Jump to content
IGNORERAD

Hustruimport till Värmland ska granskas


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stickan

    13

  • Magnus-Chumphae

    8

  • ban99arne

    7

  • ronoh

    4

Mest aktiva i denna tråd

"Män är djur"?

Kanske kan ligga lite i påståendet.

Har känt mig djuriskt ibland :diablo:

Drifterna kallar.

Nöff nöff

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är mycket bra att de granskar importen av tjejer. Tyvärr finns det många personer av tvivelaktig karaktär som får "plocka hem sin kärlek". Det finns många exempel på fall där tjejer utnyttjats sexuellt på olika sätt och även av olika män.

Nej..jag gör tummen upp för granskning. Jag som inget har att skämmas för eller gömma undan drabbas ändå inte av granskningen. Det är ofta personer som inte har rent mjöl i påsen som skanderar "förmynderi" osv...

Bah! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det finns som så många påpekar ett antal kvinnor som kommer hit som råkar illa ut, till en viss del kanske risken för det kan minskas genom att öka kraven på den som väljer en sambo, fru, man från ett annat land. Man kan kräva att den som väljer att bjuda in en partner då är tvungen att lämna ett utdrag ur straffregistret samt även upplysningar om eventuella tidigare inbjudningar för att underlätta Migrationsverkets bedömning.

Det är dock inte det som är det stora problemet i frågan utan det stora problemet är att en Organisation som ROKS ges ett sådant utrymme i media samt tillåts agera såsom de vore en opartisk myndighet som ger korrekt information till allmänheten.

Personligen anser jag vilket säkert kommer att reta många att de bör bedömas som en ”kriminell organisation” då deras uppsåt till att de ger förvanskade uppgifter är att skada en part eller finansiellt gynna en part på annan parts bekostnad!

Det är det samma som mened i en rättstvist men de slipper alltid undan den prövningen då det ej är politiskt korrekt för en Åklagare att åtala dem!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle iaf inte ha något emot att MIG upplyste ev dam om ifall jag har ett relevant

brottsregister. Jag tror damerna även skulle uppskatta om MIG upplyste om att

mannen i fråga tagit in damer i reguljära 2års/3månaders cykler. Allt handlar inte

om den svenska mannen...

Det där att man ska känna varandra så väl att man "borde veta" kanske är lätt att

förbi se om man kommer från djupaste isaan och bara vill ha ett bättre liv vart

som helst och hoppas på att det utvecklas riktiga känslor senare.

Vad är så konstigt att "rovdrift" på dessa damer bör förhindras?

Minskas tillgången på damer som ser åt sidan när ni åker ensamma för

att "spela golf" i pattis en vecka innan ni ansluter till frun hemma i byn?

ROKS därimot har jag inget förtroende för att de skall spela någon som hellst roll i något.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Nej..jag gör tummen upp för granskning. Jag som inget har att skämmas för eller gömma undan drabbas ändå inte av granskningen. Det är ofta personer som inte har rent mjöl i påsen som skanderar "förmynderi" osv...

.

Off topic-varning:

Tyvärr så är detta uttryck ett påstående som får mig att rysa. Det kom ofta upp i FRA-debatten. "Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja" 1zgarz5.gif Ursäkta, men jag tycker det är mycket aningslöst att uttrycka sig så.

Om man stänger dörren om sig på skithuset så har man alltså "något att dölja" är ju kontentan av att säga så. ALLA människor har något som man vill behålla för sig själv, oavsett hur lagligt det än är. För även om vi inte är där än, så vem vill ha ett 1984-samhälle där Storebror har kameror även i ditt sovrum och på toan.

Observera att jag ej diskuterar topicet i denna tråd utan vänder mig mot aningslösa påståenden.

Men jag är säker på att det egentligen inte var det du menade Stefan66 wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske även att MV upplyser om hur många tidigare ansökningar dom beviljat eller?

Har man rent mjöl i påsen behöver det ju inte mörkas.

Ja, det är ju en möjlighet.

Men i rättvisans namn ska väl då MV (i samarbete med Schengen, USA och andra farangländer) även upplysa mannen om hur många visum damen ifråga tidigare beviljats för att besöka andra män?

Även mannen kan ju bli negativt överraskad av en kvinnas tidigare förhållanden...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Off topic-varning:

Tyvärr så är detta uttryck ett påstående som får mig att rysa. Det kom ofta upp i FRA-debatten. "Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja" 1zgarz5.gif Ursäkta, men jag tycker det är mycket aningslöst att uttrycka sig så.

Om man stänger dörren om sig på skithuset så har man alltså "något att dölja" är ju kontentan av att säga så. ALLA människor har något som man vill behålla för sig själv, oavsett hur lagligt det än är. För även om vi inte är där än, så vem vill ha ett 1984-samhälle där Storebror har kameror även i ditt sovrum och på toan.

Observera att jag ej diskuterar topicet i denna tråd utan vänder mig mot aningslösa påståenden.

Men jag är säker på att det egentligen inte var det du menade Stefan66 wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Rent mjöl i påsen oki,men ämnet handlade väl lite om MÄNNISKOIMPORT eller.

Jag håller med i vad du säger men jag kan en helt anna historia áv detta ämne?

I veckan vart jag erbjuden 2000 eu per pers till DM,eftersom vi har affärer i

italien som funkar som ett TRANSITLAND i EUROPA!

Det är lockande att pumpa in 5 pers & tjäna 10 000 EU till Danmark??? :crazy:

Men nej tack MÄNNISKOVÄRDET kan ej mätas i pengar!!!! :bag:

Men det är penningen som styr,dessa själars liv i framtiden tyvääääärrrrrrrr!!!!!!

Dom som verkligen behöver komma hit "ärligt talat är det någon som tror att dessa

människor har råd att ta sig hit"????? :huh:

Dra en parralell mellan detta & vinstintresset för Thailänska bärplockare i Svedala

denna sommar,bemmanningsföretag från BKK tillsammans med Svenska företagare utnjyttar

beskattning samt underbetald personal från Asien till det yttersta för egen vinning!!!!

Och så är det väl i ett samhälle som vårat humana Svedala,sko dej så mycket du kan??? :kort:

Till ämnet Hustruimport funkar på samma sätt "ja vet!!!"55555

Hoppas se ett slut på detta hållit på sen "1600 talet" MEN NU FÅR DET VA SLUT ELLER!!!!!!!!

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Det där att man ska känna varandra så väl att man "borde veta" kanske är lätt att

förbise om man kommer från djupaste Isaan och bara vill ha ett bättre liv var

som helst och hoppas på att det utvecklas riktiga känslor senare.

Vad är så konstigt att "rovdrift" på dessa damer bör förhindras? ...

Hmm, ...

Hon tar en chansning och han utnyttjar situationen. Varför skall samhället i övrigt behöva reglera och betala om det inte blir vad någon av parterna hade förväntat sig?

Borde det inte räcka med deponerade medel, som säkerhet för en ev. hemresa! På något sätt är kvinnan då åter på ruta ett. Hennes förlust är förlorad tid, som hon investerade i ett förhållande, samt ev. stukad stolthet. I bästa fall har hon fått uppleva någonting som vidgar hennes vyer och ger henne ökad livserfarenhet.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, ...

Hon tar en chansning och han utnyttjar situationen. Varför skall samhället i övrigt behöva reglera och betala om det inte blir vad någon av parterna hade förväntat sig?

Borde det inte räcka med deponerade medel, som säkerhet för en ev. hemresa! På något sätt är kvinnan då åter på ruta ett. Hennes förlust är förlorad tid, som hon investerade i ett förhållande, samt ev. stukad stolthet. I bästa fall har hon fått uppleva någonting som vidgar hennes vyer och ger henne ökad livserfarenhet.

jap.gif

Ja du har helt rätt men vad tror du denna Människa som säkerligen trycker hit någon från skitförhållanden

i Issam skulle säja,om han var tvungen att tex Registrera sej och ta ett samtal på Arlanda med immigrations-

personal samt intyga hennes/hans välbefinnande och ekonomiska trygghet????? :huh:

Dessa skithögar skulle backa :kort: tror jag????

MVH SWAMPEN :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic-varning:

Tyvärr så är detta uttryck ett påstående som får mig att rysa. Det kom ofta upp i FRA-debatten. "Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja" 1zgarz5.gif Ursäkta, men jag tycker det är mycket aningslöst att uttrycka sig så.

Om man stänger dörren om sig på skithuset så har man alltså "något att dölja" är ju kontentan av att säga så. ALLA människor har något som man vill behålla för sig själv, oavsett hur lagligt det än är. För även om vi inte är där än, så vem vill ha ett 1984-samhälle där Storebror har kameror även i ditt sovrum och på toan.

Observera att jag ej diskuterar topicet i denna tråd utan vänder mig mot aningslösa påståenden.

Men jag är säker på att det egentligen inte var det du menade Stefan66 wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nej du tolkade mig rätt från början. Jag står fast vid att jag gärna ser att de granskar så mycket de kan, för om de kan rädda en enda kvinna från att leva i misär med en man som inte bryr sig om kvinnans värde alls så tycker jag att systemet är berättigat.

Med detta inte menat att jag anser att det är rätt med övervakning överallt. Nu är det ganska många fall där kvinnor från andra länder hamnat i kläm i Sverige pga män som inte har alla hemma och som svinar på bra med både det ena och det andra. Det är dessa som jag tycker ska åka dit och om det krävs att även jag granskas så ställer jag mig främst i kön!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det kan nog vara på sin plats med granskning av denna värmländska import.

Många av kvinnorna har blivit förda bakom ljuset och trott att de var på väg till Flen.

Flensta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver man inte under att man är sambo när kvinnan i fråga skall ha Uppehålls tillstånd i Sverige?

Det gjorde jag iallafall...

Vad innebär det att vara sambo??? Jo man har delad försörjningsplikt, man skall se till att den andre kan leva ett drägligt liv i Sverige det är vad man skriver under på.

När man sedan söker förlängning till PUT(permanent uppehållstillstånd). Då är det samma visa igen, fast den här gången så skriver man på ett separat dokument som intygar att man lever tillsammans och lever som just sambo.

Det kanske borde göras en granskning, vad vet jag. Men det känns ändå lite diskriminerande mot oss män som har satsat helhjärtat på våra flickväner, sambo och fruars välmående.

Jag skulle ta väldigt illa upp ifall jag vart inkallad på förhör av någon myndighet bara för att jag har en flickvän ifrån Thailand.

Däremot så tycker jag att kvinnor som kommer till Sverige redan vid ambassad besöket i sitt hemland skall få mer information, gärna en lathund på sitt eget språk om myndigheter som hon kan ringa och ta kontakt med ifall det ofattbara skulle hända.

Ge dessa kvinnor en brief innan dem kommer till Sverige. Detta tycker jag skall ligga på Immigrationsverket tillsammans med aktuell ambassad.

Att luska runt bland en massa förhållanden tycker jag är diskriminerande och det är det också inom svensk lag, eftersom dem medvetet går in och söker par med asiatiska kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju som sagt vara intressant för mannen att veta om kvinnan tidigare tagit en sväng till USA, England, Australien etc. Om korten ska upp på bordet så ska alla kort upp!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, även alla barer som räven besökt bör redovisas nogsamt och om han är en sk SevenElevenist.

Pressbyristen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Landshövding Eva Eriksson säger i slutet av en radiointervju att det är fel att en svensk man ska kunna "importera" ta hit en utländska fru och sedan efter några år kunna ta hit en ny kvinna.

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2153118&BroadcastDate=&IsBlock=

http://www.sr.se/varmland/nyheter/artikel.asp?artikel=3371394

Så om det av någon anleding inte funkade mellan mannen och kvinnan, och det tar slut mellan dem, ja då ska mannen alltså ha "bränt sina skepp". Det ROKS och Eva Eriksson tydligen vill få till är att en svensk man ska få 1 chans med en utländsk kvinna (helst ingen). Sumpar han den chansen så får han i fortsättningen hålla sig till det helsvenska utbudet av kvinnor. Eller möjligen vara ensam.

Kontentan: Så om jag skulle låta en utländsk kvinna komma hit för att leva tillsammans med mig i Sverige, och om det senare visar sig att hon inte trivs här (vädret) och att hon då väljer att åka tillbaka, eller om hon hittar någon mer intressant karl i Sverige och väljer att flytta ihop med honom, ja då skulle alltså mina chanser att hitta en ny utländsk kvinna och få tillstånd att bjuda hit henne vara slut. (brännmärkt) Inte ens efter flera år skulle jag få ta hit någon igen!

Tydligen så är det alltid mannes fel om ett förhållande med en utländsk kvinna havererar, och då skall han sättas i ett slags livslång karantän.

- Jag själv har dock erfarenheter som visar på det omvända förhållandet vad det gäller skuldfrågan i ett kraschat förhållande. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Roks vapendragare Eva Eriksson ska tydligen också ta tag i problemet med tidelag (männens sex med djuren).

Men enligt Roks så är ju männen just "Djur" och då blir det ju sex mellan djuren . . . istället för ett tidelag.

Hur fanken ska de ha det?

Är vi herrar människor eller är vi "vandrande dildos och djur" som Roks tycker?

Att göka en Kossa i ladugården kanske likställs med att välja en utländsk kvinna som fru, kontra en svensk?

Agendan är dock glasklar - Eva och Roks ska städa upp bland alla allvarliga sexuella avarter.

Förtydligande: Det är kanske bäst att jag tillägger att jag personligen är emot sex mellan människor och djur.

***********************************

Eva Eriksson ser över djurskyddslagstiftningen

Vad gör man med förvildade djur, eller djur som är övergivna?

Och sex med djur, är det ok?

Det är några av frågorna som landshövding Eva Eriksson kommer att titta på

efter att hon idag tillsattes som regeringens utredare för djurskyddslagstiftningen.

2009-07-30 15:50

http://karlstad.lny.se/eva-eriksson-ser-over-djurskyddslagstiftningen-12416/

***********************************

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Landshövding Eva Eriksson säger i slutet av en radiointervju att det är fel att en svensk man ska kunna "importera" ta hit en utländska fru och sedan efter några år kunna ta hit en ny kvinna.

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2153118&BroadcastDate=&IsBlock=

http://www.sr.se/varmland/nyheter/artikel.asp?artikel=3371394

Så om det av någon anleding inte funkade mellan mannen och kvinnan, och det tar slut mellan dem, ja då ska mannen alltså ha "bränt sina skepp". Det ROKS och Eva Eriksson tydligen vill få till är att en svensk man ska få 1 chans med en utländsk kvinna (helst ingen). Sumpar han den chansen så får han i fortsättningen hålla sig till det helsvenska utbudet av kvinnor. Eller möjligen vara ensam.

Kontentan: Så om jag skulle låta en utländsk kvinna komma hit för att leva tillsammans med mig i Sverige, och om det senare visar sig att hon inte trivs här (vädret) och att hon då väljer att åka tillbaka, eller om hon hittar någon mer intressant karl i Sverige och väljer att flytta ihop med honom, ja då skulle alltså mina chanser att hitta en ny utländsk kvinna och få tillstånd att bjuda hit henne vara slut. (brännmärkt) Inte ens efter flera år skulle jag få ta hit någon igen!

Tydligen så är det alltid mannes fel om ett förhållande med en utländsk kvinna havererar, och då skall han sättas i ett slags livslång karantän.

- Jag själv har dock erfarenheter som visar på det omvända förhållandet vad det gäller skuldfrågan i ett kraschat förhållande. :whistle:

Hej Ja så är det alla män, skall ju lyda dem och uppträda som de vill, snart skall vi sända en formell anhållan om att få träffa en kvinna som de anser vara lämplig för oss, samt då givetvis betala in en kontrollavgift om ca 500 000;- för att täcka eventuella framtida kostnader som skillsmässa samt livstids medlemskap i ROKS för henne.

Kanske dags att de som har möjligheten tar sig en noggrann titt på ifrågavarande damer och deras bekantskaper och aktiviteter under hela deras liv samt upplyser media om det de finner som kan tänkas vara av allmän intresse.

Det skulle ju var lite roligt om det visade sig att dessa damer haft lite konstigheter för sig! Om alla här hjälps åt finns det säkerligen någon som finner intressanta nyheter om dom!

mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Roks vapendragare Eva Eriksson ska tydligen också ta tag i problemet med tidelag (männens sex med djuren).

Men enligt Roks så är ju männen just "Djur" och då blir det ju sex mellan djuren . . . istället för ett tidelag.

Hur fanken ska de ha det?

Är vi herrar människor eller är vi "vandrande dildos och djur" som Roks tycker?

Att göka en Kossa i ladugården kanske likställs med att välja en utländsk kvinna som fru, kontra en svensk?

Agendan är dock glasklar - Eva och Roks ska städa upp bland alla allvarliga sexuella avarter.

***********************************

Eva Eriksson ser över djurskyddslagstiftningen

Vad gör man med förvildade djur, eller djur som är övergivna?

Och sex med djur, är det ok?

Det är några av frågorna som landshövding Eva Eriksson kommer att titta på

efter att hon idag tillsattes som regeringens utredare för djurskyddslagstiftningen.

2009-07-30 15:50

http://karlstad.lny.se/eva-eriksson-ser-over-djurskyddslagstiftningen-12416/

***********************************

ROKS och Eva Eriksson är riktigt idi*tiska. Jag tycker det är bra att de ser över lagar om tidelag och andra sexuella avvikelser där någon utnyttjas felaktigt, men att vara så "hatisk" mot män som hennes kommentarer indikerar är förvånansvärt och kommer knappast vinna mer mark än hos de invigda kvinnorna som har samma uppfattning om män. Som tur är så finns det vettiga kvinnor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, vill bara upplysa om att tidelag är helt lagligt och således inte straffbart för di som så önskar.

Dock bör försäkra sig om den andra partens medgivande till det hela.

Lagmannen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... då får man väl skriva sig någon annanstans än Värmland om man skulle flytta tillbaka till Sverige någon gång.

Annars blir man väl inte insläppt med sin thaifru om Eva Eriksson får bestämma.

Fast tills dess kanske Eva hittat sig en man redan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Mja, vill bara upplysa om att tidelag är helt lagligt och således inte straffbart för di som så önskar.

Dock bör försäkra sig om den andra partens medgivande till det hela.

Lagmannen Arne

Ja du herr Arne, tidelag blev ju lagligt när de år 1944 avkrimminaliserade homosex.

Båda dessa aktiviteter likställdes på något vis.

Att ha en utländsk fru är också tillåtet - än så länge . . .

Men vem vet hur det blir i framtiden :whistle:

**********************************************************************

Till Nobuzz,

Blir det inskränkningar framöver så lär nog dessa sträcka sig utanför landskapet Värmland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...