Lars12 Inlagd Igår kl. 18:08 Dela Inlagd Igår kl. 18:08 Det här dök upp i video på Youtube , delikatess eller hittar ai på ? Förr låg det det en påse inne i kyckling man köpte i Sverige med delar , låg rövhålet där 😉 ? Vad händer med de delarna nuförtiden ? Jag läste för några år sedan att slaktrester från danska slakterier exporterades till Vienam 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd 23 timmar sedan Dela Inlagd 23 timmar sedan 1 timme sedan, skrev Lars12: Det här dök upp i video på Youtube , delikatess eller hittar ai på ? Förr låg det det en påse inne i kyckling man köpte i Sverige med delar , låg rövhålet där 😉 ? Vad händer med de delarna nuförtiden ? Jag läste för några år sedan att slaktrester från danska slakterier exporterades till Vienam Kycklingröven brukar kallas prästanäsa. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd 21 timmar sedan Trådstartare Dela Inlagd 21 timmar sedan 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Kycklingröven brukar kallas prästanäsa. https://www.menigo.se/produkter/mat/fagel/ra-fagel/kyckling/ovriga-kycklingdetaljer/kyckling-prastanasa Har aldrig hört det innan 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd 21 timmar sedan Dela Inlagd 21 timmar sedan 5 minuter sedan, skrev Lars12: https://www.menigo.se/produkter/mat/fagel/ra-fagel/kyckling/ovriga-kycklingdetaljer/kyckling-prastanasa Har aldrig hört det innan 😉 Kanske lokalt, kallas så i mina trakter i Skåne. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu