Jump to content
IGNORERAD

Stegras plågsamma död

Nicholas

Recommended Posts

Jonta2025
20 timmar sedan, skrev Marlon:

Skulle ju gärna få hör argument från er på vänstersidan vad de har gjort/ska göra för att vi svenskar ska kunna leva våra liv utan att drabbas av den importerade brottsligheten. Är det universallösning höjda skatter som ska rädda oss? Mer deg till alla (utom till de som jobbar och sliter)

Vad ska vi göra åt den inhemska brottsligheten? Ännu högre straff? Just nu gör tidö som usa och därmed fostrar de effektivt till gängen etc. Jag tror på mindre klyftor i samhället. Som det är nu göder regeringen gängen som nu uppgår till 17.500 pers. Då får vi verkligen ett Bronx i fler städer än de som redan har problem. 

• Haha 3
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jonta2025:

Vad ska vi göra åt den inhemska brottsligheten? Ännu högre straff? Just nu gör tidö som usa och därmed fostrar de effektivt till gängen etc. Jag tror på mindre klyftor i samhället. Som det är nu göder regeringen gängen som nu uppgår till 17.500 pers. Då får vi verkligen ett Bronx i fler städer än de som redan har problem. 

sluta importera afganska hor-ungar och andra muslimer kanske ?

• Ge karma 2
  • Bullseye 3
Dela på andra sajter

Jonta2025
22 minuter sedan, skrev Nicholas:

sluta importera afganska hor-ungar och andra muslimer kanske ?

Det där är inte kommenterbart ens 😎

• Ge karma 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Jonta2025:

Vänsterpartierna vill nog gjärna hänga av C tror jag. Personligen tror jag inget kommer bli till det bättre endå.

Benägen att hålla med, de drakoniska åtgärder som krävs för att få ordning på Sverige kommer inget av de partier som idag sitter i riksdagen att genomföra, oavsett vänster eller höger

• Ge karma 2
  • Skål 2
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Surin P3:

Danskarna verkar inte vara lika efterblivna.

I Danmark har regeringar oavsett politisk färg i decennier haft politik mer långtgående än Svenska SD utan att bli kallade nazister. Ja, förutom från självgoda Svenskar då. ”In Sweden we do it like this…” vilket underförstått betyder att alla andra i hela världen är dumma i huvudet

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Jonta2025
3 timmar sedan, skrev Marlon:

Därför jag ställde frågan, vad är lösningen. Du tror på mindre klyftor, fine, det betyder att de som jobbar och sliter ska betala mer i skatt för att finansiera de som inte jobbar. Vänstersidans förklaringsmodell brukar vara just det, klyftor och fattigdom. Personligen tror jag inte att det är orsaken till de problem vi har. Jag menar, ta Thailand som exempel, de har betydligt större klyftor än vad vi har. Ändå har de inte samma problem med skjutningar och sprängningar. Och detta trots att de inte har fri tillgång till bra skolor, universitet, sjukvård, bidrag, mm mm. För om du har det sämre ställt i Thailand så skjuter eller spränger du ändå inte utan gör det bästa du kan för att försörja dig själv. Är en fråga om inställning, att ta eget ansvar.

Nä, den stora skillnaden ligger istället i hur homogen befolkning är. Vi har tagit emot enorma mängder människor med en helt annan religion, kultur, syn på staten, syn på kvinnor, syn på hur man behandlar andra. osv. Detta i kombination med fullständig kravlöshet på att försörja och ta hand om sig själv har cementerat människor i utanförskap. Att det dessutom inte har gått att diskutera eller än mindre kritisera detta tillstånd utan att utmålas som nazist har ju ytterligare fördröjt nödvändiga åtgärder. Jag vågar påstå att trots att du bor i ett utsatt område så har du möjlighet att ta dig ur detta, speciellt om du är ung. Lär dig språket, gå i skolan, plugga vidare på universitet eller yrkesskola och skaffa dig ett jobb. Problemet, tror jag, är att våra gäster inte respekterar det svenska samhället. Varför gå i skolan för att sen få ett jobb där du måste slita 40 timmar i veckan för 35’ i månaden när du antingen kan softa och få bidrag alternativt vara yrkeskriminell, eller båda. Skillnad i inställning och attityd

Tack för svar men tror inte sd är svaret. De verkar vilja ha tillbaks ett samhälle som aldrig funnits. Det ja tror på är att övriga partier får "kamma" av sig och börja samarbeta på riktigt istället för att gräva ner sig i sina jävla skyttegravar. Man skulle låsa in hela bunten i en bunker och inte släppas ut förens de kompromissat fram konturerna av det samhälle de flesta trots allt vill ha. 

Sen vet vi ju att merparten av våra invandrare sköter sig och bidrar. Det här med gängkriminalitet är ju intressant. I England ex. så är ju merparten av de kriminalla infödda britter. Det ser lite olika ut i europa men det de har gemensamt är utanförskapet. Det börjar redan vid födseln. En perfekt värld är ju en utopi men inte fasiken är partier som ex. sd lösningen. 

• Haha 4
Dela på andra sajter

Rillex,du är välkommen på en promenad till örebro på kvällstid(medtag hjälm)vi har 5 utanförsområden dit ingen vit människa törs sätta sin fot,vi hade oxå de värsta koranupplopen här med enorma skodor för miloner kronor(som går på skattsedeln)Vi har en vänsterkoalition med S,M,C som styr och blundar helt för de problem vi har med höjda skatter som resultat,hekla centrum är dött(endast restauranger och matställen,detaljhandeln är avlivad och du ser inte en gamlingen ute efter mörkrets inbrott.Välkommen

Precis nyss, skrev måne:

Rillex,du är välkommen på en promenad till örebro på kvällstid(medtag hjälm)vi har 5 utanförsområden dit ingen vit människa törs sätta sin fot,vi hade oxå de värsta koranupplopen här med enorma skodor för miljoner kronor(som går på skattsedeln)Vi har en vänsterkoalition med S,M,C som styr och blundar helt för de problem vi har med höjda skatter som resultat,hela centrum är dött(endast restauranger och matställen,detaljhandeln är avlivad och du ser inte en gamlingen ute efter mörkrets inbrott.Välkommen

• Ge karma 3
  • Bullseye 2

Måne

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev måne:

Rillex,du är välkommen på en promenad till örebro på kvällstid(medtag hjälm)vi har 5 utanförsområden dit ingen vit människa törs sätta sin fot,vi hade oxå de värsta koranupplopen här med enorma skodor för miloner kronor(som går på skattsedeln)Vi har en vänsterkoalition med S,M,C som styr och blundar helt för de problem vi har med höjda skatter som resultat,hekla centrum är dött(endast restauranger och matställen,detaljhandeln är avlivad och du ser inte en gamlingen ute efter mörkrets inbrott.Välkommen

du får ta på dig västen igen och röja upp

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Marlon:

Bra att du upplever att det funkar för dig. Själv står jag i en oändlig vårdkö och varje gång jag är på sjukhuset så sitter där några feta MENA kärringar med medföljande tolkar. De har inte betalat en spänn för att bidra men kostar astronomiska belopp i bidrag, pensioner, sjukvård osv. Klart som fan jag blir förbannad när jag prioriteras bort i vården. Dessutom har det flyttat in en galen arab i trapphuset bredvid. Nu är det inbrott i källarförråden, hotfulla araber som hänger utanför porten, bilbränder, narkotika, mm. Tack så jävla mycket för att jag tvingas på mångkulturen mot min vilja.
Verkar dessutom som polisen fått allt om bakfoten med knappt 40.000 gängkriminella, skjutningar, sprängningar, förnedringsrån, åldringsbrottslighet, Palestina demonstranter som skriker stoppa folkmordet på svenska och hyllar terror på arabiska och som följer efter ministrar på väg hem.
Inget av detta existerande när jag växte upp på 90-talet. Jag ska nu sticka ut hakan och komma med ett påstående att denna brottslighet inte hade funnits i Sverige om vi inte hade haft okontrollerad invandring från MENA. Varför inte då, jo för då hade dessa människor inte funnits i Sverige med sitt sunkig dominans och härskarbeteende. Och de pengar vi lagt på dessa grupper hade istället kunna läggas på välfärd till oss hårt arbetande och sjukt högt beskattade svenskar

Fast tex  mord/dråp var högre per 100000 invånare 90talet än 2020talet

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev måne:

Måne, fan vad du överdriver. Enligt vänstern så finns inga problem och det du beskriver är bara ”upplevd otrygghet”. Nä, ut och njut av kulturberikarna istället*

*Ironi så att ingen missförstår mitt inlägg

• Ge karma 4
  • Haha 3
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Enis:

du får ta på dig västen igen och röja upp

/Enis

Den är begravd för längesen och kroppen skulle nog inte överleva en vandring på stan,och absolut inte blodtrycket

• Ge karma 4

Måne

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Marlon:

Måne, fan vad du överdriver. Enligt vänstern så finns inga problem och det du beskriver är bara ”upplevd otrygghet”. Nä, ut och njut av kulturberikarna istället*

*Ironi så att ingen missförstår mitt inlägg

Önskar av hela mitt hjärta att så var fallet men verkligheten ser ut sådanmen vore jag 30 år yngre då jävlar skulle det vandras

• Ge karma 4

Måne

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev moe:

Fast tex  mord/dråp var högre per 100000 invånare 90talet än 2020talet

Kan bero på att vi blivit fler invånare, så på totalen blivit färre per 100000. Dessutom var alkoholkonsumtionen betydligt högre på 90 talet vilket innebar att framförallt kvinnor föll offer för en kniv i hemmet.

Pratar vi om mord kopplade till skjutvapen och sprängningar har de ökat enormt. Om någon blev mördad med skjutvapen på den tiden så toppade det nyheterna i dagar. Nu är det väl knapp att det blir en notis i vissa fall.

Så personligen föredrar jag 90-talet

Ändrades av Marlon
  • Ge karma 9
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jonta2025:

Tack för svar men tror inte sd är svaret. De verkar vilja ha tillbaks ett samhälle som aldrig funnits. Det ja tror på är att övriga partier får "kamma" av sig och börja samarbeta på riktigt istället för att gräva ner sig i sina jävla skyttegravar. Man skulle låsa in hela bunten i en bunker och inte släppas ut förens de kompromissat fram konturerna av det samhälle de flesta trots allt vill ha. 

Sen vet vi ju att merparten av våra invandrare sköter sig och bidrar. Det här med gängkriminalitet är ju intressant. I England ex. så är ju merparten av de kriminalla infödda britter. Det ser lite olika ut i europa men det de har gemensamt är utanförskapet. Det börjar redan vid födseln. En perfekt värld är ju en utopi men inte fasiken är partier som ex. sd lösningen. 

SD hade inte haft 1/5 del av rösterna om svenska S hade drivit liknande politik som danska S. Nu driver istället SD i stort sätt dansk S politik. Tycker du att danska S är rasister och nazister?

Den bistra sanningen är ju att vänstersidan inte kan bli störst om de inte attraherar röster från invandrargrupperna. Rösterna köps via löften om hårdare beskattning av svenska arbetare dvs kapitalöverföring till de som inte jobbar via högre bidrag, generösare regler för invandring osv. Därmed kommer vänstern inte att kunna få ordning på landet oavsett vad man säger.

SD vill ha tillbaka det samhälle som vi hade innan massinvandringen från MENA. Det samhället existerade, har själv upplevt det. Dock kommer vi aldrig kunna komma tillbaka till det, det är alldeles för sent. Nu handlar det om skadebegränsning.

Intressant att du tar upp England. Eftersom min chef sitter där så har jag spenderat en hel del tid där. Är lika illa som i Sverige, MENA som stökar omkring på gator och torg. Skillnaden är att det finns en stor andel fattig vit befolkning som fått det ännu sämre i och med att skattepengar läggs på invandring. Dessa har nu börjar göra motstånd och detta ses i vänsterkretsar som brottslighet. Och har du inte varit i England på sistone, ta en titt på program som Police Interceptors på tv så får du se vilket bus poliserna har mest frekvent att göra med.

Ändrades av Marlon
  • Ge karma 5
Dela på andra sajter

Jonta2025
3 minuter sedan, skrev Marlon:

SD hade inte haft 1/5 del av rösterna om svenska S hade drivit liknande politik som danska S. Nu driver istället SD i stort sätt dansk S politik. Tycker du att danska S är rasister och nazister?

Den bistra sanningen är ju att vänstersidan inte kan bli störst om de inte attraherar röster från invandrargrupperna. Rösterna köps via löften om hårdare beskattning av svenska arbetare dvs kapitalöverföring till de som inte jobbar via högre bidrag, generösare regler för invandring osv. Därmed kommer vänstern inte att kunna få ordning på landet oavsett vad man säger.

SD vill ha tillbaka det samhälle som vi hade innan massinvandringen från MENA. Det samhället existerade, har själv upplevt det. Dock kommer vi aldrig kunna komma tillbaka till det, det är alldeles för sent. Nu handlar det om skadebegränsning.

Intressant att du tar upp England. Eftersom min chef sitter där så har jag spenderat en hel del tid där. Är lika illa som i Sverige, MENA som stökar omkring på gator och torg. Skillnaden är att det finns en stor andel fattig vir befolkning som fått det ännu sämre i och med att skattepengar läggs på invandring. Dessa har nu börjar göra motstånd och detta ses i vänsterkretsar som brottslighet. Och har du inte varit i England på sistone, ta en titt på program som Police Interceptors på tv så får du se vilket bus poliserna har mest frekvent att göra med.

Vi är av olika åsikt. Inget att göra något åt. 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jonta2025:

Vi är av olika åsikt. Inget att göra något åt. 

Nåja, jag ger det några år till av ytterligare sprängningar och skjutningar, kanske några islamistiskt terrordåd på det så har vi nog närmat oss i åsiktskorridoren

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev måne:

Önskar av hela mitt hjärta att så var fallet men verkligheten ser ut sådanmen vore jag 30 år yngre då jävlar skulle det vandras

Börjar själv bli för gammal för att ta tillbaka våra gator och torg. Försöker istället påverka så många jag kan att inte rösta S, V, MP och C genom att förklara det svenska tillståndet. Får god hjälp varje dag av nyheterna även i MM, många som tröttnat

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Jonta2025
4 minuter sedan, skrev Marlon:

Nåja, jag ger det några år till av ytterligare sprängningar och skjutningar, kanske några islamistiskt terrordåd på det så har vi nog närmat oss i åsiktskorridoren

Det har vi säkert 👌🏾

Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
6 timmar sedan, skrev Jonta2025:

Andra generationens islamister.

Kan man ju skruva till infödda om man tycker det känns bättre. 

Eller den något mörkhyade tågmördaren,  typisk "britt".

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 2
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Wangthong
On 2025-11-09 at 17:17, skrev Rillex:

Att jag fortfarande inte är rädd att gå ut och åka ex. T bana, pendeltåg, buss på kvällar och helger.

Igår kväll exempelvis tog jag t-banan till city och en lång promenad i City, Kungsholmen, Essingen och hem igen.

Inte räddare än för 10-20 år sedan.

Det är min känsla.

Allt funkar som det ska med sjukvården har inte stött på patrull morsan som är 92 tyckte också att den funkar bra.

Sverige fungerar olika även i Stockholm finns det bättre och sämre ställen. Brorsan bodde i Björksätra på 80-talet redan på den tiden gick du inte i onödan in till Skärholmen på kvällen. Att brorsan skulle kunna ha något av värde i källarförrådet var en utopi. Han jobbade åt ett större fastighetsbolag med värmecentraler. När han hade jour var han livrädd att gå ner i kulvertar, där var så mycket knarkare och idioter att han stod ut på det jobbet 2 månader. Detta har börjat tidigt på en del ställen felet är ju att det fått fortgå och eskalera. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Verkar som Herr Mix har fingrarna i ännu en syltburk, företaget Syre som pysslar med återvinning av polyester. Surprise, surprise, men de ska ta in 6 miljarder i kapital närmaste året. Säkert något svenskt pensionsbolag eller fond som är involverat även i dessa skumrask affärer…

• Ge karma 3
  • Bullseye 3
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wangthong:

Sverige fungerar olika även i Stockholm finns det bättre och sämre ställen. Brorsan bodde i Björksätra på 80-talet redan på den tiden gick du inte i onödan in till Skärholmen på kvällen. Att brorsan skulle kunna ha något av värde i källarförrådet var en utopi. Han jobbade åt ett större fastighetsbolag med värmecentraler. När han hade jour var han livrädd att gå ner i kulvertar, där var så mycket knarkare och idioter att han stod ut på det jobbet 2 månader. Detta har börjat tidigt på en del ställen felet är ju att det fått fortgå och eskalera. 

Jahopp!

Har själv inventerat alla krypgrunder i Tensta Rinkeby inför fiberdragningar var väl då sent 90-tal.

Kört jour service av kabel-tv nät i de flesta områdena runt i Stockholm på 80-90 talet.

Det ända och värsta som hände var en äldre herre kom ner i källargången och in i elcentralen då jag skulle byta förstärkare som hade slagits ut av åskväder med en kniv och skulle döda mig för att jag hade släckt hans tv då det var hästhoppning (ja det var en Svensk pensionär).

Polisanmälde gubben polisen i Norrtälje frågade hur han såg ut och bodde de visste precis vem det var.

Sen har promenerat flera gånger mellan Liljeholmen och Skärholmen, Vårby, Masmo mm orter avslutar det med någon trist pizza och någon/ra öl på ett sunkhak i dessa orter sen t-bana hem.

Rädd?

Nej faktiskt inte!

Skyltar inte med kamera och andra prylar kanske av självbevarelsedrift.

Jag tror det beror på vilken inställning man har men visst det är ju kanske inte världens tryggaste ställen men det går ju inte att gå runt att vara rädd hela tiden.

Jag skulle inte palla med det helt enkelt.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

John Khonken

Ni söker en lösning. Här kommer ett förslag. Där familjen inte blivit Svenska medborgare och barnet under 18 missköter sig . Ut med hela familjen. Alla påstår ju att familjen är det viktigaste. Alltså måste dom ta sitt ansvar. Ni ska se på helt ny attityd mot Sverige.

Ps För att ni inte ska få mjäll så bestämmer jag inte nivån för misskötsel. 

• Ge karma 3
  • Hjärta 1
  • Bullseye 4
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...