Jump to content
IGNORERAD

Alla talar om Chang


conservator

Recommended Posts

HC

Det är inte bara Anders i Buri.. som är Leo fanatiker här har du en till.

Mvh

Nerike

Ja vet MR Leo Nerike men smaken är som baken!!!! ha ha :drinks:

Vad ikväll?????

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    14

  • Odin

    11

  • Avregistrerad clion

    6

  • svampen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Verkar finnas 2 olika Singha på Systemet

Thailand.gif Singha (nr 1452)

Land Thailand

Distrikt Thailand

Alkoholhalt 6,0 %

Färg Ljust gul.

Doft Stor doft med tydlig humlekaraktär och viss syrlighet.

Smak Stor beska. Frisk, fruktig smak med tydlig, balanserad humlebeska.

Användning Serveras vid 6-8°C till relativt smakrik husmanskost.

9.gif

Beska

6.gif

Fyllighet

2.gif

Sötma asiatiskt_stor.gif

fisk_stor.gif

flask_stor.gif

Thailand.gif Singha (nr 1428)

Land Thailand

Distrikt Thailand

Alkoholhalt 5,0 %

Färg Lejongul färg.

Doft Brödig, aningen humlearomatisk doft med inslag av honung och citrus.

Smak Fruktig, aningen brödig smak, inslag av humle, honung och citrus.

Användning Serveras vid cirka 8°C till inte alltför kraftiga rätter av fisk eller kött.

4.gif

Beska

5.gif

Fyllighet

2.gif

Sötma fagel_stor.gif

fisk_stor.gif

flask_stor.gif

buffe_stor.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillgången på den alkoholstarkare varianten är dock tämligen begränsad.

Allt som finns i lager är 24 flaskor på Systembolaget i Åstorp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillgången på den alkoholstarkare varianten är dock tämligen begränsad.

Allt som finns i lager är 24 flaskor på Systembolaget i Åstorp

Varför beställa skiten i Svedala när man knappt står ut med det i Los??? :huh:

Jag tror att det är beroendeframkallande av känslor och längtan till los ELLER?

Kolla sortimentet jag har ju en favorit som heter Killenkenny fore x-ampel jämför

den med en Chang det är ju skrattretande!!! :bag:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Hej! Jag har alltid varit en Beer Chang fantast men nu funderar jag se min inlaga tidigare

Inlagd 05 September 2009 - 19:35

Nyss hemkommen från Thailand,och testat beer Chang i vanlig ordning,men vilken chock! Det smakade inte gott,och inte de följande heller. Nu har jag inte testat massor av öl,men bara en Chang smakade som den skulle. Jag testade en Leo och en Chang samtidigt och tyvärr vann Leo! Jag kanske utvecklar detta i en reseskildring,men jag tror att de som senare reser till Thailand får en inte trevlig överaskning när det gäller beer Chang. En amatör gissning är att turismen minskar ,fabrikerna producerar samma mängd,massor med gammalt öl i Thailand just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har alltid varit en Beer Chang fantast men nu funderar jag se min inlaga tidigare

Inlagd 05 September 2009 - 19:35

Nyss hemkommen från Thailand,och testat beer Chang i vanlig ordning,men vilken chock! Det smakade inte gott,och inte de följande heller. Nu har jag inte testat massor av öl,men bara en Chang smakade som den skulle. Jag testade en Leo och en Chang samtidigt och tyvärr vann Leo! Jag kanske utvecklar detta i en reseskildring,men jag tror att de som senare reser till Thailand får en inte trevlig överaskning när det gäller beer Chang. En amatör gissning är att turismen minskar ,fabrikerna producerar samma mängd,massor med gammalt öl i Thailand just nu

Tror du är ute och cyklar :lol: .

Den största marknaden för Öl är inhemsk, det finns gott om Thailändare som tar en Öl då och då :drinks: , jag såg några så sent som i kväll.

Att det skiljer på Changens smak stämmer däremot, vet inte vad det beror på, min gissning blir dålig kvalitetskontroll.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Tommy! Kanske jag cyklar,men jag meddelar min uppfattning och smak vid denna speciella tidpunkt jag befann mej i Thailand. Jag blev besviken att min Beer Chang smak sedan tidigare inte stämde överens med den då upplevda smaken.

Jag hoppas att framtida ölintag stämmer bättre överens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade Archa för första gången förra året och den får godkänt. Känner att man måste byta ölsort efter ett tag, men överlag så gillas Changen bäst.

Saknar Carlsbergaren i Thailand.

Ger mej på Hongtong när det vankas fest med thailändare. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade Archa för första gången förra året och den får godkänt. Känner att man måste byta ölsort efter ett tag, men överlag så gillas Changen bäst.

Saknar Carlsbergaren i Thailand.

Ger mej på Hongtong när det vankas fest med thailändare. :drinks:

Äru snål????? :whistle::dance1::dance::friends::drinks::kort:

MVH Swampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ovanligt att man får en "dålig" öl, oavsett märke i Thailand. Kan dock även hända varsomhelst i världen.

Min uppfattning från Chiang.Mai, är att det drabbar mest Heineken, då de har gröna flaskor. Någon har påstått att gröna flaskor står enot solljus sämre än bruna.

Är det någon som kan utveckla detta ?

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Heineken är ytterst drickbar så länge inte Starpromen eller något annat Tjecköl finns i LOS men Lövebräu finns väl på Adolfs ställen

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ovanligt att man får en "dålig" öl, oavsett märke i Thailand. Kan dock även hända varsomhelst i världen.

Jag fick en dålig öl hos Herr Chang! Blev alldeles snurrig av den :bag:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en dålig öl hos Herr Chang! Blev alldeles snurrig av den :bag:

Ja, det måste ha varit sömnmedel i den! Nästan så att man ska klaga hos bolaget ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi är i Thailand så köper vi bara Singha och Leo, för halvalkoholister som vill ha mest alkoholprocent/satang så köper vi Lao Kao. Chang kommer inte innanför dörren.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi är i Thailand så köper vi bara Singha och Leo, för halvalkoholister som vill ha mest alkoholprocent/satang så köper vi Lao Kao. Chang kommer inte innanför dörren.

DSC03000.JPG

Alla i min flickväns by talar om Beer lao, jag lyckades få med mig 6 plattor över gränsen nu har jag bara 6 öl kvar som flickvännens syster har gömt för mig skull. Undrar var hon har gömt den???

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför beställa skiten i Svedala när man knappt står ut med det i Los??? huh.gif

Jag tror att det är beroendeframkallande av känslor och längtan till los ELLER?

Kolla sortimentet jag har ju en favorit som heter Killenkenny fore x-ampel jämför

den med en Chang det är ju skrattretande!!! icon_baggirl.gif

MVH Svampen jap.gif

det nog thaikänslan man mest är ute efter, men visst smakar den schysst annars hade man nog inte druckit de mängder det ändå är tal

om genom åren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg på 70-talet och tidigt 80-tal (tror jag) så fanns det 2 öl-sorter i Thailand. Singha och Amarit. Jag gillade inte Amarit. Tydligen var jag inte ensam om det för det fanns en slogan: Amarit taste shit. Är det någon annan som minns Amarit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg på 70-talet och tidigt 80-tal (tror jag) så fanns det 2 öl-sorter i Thailand. Singha och Amarit. Jag gillade inte Amarit. Tydligen var jag inte ensam om det för det fanns en slogan: Amarit taste shit. Är det någon annan som minns Amarit?

den haar jag aldrig druckit, kom till TL först i slutet på 80 talet, då va det bara singh o kloster, när man blev allt för berusad på singhen, fick man gå över till kloster ett par flaskor för att sedan gå tillbaka till singh igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...