Marlon Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 1 minut sedan, skrev Wangthong: Är det bästa de kan göra, att vänta på bättre tider så är det ganska uppenbart vilka idioter som ska gå på det! Lill-Mållgan får åka upp med kontanter efter valet för att rädda vad som räddas kan 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 5 minuter sedan, skrev Marlon: Lill-Mållgan får åka upp med kontanter efter valet för att rädda vad som räddas kan Är det det bästa de har att hoppas på så går det som det går. Det går utför nu. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 Problemet med Stegra och liknande är inte att de i stort går med förlust, utan att det som tjänar på dessa projekt fortsatt kommer att tjäna på den och notan kommer att hamna hos alla er som betalar skatt i Sverige. Detta är inte bara den svenska modellen för korruption, men den nyttjas hårt i Sverige. Och det enda sättet att få slut på det är att sluta rösta för denna korruption eller blodig revolution. Båda är lika troliga alternativ. 7 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 24, 2025 Trådstartare Dela Inlagd December 24, 2025 19 minuter sedan, skrev Surin P3: Problemet med Stegra och liknande är inte att de i stort går med förlust, utan att det som tjänar på dessa projekt fortsatt kommer att tjäna på den och notan kommer att hamna hos alla er som betalar skatt i Sverige. Detta är inte bara den svenska modellen för korruption, men den nyttjas hårt i Sverige. Och det enda sättet att få slut på det är att sluta rösta för denna korruption eller blodig revolution. Båda är lika troliga alternativ. Dom advokater som sedan dyker upp (amerikanska ibland) jobbar med kickbacks. Staten betalar (dvs jag). Och att northvolt yrkade på chapter 11 under amerikansk jurisdiktion är helt korrupt, illegalt etc, men det passerade som ingenting. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 38 minuter sedan, skrev Surin P3: Problemet med Stegra och liknande är inte att de i stort går med förlust, utan att det som tjänar på dessa projekt fortsatt kommer att tjäna på den och notan kommer att hamna hos alla er som betalar skatt i Sverige. Detta är inte bara den svenska modellen för korruption, men den nyttjas hårt i Sverige. Och det enda sättet att få slut på det är att sluta rösta för denna korruption eller blodig revolution. Båda är lika troliga alternativ. Du har väl en svensk pension som också kommer att få betala i framtiden? 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 49 minuter sedan, skrev Surin P3: Problemet med Stegra och liknande är inte att de i stort går med förlust, utan att det som tjänar på dessa projekt fortsatt kommer att tjäna på den och notan kommer att hamna hos alla er som betalar skatt i Sverige. Detta är inte bara den svenska modellen för korruption, men den nyttjas hårt i Sverige. Och det enda sättet att få slut på det är att sluta rösta för denna korruption eller blodig revolution. Båda är lika troliga alternativ. Kommer inte hända ett skit, svensken muttrar lite, knyter näven i fickan och går vidare i livet. Dessutom hålls Stegra under armarna av vänstern där högern som ifrågasätter statlig inblandning beskylls föra kulturkrig mot ”den gröna omställningen”. Det är inte rätt åsikt att ifrågasätta Stegra enligt vänstern 4 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Du har väl en svensk pension som också kommer att få betala i framtiden? Jag flyttade hit när jag var 25, så ja. 43 Baht I månaden gissar jag. Jag är 52 nu. Ändrades December 24, 2025 av Surin P3 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 1 timme sedan, skrev Surin P3: Jag flyttade hit när jag var 25, så ja. 43 Baht I månaden gissar jag. Jag är 52 nu. Då blir det ingen större förlust. Jag vill minnas att du körde olika maskiner förr men det är absolut inte 27 år sedan som jag började med forum på internet. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd December 24, 2025 Dela Inlagd December 24, 2025 Den enda personen som njuter av att skattebetalarna kastar pengarna över alla så kallade rädda klimatet projekt är Harald Mix. Han sedan början på 2000 talet köper eller startar olika företag eller projekt som staten kastar bidrag över som sedan går konkurs. Kolla hans konkurshistorik samtidigt kolla hans förmögenhet som växer i linje med konkurser. Det senaste va ju Northvolt och nu är det Stegra som är på gång. Många förteg slutade redan leveranser till Stegra pga. obetalda fakturor i miljonklassen och hela bygget står i praktslaget stilla. Tyvärr svenne betalar för allt utan att protestera. Sedan röstar man på samma partier som gör honom fattig pga. skattehöjningar som går till personer som Mix. 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 25, 2025 Dela Inlagd December 25, 2025 5 timmar sedan, skrev UglyFarang: Då blir det ingen större förlust. Jag vill minnas att du körde olika maskiner förr men det är absolut inte 27 år sedan som jag började med forum på internet. Ja, det stämmer. Jobbade till och från i Sverige ända fram till ca 2013. Man blir inte rik automatiskt när man flyttar till Thailand som ung man. 3 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 25, 2025 Dela Inlagd December 25, 2025 11 timmar sedan, skrev Surin P3: Ja, det stämmer. Jobbade till och från i Sverige ända fram till ca 2013. Man blir inte rik automatiskt när man flyttar till Thailand som ung man. Allt har sin tid😂 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2025 Dela Inlagd December 27, 2025 On 2025-12-25 at 07:30, skrev Surin P3: Man blir inte rik automatiskt när man flyttar till Thailand som ung man. Gäller även för något äldre män. 😇 1 1 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 5 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 5 Dela Inlagd Februari 5 On 2025-12-27 at 03:17, skrev rolba: Gäller även för något äldre män. 😇 Nä rykterna går om att man ska vara rik redan från början 😉 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 5 Dela Inlagd Februari 5 Förtroendeingivande så det ryker. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/stegras-finanschef-kliver-av-blir-radgivare 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Inlagd Februari 5 Dela Inlagd Februari 5 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd Februari 5 Dela Inlagd Februari 5 (ändrad) Klimatsmart, grön omställning? * Järnmalm från svartlistat företag i Brasilien * Stål från Kina billigare en någon annan tillverkare * Naturgas på lastbil från Finland * ingen hamn i Luleå kan ta emot För en produkt ingen vill ha, ett ENORMT svart (grönt) hål och totalkonkurs. Harald Mix skrattar hela vägen till banken. Ändrades Februari 5 av nitton57 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Februari 6 Dela Inlagd Februari 6 6 timmar sedan, skrev nitton57: Klimatsmart, grön omställning? * Järnmalm från svartlistat företag i Brasilien * Stål från Kina billigare en någon annan tillverkare * Naturgas på lastbil från Finland * ingen hamn i Luleå kan ta emot För en produkt ingen vill ha, ett ENORMT svart (grönt) hål och totalkonkurs. Harald Mix skrattar hela vägen till banken. Skrattat hade Harald gjort om det hela hade hållit lite till. Som det hela är nu så har han inte tjänat en spänn på Stegra utan riskerar mest att bli förknippad med konkursen i resten av sitt liv. Harald är miljardär i alla fall så det går ingen nöd på honom. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd Februari 6 Dela Inlagd Februari 6 1 timme sedan, skrev Tomas H: Skrattat hade Harald gjort om det hela hade hållit lite till. Som det hela är nu så har han inte tjänat en spänn på Stegra utan riskerar mest att bli förknippad med konkursen i resten av sitt liv. Harald är miljardär i alla fall så det går ingen nöd på honom. Harald har gjort flera likadana affärer och tjänat massor på det. Tro inte att han investerar en krona och förlorar den. Kolla hur ånga affärer startad ha och hur många konkade. Jag hade med han att göra mellan 2006 till 2012. Kolla bara hur han hanterade Northvolt. Där chefer fick sälja sina aktier en inte anställda. Ingen av de ledande hade gjort någon förlust men massor med företag och anställda runt omkring har problem. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Februari 6 Dela Inlagd Februari 6 41 minuter sedan, skrev nitton57: Harald har gjort flera likadana affärer och tjänat massor på det. Tro inte att han investerar en krona och förlorar den. Kolla hur ånga affärer startad ha och hur många konkade. Jag hade med han att göra mellan 2006 till 2012. Kolla bara hur han hanterade Northvolt. Där chefer fick sälja sina aktier en inte anställda. Ingen av de ledande hade gjort någon förlust men massor med företag och anställda runt omkring har problem. Ja sa ju att han är miljardär, de har han blivit på tidigare på sina tidigare affärer. På Stegra fick det dock inte vägen, det kommer bli konkurs eller att Haralds innehav blir värdelöst pga offantlig utspädning. Hade det gått vägen hade han blivit Bill Gates rik dock. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 8 Dela Inlagd Februari 8 Det blåser alltmer kyliga vindar kring det gröna industriprojektet Stegra. Om finansieringsfrågan in löses finns det en risk att hela satsningen klappar ihop. – Jag tror att det är mycket sannolikt att det här faller samman, säger Ossi Pesämaa, biträdande professor i redovisning och styrning vid Luleå Tekniska Universitet. https://www.tv4.se/artikel/WLE4GymXkQO0vVgWe6NVE/professorns-bistra-ord-mycket-sannolikt-att-det-faller-samman 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 8 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8 14 minuter sedan, skrev UglyFarang: Det blåser alltmer kyliga vindar kring det gröna industriprojektet Stegra. Om finansieringsfrågan in löses finns det en risk att hela satsningen klappar ihop. – Jag tror att det är mycket sannolikt att det här faller samman, säger Ossi Pesämaa, biträdande professor i redovisning och styrning vid Luleå Tekniska Universitet. https://www.tv4.se/artikel/WLE4GymXkQO0vVgWe6NVE/professorns-bistra-ord-mycket-sannolikt-att-det-faller-samman Att stegra drar på sig så stora skulder torde ju vara olagligt. Får ju inte beställa saker om du vet att du inte kan betala. Kontrollbalansräkning är ju det första steget, och där borde dom ju vara med råga. Men jag tror nog dom är tvungna ansöka om konkurs nu. Men som vanligt svenskt rättsväsende är ett skämt, speciellt på det ekonomiska området. 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 11 Dela Inlagd Februari 11 Investerings intresset verkar vara på avtagande internationellt sett. "Bara två nya gröna stål- och järnprojekt presenterades förra året. Samtidigt förenades, pausades eller skrotades betydligt fler, enligt Green Steel Tracker." https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/tvarnit-for-gront-stal-i-varlden-men-stegra-har-natt-langst 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu