p125 Inlagd Januari 3 Dela Inlagd Januari 3 Kursen blir det den blir där och då. Liksom priserna. Förhoppningsvis kan jag ta ut 15 000 med Northmill i nästa vecka och redovisa resultatet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Januari 3 Dela Inlagd Januari 3 Igår fick man springa till 5 olika atm innan mat hittade en med pengar i Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 4 Dela Inlagd Januari 4 Antalet ATM i Thailand minskar snabbt iaf utanför turistområden, men tycket det gör det i tex Pattaya också, är ju inte många som använder kontanter i dag. Man kan tex se på många Seven att ATM maskiner är borttagna ur väggen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Januari 4 Dela Inlagd Januari 4 20 timmar sedan, skrev Lucky: Finns där någon på plats i Thailand i detta nu som har tagit ut pengar ur bankomat nyligen och som kan informera oss om kursen? Tack på förhud. Den 25/12 tog jag ut 12000 i två omgångar, jag har Handelsbanken. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 4 Dela Inlagd Januari 4 2 timmar sedan, skrev kycklingen: Den 25/12 tog jag ut 12000 i två omgångar, jag har Handelsbanken. Det var dålig kurs, fick du inget val ”continue without conversion”? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wermland Inlagd Januari 4 Dela Inlagd Januari 4 20 minuter sedan, skrev NilsGJ: Det var dålig kurs, fick du inget val ”continue without conversion”? Ser ut att stämma med MC kurs den dagen, inkl. tillägg 250B för ATM och 1,65 % valutapåslag. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Januari 4 Dela Inlagd Januari 4 3,21 "i näven kurs" Inte lysande men men. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 4 Dela Inlagd Januari 4 10 timmar sedan, skrev Wermland: Ser ut att stämma med MC kurs den dagen, inkl. tillägg 250B för ATM och 1,65 % valutapåslag. Där ser man skiljde lite mycket mot sek/thb kursen men stämmer säkert. Ska göra ett test nästa resa för skoj skull och jämföra vad man får med Volvokort, Northmill samt växla med Wise. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 18 timmar sedan, skrev Wermland: Ser ut att stämma med MC kurs den dagen, inkl. tillägg 250B för ATM och 1,65 % valutapåslag. Ja med alla dessa påslag, 250 baht, 40 SEK + 1.65% så är det egendomligt att falk inte skaffar ett Northmill kort helt utan alla dessa avgifter. Ingen årsavgift heller. Man får även 101 kr på kontot. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 2 timmar sedan, skrev Tomas H: Ja med alla dessa påslag, 250 baht, 40 SEK + 1.65% så är det egendomligt att falk inte skaffar ett Northmill kort helt utan alla dessa avgifter. Ingen årsavgift heller. Man får även 101 kr på kontot. Men slipper man verkligen undan avgiften på 250 baht? Tar inte thaibanken det? I övrigt håller jag med om Northmill, hoppas att de höjer uttagsgränserna framöver. 1 Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 (ändrad) Kollade i appen på Northmill hur det såg ut senast jag tog ut pengar i Thailand vilket var 22 februari 2025. Skärmbild var ej tillåtet, men kursen var 0,32, uttagsavgift 220 baht (numera 250) samt "Visapåslag över referenskursen ECB = 0,80 procent." Totalt kostade det 4858 kronor att ta ut 15000 baht ur en gul Krungsri ATM. Ändrades Januari 5 av Lucky 4 Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 (ändrad) Tog ut 20000 i förrgår kostade 6015 med northmill Christian 3.32 Ändrades Januari 5 av kungchristian 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 21 timmar sedan, skrev Lucky: Men slipper man verkligen undan avgiften på 250 baht? Tar inte thaibanken det? I övrigt håller jag med om Northmill, hoppas att de höjer uttagsgränserna framöver. Nä de 250 åker man på, var lite snabb där. Men med ett uttag på 30 000 baht så blir det inte så ofta i alla fall. Det finns en ny app TAGTHAi som gör att man kan betala genom att scanna QR kod även om man inte har Thai bankkonto. Har inte testa den själv dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 On 2026-01-03 at 18:21, skrev Lucky: Jag tänkte jämföra med hur det står sig mot de officiella växlingskurserna. Men tack för ditt vänliga bemötande... 3.403 med Wise för 2 dagar sedan. Flytta från Sverige till Thailand. Sedan Ut ur bankomat med Thai kort. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 On 2026-01-03 at 18:21, skrev Lucky: Jag tänkte jämföra med hur det står sig mot de officiella växlingskurserna. Men tack för ditt vänliga bemötande... 3.4518 med Western Union på Nyårsafton. Stålarna framme på en minut. Det lönar sig att jämföra Wise, Western Union och Remitly. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 Hur är Northmill som vardagskort i Sverige, funkar det eller behöver man ha flera kort? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 18 minuter sedan, skrev UglyFarang: Hur är Northmill som vardagskort i Sverige, funkar det eller behöver man ha flera kort? Ja, men Northmill erbjuder för närvarande bara debetkort, dvs ingen kredit. Och sedan tycker jag att det nästan aldrig går att blippa kortet, man måste sätta in det i kortläsaren. Men att blippa kortet med Google Wallet går dock utmärkt. 1 Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 29 minuter sedan, skrev Lucky: Ja, men Northmill erbjuder för närvarande bara debetkort, dvs ingen kredit. Och sedan tycker jag att det nästan aldrig går att blippa kortet, man måste sätta in det i kortläsaren. Men att blippa kortet med Google Wallet går dock utmärkt. Endast debet är helt ok, att det inte funkar med "blippa" ett mycket stort plus! Google wallet, aldrig i livet... 2 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 (ändrad) On 2026-01-06 at 09:39, skrev Lucky: Ja, men Northmill erbjuder för närvarande bara debetkort, dvs ingen kredit. Och sedan tycker jag att det nästan aldrig går att blippa kortet, man måste sätta in det i kortläsaren. Men att blippa kortet med Google Wallet går dock utmärkt. Finns med kredit numera iaf om man behöver, vet dock inte när de började med det. Ändrades Januari 7 av NilsGJ 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 On 2026-01-06 at 05:40, skrev Tomas H: 3.4518 med Western Union på Nyårsafton. Stålarna framme på en minut. Det lönar sig att jämföra Wise, Western Union och Remitly. Har WU även valutakonton likt Wise eller bara växling och skicka direkt till bankkonto? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Januari 8 Dela Inlagd Januari 8 7 timmar sedan, skrev NilsGJ: Har WU även valutakonton likt Wise eller bara växling och skicka direkt till bankkonto? Bara växling och skicka till Thaibank. Men det går att få ut som kontanter också hos deras ombud i Thailand för sen som saknar konto. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 8 Dela Inlagd Januari 8 Jag tog ut 20000thb och fick 20000thb. Bra kurs 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Januari 13 Dela Inlagd Januari 13 Dagens köp 2453.3/8262 => 3.368 Uttag 4973.7 /16500 => 3.317 (I näven kurs) (3.367 på 16750 jämförelsekurs) Gränserna kan nog räcka till. 5K/d 15K/v 30k/m Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OlleP Inlagd Januari 13 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13 On 2026-01-08 at 08:23, skrev andrejsdenruskige: Jag tog ut 20000thb och fick 20000thb. Bra kurs Stort grattis att du lyckades Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd Januari 13 Dela Inlagd Januari 13 Skaffa Revolut. De har bra kurser och sällan tar ut avgifter. De tar ut liten avgift på helger. Jag sköter växlingar endast med de. Man kan ha flera olika valuta konto. Thaibath, Euro svenska kronor, dollar. Allt på samma konto man bara väljer i appen vilken valuta vill man betala med. Crypto kan ni ha med. Kolla exempel. 👇 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu