Jump to content
IGNORERAD

Den svenska kärringamaffian


broder tuk tuk

Recommended Posts

Ja, visst ar det fjantigt att inte pissa pa toalocket - riktiga karla-karlar pissar pa locket och ser dessutom till att det stanker overallt!

Hehe jag kände på mig att du skulle nappa på betet. :D

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    19

  • silom

    13

  • broder tuk tuk

    10

  • Serath

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mats Rådberg var tidigt ute i detta ämne och talade om var skåpet skall stå ! :ironi:

"Peta in en pinne i brasan"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak är i alla fall säker! I dessa familjer pissas det nog inte på toalocket. biggrin.gif

Nu hänger jag inte riktigt med. For en gammal man med mycket komplex skulle det mojligtvis kunna vara manligt att pissa på sitsen for att på något sätt visa att han fortfarande har kraft nog i sina gamla ben att stå upp och pissa. Att pissa på locket verkar dock mer än lovligt korkat wink.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stående inslag i Sverige som blir alltmer vanligt är dessa glasögonprydda, förnumstiga och vederhäftiga medelålders damer som tar alltmer pláts i samhället och dess olika funktioner.

En stor del av dem har en Maud Olofsson look och ett irriterande, bestämmande sätt som kan vara direkt olustigt.

Om inte utvecklingen tar en annnan riktning kommer Sverige inom en inte alltför lång tidsrymd att styras av dessa självgoda,politiskt korrekta moralister.

När den dagen inträffar är det dags att emigrera till Thailand.

Jag vill inte leva i ett land där en massa medelålders kärringar talar om vad som är bäst för mig och vad jag får och inte får göra.

BTT

Då är det nog dags att packa väskan. Pagefrisyrtanterna kommer på bred front.

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där faller man utom ramen så att säga, har en pissoir i min toa och den är jävligt svår att sitta på samt saknar dessutom lock, attans! :ironi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Underbart! En levande klische' som verkar har gatt pa myten om sig sjalv sitter i 1:a med kokvra och forbittras over den foranderliga verkligheten som omsluter honom. En och annan verklighetsflykt genom en stadigt och monotomt trollande pa ett internetforum och upprepande av suddiga minnen fran en en svunnen tid som hejdlos bartorsk med en och annan thailandsvistelse i baltet blir det passivt aggressiva motstandet.

Kvinnor som tar plats i samhallet??? Var ar varlden pa vag??

Tacka vet jag MPR!

. cut...

Härligt skrivit och mycket träffsäkert, Wille!

Å andra sidan är iaf jag rädd för att allt för stora krav på korrekthet kan göra debatten tung.

Det är befriande att någon då och då tar på sig rollen som den manliga bitterfitta ("bitterkuk" ?) du beskriver,

utan att skulle behöva fylla texten med ironiskyltar eller listor med allt och alla som ska undantas.

Jag är övertygad om att det med få undantag handlar om just en roll.

Ibland undrar jag om inte t.o.m. BTT är en helt annan människa när datorn är avstängd men även om så inte är fallet

så vem bryr sig vad en person helt anonymt skriver i herrklubben MPR?

Ett litet antal aktiva som nagelfar varandras åsikter och en stor majoritet som aldrig skriver,

och som bara då och då loggar in för att kolla om någon skickat in nya bilder.

Men tack för ditt inlägg. Alltid kul när någon bryter mönstret.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Komiskt! En är rädd för "Kärringar" Och nån Vill hävda sanningen!!

Sen slutar alltihop i en toastol!

Ja, det är "skit" med världen!

Eller???

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille:s analys är nog ganska träffande men många som debatterar här om vad dom tycker och tänker är nog inte lika frispråkiga i verkligheten utan yttrar hur dom VILL att det skulle vara i deras drömvärld.

Vad folk säger på MPR och vad dom gör eller säger i verkligheten kan nog skilja en hel del

Kalla det "toffelhjältar" eller vad ni vill.

I min gamla bransch kallades dom "buller-bojar"

Eller tror ni "Banarne" är likadan i verkligheten som här ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille:s analys är nog ganska träffande men många som debatterar här om vad dom tycker och tänker är nog inte lika frispråkiga i verkligheten utan yttrar hur dom VILL att det skulle vara i deras drömvärld.

Vad folk säger på MPR och vad dom gör eller säger i verkligheten kan nog skilja en hel del

Kalla det "toffelhjältar" eller vad ni vill.

I min gamla bransch kallades dom "buller-bojar"

Eller tror ni "Banarne" är likadan i verkligheten som här ?

Tja, jag avstår från att recensera mig själv, men jag har träffat många medlemmar IRL och då har jag fått en mer nyanserad bild av deras personlighet. Nästan utan undantag i positiv riktning.

Man bör vara medveten om att minst en dimension gått förlorad om man försöker bedöma någons personlighet utifrån tvådimensionell text, med eller utan smileys.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag själv förundras lite av den ”Franska” kampviljan som uppenbarligen en hel del snubbar besitter.

De tycker att de själva är riktiga män som egentligen borde ha bra mycket mer att säga till om än vad som tydligen är fallet.

Tack vare sin uttalade ”manlighet” så anser de att de är förtjänta av ”riktiga” kvinnor som förstår sig på dem, och som har den rätta viljan och förmågan att visa sin man lämplig uppskattning.

Men vad är detta för oförmögna ”MÄN” som ser på när svenska kvinnor tar för sig i samhället och sedan ynkligt ”hotar” med att:

- Ska de där jäkla fruntimren få bestämma, ja då är inte jag med längre – för JAG tänker flytta!

Är det ett löfte eller hot, tänker nog många svenska kvinnor.

Är det manligt att så totalt sakna kampvilja, och vid dessa ”olustiga” könsmaktsförändringar bara rulla runt på rygg med en vit flagga i handen och ynkligt gnälla ”jag ger mig” – Nu tänker jag flytta ifrån det dumma landet Sverige?

Dessa män kommer aldrig att bli ”MÄN” även om de kärar ner sig i en liten behändig Asiat.

Oavsett fruns storlek eller nationalitet så är och förblir dessa män flyende grodor genom hela livet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det ar inte latt av vara sa perfekt och samtidigt sa dryg och javlig - kravs traning och hart arbete. En annan alternativ forklaringsmodell skulle vara att det kravs ett stort matt av sjalvdistans och sjlvironi men det kanns som lite overkurs (iaf om inte ratt smileysar med tillhorande skyltar tillhandahalles).

Tur att du har minuskarma att dela ut sa du kan fa utlopp for din frustration...

Jag gav dig ett plus så nu är du tillbaka på banan igen great.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav dig ett plus så nu är du tillbaka på banan igen great.gif

Fritz..

Samma här! Så nu ligger Du t.o.m. ett plus plus! :)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stående inslag i Sverige som blir alltmer vanligt är dessa glasögonprydda, förnumstiga och vederhäftiga medelålders damer som tar alltmer pláts i samhället och dess olika funktioner.

En stor del av dem har en Maud Olofsson look och ett irriterande, bestämmande sätt som kan vara direkt olustigt.

Om inte utvecklingen tar en annnan riktning kommer Sverige inom en inte alltför lång tidsrymd att styras av dessa självgoda,politiskt korrekta moralister.

När den dagen inträffar är det dags att emigrera till Thailand.

Jag vill inte leva i ett land där en massa medelålders kärringar talar om vad som är bäst för mig och vad jag får och inte får göra.

BTT

Bäste Herr Bror, visst kan det vara både olustigt och skrämmande för en mindre man att konfronteras med bestämd kvinna i sin egen storlek som dessutom inte låter sig köpas för 200:-.

Börja med att chatta och känns det sedan obehagligt så slå av datorn.

Samtalsterapeuten Arne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bror, visst kan det vara både olustigt och skrämmande för en mindre man att konfronteras med bestämd kvinna i sin egen storlek som dessutom inte låter sig köpas för 200:-.

Börja med att chatta och känns det sedan obehagligt så slå av datorn.

Samtalsterapeuten Arne.

Prexis !! drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här! Så nu ligger Du t.o.m. ett plus plus! :)

Tror Herr Offe tog illa vid sig och bestamde sig for att utjamna X 3 :)

Gulligt pa nagot satt...

Minus fran Offe ar en bra indikation pa att man ar ratt ute.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stående inslag i Sverige som blir alltmer vanligt är dessa glasögonprydda, förnumstiga och vederhäftiga medelålders damer som tar alltmer pláts i samhället och dess olika funktioner.

En stor del av dem har en Maud Olofsson look och ett irriterande, bestämmande sätt som kan vara direkt olustigt.

Om inte utvecklingen tar en annnan riktning kommer Sverige inom en inte alltför lång tidsrymd att styras av dessa självgoda,politiskt korrekta moralister.

När den dagen inträffar är det dags att emigrera till Thailand.

Jag vill inte leva i ett land där en massa medelålders kärringar talar om vad som är bäst för mig och vad jag får och inte får göra.

BTT

Så illa är det inte :dance1: dom kan ju se ut som den röda röran Gudrun och Mona :suicide:

Man får hoppas att dom inte kommer åter :kort:

bild från gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Så illa är det inte dance1.gif dom kan ju se ut som den röda röran Gudrun och Mona suicide.gif

Man får hoppas att dom inte kommer åter 1zgarz5.gif

Har Gudrun och Mona regerat Moder Svea tillsammans eller har dom planer på ett samarbete ?

Förklara snälla du som har kunskaper om situationen jap.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mona ligger inte bra till i alla fall hos Sveriges företagare:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1873288/foretagarna-nej-till-mona-sahlin

"- Inte alls förvånande, menar partisekreteraren Ibrahim Baylan (S)."

Det förvånar inte mig heller. Vad jag förstår så föredrar Mona att satsa på alla Sveriges bidragstagare, det ger nog bättre utdelning i antal röster.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

"- Inte alls förvånande, menar partisekreteraren Ibrahim Baylan (S)."

Det förvånar inte mig heller. Vad jag förstår så föredrar Mona att satsa på alla Sveriges bidragstagare, det ger nog bättre utdelning i antal röster.

Herr Chang har talat.

ja det är nog en sund och ekonomisk strategi att satsa på den väljargruppen för att bygga framtidens Sverige tillsammans med ! :ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi::ironi:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"- Inte alls förvånande, menar partisekreteraren Ibrahim Baylan (S)."

Det förvånar inte mig heller. Vad jag förstår så föredrar Mona att satsa på alla Sveriges bidragstagare, det ger nog bättre utdelning i antal röster.

Herr Chang har talat.

Herr Chang har talat ser jag. Jag tycker mig skönja ett "förakt" mot bidragstagare i ditt inlägg. Har jag rätt eller fel ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska kärringmaffian finns bara om man tillåter den finnas. Nonchalera och lev ditt egna liv. Jag far absolut inte illa av att det är mer kvinnor på höga poster, en del av dem är mycket kompetenta "kärringar". :)

Jag kan ju lätt säga att kvinnor behövs...men att man väljer själv vilka man vill umgås med privat. Svårare än så är det inte. Man far mest illa av starka kvinnor om man är en svag man. :wai:

Män och gubbar är inte ett steg bättre...så sluta tro det. ;)

Länge leve kvinnan...gärna thai! :bag:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker både Wille och Siam-Nilsson har bra poänger. Vad är det för manlighet som är sådan att den endast kan hävda sig i en miljö där ingen säger emot? Kanske har jag har "fel" typ av manlighet som en konsekvens av uppfostran men om kvinnor är mer kompetenta än män (vilkt betyg och andel av högskolestudenter tyder på) så har jag inte några problem med att de har mer framträdande roller i samhället.

Kärringar har jag dock också svårt för, men det är inte förbehållet kvinnor att vara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang har talat ser jag. Jag tycker mig skönja ett "förakt" mot bidragstagare i ditt inlägg. Har jag rätt eller fel ?

Fritz..

Fel. Jag bara framför min teori att Mona ser det som mer angeläget att fokusera på bidragstagarna hellre än företagarna. Av diverse skäl... och då kan man väl inte bli förvånad över svagt stöd från företagare?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...