Nicholas Inlagd Söndag kl 11:48 Dela Inlagd Söndag kl 11:48 Mina 2 barnbarn. 14 och 16. 2 frågor? Kommer dom in i Thailand på egen hand? Om inte , måste det vara målsman, eller kan jag som morfar flyga med dom ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Söndag kl 12:05 Dela Inlagd Söndag kl 12:05 Nu är inte detta riktigt samma men nästan och i vissa fall. Vi skulle hjälpa en flicka 15 år att flyga hem, till sin mamma. Vi var tvungen att ha ett intyg från mamman. Hon hade ensam vårdnad. Har hon inte det behöver också pappan ge sitt godkännande. Behövdes också att stod vem som mötte henne på flygplatsen. Detta var enligt vad som gällde för oledsagad mindreåring. Vi fick reda på hur det skulle gå till av Thai Airways. Att sedan ingen var intresserade av att titta på dessa papper var en annan femma. Nu gällde denna resa från suvan, men tvärtom bör ha samma förfarande. Åker de med Thai så ta kontakt med dom. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Söndag kl 14:07 Dela Inlagd Söndag kl 14:07 Min son flög ensam t o r Göteborg- Bangkok när han var 8 bast! Funkade kanon med Lufthansa! Han fick hjälp hela vägen av underbar personal! Mamman fick lämna lämna honom till en flygvärdinna vid inscekningen i Landvetter. Hon följde honom genom pass- kontrollen och allt! Sen fick han gå ombord först av alla både i GBG och sen även på planet till Thailand! Vid mellanlandning blev han visad till ett speciellt rum för barn som reste ensamma! Fullt med spel och leksaker samt personl som tog hand om barnen! När han kom till Bangkok var jag tvungen att visa mitt pass och skriva under ett papper så den Thailändska personalen var säkra på att jag var hans pappa! Strort tack till Lufthansa! Allt funkade utan problem! 3 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Söndag kl 14:13 Dela Inlagd Söndag kl 14:13 2 hours ago, Nicholas said: Mina 2 barnbarn. 14 och 16. 2 frågor? Kommer dom in i Thailand på egen hand? Om inte , måste det vara målsman, eller kan jag som morfar flyga med dom ? Be bara det bolaget dom ska flyga med om assistans så funkar det för båda barnen! Dom får all hjälp som behövs! Kostar ju en liten slant,men värt denn lilla peng! 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Söndag kl 16:44 Dela Inlagd Söndag kl 16:44 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev thomas001: Min son flög ensam t o r Göteborg- Bangkok när han var 8 bast! Funkade kanon med Lufthansa! Han fick hjälp hela vägen av underbar personal! Mamman fick lämna lämna honom till en flygvärdinna vid inscekningen i Landvetter. Hon följde honom genom pass- kontrollen och allt! Sen fick han gå ombord först av alla både i GBG och sen även på planet till Thailand! Vid mellanlandning blev han visad till ett speciellt rum för barn som reste ensamma! Fullt med spel och leksaker samt personl som tog hand om barnen! När han kom till Bangkok var jag tvungen att visa mitt pass och skriva under ett papper så den Thailändska personalen var säkra på att jag var hans pappa! Strort tack till Lufthansa! Allt funkade utan problem! Nu ska jag vara en riktig besserwisser, men inte gick väl grabben genom passkontroll på Landvetter om han flög med Lufthansa. Detta måste han gjort i Frankfurt/München. Så jag misstänker att du menar att han fick hjälp genom säkerhetskontrollen på Landvetter. Nåväl, skönt när det funkar bra. Är nog smart att ringa tilltänkta flygbolaget och fråga vad som krävs för ensamåkande minderåriga Ändrades Söndag kl 16:45 av Marlon 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu