Drivern Inlagd Januari 29, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 29, 2010 Dags för 3:je praktikpasset i morgon,hade teoripass igår. Passet imorgon blir en timma grundslag samt en timma putträning i ett tält.HC och damerna gör små framsteg så detta blir nog bra vad det lider,rom byggdes ju inte på en dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2010 Som sagt putt-träning idag.Här är övningsgruppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2010 Tur vi var inne i ett tält,-15 ute. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 30, 2010 Dela Inlagd Januari 30, 2010 Lycka till önskar Måne (hcp 4)ryggen,nacken,axlar och höfter. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2010 Den gick ju i! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2010 Tänk om man fick ha hjälpmedel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2010 Tittade på golfen tidigare idag på viasat,snacka om att bli sugen. Senare i kväll blir det antagligen sändningarna från PGA 21.00,om jag får förstås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban_kog_wat Inlagd Januari 30, 2010 Dela Inlagd Januari 30, 2010 Det ser bra ut Changen. Nu är det inte länge kvar tills ni får träna i värmen och solen. Drivern: Vilken bana gillar du mest i närområdet Rayong. mai-mii, mai.mii mai.mii Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 31, 2010 Dela Inlagd Januari 31, 2010 Det ser bra ut Changen. Nu är det inte länge kvar tills ni får träna i värmen och solen. Drivern: Vilken bana gillar du mest i närområdet Rayong. Hehe, ja puttarna är väl det som gått minst dåligt Eländigt kallt är det förvisso, och jag ser fram mot Thailand i mars. Men ska inte klaga på golfkursen, vi är bara fyra deltagare (max åtta) så vi får mycket bra personlig instruktion av vår sympatiske lärare. Drivern hjälper också till på förtjänstfullt sätt! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2010 Det ser bra ut Changen. Nu är det inte länge kvar tills ni får träna i värmen och solen. Drivern: Vilken bana gillar du mest i närområdet Rayong. God morgon familjen Baan, har väl spelat de flesta någon gång och har väl ingen speciell favorit,det blir väl de närmast Rayong i så fall mest för närheten till boendet.Försöker kanske spela banor utan buggykrav,ej av snålhet utan jag gillar att gå när jag spelar,använder helst bärbag när jag spelar här hemma. Väl mött på Örebroträffen/drivern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 31, 2010 Dela Inlagd Januari 31, 2010 Det verkar bli en strid på kniven mellan undertecknad och herrChang, jag går uppåt med stadiga kliv och HC åt andra hållet. Uppdateras efterhand, fast egentligen hoppas man ju annorlunda. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Januari 31, 2010 Dela Inlagd Januari 31, 2010 Mja, ser att det är sk minigolf som det är frågan om och då gäller inte den strikta dresskoden som tidigare påtalats. När ni lärt er mera kan Ni börja träna på följande knepiga hinder: bildäcket, väderkvarnen samt kanonröret. Arne Mulligan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Januari 31, 2010 Dela Inlagd Januari 31, 2010 Ska bli intressant att följa HCs framgångar inom denna primitiva form av jorbruk som H Werten beskrev de. Lycka till å bli inte "Putt" på dina med el. motspelare. La de svinge som norrmännen säger. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2010 Hej, imorgon lördag 4:de och sista praktiklektionen på kursen. Det finns kanske en golfsimulator vid bowlingen så HC kan köra en uppvisning vid Örebroträffen tillsammans med fru C och fru D. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 6, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2010 Här är hela träningstruppen redo för dagens övningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 6, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2010 HC med si..den stooora klubba(n)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2010 Hej, imorgon onsdag tänkte jag ta med HC på en timmas privat-träning.Såg honom tidigt på forumet idag så nu kan det bli träning i dagsljus,han förbereder nog den kommande jetleggen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CB Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Sträck på dig HC!! Rak i ryggen, axlarna bak, bröstet ut... Annars ser d bra ut, framförallt positionen i puttningen!! Är helt övertygad om att du klarar d "gröna kortet", annars får du komma till mig, så ska jag ge dig ett kort direkt!! Lycka till med golfen, alla inblandade Blir d nån Chang lr..?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Hehe CB, Ja, jag har nog inte hittat optimala kroppsställningen än... tråkigt nog får jag ont i ryggen efter cirka en timmes upprepat svingande. Men så blir det nog inte vid normalt spel på bana. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CB Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Hehe CB, Ja, jag har nog inte hittat optimala kroppsställningen än... tråkigt nog får jag ont i ryggen efter cirka en timmes upprepat svingande. Men så blir det nog inte vid normalt spel på bana. Herr Chang har talat. Ett helt vanligt problem d där med att man får ont i ryggen av att stå på en range och svinga(sen hjälper inte din position till heller.. ) Kommer du upp lite med kroppen så hjälper det.. Men som du säger, d blir nåt helt annat när man får röra sig lite ute på banan.. Min rekomendation blir att max st 40 min på en range.. Men jag vet ju oxå att när man går kurs så måste man använda den tid som finns. Ska bli väldigt spännande att följa din utveckling HC Blir d nån Chang lr..?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Tjenare HC. Tack för senast. Hoppas att det är mindre halt på golfbanorna än det är på bowling dito. Lycka till med kortet, och kom ihåg... den gröna sidan upp.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 16, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2010 Ett helt vanligt problem d där med att man får ont i ryggen av att stå på en range och svinga(sen hjälper inte din position till heller.. ) Kommer du upp lite med kroppen så hjälper det.. Men som du säger, d blir nåt helt annat när man får röra sig lite ute på banan.. Min rekomendation blir att max st 40 min på en range.. Men jag vet ju oxå att när man går kurs så måste man använda den tid som finns. Ska bli väldigt spännande att följa din utveckling HC Det blir en billig tränare imorgon,det räcker att han bjuder mig på fika och vi kör 2 gånger 20 minuter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CB Inlagd Februari 16, 2010 Dela Inlagd Februari 16, 2010 Det blir en billig tränare imorgon,det räcker att han bjuder mig på fika och vi kör 2 gånger 20 minuter Perfekt Drivern!! Se bara till att han sträcker lite på sig Blir d nån Chang lr..?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 18, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Februari 18, 2010 Hej träningen igår Onsdag blev ej så lyckad pga kyla och stela händer,så vi slog bara en 40-bollarshink,sedan bjöd HC på fika med semla. Imorgon skall HC träna med en pro i en golfsimulator med 3-D,en timma.Fördelen med simulatorn är att datorn läser av swingen och man ser av vad som blir fel,och kan träna på rätt saker.Det är lite behagliare temp att träna inne oxo,och bollarna känns ej som stenkulor vid träffen golfhälsningar Drivern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 18, 2010 Dela Inlagd Februari 18, 2010 Hehe CB, Ja, jag har nog inte hittat optimala kroppsställningen än... tråkigt nog får jag ont i ryggen efter cirka en timmes upprepat svingande. Men så blir det nog inte vid normalt spel på bana. Herr Chang har talat. Mja, Ni kanske fortfarande känner er smått osäker i er stans, dock bör detta inte hindra Er i att ta i för fullt. Tänk på att golf är en kraftsport där det gäller att verkligen ta i för kung och fosterland. Även materialet spelar en stor roll, tex så är det viktigt att peggen är gjord av alträd för att klubbans rörelse ej skall stanna av i genomsvingen. GolfteoRetikern Arne Mulligan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu