nitramj77 Inlagd Januari 24, 2010 Dela Inlagd Januari 24, 2010 Skall köpa en ny väska för kommande resor. Hör till dem som max är i väg 2-3 veckor, och inga behov av att ta med mig mängder av grejor fram och tillbaks (dock har damen det tillbaks...). Det skall också vara smidigt att resa runt. Hård eller mjuk resväska? Stående eller gamla traditionella med långsidan upp? Eller rent av ryggsäck? Brukar det vara några problem med ryggsäck hos flygbolagen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 24, 2010 Dela Inlagd Januari 24, 2010 Tja. Ryggsäck är inget problem men ibland på en del flygplatser kan man behöva bära iväg dom till specialbagage. Vi kör nu med rejäla väskor med hjul, tycker det är bekvämast för tillfället med allt som skall forslas fram och tillbaks, läs mat och maat och presenter. Vi har köpt våra resväskor vid pratunam i Bangkok. Stående, halvmjuka med hjul, "Polo". Ingen var speciellt dyr, runt 1000 THB men dom har hållt bra. /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Januari 24, 2010 Dela Inlagd Januari 24, 2010 Tja. Ryggsäck är inget problem men ibland på en del flygplatser kan man behöva bära iväg dom till specialbagage. Vi kör nu med rejäla väskor med hjul, tycker det är bekvämast för tillfället med allt som skall forslas fram och tillbaks, läs mat och maat och presenter. Vi har köpt våra resväskor vid pratunam i Bangkok. Stående, halvmjuka med hjul, "Polo". Ingen var speciellt dyr, runt 1000 THB men dom har hållt bra. /mvh En sak som jag och många andra lastar kolleger avskyr är väskor där man har bundit ett snöre, svångrem eller annat fanskap runt väskan för att få den att inte gå upp. Det blir inte bättre av att folk har kodlås på väskorna. Eftersom det är svårare att stänga väskan som har gått upp. Folk snor inte någons prylar i bagageväskorna. Vad tjänar en hyfsat välbetald svensk på att sno en I-Pod och riskera att bli av med arbete och åtalad för stöld. Skipa alla onödig lås och skit som inte hjälper ett piss ifall någon verkligen vill åt innehållet i en väska så bryts det upp ändå hur lätt som helst. Se till att handtag och rullhjul är av bästa kvalité. Det är oftast där väskan pajar. Det är hjul och handtag är en hotspot under lastningsprocessen helt enkelt. Samsonite hårdplast med en glidyta och handtag som sitter fast gjutet i plasten det är det allra bästa. Det var mina råd. Ryggsäckar där får man dra in alla remmar ifall man vill vara hyfsat säker på att remmarna är kvar när den kommer fram. Det är vanligt att dem fastnar i bandet och blockerar upp en massa andra väskor, dock är barnvagnar den största boven här på bromma men det är OT. Ryggsäck har funkat för mig länge jag har dock en militärryggsäck. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.