Jump to content
IGNORERAD

Erfarenheter från Rajala Pro shop?

Tujtuj

Recommended Posts

Någon som har testat Rajala Pro shop (http://www.rajalacamera.se)? Enligt prisjakt.se är dom klart billigast på t.ex. en Sony alpha 330, och får övervägande bra kritik av tidigare kunder.

Har dock försökt mejla båda butikerna nu utan att få något svar. Verkar dessutom lite halvt om halvt oseriöst när de inte anger priser inkl. frakt osv som övriga gör. En del av kundernas kritik menar att just fraktkostnaderna "smyger sig på" lite obemärkt då man gör sin beställning, och att dessa dessutom har varit omotiverat höga.

Någon med erfarenheter?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Tack för tipset Fager! :respect:

Känns ju bra mycket tryggare att köpa av Expert än av ett okänt företag som inte ens orkar svara på mejl.

Blir nog en ny kamera imorgon då! :good:

+ karma till dig såklart!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Rajala är en stor finsk aktör på fotomarknaden som försöker slå sig in i Sverige. Absolut inget lite skumt källarföretag, däremot vet jag inte hur organisation, personal, strategi ser ut i sverige. Alltid farligt för både nya o gamla aktörer att inte sköta kunkontakten på ett bra sätt.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Rajala är en stor finsk aktör på fotomarknaden som försöker slå sig in i Sverige. Absolut inget lite skumt källarföretag, däremot vet jag inte hur organisation, personal, strategi ser ut i sverige. Alltid farligt för både nya o gamla aktörer att inte sköta kunkontakten på ett bra sätt.

Jag handlar där, rätt så ofta ;) Scandinavian Photo är alternativ till Rajala... både är proffsig och har saker i lager... tycker dock mindre om Rajalas personal.

Prismässigt så är Scandinavian lite bättre, men det varierar. Du har alternativ Foto Video i Uppsala som tar hem grejer på beställning då menar jag ALLT möjligt ;) i princip. Samma pris som AIFO (gratis frakt från foto video då) Mycket trevlig person, snabbt leverans, mycket utbud och trevliga personal.

3 bästa ställe i Uppsala och Stockholms område.

Rajala sköter e-kontakt mycket dåligt dock!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...