Jump to content
IGNORERAD

20000 bath

OlleP

Recommended Posts

Läste att vid ankomst till Thailand kan man vara tvungen att visa för tulltjänstemannen att man har 20000 bath i kontanter.

Ligger det någon sanning i detta?

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev OlleP:

Läste att vid ankomst till Thailand kan man vara tvungen att visa för tulltjänstemannen att man har 20000 bath i kontanter.

Ligger det någon sanning i detta?

Är väl en gammal regel, som dock sällan kollats.

Men har nu läst på många olika forum att folk blivit stoppade

pga. av detta. 

Dela på andra sajter

Det är en "bra att ha"-lag för immigration att ta till om de av nån anledning inte vill släppa in folk.

Som sagts ovan är det en gammal regel, och enda gångerna jag hört att den används är när "tveksamma" personer försökt ta sig in i landet.

Men det är ju bra att veta att den finns🍻

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Det är en "bra att ha"-lag för immigration att ta till om de av nån anledning inte vill släppa in folk.

Som sagts ovan är det en gammal regel, och enda gångerna jag hört att den används är när "tveksamma" personer försökt ta sig in i landet.

Men det är ju bra att veta att den finns🍻

Absolut så är det, en vanlig resenär blir knappast drabbad, har inte läst eller hör talas om någon.

Däremot, folk från 3:e länder och sånna som kör flera skumma border runs utan riktiga visum, det är dem vad jag förstår som de är ute efter och dessa 20k används där.

• Ge karma 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut så är det, en vanlig resenär blir knappast drabbad, har inte läst eller hör talas om någon.

Däremot, folk från 3:e länder och sånna som kör flera skumma border runs utan riktiga visum, det är dem vad jag förstår som de är ute efter och dessa 20k används där.

Nu är iof borderuns stoppats iom de nya reglerna, bara att hoppas att 20 000 baht regeln inte slår bakut på vanligt folk. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tomas H:

Nu är iof borderuns stoppats iom de nya reglerna, bara att hoppas att 20 000 baht regeln inte slår bakut på vanligt folk. 

Undrar hur många vanliga resenärer som vet om 20k lagen och därmed skulle få problem vid en kontroll?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Lucky:

Måste det vara just baht eller kan man ha motsvarande i annan valuta?

Eftersom det är allt knepigare att få ett thai-konto bör det räcka med motsvarande i inhemsk valuta. (Har dock inte behövt testa)
(mer än ~6 000 SEK på kontouttdrag)

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev p125:

Eftersom det är allt knepigare att få ett thai-konto bör det räcka med motsvarande i inhemsk valuta. (Har dock inte behövt testa)
(mer än ~6 000 SEK på kontouttdrag)

Vet du vilken kurs de räknar med på Immigration?

Vad jag kan se när jag tittar på ett par olika växlingskontor i Bkk så blir 6000:- SEK inte ens 15 000 THB.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...