Jump to content
IGNORERAD

Stegras plågsamma död

Nicholas

Recommended Posts

Imperiale
6 timmar sedan, skrev Jonta2025:

Jag vill påmimna om att högerpartier inkl. Sd och c i princip styrt den ekonomiska politiken i landet enda sedan 2006. Att ge s och resten av vänstern skulden för allt mellan sin stortå till hjässan är en hel del okunnigt. I värsta fall rent önsketänkande. Klaga är helt ok men då ska man i vart fall hålla sig till sanningen. 

Själv röstar jag blankt i protest.

Att från säga sig allt ansvar för de år som S styrde tillsammans med  C + MP med hjälp av V:s röster visar på en hel del okunskap om skuld frågan!
S valde att ställa upp på C villkor om att  V inte fick ingå i regeringen och att V då ändå valde att stödja   den här regeringen med S+C+MP som luckrade upp anställnings tryggheten, sålde ut skolan, omsorgen,  mm är att skönmåla  sitt ansvar och i frågan om sin skuld till att vi har det samhälle vi har idag pågrund av den förda politiken…..visar på mycket okunskap!

Hade V valt att inte stödja den här regeringen då eller om S inte hade gått med på C villkor så, hade den förda politiken tagit en annan väg. Men S valde en väg och då skall man ta ansvar för riktning och innehåll som de här leder till. Och lika är det för V!

NU är ju riksdagen utformad så, att du behöver inte har majoritet där för att styra en regering och landet…. Lägger höger ner sina röster så är det fritt fram!
Och detta visste S om och kunde då regera med C+MP utan V rösterna….och du snackar om att inte ha skuld och ansvar…haha!

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

ThailandNovise
45 minuter sedan, skrev Imperiale:

Att från säga sig allt ansvar för de år som S styrde tillsammans med  C + MP med hjälp av V:s röster visar på en hel del okunskap om skuld frågan!
S valde att ställa upp på C villkor om att  V inte fick ingå i regeringen och att V då ändå valde att stödja   den här regeringen med S+C+MP som luckrade upp anställnings tryggheten, sålde ut skolan, omsorgen,  mm är att skönmåla  sitt ansvar och i frågan om sin skuld till att vi har det samhälle vi har idag pågrund av den förda politiken…..visar på mycket okunskap!

Hade V valt att inte stödja den här regeringen då eller om S inte hade gått med på C villkor så, hade den förda politiken tagit en annan väg. Men S valde en väg och då skall man ta ansvar för riktning och innehåll som de här leder till. Och lika är det för V!

NU är ju riksdagen utformad så, att du behöver inte har majoritet där för att styra en regering och landet…. Lägger höger ner sina röster så är det fritt fram!
Och detta visste S om och kunde då regera med C+MP utan V rösterna….och du snackar om att inte ha skuld och ansvar…haha!

L var med S, C, MP och V. M, KD och SD röstade Nej till allt, ingen som lade ned röster. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Oskarudon

just avslutat vår del i järnvägsdelen i stegra projektet 4 växlar,kontaktledning å 2 km spår. inne på bodens kommuns område ett problem kvarstod dock.  för att kunna dra våra sektioner kontaktledning så skulle stegras bangård enligt tidplan vara färdig. där är nu bara en stor lergrop.

tro inte på media de är värre...

inga bilder tyvärr jag är inte dum.

• Ge karma 6
  • Hmm? 1

Never forget: Robots will kill you.

Dela på andra sajter

Imperiale
2 timmar sedan, skrev ThailandNovise:

L var med S, C, MP och V. M, KD och SD röstade Nej till allt, ingen som lade ned röster. 

Med lite enkel grundskolematte så kan jag bevisa att V, M, KD och SD inte kan ha röstade nej till allt. 

De 4 partierna hade tillsammans 182 mandat 2018.

De andra hade 167 mandat.

Så någon måste ha rösta ja till försämringar eller lagt ner sina sina röster

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Imperiale:

Med lite enkel grundskolematte så kan jag bevisa att V, M, KD och SD inte kan ha röstade nej till allt. 

De 4 partierna hade tillsammans 182 mandat 2018.

De andra hade 167 mandat.

Så någon måste ha rösta ja till försämringar eller lagt ner sina sina röster

Men han skrev ju att M, KD och SD röstade emot. V är ju kk med S

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Marlon:

Att påstå att SD är orsaken till dagens situation i Sverige är ju självbedrägeri av gigantiska mått. Hade de haft inflytande i politiken inte bara de senaste 3 åren utan istället de senast 20 åren hade Sverige troligen varit lite mer som Danmark. Jag lägger skulden på MP, ett litet skitparti med sympatisörer på Södermalm. MP är organisatören bakom:

- Okontrollerad invandring från MENA

- Gängkriminalitet, skjutningar, sprängningar, välfärdsbrottslighet osv.

- Sjuka elpriserna pga utbyte av planerbar kraftproduktion till väderberoende kraftproduktion 

- Galna bränslepriser, diesel som kostade 25 spänn litern, numera dock delvis åtgärdat av Tidö

- Stök och otrygghet i skolan, där svenska elever fruktar för sina liv.

- Generell ökad otrygghet i samhället med delar av befolkningen som hatar Sverige och Svenskar. De älskar dock att vi betalar för dem med sjuka skattenivåer

Skulle kunna fortsätta att rada upp exempel men blir bara förbannad när jag tänker på hur MP tvingar svensken att späka sig medan de cyklar på sina paketcyklar och dricker cava på någon hipp bar. Fuck MP

Jag gillar cykeln som är ett bra fortskaffningsmedel.

Med andra ord är SD skit…..

• Snurrigt 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Rillex:

Starka argument från vänstern. 

• Ge karma 5
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Nineteen68
8 timmar sedan, skrev Rillex:

Ja, jag gillar å jonna me'! Har svårt för en 40års kris med trikåer -kantarell på kopan - racerjonne med skivbroms - samt helt ointresserad av trafikregler... Ang SD så är jag ev benägen att hålla med, dom är ett nödvändigt ont. Röstade själv på dom - kanske inte med dom utan snarare emot någon annat. Nästa val blir det på den gamla vänsterpartisten ( Som bytt sida) Allard om han lyckas hålla ihop. Han är helt sanslöst - underbar att lyssna till 🤣

Ändrades av Nineteen68
  • Party 1
  • Cheers 1

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Rillex:

Så du menar att MP är toppen?

• Ge karma 4

Måne

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Rillex:

Om du går tillbaka 10-15-20 år och lyssnar/läser vad SD sa då så ser väl även du att de i stora drag förutsade hur Sverige skulle se ut i framtiden. Nu är vi där och en del andra partier låter, i alla fall utåt, som SD lät då. Tyvärr är uppvaknandet alldeles försent, ser inte hur utvecklingen ska gå att vända, speciellt om extremvänstern vinner valet 2026 och Sverige återigen styrs av paketcykelmaffian. Nä, det gäller att flyga under radarn tills man tjäna ihop sitt fuck-off kapital och kan flytta för att slippa MENA skiten. Vänstern verkar ju gilla detta och vill förstöra även för de som idag bor i lugna områden. MENA åt alla (men inte på Södermalm), helt sjukt!

Ps. då jag inte är innestadshipster med bakåtkammat hår i tramsig tofs så gillar jag att köra bil och hatar cyklister, så då är väl SD bra

• Ge karma 8
Dela på andra sajter

Skulle ju gärna få hör argument från er på vänstersidan vad de har gjort/ska göra för att vi svenskar ska kunna leva våra liv utan att drabbas av den importerade brottsligheten. Är det universallösning höjda skatter som ska rädda oss? Mer deg till alla (utom till de som jobbar och sliter)

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Nineteen68
2 timmar sedan, skrev Marlon:

Skulle ju gärna få hör argument från er på vänstersidan vad de har gjort/ska göra för att vi svenskar ska kunna leva våra liv utan att drabbas av den importerade brottsligheten. Är det universallösning höjda skatter som ska rädda oss? Mer deg till alla (utom till de som jobbar och sliter)

Tyvärr så finns det ingen snabb lösning på detta elände. Sverige kommer aldrig bli det Sverige som jag föddes i och växte upp i till lika alla här. Kort och gott Sverige är kört i nuvarande tappning. Det gäller inte bara Sverige - hela Europa är ju på dekis. Frankrike är på G till inbördeskrig en ekonomisk härdsmälta. Samma med England stoooora problem med muslimer etc etc. Som sagt vi står inför problem i Sverige och Europa som vi inte vet vidden av just nu.... För inte tala om Tyskland - denna stolta industri nation. Haft negativt Bnp i ca 5år minns inte korrekt... Satsar på vindkraft och elbilar...😅

Ändrades av Nineteen68
  • Ge karma 2
  • Bullseye 2

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Tyvärr så finns det ingen snabb lösning på detta elände. Sverige kommer aldrig bli det Sverige som jag föddes i och växte upp i till lika alla här. Kort och gott Sverige är kört i nuvarande tappning. Det gäller inte bara Sverige - hela Europa är ju på dekis. Frankrike är på G till inbördes krig en ekonomisk härdsmälta. Samma med England stoooora problem med muslimer etc etc. Som sagt vi står inför problem i Sverige och Europa som vi inte vet vidden av just nu.... 

Är rent fördjävligt att jag ska påtvingas mångkulturen pga godhetsknarkande politiker. Jag vill ha ett samhälle byggt på kristna värderingar, inte MENA värderingar med avsaknad av respekt för oss som betalar för kalaset, brottslighet och dominansbeteenden. Här ska i rättvisans namn sägas att alla partier, med undantag för SD, är ansvariga för hur det ser ut även om högersidan med M i spetsen försöker dölja sitt eget ansvar. Här har dock en omsvängning skett, dock alldeles för sent, men ändå. På vänstersidan forsätter man efterfråga generös migration, speciellt MP, V och C. Det skrämmer i alla fall mig något enormt att man vill ha mer av något som inte fungerar och dessutom vill förstöra för oss andra som inte vill ha något med MENA att göra

Ändrades av Marlon
  • Ge karma 2
  • Bullseye 4
Dela på andra sajter

Nineteen68
1 timme sedan, skrev Marlon:

Är rent fördjävligt att jag ska påtvingas mångkulturen pga godhetsknarkande politiker. Jag vill ha ett samhälle byggt på kristna värderingar, inte MENA värderingar med avsaknad av respekt för oss som betalar för kalaset, brottslighet och dominansbeteenden. Här ska i rättvisans namn sägas att alla partier, med undantag för SD, är ansvariga för hur det ser ut även om högersidan med M i spetsen försöker dölja sitt eget ansvar. Här har dock en omsvängning skett, dock alldeles för sent, men ändå. På vänstersidan forsätter man efterfråga generös migration, speciellt MP, V och C. Det skrämmer i alla fall mig något enormt att man vill ha mer av något som inte fungerar och dessutom vill förstöra för oss andra som inte vill ha något med MENA att göra

Vill påpeka att jag håller med dig.  Men SD ingår i TIDÖ laget och infödet av människor fortrgår och är ca 100000/år!?

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Vill påpeka att jag håller med dig.  Men SD ingår i TIDÖ laget och infödet av människor fortrgår och är ca 100000/år!?

Jo, tyvärr har de inte egen majoritet utan är tvungna att kompromissa med 3 andra partier. Men ändå lite bättre än om paketcykelmaffian hade styrt

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Nicholas:

Starka argument från vänstern. 

Är inte speciellt vänster heller men det tog lite fart.

• Haha 1
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Marlon:

Om du går tillbaka 10-15-20 år och lyssnar/läser vad SD sa då så ser väl även du att de i stora drag förutsade hur Sverige skulle se ut i framtiden. Nu är vi där och en del andra partier låter, i alla fall utåt, som SD lät då. Tyvärr är uppvaknandet alldeles försent, ser inte hur utvecklingen ska gå att vända, speciellt om extremvänstern vinner valet 2026 och Sverige återigen styrs av paketcykelmaffian. Nä, det gäller att flyga under radarn tills man tjäna ihop sitt fuck-off kapital och kan flytta för att slippa MENA skiten. Vänstern verkar ju gilla detta och vill förstöra även för de som idag bor i lugna områden. MENA åt alla (men inte på Södermalm), helt sjukt!

Ps. då jag inte är innestadshipster med bakåtkammat hår i tramsig tofs så gillar jag att köra bil och hatar cyklister, så då är väl SD bra

Ok då backar jag 10-15 år och lyssnar på vad de har att säga.

Ändrades av Rillex
Dela på andra sajter

Nineteen68
23 minuter sedan, skrev Rillex:

Är det det bästa du lyckas få fram? En inavlad  Wermlänning det är väl så man ska stöve rätt!?

• Bullseye 4

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Rillex:

Skojare där. Även vänsteranhängare som du förstår ju att det är i rikspolitiken dvs riksdag och regering som det svenska samhället formas. Vad har sagts på den nivån, menar du att SD har haft fel om att förutspå samhällsutvecklingen? Menar du att det är SD fel att vi är där vi är idag och att inget ansvar ligger hos tidigare S och Alliansen regeringar? För från vänsterhåll skylls ju alla samhällsproblem på ”SD-regeringen”.
Och bara en nyfiken fråga, varför vill du ha ett Sverige där dina skattepengar går till bidrag så att folk i förorten kan sitta på café och röka vattenpipa hela dagarna. Eller behöva utstå importerad brottslighet med skjutningar, sprängningar, förnedringsrån, överfallsvåldtäckter, åldringsbrott, välfärdsbedrägeri. Eller Palestina aktivister som stänger ner trafiken i hufvudstaden varje lördag, Eller dominans och härskarbeteenden från invandrargäng som driver omkring på stan, i köpcenter, på restauranger, biografer, bibliotek osv. Eller hot och våld i skola och sjukvård.

Ändrades av Marlon
  • Ge karma 6
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Marlon:

Skojare där. Även vänsteranhängare som du förstår ju att det är i rikspolitiken dvs riksdag och regering som det svenska samhället formas. Vad har sagts på den nivån, menar du att SD har haft fel om att förutspå samhällsutvecklingen? Menar du att det är SD fel att vi är där vi är idag och att inget ansvar ligger hos tidigare S och Alliansen regeringar? För från vänsterhåll skylls ju alla samhällsproblem på ”SD-regeringen”.
Och bara en nyfiken fråga, varför vill du ha ett Sverige där dina skattepengar går till bidrag så att folk i förorten kan sitta på café och röka vattenpipa hela dagarna. Eller behöva utstå importerad brottslighet med skjutningar, sprängningar, förnedringsrån, överfallsvåldtäckter, åldringsbrott, välfärdsbedrägeri. Eller Palestina aktivister som stänger ner trafiken i hufvudstaden varje lördag, Eller dominans och härskarbeteenden från invandrargäng som driver omkring på stan, i köpcenter, på restauranger, biografer, bibliotek osv. Eller hot och våld i skola och sjukvård.

Jahopp då var man helt plötsligt vänsteranhängare bara för att man inte gillar SD.

Sen att du svartmålar hela samhället det är för mig ganska mycket SD trams.

SD och humor det är två saker som inte samverkar.

• Minus 2
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Rillex:

Jahopp då var man helt plötsligt vänsteranhängare bara för att man inte gillar SD.

Sen att du svartmålar hela samhället det är för mig ganska mycket SD trams.

SD och humor det är två saker som inte samverkar.

Hur menar du att samhället ser ut?

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Marlon:

Hur menar du att samhället ser ut?

Att jag fortfarande inte är rädd att gå ut och åka ex. T bana, pendeltåg, buss på kvällar och helger.

Igår kväll exempelvis tog jag t-banan till city och en lång promenad i City, Kungsholmen, Essingen och hem igen.

Inte räddare än för 10-20 år sedan.

Det är min känsla.

Allt funkar som det ska med sjukvården har inte stött på patrull morsan som är 92 tyckte också att den funkar bra.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Rillex:

Att jag fortfarande inte är rädd att gå ut och åka ex. T bana, pendeltåg, buss på kvällar och helger.

Igår kväll exempelvis tog jag t-banan till city och en lång promenad i City, Kungsholmen, Essingen och hem igen.

Inte räddare än för 10-20 år sedan.

Det är min känsla.

Allt funkar som det ska med sjukvården har inte stött på patrull morsan som är 92 tyckte också att den funkar bra.

Bra att du upplever att det funkar för dig. Själv står jag i en oändlig vårdkö och varje gång jag är på sjukhuset så sitter där några feta MENA kärringar med medföljande tolkar. De har inte betalat en spänn för att bidra men kostar astronomiska belopp i bidrag, pensioner, sjukvård osv. Klart som fan jag blir förbannad när jag prioriteras bort i vården. Dessutom har det flyttat in en galen arab i trapphuset bredvid. Nu är det inbrott i källarförråden, hotfulla araber som hänger utanför porten, bilbränder, narkotika, mm. Tack så jävla mycket för att jag tvingas på mångkulturen mot min vilja.
Verkar dessutom som polisen fått allt om bakfoten med knappt 40.000 gängkriminella, skjutningar, sprängningar, förnedringsrån, åldringsbrottslighet, Palestina demonstranter som skriker stoppa folkmordet på svenska och hyllar terror på arabiska och som följer efter ministrar på väg hem.
Inget av detta existerande när jag växte upp på 90-talet. Jag ska nu sticka ut hakan och komma med ett påstående att denna brottslighet inte hade funnits i Sverige om vi inte hade haft okontrollerad invandring från MENA. Varför inte då, jo för då hade dessa människor inte funnits i Sverige med sitt sunkig dominans och härskarbeteende. Och de pengar vi lagt på dessa grupper hade istället kunna läggas på välfärd till oss hårt arbetande och sjukt högt beskattade svenskar

• Ge karma 3
  • Bullseye 4
Dela på andra sajter

Jonta2025
On 2025-11-08 at 15:42, skrev Imperiale:

Vänsterpartierna vill nog gjärna hänga av C tror jag. Personligen tror jag inget kommer bli till det bättre endå.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...