Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 17 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 17 (ändrad) Jag fick ett PM från vår forumvän @soi covboy och han frågade om jag kunde tipsa om ett hyfsat boende i Bonkai. Inget lyx men inte heller något lopphotell var vad jag läste mellan raderna. Detta är uppdrag som jag gillar för jag tycker att det är kul att få något att göra. Hmmm, egentligen så har jag mer än tillräckligt att göra men det går alltid att kombinera fritid, nöje och jobb. Som just vid det här tillfället. Jag brukar dagligdags ta en morgonpromenad eller cykelrunda och då kan man ju passa på att kolla upp boenden i närområdet. Det kostar inte mycket tid egentligen så det är ju att kombinera fritid med jobb. Då kommer tipsen på boenden i Bonkai! No. 1 Baan Khun Por Hotel. Ligger mycket centralt i Bonkai och jag skulle vilja påstå att det är ett mycket bra boende och en av fördelarna är att det ligger precis bredvid BKP där det finns en mycket stor foodcourt och en scen där det är uppträdande varje kväll. Ett rum kostar endast 600-700 per natt. Mycket prisvärt. No. 2 La-Or Resort. Ligger ungefär trehundra meter från BKP och det är något så ovanligt som en inhägnad resort med fristående bungalows. Mycket trevligt ställe som ofta brukar husera återkommande gäster. Jag har för övrigt en vän som hyr en bungalow året runt då han trivs så jäkla bra där. Stark rekommendation! Kostar ungefär 1000 per natt. Det kommer så småningom fler tips men det får vänta för nu måste jag iväg och spela bordtennis med några vänner. Full fart hela tiden! Ändrades Oktober 17 av Luke the Drifter 27 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 17 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 17 (ändrad) No. 3 Seamira House. Detta är ett fyrstjärnigt hotell som är relativt nybyggt. Mycket fina rum med eget kök/kokvrå om man skulle vilja laga mat hemma. Bra faciliteter med bland annat restaurang/bar, gym och tvättmaskiner. Dyrast av de ställen jag besökte men i rumspriset ingår frukostbuffé för två personer och den är riktigt bra. Jag som inte bor på hotellet får betala 320 baht för frukosten och det är den värd. Kostar cirka 1400 per natt. Det kommer fler tips men det får bli lite senare. Om arton minuter skall jag möta en kompis och vi skall göra en motionsrunda på cykel. Full fart hela tiden! Ändrades Oktober 17 av Luke the Drifter 26 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 18 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 18 (ändrad) No. 4 Narawan Residents. Ett hotell som ligger på soi 94 precis bredvid järnvägsövergången. Fina rum men om man har lätt för att vakna så kan det vara en nackdel att den ligger väldigt nära järnvägen och det passerar många tåg på natten. Priset är bra med tanke på standarden. Kostar 700 per natt. Ändrades Oktober 18 av Luke the Drifter 25 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Oktober 18 Dela Inlagd Oktober 18 On 2025-10-17 at 03:40, skrev Luke the Drifter: Jag fick ett PM från vår forumvän @soi covboy och han frågade om jag kunde tipsa om ett hyfsat boende i Bonkai. Inget lyx men inte heller något lopphotell var vad jag läste mellan raderna. Detta är uppdrag som jag gillar för jag tycker att det är kul att få något att göra. Hmmm, egentligen så har jag mer än tillräckligt att göra men det går alltid att kombinera fritid, nöje och jobb. Som just vid det här tillfället. Jag brukar dagligdags ta en morgonpromenad eller cykelrunda och då kan man ju passa på att kolla upp boenden i närområdet. Det kostar inte mycket tid egentligen så det är ju att kombinera fritid med jobb. Då kommer tipsen på boenden i Bonkai! No. 1 Baan Khun Por Hotel. Ligger mycket centralt i Bonkai och jag skulle vilja påstå att det är ett mycket bra boende och en av fördelarna är att det ligger precis bredvid BKP där det finns en mycket stor foodcourt och en scen där det är uppträdande varje kväll. Ett rum kostar endast 600-700 per natt. Mycket prisvärt. No. 2 La-Or Resort. Ligger ungefär trehundra meter från BKP och det är något så ovanligt som en inhägnad resort med fristående bungalows. Mycket trevligt ställe som ofta brukar husera återkommande gäster. Jag har för övrigt en vän som hyr en bungalow året runt då han trivs så jäkla bra där. Stark rekommendation! Kostar ungefär 1000 per natt. Det kommer så småningom fler tips men det får vänta för nu måste jag iväg och spela bordtennis med några vänner. Full fart hela tiden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 19 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 19 (ändrad) No. 5 Pearl Villa. Ett nybyggt hotell som är väldigt trevligt. Ligger bra till då det är en kort promenad till Phetkasem Road och det stora shoppingcentret Market Village. Jag har en kompis som bor där just nu och han är mycket nöjd med stället. Kostar från 1000 baht. OBS! Förväxla inte Pearl Villa med Hua Hin@Pearl som ligger mittemot Pearl Villa. Det är ett enkelt boende men också väldigt billigt. Jag tror att det kostar cirka 450 per natt. Pearl Villa Ändrades Oktober 19 av Luke the Drifter 22 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Oktober 19 Dela Inlagd Oktober 19 Har kompisen från Jakan landat? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 19 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 19 20 minuter sedan, skrev MickeN: Har kompisen från Jakan landat? Yes! Han stannade en natt i Bangkok och kom till Hua Hin igår. Han skulle ha kommit till BKP igår kväll men han är nog fortfarande lite trött efter resan så han dök aldrig upp. Det var ju lite tråkigt men vi klarade oss ändå då vi blev ungefär tjugo vänner från Sverige, Norge och Thailand som umgicks. 🥳 13 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 20 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 20 (ändrad) No. 6 Good View Hotel. Detta hotell ligger nära järnvägsövergången på soi 94. Hotellet passar en festprisse perfekt då det finns fyra barområden i direkt närhet och det är bland annat Headrock Zone 94 och Wonderland. Jag har inte räknat hur många barer det finns runt hörnet men gissningsvis ungefär 100. Jag tror att @soi covboy kommer med fru och då kanske det här hotellet inte är det bästa valet men det kan kanske passa någon annan. 🙂 Kostar 700 per natt. Ändrades Oktober 20 av Luke the Drifter 26 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 22 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 22 (ändrad) No. 7 Baan Hua Hin. Ungefär 150 meter västerut från senaste panget hittar man detta ställe. Det kan nog betraktas som prisvärt då man har en swimmingpool direkt utanför rummet. Jag har aldrig kollat hur rummen ser ut men de kanske är okej. Det är betydligt lugnare här då det inte ligger precis bredvid ett barområde. Vad det kostar är de väldigt tydliga med och det är ju väldigt ärligt gjort! Ändrades Oktober 22 av Luke the Drifter 23 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 23 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 23 (ändrad) No. 8 Amara Resort . En resort som ligger ytterligare hundra meter västerut sett från järnvägsövergången vid soi 94. Egentligen så heter vägen soi Mae Kep men alla säger soi 94 och så är det även på google maps. Ett trevligt ställe med rum som ligger i en länga och de är ganska fina och även här så finns det en liten swimmingpool. Precis bredvid resorten så ligger det en bar/restaurang i skotsk-irländsk stil där man kan dricka whisky eller stout om man skulle råka vara sugen på det. Kostar ungefär 1200 baht (för att bo på resorten, inte för whiskyn) 😉 Ändrades Oktober 23 av Luke the Drifter 20 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Oktober 25 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 25 (ändrad) No. 9 Initial Hotel. Ett hotell som är helt okej och rummen är det inget större fel på. Det finns en liten swimmingpool men en nackdel med den är att den ligger i norrläge så den brukar vara ganska kall under vintermånaderna november till februari. Som de flesta av de tips jag har gett så finns det en parkeringsplats för bil. Hotellet ligger bra till och det är ganska lugnt runtom. Mittemot hotellet så ligger det fyra massageställeställen men tjejerna sitter inte där och gapar och skriker. Jag brukar hälsa på tjejerna och de är mycket artiga och frågar när jag har tid för att ta en massage. 🙏 Initial Hotel kostar strax under 1000 baht. Det var de hotell jag besökte på morgonpromenaden och de ligger samtliga i närheten av Baan Khun Por (BKP). Hotellen som ligger längst bort från BKP är Pearl Villa och Initial men det är bara en kort promenad på ungefär en kilometer. Det var det hela för denna gång och tipsen kommer från Luke's Tour and Travel. Ändrades Oktober 25 av Luke the Drifter 21 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Oktober 26 Dela Inlagd Oktober 26 Man tackar för alla bra tips 😀😀😀🙏🙏🙏 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu