Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2026

Nicholas

Recommended Posts

JohanR

Riktigt usel match av VSK hemma mot Gais i helgen. Skador och sjukdomar i laget har stört den senaste veckan. Nu tar vi nya tag och spöar Gnaget på söndag. Kom igen VSK!

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Peolito:

Vilken vinst över AIK så bra vi är. Tror du Örebro degraderas i år.

AIK hade ju ett mål inne som blev felaktigt bortdömt(igen)Beträffande ÖSK så hoppas och tror jag de klarar sig kvar.De har ju genomgått en härdsmälta efter åren med Simon Åström(en idiot)och har numera en bra ekonomi och en vettig styrelse så framtiden ser ljus ut,det räcker nog inte för att återvända i år men om någhra år är det nog inte omöjlig att de är åter i högsta serien.Och Dif blir 5<:_a i år 😅

• Ge karma 2

Måne

Dela på andra sajter

Peolito
On 2026-05-10 at 17:57, skrev Dempa:

Horribelt bortdömt 2-2 för AIK men hatten av ändå, Gringården är kliniska på sista tredjedelen. Trots resultatet rätt glad över hur AIK’s spel såg ut. Vi har nåt på gång med Riveiro, inte denna säsong vi ska skina, är ett långsiktigt bygge

Tror AIK blir bättre med tiden. Många ungdomar som behöver rutin samt skärpning i försvarsspelet.

On 2026-05-11 at 06:19, skrev JohanR:

Riktigt usel match av VSK hemma mot Gais i helgen. Skador och sjukdomar i laget har stört den senaste veckan. Nu tar vi nya tag och spöar Gnaget på söndag. Kom igen VSK!

Att spöa gnaget är lätt :-)

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito
On 2026-05-11 at 12:50, skrev måne:

AIK hade ju ett mål inne som blev felaktigt bortdömt(igen)Beträffande ÖSK så hoppas och tror jag de klarar sig kvar.De har ju genomgått en härdsmälta efter åren med Simon Åström(en idiot)och har numera en bra ekonomi och en vettig styrelse så framtiden ser ljus ut,det räcker nog inte för att återvända i år men om någhra år är det nog inte omöjlig att de är åter i högsta serien.Och Dif blir 5<:_a i år 😅

Dif kommer att kämpa bästa truppen i allsvenskan. Bara finnpajsaren får ihop det men nu börjar det likna något. Tror också Örebro går upp någongång. Undrar om inte Malmö FF åker ur i år eller hur konserven.

Dela på andra sajter

Nicholas
2 timmar sedan, skrev Peolito:

Dif kommer att kämpa bästa truppen i allsvenskan. Bara finnpajsaren får ihop det men nu börjar det likna något. Tror också Örebro går upp någongång. Undrar om inte Malmö FF åker ur i år eller hur konserven.

Malmö åker ut nästa år senast.

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Peolito:

Finns nog andra kandidater till nerflyttningenVad det gäller ÖSK så har väl vi den yngsta truppen i andraligan men han Rickard bygger på framtiden(säger han)En av mina bästa polare(många örebroare)håller på DIF(förstår inte hur de kunnat bli så förvirrade)men de börjar vända nu(hoppas jag) 😎

• Ge karma 1

Måne

Dela på andra sajter

conservator
6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Malmö åker ut nästa år senast.

Alltid lika vilsen när det gäller fotboll framförallt

Dela på andra sajter

Peolito
On 2026-05-13 at 14:53, skrev måne:

Finns nog andra kandidater till nerflyttningenVad det gäller ÖSK så har väl vi den yngsta truppen i andraligan men han Rickard bygger på framtiden(säger han)En av mina bästa polare(många örebroare)håller på DIF(förstår inte hur de kunnat bli så förvirrade)men de börjar vända nu(hoppas jag) 😎

Riktiga karlar hejar på DIF. Fjoller på MFF. Knarkare på Bajen och clowner på AIK.

• Ge karma 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Peolito

MFF rasar mot Brajen. Alla vet hur man tar Besara nu men inte MFF. Kanske åker ur i år.

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

65Selander
11 minuter sedan, skrev Peolito:

MFF rasar mot Brajen. Alla vet hur man tar Besara nu men inte MFF. Kanske åker ur i år.

Vi köper skansen å lägger ner

• Haha 1
Dela på andra sajter

Bra jobbat GAIS!

Körde förbi Gamla Ullevi precis när slutsignalen gick, ett fantastiskt jubel utbröt!

MVH

• Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

GreenValley
On 2026-01-23 at 16:12, skrev conservator:

Du är säkert helt medveten om att dippen endast var ettårig, guldet kommer med största sannolikhet hamna där det hör hemma redan i år.

Jaha, är du helt säker på det?

• Bullseye 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Peolito
On 2026-01-23 at 16:12, skrev conservator:

Du är säkert helt medveten om att dippen endast var ettårig, guldet kommer med största sannolikhet hamna där det hör hemma redan i år.

Jag har sagt att MFF hamnar i en 7 årig dip och detta är bara andra året. Långt mörker har ni framför er. Dif dippade bara mot BP sedan tornar vi upp oss mot himmelska fröjder. Kul att Brajen torskade synd det var AIK som vann.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

JohanR

Underbar seger för VSK borta mot Malmö igår. Tänk om jag för första gången i livet får uppleva att VSK håller sig kvar i allsvenskan. Många omgångar kvar och mycket kan hända, men jag gottar sig åt framgången just nu.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JohanR:

Underbar seger för VSK borta mot Malmö igår. Tänk om jag för första gången i livet får uppleva att VSK håller sig kvar i allsvenskan. Många omgångar kvar och mycket kan hända, men jag gottar sig åt framgången just nu.

Som gnagare är jag väldigt glad över de tre poäng vi fick med oss hem igår.

Kollade även Malmö-VSK på TV4Play och jäklar vilken balja Herman Magnusson gjorde, kommer nog att konkurrera om årets mål när säsongen är över.

• Ge karma 3

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Nicholas
On 2026-05-13 at 15:36, skrev conservator:

Alltid lika vilsen när det gäller fotboll framförallt

Screenshot_20260527_071306_SVT Nyheter.jpg

• Party 1
Dela på andra sajter

Peolito
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Screenshot_20260527_071306_SVT Nyheter.jpg

Spelarmaterialet är inte dåligt men MFF verkar inte få ihop det. Kanske Daniel Andersson ska avgå också? Men kalle i Brajen och Honken i Dif sitter lite löst också.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Nicholas
11 minuter sedan, skrev Peolito:

Spelarmaterialet är inte dåligt men MFF verkar inte få ihop det. Kanske Daniel Andersson ska avgå också? Men kalle i Brajen och Honken i Dif sitter lite löst också.

Dom borde rekrytera dom bästa, Kim Källström, Reinfeldt och JDT.

• Haha 1
Dela på andra sajter

65Selander

Ang. MFF så ligger det på högre nivå än tränarn, dels de som scoutade samt det gnisslas bra mycket ang, Andersson i MFF leden

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

On 2026-05-27 at 09:19, skrev Nicholas:

Dom borde rekrytera dom bästa, Kim Källström, Reinfeldt och JDT.

Nu spydde jag på tangentbordet. De har förstört svensk fotboll. SE hur Norrbaggarna lekte med Sverige igår. Kul anfallsriktad fotboll.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Peolito:

Nu spydde jag på tangentbordet. De har förstört svensk fotboll. SE hur Norrbaggarna lekte med Sverige igår. Kul anfallsriktad fotboll.

Svårt för en Svensk att få stryk av Norge,  men faktum är att Norge 2026 är inte Norge 1990.

Norge har blivit mycket bättre på sista åren. 

Fotboll är en "lagsport" som är extremt beroende på att man har 1 eller 2 stjärnor i laget. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Svårt för en Svensk att få stryk av Norge,  men faktum är att Norge 2026 är inte Norge 1990.

Norge har blivit mycket bättre på sista åren. 

Fotboll är en "lagsport" som är extremt beroende på att man har 1 eller 2 stjärnor i laget. 

Sen är Norge ett färdigt lagbygge, kolla bara hur de dominerade sin grupp i Vm-kvalet. Tappade inte en enda poäng och hade 32 i målskillnad på 8 matcher, helt makalöst.

Sverige är precis i början på sitt lagbygge, perioden med JDT stjälpte mer än den hjälpte...

• Ge karma 1

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

conservator
2 timmar sedan, skrev Peolito:

JDT tog i och för sig 2 sm guld med Malmö, gruppspel i Champions League inget att spy för direkt

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...