Jump to content
IGNORERAD

Cristina Husmark Pehrssons (M) lyxdröm försvann


MPR Autosvar

Recommended Posts

Tja, jag förstår inte varför man ska glädjas åt Christinas förlust..

För det var väl det tråden handlade om...Från början i allafall.

Rock on!

Man tycker ju att en politiker i hennes ställning borde ha förmåga att googla upp referensinformation, vara lite källkritisk och fatta beslut på kontrollerad information

Speciellt när det gäller hennes egna privata pengars investerande

Men det är väl som Toblerone-affären. Lika illa hemma som på jobbet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    18

  • BaBoo

    17

  • svarten

    15

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man tycker ju att en politiker i hennes ställning borde ha förmåga att googla upp referensinformation, vara lite källkritisk och fatta beslut på kontrollerad information

Speciellt när det gäller hennes egna privata pengars investerande

Men det är väl som Toblerone-affären. Lika illa hemma som på jobbet !

Tja, det är ju lätt att vara "back seat driver"... man ska inte underskatta vissa personers förmåga att dupera intelligenta och välutbildade personer. Även stora företag och banker, eller vad sägs om Bernard Madoff:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Madoff

Ibland tar girighet alternativt tro på jultomten över hos normalt sansade personer.

För övrigt tycker jag inte man ska begära mer av politiker när det gäller deras privatliv än vad man begär av vilken person som helst. Det viktiga är att de sköter sitt jobb, om dom sen klantar sig på sin fritid är det inget som angår mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är ju lätt att vara "back seat driver"... man ska inte underskatta vissa personers förmåga att dupera intelligenta och välutbildade personer. Även stora företag och banker, eller vad sägs om Bernard Madoff:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Madoff

Ibland tar girighet alternativt tro på jultomten över hos normalt sansade personer.

För övrigt tycker jag inte man ska begära mer av politiker när det gäller deras privatliv än vad man begär av vilken person som helst. Det viktiga är att de sköter sitt jobb, om dom sen klantar sig på sin fritid är det inget som angår mig.

Herr Chang har talat.

Same Same tycker jag å då är det ju befogat att fråga vad våran Minister Maud Olofsson gjorde på en sandstrand i Sydafrika

samtidigt som GM la ner SAAB "ganska konstigt" när SAAB.s personal står utanför SIN ARBETSPLATS i 20 graders kyla &

värnar om sina jobb!!!! :kort:

Verkar som "skit i andra bara jag har det bra" dom betalar min lön!!!!

Väl vart tillfälle för SEMESTER????? :crazy:

Fy på dej Maud tänk på dina "Trälar som ger dej semester utan vårt slit skulle du inte vara en skit" ELLER någon annan

som har en anna synvinkel på detta är velcome too speak :whistle:

MVH SWAMPEN :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

GM har ju hållt på med att lägga ner SAAB i 9 månader nu så hon tröttnade väl på att gå hemma och vänta och tog lite semester

Värre är det väl med t.ex Mona Sahlin som blandar privatliv med politikerliv, handlar privata saker på regeringens bekostnad

Eller Wanja Lundby Wedin som grovt misskött sin roll i "Riva Del Sole"-affären

Är man topp-politiker får man väl kanske inte göra bort sig privat eller blanda privat/politik för är man "dum" privat kanske man inte kan anses "smart" i politikerjobbet

Samma hjärna som gör båda ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Same Same tycker jag å då är det ju befogat att fråga vad våran Minister Maud Olofsson gjorde på en sandstrand i Sydafrika

samtidigt som GM la ner SAAB "ganska konstigt" när SAAB.s personal står utanför SIN ARBETSPLATS i 20 graders kyla &

värnar om sina jobb!!!! :kort:

Verkar som "skit i andra bara jag har det bra" dom betalar min lön!!!!

Väl vart tillfälle för SEMESTER????? :crazy:

Fy på dej Maud tänk på dina "Trälar som ger dej semester utan vårt slit skulle du inte vara en skit" ELLER någon annan

som har en anna synvinkel på detta är velcome too speak :whistle:

MVH SWAMPEN :wai:

Att SAAB arbetare vill behålla jobben är väl ganska klart. Att andra som inte uppskattar SAAB:s produkter tillräckligt för att köpa dem inte tycker det borde bara lika självklart.

Eller tycker du att Maud skulle sitta här i Sverige och tvinga folk att köpa det som kommer ut från fabriken? Hon skulle dessutom bara förvärra situationen med sin okunskap om det mesta.

Klarar man inte konkurrensen har man inte på marknaden att göra. SAAB har fått mer chanser än de förtjänar... tåget gick för längesen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att SAAB arbetare vill behålla jobben är väl ganska klart. Att andra som inte uppskattar SAAB:s produkter tillräckligt för att köpa dem inte tycker det borde bara lika självklart.

Eller tycker du att Maud skulle sitta här i Sverige och tvinga folk att köpa det som kommer ut från fabriken? Hon skulle dessutom bara förvärra situationen med sin okunskap om det mesta.

Klarar man inte konkurrensen har man inte på marknaden att göra. SAAB har fått mer chanser än de förtjänar... tåget gick för längesen.

Du har helt rätt,men förtroende måste komma uppifrån!

Saab har gått back hela sin livslängd med GM som du säjer Toprunner men frågan jag ställde vart ska man som Svensk

söka tröst & förtroende nånstans när våra valda tydligen skiter i sinna undersåtar,som får gå från Hus & Hem??

En enkel fråga till dej Toprunner skulle du som egen företagare/eller politiker skita i dina anställda/väljare!!!

I dessa tider för en skön semester i sol,glam,lyx och välbefinnande för din egen Sjävupptagenhet!

Va på plats "för i helveeeeeeeeetttt." & stötta dessa stackars satar!!!

Tycker det är en självklarhet av Ministerpost ELLER?????

MVH SWAMPEN :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

GM har ju hållt på med att lägga ner SAAB i 9 månader nu så hon tröttnade väl på att gå hemma och vänta och tog lite semester

Värre är det väl med t.ex Mona Sahlin som blandar privatliv med politikerliv, handlar privata saker på regeringens bekostnad

Eller Wanja Lundby Wedin som grovt misskött sin roll i "Riva Del Sole"-affären

Är man topp-politiker får man väl kanske inte göra bort sig privat eller blanda privat/politik för är man "dum" privat kanske man inte kan anses "smart" i politikerjobbet

Samma hjärna som gör båda ju !

Nu tycker jag du för ett väl förenklat resonemang. Det är väl inte alltför svårt att föreställa sig att ministern jobbar hårt hela dagarna, kollar och dubbelkollar alla konsekvenser av besluten. När hon sedan kommer hem vill hon bara slappna av och drömma om Thailand... och orkar bara inte köra samma rutin som i jobbet.

Det är väl bara mänskligt, ingen är perfekt. Så länge inte skattebetalarnas pengar slösas bort ser jag ingen anledning till klander.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att hon skulle tillbringat de senaste 9 månaderna i trollhättan och bara lagt tid på SAAB ???

När min arbetsplats lades ner var jag glad att ingen okunnig politiker la sig i affärsverksamheten. Då kunde ha slutat hur illa som helst

Politiker skall jobba med strategi, politik, regler, lagar, policys etc och affärsmän skall ta hand om verksamhet, ekonomi och affärerna

Politiker idag har ofta inte en minut bakom sig i "yrkeslivet" utan har varit politiker på heltid sedan dom var ordningsmän i skolan

Titta på Lars Ohly t.ex. han har vad jag vet aldrig haft ett "riktigt" jobb

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Du har helt rätt,men förtroende måste komma uppifrån!

Saab har gått back hela sin livslängd med GM som du säjer Toprunner men frågan jag ställde vart ska man som Svensk

söka tröst & förtroende nånstans när våra valda tydligen skiter i sinna undersåtar,som får gå från Hus & Hem??

En enkel fråga till dej Toprunner skulle du som egen företagare/eller politiker skita i dina anställda/väljare!!!

I dessa tider för en skön semester i sol,glam,lyx och välbefinnande för din egen Sjävupptagenhet!

Va på plats "för i helveeeeeeeeetttt." & stötta dessa stackars satar!!!

Tycker det är en självklarhet av Ministerpost ELLER?????

MVH SWAMPEN :wai:

Man måste ju sätta ner foten någonstans.. annars kommer ju problemet tillbaka år efter år. Det känns också lite naivt att tro att något skulle kännas bättre av att Maud skulle gå runt och ge alla en kram och försöka trösta dem. Kanske be alla sätta sig ner i en ring... hålla händerna med varandra och sjunga "Kumbaya my lord" tillsammans. Jag har mycket svårt att tänka mig en bilarbetare som efter en Maud-kram genast spottar i nävarna och springer glatt till arbetsförmedlingen för att söka jobb.

Gråt inte lilla vän... du ska nog se att allt blir bra trots att du förlorar jobbet.. kanske även hus & hem.. Jag kan se rubrikerna efter en sån manöver. Nästan som Friggebo i rinkeby.

Politiker ska skapa förutsättningar för framtiden,, inte konservera dålig historia. Tyvärr är nog inte Maud skickad för varken eller,,, hon kan gärna stanna på stranden. Men det har inget med SAAB att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Titta på Lars Ohly t.ex. han har vad jag vet aldrig haft ett "riktigt" jobb

Lars Ohly började en karriär på SJ som spärrvakt 1976, han arbetade sig upp till tågmästare innan han blev heltidspolitiker.

Sen kan man ju tycka vad man vill om SJ, Lars Ohly och hans parti.

Värre är med vår eventuellt nye statsministerkandidat. Hennes arbetslivserfarenhet som ledare för det man kallar arbetarpartiet sträcker sig till 6 veckors praktik som matudelare i en skolbespisning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att hon skulle tillbringat de senaste 9 månaderna i trollhättan och bara lagt tid på SAAB ???

När min arbetsplats lades ner var jag glad att ingen okunnig politiker la sig i affärsverksamheten. Då kunde ha slutat hur illa som helst

Politiker skall jobba med strategi, politik, regler, lagar, policys etc och affärsmän skall ta hand om verksamhet, ekonomi och affärerna

Politiker idag har ofta inte en minut bakom sig i "yrkeslivet" utan har varit politiker på heltid sedan dom var ordningsmän i skolan

Titta på Lars Ohly t.ex. han har vad jag vet aldrig haft ett "riktigt" jobb

Jo faktiskt Lars har jobbat på SJ som Konduktör men det är ovsentligt!!

Jag pratar on stöd!!!

Samma som Sunamin jag var där vad hände inte ett skit,då hade vi ett annat styre jag snackar inte om Partipolitik utan

gemensamt ansvar för varandra i Svedala.

Jag vill understryka att jag är helt neutral partipolitiskt!!!

Men vad sänder det ut för VIBBAR till alla som förlorat jobb,hus,försörjning osv,att man kan ta lite semester på

en Beach i Sydafrika när familjer BLÖDER här hemma!!!

För mej är det solklart "Brist på RESPEKT" mot ditt Land!!!

OKI JAG LÄGGER NER MEN DET ÄR MIN ÅSIKT OCH ALLA HAR RÄTT TILL SIN EGEN I ETT FRITT LAND!!!

MVH SWAMPEN :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns inte en enda dag förra året som inte någon förlorade jobbet på grund av lågkonjunkturen

Jag var en av dom och var arbetslös i 6 månader under förra året

Att kräva att en minister skall vara med vid alla nerläggningar, nerdragningar, konkurser etc etc etc etc etc är helt orimligt

varför skall bara SAAB ha särbehandling och ges ett stöd som inte alla andra företag får vi deras personals tragedier ?

Maud har dessutom inget inflytande över GM:s beslut i Detroit som enbart tas på affärsmässiga grunder i USA.

Och hur vet du att hon inte planerat den resan i många månader innan ? Att så kategorisk dömma en människa känns väldigt fel

Det är mest AB och EX som håller på med sådant. men då mest för att sälja fler tidningar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns inte en enda dag förra året som inte någon förlorade jobbet på grund av lågkonjunkturen

Jag var en av dom och var arbetslös i 6 månader under förra året

Att kräva att en minister skall vara med vid alla nerläggningar, nerdragningar, konkurser etc etc etc etc etc är helt orimligt

varför skall bara SAAB ha särbehandling och ges ett stöd som inte alla andra företag får vi deras personals tragedier ?

Maud har dessutom inget inflytande över GM:s beslut i Detroit som enbart tas på affärsmässiga grunder i USA.

Och hur vet du att hon inte planerat den resan i många månader innan ? Att så kategorisk dömma en människa känns väldigt fel

Det är mest AB och EX som håller på med sådant. men då mest för att sälja fler tidningar

Som en Personlig företrädare för Svergies arbetskraft och människor som utför detta,tycker jag att man kan ställa upp

som Personligt stöd,engagerad,närvarande,stöttande mm?

Och detta gäller väl inte bara SAAB deras underleverantörer typ 4800 anställda som står i oivisshet!

Nu snackar vi om en hel Ort Trollhättan som är i gugning!

Det självklara i denna sits är väl att någon tar tag i detta "eller drar på semester"!!!!

Min egen känsla av detta är ovannämnda "What the fuck"!!!!

Sen säjer du att hon har planerat sin resa i MÅNADER före detta,schysst resonemang är det så man driver ett förtroende

gentemot sina!

Avboka ta tag i ditt arbeter Maud det är det du får betalt för av oss dina Väljare!!!

Jag själv avbokade en Semesterresa för 4 årsen pga Kris i familjen,men är det kris i landet så väljer man att ignorgera

detta tydligen!

Sen fick jag aldrig svaret av Dig om det gällde Dig & Din familj skulle du se annorlunda på detta?????

MVH SWAMPEN "Lider med Trollhättan" :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Som en Personlig företrädare för Svergies arbetskraft och människor som utför detta,tycker jag att man kan ställa upp

som Personligt stöd,engagerad,närvarande,stöttande mm?

Och detta gäller väl inte bara SAAB deras underleverantörer typ 4800 anställda som står i oivisshet!

Nu snackar vi om en hel Ort Trollhättan som är i gugning!

Det självklara i denna sits är väl att någon tar tag i detta "eller drar på semester"!!!!

Min egen känsla av detta är ovannämnda "What the fuck"!!!!

Sen säjer du att hon har planerat sin resa i MÅNADER före detta,schysst resonemang är det så man driver ett förtroende

gentemot sina!

Avboka ta tag i ditt arbeter Maud det är det du får betalt för av oss dina Väljare!!!

Jag själv avbokade en Semesterresa för 4 årsen pga Kris i familjen,men är det kris i landet så väljer man att ignorgera

detta tydligen!

Sen fick jag aldrig svaret av Dig om det gällde Dig & Din familj skulle du se annorlunda på detta?????

MVH SWAMPEN "Lider med Trollhättan" :wai:

Den som vill odla sin personliga karma-poäng har ju ett ypperligt tillfälle till det nu. Bara att pipa över till Tahiti och gå runt och krama folk där,,, det blir säkert väldigt uppskattat. Vad tror du om det Swampen? De är väl också medmänniskor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Krama folk på Tahiti tror jag inte du får några karmapoäng för men däremot på Haiti :crazy: Vi ska nog vara glada att vi slipper se allt elände som utspelar sig där,stackars människor.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som vill odla sin personliga karma-poäng har ju ett ypperligt tillfälle till det nu. Bara att pipa över till Tahiti och gå runt och krama folk där,,, det blir säkert väldigt uppskattat. Vad tror du om det Swampen? De är väl också medmänniskor?

Men snälla du Top jag tror inte du vet vad jag försöker tala om för dig????

Dra in karma-plus tror du själv att det handlar om att sätta sig i Bättre dager?

Läs vad jag skrivit & kom inte med detta!!!!

Måste väl betäcknas under värdighet ELLER???

Klart jag lider för på klotet som lider,men att slänga om ett ämne på detta vis

tyder på okunskap!!!! :kort:

Sov Gott!!!

De ska ja göra!

MVH SWAMPEN :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Krama folk på Tahiti tror jag inte du får några karmapoäng för men däremot på Haiti :crazy: Vi ska nog vara glada att vi slipper se allt elände som utspelar sig där,stackars människor.Mvh Måne

Med ena ögat på en långfilm och andra här blir det lätt fel.. tack för rättelsen ! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Nu snackar vi om en hel Ort Trollhättan som är i gugning!

MVH SWAMPEN "Lider med Trollhättan" :wai:

Det var väl du som tog upp orter i gungar?

Sov gott du.,jag ska se klart min film först :D !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl du som tog upp orter i gungar?

Sov gott du.,jag ska se klart min film först :D !

Same same kollar en triologi med vaksamhet gävligt bra!!!

Ha det see u tommmooollowww?

Best regards SWAMPEN :wai:

PS sov gött??? :lol:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En mer förvirrad minister får man väl leta efter i historien.

Men både hon och di övriga "humanisterna" i regeringen är säkert borta efter årets val.

Tyvärr har hon och hennes anhang redan gjort mycket skada. Tar väl ett tag för di rödgröna att sopa upp och rätta till skiten igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, håller med Herr Vik Tall att Fru Maud verkligen gör vad hon kan och det är väl just det som är problemet.

Dessutom så är hon ju kvinna, enligt egen utsago i alla fall, och därför blir hon väldigt orättvist behandlad.

Bondepartisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oscar, som har fått sin svenska pension sänkt med 3% fr.o.m. Januari. :kort:

Före eller efter skatt?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En mer förvirrad minister får man väl leta efter i historien.

Men både hon och di övriga "humanisterna" i regeringen är säkert borta efter årets val.

Tyvärr har hon och hennes anhang redan gjort mycket skada. Tar väl ett tag för di rödgröna att sopa upp och rätta till skiten igen.

BTT

Håller inte alls med dig där. Båda sidor har sina fördelar, men jag är starkt emot ett bidragstyngt samhälle där man överbeskattas som innevånare. Den sittande regeringen har gjort en del skada, men frågan är hur Sverige hade sett ut om de inte hade rört om i grytan? Oerhörda summor har gått till sjukskrivning, arbetslöshet och andra bidragslyftande verksamheter. Jag tycker det är alldeles rätt att de sett över det hela, även om det slår ruggigt fel för en del personer. Många miljoner har dock sparats pga felaktiga utbetalningar och det glädjer jag mig för. Sossarna har varit mycket slarviga med bidragsgivandet.

Lite OT...sorry. :blush2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Cristina Husmark kanske hade planer på att sjukskriva sig och flytta ner till Thailand? :whistle:

Hon lär ju valsa igenom försäkringskassans byråkrati. :rtfm:

Det är synd att en del far illa oavsett ifall det gäller bostadsköp eller hälsan.

Förhoppningsvis kommer regeringen sätta in något åtgärdspaket när dem ser hur far illa av att bli felaktigt bedömda av försäkringkassan.

Kanske går det att ge dem delad sjukförsäkring tillsammans med studiebidrag för att få folk att någon gång aktivera sig inom ett annat yrke med mindre belastning.

Jag vet inte, men det finns ju mängder av klassrum att fylla runt om i landets högskolor samtidigt som vi får allt mer pensionerade ingenjörer och läkare. Det måste finnas något sätt att foga samman dessa två problem och ta två flugor i en smäll.

Det finns ett behov att fylla samtidigt som folk mår dåligt av sina tidigare arbeten. Det finns säkert en och annan drömmare som går hemma med två alternativ. Skall jag plugga och förlora min sjukförsäkring eller skall jag gå hemma och få min sjukförsäkring.

Ingen mår bra av att vara ut sorterad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det här med bidrag är ett stort ofog.

Blir kreti & pleti sjuka så är det ju inte vårt fel och en jobbsökarkurs kan ju få vem som helst att krya på sig.

Problemet är ju inte att det saknas jobb utan att ingen söker efter platsannonserna.

Kan även dementera att Maud gå på uppåt-tjack, hon har bara för mycket energi sen ett tidigare missbruk av Red Bull.

Troubleshootern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...