Jump to content
IGNORERAD

Hustruimport till Värmland ska granskas


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Ingen fara Stickan.

Jag förstår din ståndpunkt och jag håller med om att dessa kvinnor blir illa behandlade.

Just därför tycker jag att männen ska lagföras om de nu har brukat våld eller hot mot dessa kvinnor.

Om en svensk man blir dömd för att ha mördat, våldtagit, eller misshandlat en kvinna så kan jag mycket väl tänka mig att migrationsmyndigheterna kan få ta med detta ur straffregistret när någon kvinna med mannens hjälp ska söka ett turistvisa eller uppehållstillstånd. Av personalen på ambassaden kan hon då bli varnad och hon kan då själv välja om hon ändå vill göra ett försök med mannen ifråga.

Söker man ett uppehållstillstånd för att leva med en svensk så gäller det ju att man har en äkta och stadigvarande kärleksrelation att hänvisa till om man nu ska få det godkänt av Migrationsverket. Men om hon nu kom hit på vinst och förlust, och om hon då väljer att härda ut i ett våldsamt och kärlekslöst förhållande i förhoppningen om att få ett uppehållstillstånd efter ett par år, ja då är ju hela relationen och visumet fel från början, och hon blir ju då indirekt en ekonomisk flykting och det tillåter ju inte svensk lagstiftning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stickan

    13

  • Magnus-Chumphae

    8

  • ban99arne

    7

  • ronoh

    4

Mest aktiva i denna tråd

Som jag skrev så var det inget alternativ för dom att återvända hem.

I dessa fall var det tiga och lida i två år som gällde för att sedan få möjlighet att lämna mannen men stanna i Serige.

I dom fallen jag känner till så utnyttjade männen just det och skickade hem kvinnorna innan dom fick PUT för att sedan ta hit en ny leksak.

Dessa män tycker jag är en skam för oss som faktist är seriösa med vårt förhållande och dom svärtar ner alla män som har en dam från ett annat land. Det borde ligga i vårt intresse att få bukt med problemet i stället för att känna oss påhoppade.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om någon skall utreda hur man kommer tillrätta med problemet så är ROKS kanske dom mest olämpliga att göra det.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Ingen fara Stickan.

Jag förstår din ståndpunkt och jag håller med om att dessa kvinnor blir illa behandlade.

Just därför tycker jag att männen ska lagföras om de nu har brukat våld eller hot mot dessa kvinnor.

Om en svensk man blir dömd för att ha mördat, våldtagit, eller misshandlat en kvinna så kan jag mycket väl tänka mig att migrationsmyndigheterna kan få ta med detta ur straffregistret när någon kvinna med mannens hjälp ska söka ett turistvisa eller uppehållstillstånd. Av personalen på ambassaden kan hon då bli varnad och hon kan då själv välja om hon ändå vill göra ett försök med mannen ifråga.

Söker man ett uppehållstillstånd för att leva med en svensk så gäller det ju att man har en äkta och stadigvarande kärleksrelation att hänvisa till om man nu ska få det godkänt av Migrationsverket. Men om hon nu kom hit på vinst och förlust, och om hon då väljer att härda ut i ett våldsamt och kärlekslöst förhållande i förhoppningen om att få ett uppehållstillstånd efter ett par år, ja då är ju hela relationen och visumet fel från början, och hon blir ju då indirekt en ekonomisk flykting och det tillåter ju inte svensk lagstiftning.

Med tanke på din förra kommentar till mitt inlägg #22: Hur många äkta kärleksrelationer tycker du man kan ha per tidsenhet? Är det verkligen upp till individen att ta upp resurser utan begränsning.

Vad jag menade med damen som åkte till Ghana var ju att hon var så lättlurad och utnyttjades av killar som ville ha UT i sverige. Det måste ju finnas någon form av nödbroms mot folk som inte har normal insikt.

Är det fler samhällsfunktioner där du tycker det är upp till individ att bestämma?

Ändrades av Toprunner
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är konstigt att dessa organisationer aldrig tar upp fall där Ryskor m.fl. öststatskvinnor lurar av äldre män alla pengar för att senare byta till en med nytt kapital. Sådana finns det gott om i landet nu och dom får härja fritt. Kvinnors Rätt I Samhället=KRIS. De säger allt!

Hej.

När vi män får problem får vi söka oss till G.R.I.S.

Grabbars Rätt I Samhället.

www.gris.nu/

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt S-N!

Och det är ju där vi har själva kärnan i problemet.

Frågan är hur man skulle kunna lösa det?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppruner!

Menar du genom att poängtera det att du vill att det skall bli svårare att ta hit sin käresta till Sverige?

Kravet finns redan. Vill du stärka kravet eller vad?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Helt riktigt S-N!

Och det är ju där vi har själva kärnan i problemet.

Frågan är hur man skulle kunna lösa det?

När man söker jobb på banker, post, väktarbolag och vissa transportbolag så görs alltid en viss säkerhetskontroll av personen, och man begär då utdrag ur straffregistret. Inget konstigt med det.

Liknande lämplighetstester görs numera vid anställningar av personal vid dagis vill jag minnas.

En liknande allmän titt i brottsregistret borde kanske också göras när en svensk person står som garant för en utlänning som söker visum eller uppehållstillstånd till Sverige. Vid adoption av utländska barn är det ju jättenoga vem som anses vara en lämplig förälder. Men nu talar vi om vuxna människor som ska försöka leva tillsammans, och då är ju frågan hur mycket staten och myndigheterna bör lägga sig i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är riktigt.

Jag ser problemet och vet att det finns.

Dessvärre har jag ingen lösning på det.

Men jag skulle nog hellre se att MIG faktist tittade på personens historik än att ROKS skall få komma med idéer till nya lagar.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycke nog inte staten, kommunen, landstinget eller någon frivillig organisation ska lägga sig i individers kärleksliv och börja kartlägga folk, oavsett om de gifter sig svenska kvinnor eller icke svenska kvinnor en gång, två gånger eller 100 ggr.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är riktigt.

Jag ser problemet och vet att det finns.

Dessvärre har jag ingen lösning på det.

Men jag skulle nog hellre se att MIG faktist tittade på personens historik än att ROKS skall få komma med idéer till nya lagar.

Jag håller med dig om att MIG gärna får syna mitt och andras eventuella våldsamma förflutna och då lämplighetsbedöma mig som en tänkbar garant vid ett visumärende. Jag är inte orolig för den undersökningen eftersom jag inte pucklar på mina damer. Inte ens kör jag med "management by fear" fast Wille trodde det i en annan tråd.

Men med ROKS vill jag däremot inte ha med att göra, för där döljer sig en dold agenda - Deras uttalade och väldokumenterade manshat är ju ingen hemlighet. Burr . . . . för dessa systrar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack till karensdagar!

En svensk man som dräper eller våldtar andra svenska kvinnor har ju efter avtjänat straff inga som helst framtida restriktioner gällande hur många andra svenska kvinnor han får umgås med, eller om han vill prova på att bo ihop med nya kvinnor. Varför ska det vara annorlunda med kvinnor från andra länder?

Så du menar att du reviderar den här uppfattningen då?

Bra tycker jag för det skulle i så fall åtminstonde troligen reducera antalet kvinnor som råkar illa ut medan dom seriösa männen faktist fortfarande inte får problem.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Så du menar att du reviderar den här uppfattningen då?

Bra tycker jag för det skulle i så fall åtminstonde troligen reducera antalet kvinnor som råkar illa ut medan dom seriösa männen faktist fortfarande inte får problem.

Revidering – nja.. inte riktigt

Det jag menar är att det inte bör införas några restriktioner gällande hur många relationer man får ha med utländska damer. Man kan ju ha en ny dam varje månad om nu alla parter gillar det upplägget. Det är en sak för dessa inblandade personer att avgöra själva.

Däremot kan jag tänka mig att man som garant alltid ska kollas upp lite i brottsregistret gällande eventuella begångna våldsbrott, och att den visumsökande personen också får vetskap om detta brottsliga förflutna innan hitresan till Sverige.

Då finns en chans att hoppa av relationen i tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske även att MV upplyser om hur många tidigare ansökningar dom beviljat eller?

Har man rent mjöl i påsen behöver det ju inte mörkas.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kanske även att MV upplyser om hur många tidigare ansökningar dom beviljat eller?

Har man rent mjöl i påsen behöver det ju inte mörkas.

Nej det tycker jag inte MV ska lägga sig i.

De har ju ingen aning om varför tidigare relationer tog slut.

De vet ju inte om det var killens fel eller om han kom på att kvinnan var en gold-digger.

Att det tog slut mellan två personer behöver ju inte vara relaterat till våld eller missbruk och dyl. Ibland stämmer inte personkemin.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Toppruner!

Menar du genom att poängtera det att du vill att det skall bli svårare att ta hit sin käresta till Sverige?

Kravet finns redan. Vill du stärka kravet eller vad?

Nej.. jag tycker att det är ganska bra som det är. Det enda jag anmärker på är de som med för nära mellanrum söker UT för någon de träffat utomlands. MV borde på något sätt säkerställa att ingen av parterna är utnyttjade av fel anledning. Det gör man inte nu, det finns ju uppenbara fall av det.

Danmark har ju löst det genom att man måste sätta in pengar på ett konto. Man får tillbaka beloppet om partnern stannat i 5 år, annars går delar av det till staten. Det ger ju större eftertanke hos de sökande.

Link to comment
Dela på andra sajter

S-N

Självklart inte!

Men det skulle kanske vara ett sätt att undvika att en del kvinnor hamnar i kläm.

Om man nu "importerar" en ny fru så borde hon ju faktist känna mig tillräckligt mycket så att hon även vet om om jag nu skulle "importerat" någon eller några tidigare.

Om hon inte vet det innan ansökningen kanske vår relation inte är tillräckligt stark för att ett UT skall beviljas.

Egentligen ogillar jag oxå tanken men har inget annat bättre förslag.

Det finns ett problem med utnyttjade kvinnor som far illa och det vore mer fel att blunda för det tycker jag.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.. jag tycker att det är ganska bra som det är. Det enda jag anmärker på är de som med för nära mellanrum söker UT för någon de träffat utomlands. MV borde på något sätt säkerställa att ingen av parterna är utnyttjade av fel anledning. Det gör man inte nu, det finns ju uppenbara fall av det.

Danmark har ju löst det genom att man måste sätta in pengar på ett konto. Man får tillbaka beloppet om partnern stannat i 5 år, annars går delar av det till staten. Det ger ju större eftertanke hos de sökande.

Och vips så har det blivit en klassfråga av det i stället.

Det är ett alternativ, men ett dåligt tycker jag.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Och vips så har det blivit en klassfråga av det i stället.

Det är ett alternativ, men ett dåligt tycker jag.

Jag sa inte att det var bra, jag tycker nog MV har alla möjligheter att lösa det på annat sätt.

OBS.. jag reagerar bara över när det blir för många ansökningar över kort tid. Då bör man extra noga säkerställa att relationen är seriös.. kanske med längre handläggningstid eller kortare tid för UT. Målsättningen ska ju vara att förhindra att människor utnyttjas eller far illa.

För mig får det gärna vara fri invandring... så länge den som kommer hit sköter sitt uppehälle själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Stickan.

Jag ogillar tankesättet att man skulle vara lite suspekt eller näst intill en brottsling därför att man har haft ett flertal relationer med ex Thailändskor.

Om man under de senaste 10 åren istället har haft tio olika romantiska relationer med svenska damer, - ja då är man väl istället klassad som en karlakar och avundsvärd Don Juan som kvinnorna flockas kring.

En sådan karl med så många kvinnor – ja han måste ju ha det där lilla extra, tänker nog många. Ungefär som Ingvar Oldsberg. Tänk om det hade varit thaibrudar som han roade sig med?

Oj oj oj snacka om att bli korsfäst!

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju börjat se en och annan dam ta hem lite män ifrån dem mörkare breddgraderna skall dessa också börja karl läggas.

Det är ju en och annan av dessa män som ser till att cannabis och drog handel fungerar så pass bra, iallafall sist jag kollade under gymnasiet så var 3 av 4 kranar ifrån dessa länder.

Där har vi ju ett lite allvarligare problem än att frugan är en gold digger...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stickan.

Jag ogillar tankesättet att man skulle vara lite suspekt eller näst intill en brottsling därför att man har haft ett flertal relationer med ex Thailändskor.

Om man under de senaste 10 åren istället har haft tio olika romantiska relationer med svenska damer, - ja då är man väl istället klassad som en karlakar och avundsvärd Don Juan som kvinnorna flockas kring.

En sådan karl med så många kvinnor – ja han måste ju ha det där lilla extra, tänker nog många. Ungefär som Ingvar Oldsberg. Tänk om det hade varit thaibrudar som han roade sig med?

Oj oj oj snacka om att bli korsfäst!

Skillnaden är ju att dom svenska brudarna inte hamnar i en beroendeställning till mannen.

Det är just att "importjejerna" gör det som gör att dom ibland far illa.

Om man nu är en karlakarl och harft många förhållanden så varför mörka det för sin livs kärlek?

Förr eller senare kryper troligen sanningen fram i alla fall.

Jag ogillar precis som du att myndigheterna skall övervaka och besluta om oss. Därför vill jag bli kvitt dom som utnyttjar systemet. Men har som sagt inget bra recept på hur det skall gå till.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Man har ju börjat se en och annan dam ta hem lite män ifrån dem mörkare breddgraderna skall dessa också börja karl läggas.

Det är ju en och annan av dessa män som ser till att cannabis och drog handel fungerar så pass bra, iallafall sist jag kollade under gymnasiet så var 3 av 4 kranar ifrån dessa länder.

Där har vi ju ett lite allvarligare problem än att frugan är en gold digger...

Det är skillnad på folk o folk:

Män är gubbsjuka och snuskhumrar.

Kvinnor däremot bara bejakar deras sexualitet. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har vi ju ett lite allvarligare problem än att frugan är en gold digger...

Men nu var det inte ifall frugan var en golddigger det handlade om.

Mannen hamnar knappast i en beroendeställning till kvinnan.

Det handlar om att en del kvinnor far illa när dom kommer hit.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu har jag inte tid att dryfta detta ämne mer ikväll.

Jag tänker istället ägna lite tid åt att umgås med min käresta :great:

Ha de bra, och var nu snälla mot er fru.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...