Jump to content
IGNORERAD

Drottning sirikit är död

Nicholas

Recommended Posts

Det intresserar ju inte forumet, jag vet.

Men tänk på hur mycket alkoholfria dagar det blir nu.

Panik i Pattaya. 

Ujujuj..

• Cheers 1
Dela på andra sajter

Halloween lär ju bli nedtonat? Har svårt att se thailändare spöka ut sig till dödskallar, liemannen etc I nuläget.

• Ge karma 1

Fd Abercrombie på MPR.

Dela på andra sajter

"Entertainment venues and service businesses are requested to suspend or reduce entertainment activities for 30 days."

Kan man förvänta sig låg musik och inga blinkande lampor i barerna.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

ThailandNovise
12 minuter sedan, skrev Marlon:

Så bra, men vem läser på SR kl 00:50 😂

Dom måste ju publicera en nyhet när den händer, inte vänta några timmar. Och den finns på sidan.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Dom måste ju publicera en nyhet när den händer, inte vänta några timmar. Och den finns på sidan.

Uppenbarligen, men när jag vaknade imorse så fanns ingen information i flödena hos någon av de större gammelmedierna vilket jag tycker är svagt. Möjligen att jag likt @65Selander kunde sökt mig fram och hittat nyheten (den ligger definitivt inte i flödet hos SR). Var enbart tack vare @Nicholas som jag fick nyheten. 

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tomas H:

"Entertainment venues and service businesses are requested to suspend or reduce entertainment activities for 30 days."

Kan man förvänta sig låg musik och inga blinkande lampor i barerna.

Bangkok, October 25, 2025 – Ms. Traisulee Traisoranakul, Secretary-General to the Prime Minister, has refuted claims that the Cabinet, during a special meeting on October 25, 2025, chaired by Prime Minister and Interior Minister Anutin Charnvirakul, resolved to prohibit private sector festive activities for 30 days. “This is not true,” she stated.

https://thepattayanews.com/2025/10/25/thai-government-clarifies-no-ban-on-private-sector-festive-activities-but-urges-sensitivity-in-mourning-period-for-her-royal-majesty-queen-mother-sirikit/

Dela på andra sajter

Fanns i nyhetsflödet på åtminstone expressen och/eller aftonbladet men nyheten blev uttrumpad över tid

• Ge karma 2

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Tur att vi har Maipenrai som rapporterar när gammelmedia som vanligt sviker och väljer att rapportera om Gaza, klimat och andra oväsentligheter 

Ändrades av Marlon
  • Ge karma 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Marlon:

Tur att vi har Maipenrai som rapporterar när gammelmedia som vanligt sviker och väljer att rapportera om Gaza, klimat och andra oväsentligheter 

Tja, för min del är drottning Sirikits vara eller icke vara på denna planet en oväsentlighet... Intresserar väl bara de som diggar monarkin alt

har nån koppling till Siam. 

• Ge karma 1

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev edvardpop:

Tja, för min del är drottning Sirikits vara eller icke vara på denna planet en oväsentlighet... Intresserar väl bara de som diggar monarkin alt

Trodde de flesta som hänger på ett Thai-forum har koppling till Thailand!?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Marlon:

Ja var man hittar full english breakfast, billigaste ölen samt var man kan köpa kikare så man kan spana utanför toaletten vid ett stenbord.

Enis

• Ge karma 4
  • Haha 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev edvardpop:

Koppling till siam har nog 99% av dom som är inne på mpr. 

Pattaya

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev edvardpop:

Gammel drottningens aktualitet har gott ner sedan kung den 9'e dog. Nu är det så många år sedan han dog att för den absoluta majoriteten av svenskar har det nog ingen betydelse om hon lever eller är död. 

För de som lever eller besöker Thailand är det en annan sak. För dom tillhör det allmänbildningen att veta vad som pågår.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Marlon:

Säkert. Men liksom mitt intresse för kungligheter i Sverige lämnar mig tämligen kallsinnig är det sammalunda med dem i Thailand.

• Ge karma 2

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Enis:

Ja var man hittar full english breakfast, billigaste ölen samt var man kan köpa kikare så man kan spana utanför toaletten vid ett stenbord.

Enis

Inte att förglömma var man köper bästa IPA'n!

Ja, livets väsentligheter, som var bästa ärtsoppan serveras.

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev edvardpop:

Säkert. Men liksom mitt intresse för kungligheter i Sverige lämnar mig tämligen kallsinnig är det sammalunda med dem i Thailand.

Nä, det är väl mer intressant vad Löss-Greta gör

Ändrades av Marlon
  • Ge karma 1
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Enis:

Enis

Inlägg med köpetös recensioner hade nog varit forumets mest lästa tråd misstänker jag…

Ändrades av Marlon
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Marlon:

Inlägg med köpetös recensioner hade nog varit forumets mest lästa träd misstänker jag…

Utklassas förmodligen av en tråd om lampbutiksbiträden

• Ge karma 2
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...