UglyFarang Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 Min mobil som jag har haft Line i har dött och jag har ingen aning om hur jag ska få in detta i en annan mobil, jag har letat efter anteckningarna med användarnamn och lösen men hittar det inte just nu men kanske jag lyckas. Hur gör jag för att lägga in detta i en annan mobil? Om jag får fram användarnamnet kan jag få systemet att skicka ett tillfälligt lösenord för att öppna det igen? Jag behöver lösa detta innan ungarna kommer i helgen för min fd sambo brukar ringa när de är hos mej och nu är det sportlov så de ska stanna hela veckan. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vindici Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 3 hours ago, UglyFarang said: Min mobil som jag har haft Line i har dött... Hur gör jag för att lägga in detta i en annan mobil? Om jag får fram användarnamnet kan jag få systemet att skicka ett tillfälligt lösenord för att öppna det igen? För att kontrollera, finns det noll chans att få igång den gamla mobil även en kort stund? Ladda du ned Line på en ny mobil enhet, du måste bekräfta antigen den gamla mobilnummer, eller en kopplad e-post adress, lösenord behövs egentligen inte. Kan du få igång din gammal enhet kan du logga in till den nya enhet via QR kod som du skannar med den gamla, då måste kamera funktion och WiFi vara igång. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vindici Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 3 hours ago, vindici said: lösenord behövs egentligen inte. Måste korrigera detta. Ha du en kopplad e-post, då krävs det lösenord (som du kan inte nu återställa) Om du ha en krypterad backup med alla dina chattar, du behöver även pinkod till detta (10 försök på den) annars går det inte att återställa dina chattar. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 19 timmar sedan, skrev vindici: För att kontrollera, finns det noll chans att få igång den gamla mobil även en kort stund? Ladda du ned Line på en ny mobil enhet, du måste bekräfta antigen den gamla mobilnummer, eller en kopplad e-post adress, lösenord behövs egentligen inte. Kan du få igång din gammal enhet kan du logga in till den nya enhet via QR kod som du skannar med den gamla, då måste kamera funktion och WiFi vara igång. Gamla enheten tänds det en röd lampa som bekräftar laddningen på men inte ett liv i den i övrigt och kopplar jag in den i en dator så syns den inte, man måste kunna godkänna filöverföring för att den ska synas, min misstanke är att någon av ungarna har tappat den i golvet. Så om jag använder samma SIM-kort som jag skapade Line med så borde jag få igång det? 15 timmar sedan, skrev vindici: Måste korrigera detta. Ha du en kopplad e-post, då krävs det lösenord (som du kan inte nu återställa) Om du ha en krypterad backup med alla dina chattar, du behöver även pinkod till detta (10 försök på den) annars går det inte att återställa dina chattar. Ok, det ställer nog till det, hoppas jag hittar rätt i anteckningarna, tyvärr ingen backup. Jag håller på att leta igenom gamla anteckningsböcker där jag kanske har noterat användarnamn och lösen ord. Alternativet är väl annars att starta en ny Line och ringa fd sambon och lämna nytt användarnamn till henne så hon kan ringa barnbarnen när de är här, jag minns inte ens hennes användarnamn. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vindici Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 4 hours ago, UglyFarang said: Så om jag använder samma SIM-kort som jag skapade Line med så borde jag få igång det? Med bara SIM kort och möjlighet att ta emot SMS/Samtal kan du få igång din gamla LINE konto. Vill du återställa alla gamla chattar, då kan det kräva en PIN-Kod i vissa fall. Utan PIN-Kod får du kontot återställd utan historik. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 Ett mycket stort tack för hjälpen! Nu slipper jag problem! 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Ett mycket stort tack för hjälpen! Nu slipper jag problem! Bra att det löste sig. Får jag fråga typ och modell på din gamla mobil. Kanske har låst sig och går att reseta. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 1 timme sedan, skrev Mankan: Bra att det löste sig. Får jag fråga typ och modell på din gamla mobil. Kanske har låst sig och går att reseta. Nej, det löste sej tyvärr inte, man måste även ha en mailadress och ett lösenord så jag ropade hej innan jag var över ån... Jag ska söka vidare i mina anteckningsböcker och även historiken i några olika mail som jag har aktiva, jag har för mej att jag skapade detta när dåvarande sambon skulle till Thailand under covid och ta hand om kvarlåtenskapen efter sin mor så jag har ett tidsperspektiv att söka på. Det är en Moto E6 som efter några års misshandel har gett upp. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 33 minuter sedan, skrev UglyFarang: Nej, det löste sej tyvärr inte, man måste även ha en mailadress och ett lösenord så jag ropade hej innan jag var över ån... Jag ska söka vidare i mina anteckningsböcker och även historiken i några olika mail som jag har aktiva, jag har för mej att jag skapade detta när dåvarande sambon skulle till Thailand under covid och ta hand om kvarlåtenskapen efter sin mor så jag har ett tidsperspektiv att söka på. Det är en Moto E6 som efter några års misshandel har gett upp. Om du inte testat diverse trix för att väcka den till liv så rekommenderar jag dig att göra det. Det finns goda chanser till att den bara har låst sig. prova att följa instruktionerna i videon till att börja med. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 20 minuter sedan, skrev Mankan: Om du inte testat diverse trix för att väcka den till liv så rekommenderar jag dig att göra det. Det finns goda chanser till att den bara har låst sig. prova att följa instruktionerna i videon till att börja med. Inte samma lur, jag har nog av lathet bara skrivit E6 där jag tankar ner bilderna från mina mobiler, så efter lite sök så kan jag konstatera att den ser ut som en Moto E6 Play istället, hur hittade du den videon? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Inte samma lur, jag har nog av lathet bara skrivit E6 där jag tankar ner bilderna från mina mobiler, så efter lite sök så kan jag konstatera att den ser ut som en Moto E6 Play istället, hur hittade du den videon? Jag googlade på "moto e6 black screen". Har men ett problem med något oavsett om det är en bil eller en telefon så finns det ofta någon annan som har hat samma problem och i bästa fall beskrivit hur man fixar felet. Antal relevanta träffar ökar oftast om man söker på engelska. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Nej, det löste sej tyvärr inte, man måste även ha en mailadress och ett lösenord Är det verkligen säkert att du inte kan aktivera Line på en ny enhet om du har samma telefonnummer kvar? Låter jäkligt märkligt eftersom du borde ju få ett OTP via sms. Själv flyttade jag Line till en nyare mobil men då valde jag ju att godkänna det i gamla mobilens app så det gick ju bra. Men att det inte skulle gå när man fortfarande har samma nummer men inte tillgång till appen är ju överdrivet dumt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vindici Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 Innan jag skrev svaret, jag gjorde en testkörning och raderade Line från min egen mobil. Det jag behövde för att återställa var: OTP via Thai SIM Kort SMS eller Ta emot samtal Egen vald PIN-Kod till backup kryptering för att kunna återställa även chattar Jag har även mailadress kopplad, men det behövdes aldrig. När du laddar på LINE, se till att välja "Primary Enhet" och inte att den nya ska vara sekundärt. Då kommer du undan med e-post skiten. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 9 minuter sedan, skrev Mickey1969: Är det verkligen säkert att du inte kan aktivera Line på en ny enhet om du har samma telefonnummer kvar? Låter jäkligt märkligt eftersom du borde ju få ett OTP via sms. Själv flyttade jag Line till en nyare mobil men då valde jag ju att godkänna det i gamla mobilens app så det gick ju bra. Men att det inte skulle gå när man fortfarande har samma nummer men inte tillgång till appen är ju överdrivet dumt. Jag trodde att allt skulle funka efter tipset av vindici för då fick jag en kod skickad till mobilen med det nummer som Line registrerades med men när jag kom hem från jobbet och skulle skicka iväg ett meddelande så innan jag kom in helt så behövs det ett password också och jag vet inte hur många som jag vågar prova utan att kontot låser sej. Just nu är jag lite trött och sliten och kan konstatera att minst en av mina anteckningsböcker saknas och det är säkert jag som har lagt den på något bra ställe... 2 minuter sedan, skrev vindici: Innan jag skrev svaret, jag gjorde en testkörning och raderade Line från min egen mobil. Det jag behövde för att återställa var: OTP via Thai SIM Kort SMS eller Ta emot samtal Egen vald PIN-Kod till backup kryptering för att kunna återställa även chattar Jag har även mailadress kopplad, men det behövdes aldrig. När du laddar på LINE, se till att välja "Primary Enhet" och inte att den nya ska vara sekundärt. Då kommer du undan med e-post skiten. Primary valde jag då jag bara ska ha en. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 Jag kommer till: Welcome back Xxxxxx We found an account registred to +46xxxxxxxxx Is this you och där klickar jag på: Yes, that´s my account och kommer då till: What´s your password? och där har jag provat ett par vanliga passwords utan att lyckas och jag har även försökt att klicka på: Forgot your password men knappen är skuggad och funkar tyvärr inte. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 10 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10 (ändrad) klickar jag på orden: forgot your password istället för en pil i en cirkel så kommer det upp en ruta med texten: You must have an email adress registred to your account in order to change your password. Sedan kommer vi in på moment 22: Open Line on your previous device and go to Settings > Account > Email adress to register your email adress. For details please check the Help center. och när jag klickar på knappen Help center: så kommer jag till en sida med en massa information där jag tyvärr inte hittar något användbart. Jag får nog söka vidare efter mitt password så att jag kommer in. Ändrades Februari 10 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vindici Inlagd Februari 10 Dela Inlagd Februari 10 Nedan finns ett förslag från AI, det kan du prova som sista försök? Det finns ett specifikt webbformulär som tillåter förfrågningar utan inloggning. Detta är hans enda chans att få tillbaka kontot. Gå till LINEs kontaktformulär: Sök efter "LINE Inquiry Form" (eller gå till contact-cc.line.me). Avgörande steg: Försök inte att logga in. Leta efter länken eller knappen där det står "Continue without logging in" (vanligtvis längst ner). Fyll i formuläret strategiskt: Country: Välj landet som numret tillhör (+46 för Sverige). Category: Välj "Account transfer/login" > "Account transfer failure" (eller liknande). Email: Ange en fungerande mejladress som han har tillgång till nu (detta blir kontaktvägen). Description: Var brutalt tydlig och specifik (skriv helst på engelska då supporten är global): "Old device is permanently broken/inaccessible." "I possess the SIM card (+46...)." "No email was previously registered to the LINE account." "Password is forgotten." "The app forces me to open the old device, which is impossible." Attachments: Bifoga skärmdumparna han redan har (som visar välkomstskärmen och felmeddelandet). Detta bevisar att han äger numret. Målet: Han behöver att en person på supporten manuellt verifierar hans ägarskap via SIM-kortet/telefonnumret och skickar en återställningslänk till den nya mejladressen han angav i formuläret. Chans att lyckas: Låg till medel. LINE är notoriskt strikta, men den här metoden har fungerat för vissa användare som kan bevisa att de har SIM-kortet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 11 Dela Inlagd Februari 11 12 timmar sedan, skrev UglyFarang: klickar jag på orden: forgot your password istället för en pil i en cirkel så kommer det upp en ruta med texten: You must have an email adress registred to your account in order to change your password. Sedan kommer vi in på moment 22: Open Line on your previous device and go to Settings > Account > Email adress to register your email adress. For details please check the Help center. och när jag klickar på knappen Help center: så kommer jag till en sida med en massa information där jag tyvärr inte hittar något användbart. Jag får nog söka vidare efter mitt password så att jag kommer in. Du kommer alltså inte heller åt din email som är kopplad till Line? Ett tips när det gäller lösenord är att skaffa dig ett Google konto och använda lösenordshanteringen där. Jag kan logga in på mitt google konto på vilken dator eller telefon som helst och se mina lösenord. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 11 Trådstartare Dela Inlagd Februari 11 (ändrad) 37 minuter sedan, skrev Mankan: Du kommer alltså inte heller åt din email som är kopplad till Line? Ett tips när det gäller lösenord är att skaffa dig ett Google konto och använda lösenordshanteringen där. Jag kan logga in på mitt google konto på vilken dator eller telefon som helst och se mina lösenord. Jag har tyvärr inget minne av att jag har kopplat någon mail till detta och jag har kollat de fyra vanligaste och där finns ingen mail till eller från Line. Jag har en stensäker metod för lösenord, jag har dem i anteckningsböcker så att ingen obehörig kommer åt dem, inte ens jag men nu är det bara en som saknas så jag ska kolla igenom de två jag hittade precis innan läggdags igår. Jag hittade tyvärr ingen video om hur man öppnar en 6E Play, konstruktionen med bakstycket är helt annorlunda och det känns mer kvalitativt, ingen plastdel men söken fortsätter. Ändrades Februari 11 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 11 Trådstartare Dela Inlagd Februari 11 12 timmar sedan, skrev vindici: Nedan finns ett förslag från AI, det kan du prova som sista försök? Det finns ett specifikt webbformulär som tillåter förfrågningar utan inloggning. Detta är hans enda chans att få tillbaka kontot. Gå till LINEs kontaktformulär: Sök efter "LINE Inquiry Form" (eller gå till contact-cc.line.me). Avgörande steg: Försök inte att logga in. Leta efter länken eller knappen där det står "Continue without logging in" (vanligtvis längst ner). Fyll i formuläret strategiskt: Country: Välj landet som numret tillhör (+46 för Sverige). Category: Välj "Account transfer/login" > "Account transfer failure" (eller liknande). Email: Ange en fungerande mejladress som han har tillgång till nu (detta blir kontaktvägen). Description: Var brutalt tydlig och specifik (skriv helst på engelska då supporten är global): "Old device is permanently broken/inaccessible." "I possess the SIM card (+46...)." "No email was previously registered to the LINE account." "Password is forgotten." "The app forces me to open the old device, which is impossible." Attachments: Bifoga skärmdumparna han redan har (som visar välkomstskärmen och felmeddelandet). Detta bevisar att han äger numret. Målet: Han behöver att en person på supporten manuellt verifierar hans ägarskap via SIM-kortet/telefonnumret och skickar en återställningslänk till den nya mejladressen han angav i formuläret. Chans att lyckas: Låg till medel. LINE är notoriskt strikta, men den här metoden har fungerat för vissa användare som kan bevisa att de har SIM-kortet. Jag har provat att gå in till detta både på dator och mobil men alternativen som AI påstår ska finnas finns tyvärr inte, jag kommer att köpa några Amigos innan helgen så att ungarna kan få prata med sin extrafarmor om jag inte lyckas att lösa detta innan helgen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vindici Inlagd Februari 11 Dela Inlagd Februari 11 4 minutes ago, UglyFarang said: Jag har provat att gå in till detta både på dator och mobil men alternativen som AI påstår ska finnas finns tyvärr inte, jag kommer att köpa några Amigos innan helgen så att ungarna kan få prata med sin extrafarmor om jag inte lyckas att lösa detta innan helgen. http://contact-cc.line.me Via den länk kom jag till denna sida. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 11 Trådstartare Dela Inlagd Februari 11 1 minut sedan, skrev vindici: http://contact-cc.line.me Via den länk kom jag till denna sida. Där har jag klickat men sedan så finns tyvärr inte vissa av alternativen som AI angav, t.ex. "Old device is permanently broken/inaccessible." men jag jobbar vidare så mycket jag hinner och är tacksam för alla tips! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 11 Dela Inlagd Februari 11 18 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har tyvärr inget minne av att jag har kopplat någon mail till detta och jag har kollat de fyra vanligaste och där finns ingen mail till eller från Line. Jag har en stensäker metod för lösenord, jag har dem i anteckningsböcker så att ingen obehörig kommer åt dem, inte ens jag men nu är det bara en som saknas så jag ska kolla igenom de två jag hittade precis innan läggdags igår. Jag hittade tyvärr ingen video om hur man öppnar en 6E Play, konstruktionen med bakstycket är helt annorlunda och det känns mer kvalitativt, ingen plastdel men söken fortsätter. Har du i alla fall provat att hålla i Power knappen i 30 sekunder? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 11 Trådstartare Dela Inlagd Februari 11 26 minuter sedan, skrev Mankan: Har du i alla fall provat att hålla i Power knappen i 30 sekunder? Ja, minst och flera gånger, tyvärr så går det inte på något lätt sätt att få loss baksidan, funderar lite på att prova med en Morakniv men då är det säkrast att köpa ett par skärhandskar först.... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 11 Dela Inlagd Februari 11 Precis nyss, skrev UglyFarang: Ja, minst och flera gånger, tyvärr så går det inte på något lätt sätt att få loss baksidan, funderar lite på att prova med en Morakniv men då är det säkrast att köpa ett par skärhandskar först.... Nej de går förmodligen inte på den modellen på ett enkelt sätt att koppla bort batteriet. Men att hålla in powerknapp, Powerknapp + volym ner alternativt volym upp i minst 30 sekunder kan man ju prova. De brukar vara någon sån där knapp konfiguration för att få den att bota om. Har varit med om det på andra telefoner som tillsynes har varit döda. 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu