindre än män. Och den skillnaden kan bara utjämnas om staten griper in, menar Feministiskt initiativ som försöker komma in i riksdagen vid valet i höst.

Fi:s talesperson Gudrun Schyman säger till SvD i Almedalen att partiet vill gå till val på att män ska betala högre skatt än kvinnor.

- Jag vill inte kalla det för en mansskatt, det blir fel. Jag kallar det hellre för jämställdhetsskatt. Och detta visar att vi menar allvar, säger Gudrun Schyman.

Hon tror att jämställdhetsskatten både kan jämna ut löneskillnaderna och locka väljare vid riksdagsvalet:

- Jag tror att väldigt många väljare vill ha rättvisa löner. Det gäller inte minst kvinnor med akademisk utbildning som är missnöjda med sina löner, men också deras män. Människor mår illa av diskriminering, säger Gudrun Schyman.

I sitt program inför valet har Fi tidigare sagt att löneskillnaderna är oacceptabla och att män måste stå tillbaka. Men hur det ska lösas rent praktiskt har varit oklart och det nya vallöftet presenteras i slutet av politikerveckan där Gud-run Schyman deltagit.

Hon vill inte ge besked om hur hög jämställdhetsskatten ska vara. Men de pengar som kommer in ska placeras på ett särskilt statligt jämställdhetskonto. Därefter ska staten på något sätt fördela pengarna till lönesdiskriminerade kvinnor, möjligen med hjälp av arbetsmarknadens parter.

- Staten måste ta sitt ansvar. Ska vi ändra på löneskillnaderna blir det konsekvenser. Men jag hoppas att detta ska leda till att skillnaderna utjämnas helt mellan mäns och kvinnors löner inom en avtalsperiod eller två, säger Gudrun Schyman.

Att män ska betala extra är ingen alldeles ny tanke. För ett par år sedan lanserade Gudrun Schyman och några andra vänsterpartister idén att män genom ett slags mansskatt ska ta ett gemensamt ekonomiskt ansvar för det våld som drabbar kvinnor.

Hon tror inte att löneskillnaderna kan utjämnas genom avtal mellan arbetsmarknadens parter.

- Om vi ska ta ett samhälls- ansvar för den här frågan måste det fungera via ett jämställdhetskonto. Hade facket och arbets- givarna tyckt att detta var en central fråga hade den varit löst för länge sedan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fi-vill-jamna-ut-loner-med-sarskild-skatt-for-man_334354.svd

Med andra ord ska det lagstadgas att Kalle som sitter i kassan på Ica ska ha en högre skattesats i förhållande till sin inkomst än Berit som jobbar som överläkare och tjänar det dubbla. Snacka om att svika sina ideal om klasskillnader, då Kalle ska vara med och bekosta Berits löneutjämning på en något högre lönenivå.

Självklart ska lika lön för lika arbete gälla. Men att detta ska bekostas av alla män och inte av vissa arbetsgivaren är en väldigt konstig strävan om det är jämställdhet som efterlyses.

Lägger in några gula gubbar för att göra wille glad :):rolleyes::drinks::dirol::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel. Jag bara framför min teori att Mona ser det som mer angeläget att fokusera på bidragstagarna hellre än företagarna. Av diverse skäl... och då kan man väl inte bli förvånad över svagt stöd från företagare?

Herr Chang har talat.

Många av företagarna är ju just bidragstagare, kanske rent av di flesta.

Bidragsgivaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gärna betala lite extra skatt om jag fick lappa till Gudrun ;)

Eftersom män tydligen tjänar mer än kvinnor i Sverige, så betalar de väl redan mer skatt, eller har jag missat nåt?

Kanske skall skriva till Fröken Schyman om det... för hon har väl knappast en make? :na:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska starta ett mansparti :crazy: Min första motion blir en jämställdshetfråga:Varför får vi män betala 19.90 min. för att ringa en sexlinje när kvinnor ringer gratis :kort: grav diskriminering tycker jag.Den frågan blir den första :whistle: Vi räknar med 500000 medlemmar inom ett år :friends: Mvh Måne PS det ska heta Mannens rätt i samhället DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och det har med Udon Thani att göra?

Laaaapen nu får du skärpa dig så fort btt skriver nåt så går pulsen upp :ironi:

Ha det gott

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Aker till London imorgonbitti - raknas det eller ar det bara i Sverige den feministiska konspirationen frodas?

Wille jag gillar ditt intelektuella sinne men ibland är du en Buldozzer

Angående din londonresa så fråga 10st om dom vet vad könskvotering är för något eller vad det står för

om 8 av tio svarar rätt så är du på rätt spår PS jag hoppas du själv vet vad det betyder :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Problemet är inte jämnställdhet eller Män och Kvinnor!

Problemet är att vissa extremgrupper som i normalfallet skulle ha jämnförts med Al,kaida, Bader-Mainhof och liknande har fått friheten att föra fram sin verison av verklighets analys i media utan att granskas särskilt noggrant ej heller har deras sk vetenskapligt underbyggda påståenden fått sägas emot!

Ta det med dagens skola att den klart missgynnar killar är vetenskapligt styrkt och att det ej har med kunskap eller inlärningsförmåga är även det styrkt men det kan ej åtgärdas då den forskningen ej är politiskt korrekt!

Nu blir några här förbannande för att jag jämnför extremfemenister med andra extrema organisationer ... konstigt extremist som extremist eller!

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gärna betala lite extra skatt om jag fick lappa till Gudrun ;)

Jag känner att om jag ändå betalar straffavgifter på mp3-spelare, externa hårddiskar och obrända cd- och dvd-skivor (till musikindustrin) så har jag ju rätt att ladda ner också.

Undrar om det skulle framföras i domstol: "Jovisst slog jag henne herr ordförande, men det har jag redan skattat för!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är inte jämnställdhet eller Män och Kvinnor!

Problemet är att vissa extremgrupper som i normalfallet skulle ha jämnförts med Al,kaida, Bader-Mainhof och liknande har fått friheten att föra fram sin verison av verklighets analys i media utan att granskas särskilt noggrant ej heller har deras sk vetenskapligt underbyggda påståenden fått sägas emot!

Ta det med dagens skola att den klart missgynnar killar är vetenskapligt styrkt och att det ej har med kunskap eller inlärningsförmåga är även det styrkt men det kan ej åtgärdas då den forskningen ej är politiskt korrekt!

Nu blir några här förbannande för att jag jämnför extremfemenister med andra extrema organisationer ... konstigt extremist som extremist eller!

Jag håller med om den typen av extremgrupper, dock kan man ju i opinionsmätningarna se hur mycket stöd de egentligen har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Problemet är inte jämnställdhet eller Män och Kvinnor!

Problemet är att vissa extremgrupper som i normalfallet skulle ha jämnförts med al, kaida, Bader-Mainhof och liknande har fått friheten att foram verklighets analysen i media utan att granskas särskilt noggrant ej heller har deras sk vetenskapligt underbyggda påståenden fått sägas emot! Ta det med dagens skola att den klart missgynnar killar är vetenskapligt styrkt och att det ej har med varesig kunskap eller inlärningsförmåga är även det styrk men det kan ej åtgärdas då den forskningen ej är korrekt!

Nu blir några här förbannande för att jag jämnför extremfemenister med andra extrema organisationer ... konstigt eller extremist som extremist eller!

Men när Ulla Sonja Gun Eva sitter i soffan 19.30 och matas med Mona Gudrun Fan nu kommer jag inte på namnet på cledaren

så klart dom håller med.titta på äventyret med saab där cledaren fick kredit för sin hållning.av dom kvinnliga reportrarna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Laaaapen nu får du skärpa dig så fort btt skriver nåt så går pulsen upp :ironi:

Ha det gott

Tycker det verkar som pulsen stiger högre på andra mpr medlemmar än mig i det här fallet :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tycker det verkar som pulsen stiger högre på andra mpr medlemmar än mig i det här fallet :lol:

Ja vi är några som går upp i varv jag brukar inte göra det men nu har jag träffats av fenomenet (kärringmaffian) :bag:

Skulle vilja se Willes min om sylvia fick det fina jobbet framför ögonen på Wille bara för hon är kvinna (jag utgår från att Wille har en bra utbildning)

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska starta ett mansparti :crazy: Min första motion blir en jämställdshetfråga:Varför får vi män betala 19.90 min. för att ringa en sexlinje när kvinnor ringer gratis :kort: grav diskriminering tycker jag.Den frågan blir den första :whistle: Vi räknar med 500000 medlemmar inom ett år :friends: Mvh Måne PS det ska heta Mannens rätt i samhället DS

Mannens rätt i samhället.

En tänkbar partiledare?

post-5673-126565366006_thumb.jpg

post-5673-126565366006_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

har tipsat om den här boken förut och den förtjänar att läsas!

http://www.dnv.se/mou/rapport_mansfortryck.htm

Observera alternativen:

Läs boken på skärmen

boken_mansfortryck.pdf

Lyssna på boken

http://www.bahnhof.se/wb379880/podcast/mansbok.mp3 Beställ boken (Gratis):

bestall@dnv.se

Adress: Den Nya Välfärden, Box 5625, 114 86 Stockholm

så ni som tycker det är jobbigt att läsa mer än tre rader åt gången kan lyssna på den istället!

jap.gif

------------------------------------------------------------------

Mansförtryck och kvinnovälde

Genusdebatten i Sverige lider av svår slagsida. Det politiskt korrekta etablissemanget i Sverige låtsas att bara det ena könet har svårigheter och problem.

<P align=left>Boken "Mansförtryck och kvinnovälde" av Den Nya Välfärdens debattör Pär Ström tar upp den andra halvan av verkligheten. Den nedtystade halvan. Det som väldigt många tänker men nästan ingen vågar säga. Det finns ett omfattande mansförtryck i Sverige idag. Kvinnor har många fördelar och privilegier som antingen "inte räknas" eller också tystas ned. <P align=left>Feminismen har urartat till en kampideologi som låtsas eftersträva jämställdhet men i verkligheten bara eftersträvar fler och fler förmåner för den egna gruppen. Dessutom försöker feminismen bakvägen införa en kollektivistisk människosyn. Läs om den kvinnliga härskarteknikens sex metoder, hur riggade forskningsprojekt skapat mansfientliga myter, hur kvinnor gynnas i domstolar, hur kvinnors misshandel av män tystas ned – och mycket mer.

Titel: Mansförtryck och kvinnovälde

Författare: Pär Ström

Format: Pocket, 188 sidor

Utgiven: 2007

Pris: 130 kronor inklusive (6%) moms. Porto tillkommer.

Läs boken på skärmen

boken_mansfortryck.pdf

Lyssna på boken

http://www.bahnhof.se/wb379880/podcast/mansbok.mp3 Beställ boken (Gratis):

bestall@dnv.se

Adress: Den Nya Välfärden, Box 5625, 114 86 Stockholm

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Men när Ulla Sonja Gun Eva sitter i soffan 19.30 och matas med Mona Gudrun Fan nu kommer jag inte på namnet på cledaren

så klart dom håller med.titta på äventyret med saab där cledaren fick kredit för sin hållning.av dom kvinnliga reportrarna

Ja men så är det ju de vill presentera en enkel förklaring till alla problem, och när det gäller jämnställdhetsproblemen är det enklaste att säga att det är männens fel! Så då blir det så att krångla till det med flera orsaker som religon, kultur, uppfostran, det egna valet med mera vore ju att göra det besvärligt för sig själva när de skall förklara ämnet!

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mannens rätt i samhället.

En tänkbar partiledare?

post-5673-126565366006_thumb.jpg

Nej Welder hon ska vara grisinspektör alla grisars rätt i samhället.

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi är några som går upp i varv jag brukar inte göra det men nu har jag träffats av fenomenet (kärringmaffian) :bag:

Skulle vilja se Willes min om sylvia fick det fina jobbet framför ögonen på Wille bara för hon är kvinna (jag utgår från att Wille har en bra utbildning)

Jag har inte blivit drabbad som andra verkat bli men jag kanske är för ung att orka bry mig vad vet jag.

Offe1609 verkar då har fått en rejäl knäpp eftersom han ger minus karma till var och varannan person utan motiveringen.

Tydligen var det förbjudet men kanske inte för alla :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag har inte blivit drabbad som andra verkat bli men jag kanske är för ung att orka bry mig vad vet jag.

Offe1609 verkar då har fått en rejäl knäpp eftersom han ger minus karma till var och varannan person utan motiveringen.

Tydligen var det förbjudet men kanske inte för alla :whistle:

Mig har hann gett ett par + så om han dyker upp i örebro till helgen så ska han få ett par clirrare :party1::party: ps den nya thaidansen :_russian::_russian:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

http://www.expressen.se/1.208740

Kolla den länken och säg sen ärligt att dom inte är fanatiker, dom är ju förf-n inte bättre än Adolf...

En kommentar från wille skulle sitta fint :ironi::whistle:

äch nu sover han

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stående inslag i Sverige som blir alltmer vanligt är dessa glasögonprydda, förnumstiga och vederhäftiga medelålders damer som tar alltmer pláts i samhället och dess olika funktioner.

En stor del av dem har en Maud Olofsson look och ett irriterande, bestämmande sätt som kan vara direkt olustigt.

Om inte utvecklingen tar en annnan riktning kommer Sverige inom en inte alltför lång tidsrymd att styras av dessa självgoda,politiskt korrekta moralister.

När den dagen inträffar är det dags att emigrera till Thailand.

Jag vill inte leva i ett land där en massa medelålders kärringar talar om vad som är bäst för mig och vad jag får och inte får göra.

BTT

Är det därför du ger kvinnor sömn piller för att du är rädd för dom?

Skulle förklara en hel del.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hänger jag inte riktigt med. For en gammal man med mycket komplex skulle det mojligtvis kunna vara manligt att pissa på sitsen for att på något sätt visa att han fortfarande har kraft nog i sina gamla ben att stå upp och pissa. Att pissa på locket verkar dock mer än lovligt korkat wink.gif .

Nja nu går du nog händelserna i förväg. Jag vet inte om du minns hur det är att vakna upp vid 7-8 tiden på morgonen och ha en härligt go liten sammetslen kärleksmaskin på 40kg vid din sida? Det kan faktiskt bli lite "bångstyrigt" att gå på toa just då, även om det pockar på. Antingen har du en stark arm som kan bryta ned spettet, eller så är du akrobat och går upp i någon inverterad brygga med ett ben rakt ut i luften och en hysterisk svank i ryggen.då möjligen kan du pricka rätt!

Men feminist fjantarna sitter väl ned för att manifestera sitt jämlike, och den lilla platsen som finns kvar mellan toastolen och organet räcker nog gott och väl till för det...

Så visst händer det att man pissar på locket. :D Alternativet är ju duschen eller badkaret men ibland är tiden knapp. B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu ska det ju i ärlighetens namn inte bara sägas att det är dessa kvinnors förnumstiga och bestämmande, besserwissiga drag som är retligast.

Det retligaste är egentligen den sura och lite deppiga attityden.

Detta drag är i och för sig ganska typiskt svenskt,

men när det kombineras med bestämmandefasoner blir det fullständigt outhärdligt.

Och jo jag har chattat och dejtat en hel del av denna sortens medelålders svenska kvinnor och med den erfarenheten kan jag ju med lätthet säga att valet mellan en svensk medelålders kvinna och en thaitjej är oerhört enkelt.

Nu ska det väl sägas att det finns väldigt många ödmjuka och trevliga och lättsamma svenska kvinnor med.

Men det är inte dem som jag retar mig på.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nja nu går du nog händelserna i förväg. Jag vet inte om du minns hur det är att vakna upp vid 7-8 tiden på morgonen och ha en härligt go liten sammetslen kärleksmaskin på 40kg vid din sida? Det kan faktiskt bli lite "bångstyrigt" att gå på toa just då, även om det pockar på. Antingen har du en stark arm som kan bryta ned spettet, eller så är du akrobat och går upp i någon inverterad brygga med ett ben rakt ut i luften och en hysterisk svank i ryggen.då möjligen kan du pricka rätt!

Men feminist fjantarna sitter väl ned för att manifestera sitt jämlike, och den lilla platsen som finns kvar mellan toastolen och organet räcker nog gott och väl till för det...

Så visst händer det att man pissar på locket. :D Alternativet är ju duschen eller badkaret men ibland är tiden knapp. B)

Gubbar tänk på språket vi har kvinnliga medlemmar.men dom är nog hårdhudade vid det här laget :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...