Jump to content
IGNORERAD

Hur bra är Thailand i fotboll?


thompan777

Recommended Posts

Intresset för fotboll är stort här men det kommer att ta sin lilla tid att bli en stor(större) fotbollsnation.

Men det kanske kommer, ekonomin är på sina håll hyfsad så med rätt sponsorer kan det nog bli lite ordning i några ligalag.

Vilja, glädje och teknik finns det men det behövs organisation och ledare som kan ta tillvara på spelarnas kunnande och forma dem till lag.

Det låter ju lite tråkigt men i dagens fotboll så går det inte bara med glädje och en brilliant teknik. Även de lekfulla brassarna är välorganiserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    8

  • måne

    3

  • Baa

    3

  • conservator

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thailänsk elitfotboll är väl att jänmföra med Saudi Arabiens Landslag i Isracing!!!! whistle.gif

eller sportklubben!

Mvh Svampen jap.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Conservator, gösses.

Kan ju inte skriva i en quotering från nån annan, vet man inte vad du skrivit om man inte börjar backtracka all text. :(

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

OT,honken,vad gör du hemma,har tigern kursat eller.Eller kan det vara så att du sparar dig till matchen i Örebro(inga tre poäng där inte) :whistle: Har ni lika svinkallt som oss härnere?Det är inte utan att man längtar ner till Surin nu :drinks: Ha det Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

OT,honken,vad gör du hemma,har tigern kursat eller.Eller kan det vara så att du sparar dig till matchen i Örebro(inga tre poäng där inte) :whistle: Har ni lika svinkallt som oss härnere?Det är inte utan att man längtar ner till Surin nu :drinks: Ha det Mvh Måne

Fan va skönt på¨väg!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

OT,honken,vad gör du hemma,har tigern kursat eller.Eller kan det vara så att du sparar dig till matchen i Örebro(inga tre poäng där inte) :whistle: Har ni lika svinkallt som oss härnere?Det är inte utan att man längtar ner till Surin nu :drinks: Ha det Mvh Måne

På väg att dra till Kellys för första gången på 8 månader :)

Värmer upp lite med drickan just nu. btw... vad gör du hemma nu?

Ska inte du ligga i en gränd och folk som går förbi tar bilder och lägger upp på facebook? :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i en gränd och där är det fotoförbud(återvändsgränd)Och här hemma vårdar jag familjen :friends: laddar till mötet :drinks: tjoho.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Conservator, gösses.

Kan ju inte skriva i en quotering från nån annan, vet man inte vad du skrivit om man inte börjar backtracka all text. sad.gif

Sorry inte min mening!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand är ett land som är hyperintresserade av fotboll, men som inte haft en struktur eller en förbundskapten som kunnat organisera fotbollen. Varken på plan eller i arrangemang av ligor.

Jag spelade med ett lokalt lag (blev inbjuden) i deras serie under ett par matcher när jag var där och det var verkligen ingen vidare organisation i laget. Nu tillhörde de absolut inte någon högre liga, men känslan jag fick var samma jag fått när jag följt landets utveckling tidigare.

De har på senare tid haft förkärlek till engelska coacher och Peter Withe var förbundskapten under ett antal år och under en kortare sejour huserade en annan "Tipsextra favorit" i Peter Reid där. Han är numera assisterande coach i Stoke.

Det tåls att nämnas att ingen av dessa herrar är fyllda av coachningsbriljans så tyvärr är landet Thailand fattigt på skickliga coacher och på fin fotbollstradition. Intresset finns dock men det verkar vara svårt att organisera föreningar och strategi för träning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...