Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways - ekonomi eller ekonomi premium


PlayTheGame

Recommended Posts

Tja, för 5000 spänn kan man bo och äta gott i Bangkok några dar, men om har poäng på kortet att uppgradera med så varför inte

men inte är det värt ca 500:- i timmen för sitta där uppe (tycker jag)wink.gif

Med tanke på att det enligt ditt räkne exempel tar 5 timmar enkelresa så kan det ju vara värt pengarna. ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    5

  • Mankan

    4

  • pigge01

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

Mest aktiva i denna tråd

:bag:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt ett X-antal gånger både nere och uppe,jag anser att det är bättre uppe,men det är svårt att förklara varför.

Men jag tror du slipper dofter och lukter mer uppe än nere.

Bättre att sitta bakom kapten alltså.Än under han. :drinks:

/stoney`s

Håller med om att det är bättre uppe. Har också lite svårt att förklara exakt varför. Bland annat ännu mer plats för de långa benen?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för era upplysningar. Hjälpte mej faktiskt mycket i mitt lilla dilemma.

Har preliminärt bokat "uppe" så då behåller jag den bokningen.

OM man ska åka med det ena eller det andra är förstås en annan fråga.

Erfarenheten av en flygning till Japan med SAS för 10 år sedan i ekonomi ganska långt bak - med svåra andningsproblem och besvär efteråt så bestämde jag - aldrig aldrig mer långflygningar!

Nu emellertid vill jag mycket gärna komma till Thailand (av de vanliga skälen...) och ser det åtminstone första gången som uteslutet att våga mej påen biljett långt bak - med dålig luft, ev parfymer man inte kan komma ifrån etc. Så, alltså för denna resa finns inga alternativ med ekonomiklass för mej som jag ser det - hur många nätter på hotell i Bangkok jag än skulle kunna få för de extrakronor som denna biljett kostar! Dessvärre kan man ju inte komma in i planen före flygresa och själv kolla hur det ser ut! Inte vad jag vet i vart fall. Alltså blir allt en chansning när man har en del besvär.

Av annan person har jag dock fått klart för mej (flygvärdinna på SAS) att Thai är att föredra eftersom de totalt sett har mer plats i Jumbon än i Airbus som SAS flyger med. Så även av person med klara intressen för SAS så tyckte hon utan tvekan att Thai var bättre i mitt fall - och om jag hade råd så var premium ekonomi hennes råd. SAS premium ekonomi lär inte alls vara så bekväm som Thais.

Tack för råden. Känner mej stärkt nu i att jag nog köpt rätt "stol".

/cpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är bättre uppe. Har också lite svårt att förklara exakt varför. Bland annat ännu mer plats för de långa benen?

Herr Chang har talat.

Jag kan tala om vad det är. Det bästa med att sitta uppe är de där sekunderna när man går upp för trappen då man möter de avundsjuka blickarna från apklassen nere till höger. :na: Sist jag åkte tänkte jag göra trappen igen efter maten men det var inte lika roligt då man ju dragit för skynket. :whistle:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag kan tala om vad det är. Det bästa med att sitta uppe är de där sekunderna när man går upp för trappen då man möter de avundsjuka blickarna från apklassen nere till höger. :na: Sist jag åkte tänkte jag göra trappen igen efter maten men det var inte lika roligt då man ju dragit för skynket. :whistle:

Om du tycker de skruvar på sig kan det vara för att de sitter obekvämt på sina tjocka plånböcker.

Jag tror det krävs både gott om stålar och en lite snedvriden livsfilosofi om man betalar dubbla priset

för att få gå upp för en trappa.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

man checkar in bland dom sista på arlanda = bagaget kommer först på bandet i bkk man går in i planet sist av alla tar 2 st. insomning piller äter den mat man blir serverad och somnar på en gång sen blir väckt till frukosten sitter alltid nära utgången

passerar pass kontrollen för thai det går snabbast alldrig stå i kön för passkontrollen dör det finns mycket resenärer från andra länder utom norden folk det är problem mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tycker de skruvar på sig kan det vara för att de sitter obekvämt på sina tjocka plånböcker.

Jag tror det krävs både gott om stålar och en lite snedvriden livsfilosofi om man betalar dubbla priset

för att få gå upp för en trappa.

Ja nu är det ju lite mer än trapp promenad man får. Alla lägger väl vi pengar på olika saker. Är man snedvriden för att man prioriterar flygresan? Fast det är klart empati verkar ju inte vara din staka sida.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja nu är det ju lite mer än trapp promenad man får. Alla lägger väl vi pengar på olika saker. Är man snedvriden för att man prioriterar flygresan? Fast det är klart empati verkar ju inte vara din staka sida.

Empati, prioritera ???

Jag kanske läste fel i ditt inläg där du skrev att det bästa med "upper class" var att få se avundsjukan i ansiktet på de som reser monkey class. Du skulle t.o.m. vilja gå ner bara för att göra om det.

Det låter ju verkligen som det kommer från en människa med empati :-)

Du har så sannerligen rätt i att vi prioriterar olika.

Vill du betala dubbelt eller mer för att skryta med din betalförmåga så är det dig väl unnat.

Du är med att hålla nere priset för oss som inte bryr sig det minsta om din ödmjuka person.

Fast om du ramlar ner för samma trappa är vi nog de första som springer till för att hjälpa :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tycker de skruvar på sig kan det vara för att de sitter obekvämt på sina tjocka plånböcker.

Jag tror det krävs både gott om stålar och en lite snedvriden livsfilosofi om man betalar dubbla priset

för att få gå upp för en trappa.

Nu tog du nog i lite igen. Jag reser utrikes minst 30 gånger om året och alltid i ekonomiklass, förutom de 3-5 gånger om året jag flyger till Europa då jag alltid flyger Premium. Jag känner mig också rätt nöjd när jag boardar och ska sitta i Premium men inte pga skadeglädje utan för att en 11 timmars mardröm förvandlas till 11 timmars tristess.

Nu reser jag bara till Sverige en gång om året privat och då använder jag poäng för att uppgradera så jag betalar inte för det men dubbla priset blir det aldrig. Ska man ha en hyfsat flexibel biljett kan man inte köpa den billigaste ekonomibiljetten och då blir skillnaden max 50% eller cirka 4,000 SEK. Om 4,000 SEK är mycket eller lite är väldigt individuellt och om en 2x11 timmars klart bättre, eller mindre vidrig, flygresa är bättre att lägga pengarna på än exempelvis 4 utekvällar i Stockholm eller en mindre kapitalvara är också individuellt; behöver nog inte tyda på en "snedvriden livsfilosofi".

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu tog du nog i lite igen. Jag reser utrikes minst 30 gånger om året och alltid i ekonomiklass, förutom de 3-5 gånger om året jag flyger till Europa då jag alltid flyger Premium. Jag känner mig också rätt nöjd när jag boardar och ska sitta i Premium men inte pga skadeglädje utan för att en 11 timmars mardröm förvandlas till 11 timmars tristess.

Nu reser jag bara till Sverige en gång om året privat och då använder jag poäng för att uppgradera så jag betalar inte för det men dubbla priset blir det aldrig. Ska man ha en hyfsat flexibel biljett kan man inte köpa den billigaste ekonomibiljetten och då blir skillnaden max 50% eller cirka 4,000 SEK. Om 4,000 SEK är mycket eller lite är väldigt individuellt och om en 2x11 timmars klart bättre, eller mindre vidrig, flygresa är bättre att lägga pengarna på än exempelvis 4 utekvällar i Stockholm eller en mindre kapitalvara är också individuellt; behöver nog inte tyda på en "snedvriden livsfilosofi".

Har inga synpunkter på resande i allmänhet i vilken klass det än månne vara.

Men att det bästa med economy class skulle vara att få se avundsjukan i ansiktet på de som inte gör det, som han skrev,

får det att vända sig en gång eller två i magen. Fy f*n.

Oavsett det resas i turistklass för att man inte har råd med annat eller för att man helt enkelt inte vill betala mera

tycker jag det ger ett lite sjukt intryck att anta att vi är avundsjuka på honom.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga synpunkter på resande i allmänhet i vilken klass det än månne vara.

Men att det bästa med economy class skulle vara att få se avundsjukan i ansiktet på de som inte gör det, som han skrev,

får det att vända sig en gång eller två i magen. Fy f*n.

Det kaller jag en snedvriden människosyn.

Oavsedd det resas i turistklass för att man inte har råd med annat eller för att man helt enkelt inte vill betala mera

tycker inte jag det ger gubben rätt att kalla någon avundsjuka.

Om det verkligen var det Mankan menade så är jag benägen att hålla med men utan att känna Mankan (som jag dessutom haft ett antal dispyter med genom åren) så tror jag nog att du, än en gång, missade den ironi som du ofta ondgör dig över att andra missar.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om det verkligen var det Mankan menade så är jag benägen att hålla med men utan att känna Mankan (som jag dessutom haft ett antal dispyter med genom åren) så tror jag nog att du, än en gång, missade den ironi som du ofta ondgör dig över att andra missar.

Du kan ju läsa själv och tolka in den all den ironi du vill :-)

Förklara sedan ironin för mig som "så ofta förr och än en gång ondgör sig över andras missade ironi".

Eller var den meningen i sig en slamkrypare?

Jag kan tala om vad det är. Det bästa med att sitta uppe är de där sekunderna när man går upp för trappen då man möter de avundsjuka blickarna från apklassen nere till höger. :na: Sist jag åkte tänkte jag göra trappen igen efter maten men det var inte lika roligt då man ju dragit för skynket. :whistle:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Empati, prioritera ???

Jag kanske läste fel i ditt inläg där du skrev att det bästa med "upper class" var att få se avundsjukan i ansiktet på de som reser monkey class. Du skulle t.o.m. vilja gå ner bara för att göra om det.

Det låter ju verkligen som det kommer från en människa med empati :-)

Du har så sannerligen rätt i att vi prioriterar olika.

Vill du betala dubbelt eller mer för att skryta med din betalförmåga så är det dig väl unnat.

Du är med att hålla nere priset för oss som inte bryr sig det minsta om din ödmjuka person.

Fast om du ramlar ner för samma trappa är vi nog de första som springer till för att hjälpa :-)

Ja herregud jag trodde det tydligt skulle framgå att det var menat som ett skämt. Jag sitter ju själv i apklassen de allra flesta gångerna jag flyger. Dock tänkte jag till vintern unna mig premium igen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju läsa själv och tolka in den all den ironi du vill :-)

Förklara sedan ironin för mig som "så ofta förr och än en gång ondgör sig över andras missade ironi".

Eller var den meningen i sig en slamkrypare?

GD,

Jag har inget intresse av att bråka med dig igen, det var ju inte så länge sedan sist.

Min uppfattning är att du ovanligt ofta missar andras ironi och att andra ovanligt ofta missar din ironi men det är givetvis bara min personliga uppfattning. Att inte alltid ligga på exakt samma våglängd som majoriteten på forumet behöver ju inte heller vara en allt igenom negativ egenskap ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud jag trodde det tydligt skulle framgå att det var menat som ett skämt. Jag sitter ju själv i apklassen de allra flesta gångerna jag flyger. Dock tänkte jag till vintern unna mig premium igen.

Mankan, det ar ingen ide att tjota med den surkarten.Han tar alla chanser att hugga pa medlemmar som finns, aven sana inlagg som dom flesta av oss kallar humor och/eller ironi.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan, det ar ingen ide att tjota med den surkarten.Han tar alla chanser att hugga pa medlemmar som finns, aven sana inlagg som dom flesta av oss kallar humor och/eller ironi.

Lamaien håller med dig till 100%, f-n varför tjöta när det är ett öppet forum, man får ta det som det är. :clapping::great:

Mvh Maitan. (idag slör vi DIF hehehe)

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Mankan, det ar ingen ide att tjota med den surkarten.Han tar alla chanser att hugga pa medlemmar som finns, aven sana inlagg som dom flesta av oss kallar humor och/eller ironi.

5 :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte hem från Bkk-Sto i förra veckan. Hade en billig biljett så jag hade plats längst bak i planet. Frågade vid incheckningen hur mycket det skulle kosta att uppgradera. Jag sade inte till vad men jag antar att det var till buisness som jag fick priset på. Hur mycket? Håll i er: 1.350 Euro. För en enkelresa BKK-STO, uppgradering. Jag garvade och skakade på huvudet och det gjorde hon också.

Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del kan jag bara konstatera att jag skulle åka Premium Economy varje gång om jag hade råd. Jag har åkt både Economy och PE, och nog fasen mår iaf jag bättre när jag kommer fram efter en resa i PE. :dance1:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...