Jump to content
IGNORERAD

Vi blev med PUT idag

BBJ

Recommended Posts

Äntligen, idag kl 10:45 blev damens Permanenta Uppehålls Tillstånd klart! dance1.gifdance1.gifdance1.gif

Det var i grevens tid då vi åker ner nästa vecka cool.gif

Vi sände in handlingarna i månadsskiftet nov-dec 2009 så det blev 2 månaders handläggning ganska precis. great.gif

Skööööönt! drinks.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Tack Nobody, törs man fråga vad det är för värld och betydelsen? whistle.gif

Mvh

BBJ

(Big = Är, Boss = Har varit, Jacken = Heter)

Dela på andra sajter

Grattis BBJ.

Kan tänka mig hur det känns. :dance1:

Vi har precis fått UT i dagarna så jag förstår vad som händer inom dig och Tgf.

Lycka till :wai:

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Dela på andra sajter

Tack Nobody, törs man fråga vad det är för värld och betydelsen? whistle.gif

Mvh

BBJ

(Big = Är, Boss = Har varit, Jacken = Heter)

Hehe, det syftas nog på "bart blåsjobb" fast på engelska... kan också skrivas BBBJ. Nog om detta!

Grattis BigBossJacken till PUT i rättan tid!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Får instämma i grattisönskningarna och önska er välkomna hit till Korat. Har varit strålande väder hela veckan med sol från nästan molnfri himmel och inte så fruktansvärt varmt på nätterna, har sovit utan ac i en vecka nu.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Grattis, sedan är bara medborgarskapet som ska fixas innan man slipper all pappersarbete med MIG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Tack allihopa jap.gif

Jo nog är vi glada båda två.

Kul var att damen på migrationsverket kunde inte hålla tillbaka ett stort leende när min dam besvarade frågan "om hon ville fortsätta leva tillsammans med mig" (intervjuen gjordes på engelska) med ett mycket bestämt "Jaaaa!" (på svenska).

biggrin.gif = så glad såg jag ut!

Mvh

BBJ

Dela på andra sajter

Grattis BBJ Det måste kännas skönt nu efter 2 år, Jag och min fru väntar på intervjuvtid när som helst, lämnade in pappren runt Lucia och hennes UT går ut 14/2 så snart kommer jag att känna mig som dig med ett stort :D på läpparna. Vad hade de för mera konstiga frågor på MIG är att "om hon forfarande ville leva med dig här"?

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Dela på andra sajter

Grattis BBJ Det måste kännas skönt nu efter 2 år, Jag och min fru väntar på intervjuvtid när som helst, lämnade in pappren runt Lucia och hennes UT går ut 14/2 så snart kommer jag att känna mig som dig med ett stort biggrin.gif på läpparna. Vad hade de för mera konstiga frågor på MIG är att "om hon forfarande ville leva med dig här"?

Egentligen var det 3 frågor innan vi fick skriva under:

1. Om min dam förstod att hon måste tala sanning och att det var straffansvar på att komma med felaktiga uppgifter.

2. Om vi var sambor.

3. Frågan ovan "om hon fortfarande ville leva med mig".

10-15 minuter på sin höjd tog det med lite rundsnack också.

Mvh

BBJ

Ändrades av BigBossJacken

Dela på andra sajter

Egentligen var det 3 frågor innan vi fick skriva under:

1. Om min dam förstod att hon måste tala sanning och att det var straffansvar på att komma med felaktiga uppgifter.

2. Om vi var sambor.

3. Frågan ovan "om hon fortfarande ville leva med mig".

10-15 minuter på sin höjd tog det med lite rundsnack också.

Mvh

BBJ

Ok det var ju inga mera avacerade frågor, så jag tror nog att vi ska klara av det också när vi nu får tid.

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Dela på andra sajter

Hej och Grattis!

Tänkte bara höra, hon behövde inte vara i Thailand mellan UT och PUT något?

(Har inte satt mig in i regelverket ännu)

Dela på andra sajter

Hej och Grattis!

Tänkte bara höra, hon behövde inte vara i Thailand mellan UT och PUT något?

(Har inte satt mig in i regelverket ännu)

Hej paolo,

Damen kan besöka Thailand eller inte, det spelar just ingen roll vad gäller uppehållstillstånd. Däremot kan hon inte vara där för länge, minst halva tiden ska vara vistelse i Sverige. Ansökan lämnas på närmaste Migrationsverk i Sverige.

Det tål också att poängteras att man söker inte PUT, man söker förlängning av UT och handläggaren på Migrationsverket kan då besluta om PUT om det står klart att man bott tillsammans i Sverige i minst två år. Eller så beviljas bara ett års förlängning i tveksamma fall...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Både jag och min dam ber att få tacka för alla gratulationer! smile.gif

Sen ett stort tack till MPR (och fd TT) där jag fått ta del av många goda råd, erfarenheter och svar från alla hjälpsamma och rådgivande medlemmar. Det är mycket tack vare er som vi så snabbt och enkelt lyckats med alla dokument, handlingar och myndighetskontakter. clapping.gif

Så till alla de som delar med sig bugar vi oss för att visa vår uppskattning. jap.gif

Mvh

BBJ med dam

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...