Jonta2025 Inlagd Oktober 9, 2025 Dela Inlagd Oktober 9, 2025 Hej Första inlägget här. Har förstått att detta är ett thaiforum men tänker att, om jag har tur att det finns någon som har erfarenheter även av filipinerna som man kan rådfråga. Finns någon sådan i forumet? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Oktober 9, 2025 Dela Inlagd Oktober 9, 2025 Välkommen! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 9, 2025 Dela Inlagd Oktober 9, 2025 @pigge01 har väl plockat hem ett par stycken... 1 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 9, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2025 Tack grabbar Då kan jag kanske återkomma till denna tråd vad det lider. F.ö har jag varit ihop med en filipinska i 1 år 2023. Det funkade inte då hon var hypersvartsjuk och allt som oftast betedde sig som en tonåring. Hon ör 45 år 😎 . F.ö har jag chattat med en hypergo 51 årig filipinska ett bra tag nu. Mest videochat på whatsapp. Planerar att resa ner i juli. Det är synd att det inte finns en typ punktlista på vad man behöver göra samt krav på resa för henne hit vilket blir aktuellt om allt går bra dör nere. Har sett en del matnyttigt härinne dock som skrevs 2024 som jag bokmärkt i webbläsaren. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Oktober 10, 2025 Dela Inlagd Oktober 10, 2025 (ändrad) Grattis, hoppas det funkar även irl! Om du tänker besöksvisum till henne längre fram så finns information på MIG hemsida (du har säkert redan varit inne och kollat där). Handlar om att man måste ha tillgång till viss mängd pengar per dag, boende, försäkring, returbiljett osv. Enklast är att du står som garant dvs visar att du har möjlighet att stå för boende och omkostnader när hon är i Sverige. Hur är det med Filippinerna, finns det en svensk beskickning där eller måste man ta sig till ambassaden i Bangkok? I så fall får du räkna med minst 2 ToR dit med boende för henne. Ändrades Oktober 10, 2025 av Marlon 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Oktober 10, 2025 Dela Inlagd Oktober 10, 2025 Jag har varit gift med en som utvecklade "hypersvartsjuka" vilket förstörde äktenskapet. 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 10, 2025 Dela Inlagd Oktober 10, 2025 45 minuter sedan, skrev lasseiudon: Jag har varit gift med en som utvecklade "hypersvartsjuka" vilket förstörde äktenskapet. Ingen skillnad mot 75% av thailändskorna då? 😁 3 6 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 10, 2025 Dela Inlagd Oktober 10, 2025 20 minuter sedan, skrev rolba: Ingen skillnad mot 75% av thailändskorna då? 😁 75%? du får nog räkna lite högre men de vill ju ha koll på sin investering😂 2 4 5 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 10, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 10, 2025 4 timmar sedan, skrev lasseiudon: Jag har varit gift med en som utvecklade "hypersvartsjuka" vilket förstörde äktenskapet. Tråkigt att höra. Har hört att de är svartsjuka över lag. Jag kunde inte ens ringa till min dotters mor utan att hon tjurade i typ tre dagar. Enerverande och påfrestande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 10, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 10, 2025 6 timmar sedan, skrev Marlon: Grattis, hoppas det funkar även irl! Om du tänker besöksvisum till henne längre fram så finns information på MIG hemsida (du har säkert redan varit inne och kollat där). Handlar om att man måste ha tillgång till viss mängd pengar per dag, boende, försäkring, returbiljett osv. Enklast är att du står som garant dvs visar att du har möjlighet att stå för boende och omkostnader när hon är i Sverige. Hur är det med Filippinerna, finns det en svensk beskickning där eller måste man ta sig till ambassaden i Bangkok? I så fall får du räkna med minst 2 ToR dit med boende för henne. Tack för ditt svar. Vad har du för url/länk till din hemsida? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 10, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 10, 2025 4 timmar sedan, skrev rolba: Ingen skillnad mot 75% av thailändskorna då? 😁 Verkar gå i generna :D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 10, 2025 Dela Inlagd Oktober 10, 2025 7 timmar sedan, skrev lasseiudon: Jag har varit gift med en som utvecklade "hypersvartsjuka" vilket förstörde äktenskapet. Det har jag också, en svensk och vi skiljdes pga hon var otrogen..... Inte en krona fick hon... 5 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 11, 2025 Dela Inlagd Oktober 11, 2025 14 timmar sedan, skrev måne: 75%? du får nog räkna lite högre men de vill ju ha koll på sin investering😂 Du vet ju att jag alltid försöker vara lite fin i kanten. 😇 1 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Oktober 11, 2025 Dela Inlagd Oktober 11, 2025 17 timmar sedan, skrev Jonta2025: Tack för ditt svar. Vad har du för url/länk till din hemsida? MIG = Migrationsverket Länk till Schengenvisa, med möjlighet att stanna 90 dagar https://www.migrationsverket.se/du-vill-ansoka/besoka-sverige/besoka-sverige-upp-till-90-dagar-visum.html 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Efraim Barkbit Inlagd Oktober 11, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 11, 2025 Ja är ihop med en filipina sedan 15 år. dom är extremt lojala (om du inte tar en från baren) Du. Kommer konstant bli ifrågasatt. allt är bättre i Filippinerna, få henne att äta rött kött tar min 2 år. ha alltid ris soya vinäger ägg små chilifrukter hemma. (Mer än du tror) choklad är en stor grej. Man skickar minst 1 box med grejer hem varje år (1 är snällt sagt) ’dom kommer alltid backa upp dig, lojala som få, ge dig vad du vill, även i sängen. Lyssnar alltid på dig, även om man tror dom skiter i dig. Älskar överraskningar. Och duktiga på engelska ’tro mig. Det blir massa tunga ögonblick men dom ger väldigt mycket tillbaka. va du än gör. Ta ingen från baren, i Manila eller angels city. detta är mina 2 cent, behöver inte betyda att jag har rätt. All lycka till er 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 13, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2025 On 2025-10-11 at 10:50, skrev Marlon: MIG = Migrationsverket Länk till Schengenvisa, med möjlighet att stanna 90 dagar https://www.migrationsverket.se/du-vill-ansoka/besoka-sverige/besoka-sverige-upp-till-90-dagar-visum.html Aha, tackar för den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 13, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2025 On 2025-10-11 at 17:52, skrev Efraim Barkbit: Ja är ihop med en filipina sedan 15 år. dom är extremt lojala (om du inte tar en från baren) Du. Kommer konstant bli ifrågasatt. allt är bättre i Filippinerna, få henne att äta rött kött tar min 2 år. ha alltid ris soya vinäger ägg små chilifrukter hemma. (Mer än du tror) choklad är en stor grej. Man skickar minst 1 box med grejer hem varje år (1 är snällt sagt) ’dom kommer alltid backa upp dig, lojala som få, ge dig vad du vill, även i sängen. Lyssnar alltid på dig, även om man tror dom skiter i dig. Älskar överraskningar. Och duktiga på engelska ’tro mig. Det blir massa tunga ögonblick men dom ger väldigt mycket tillbaka. va du än gör. Ta ingen från baren, i Manila eller angels city. detta är mina 2 cent, behöver inte betyda att jag har rätt. All lycka till er Tack för beskrivningen. Lojala vet i tusan. Den här tjejen jag var ihop med gjorde i princip allt för att göra mig svartsjuk. Det enda som hände var att jag blev förbannad. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 13, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2025 Märker att det är jäkligt krångligt med besöksvisum. Måste hon åka till Bankok två jäkla gånger för att få ett besöksvisum alltså? Låter lite överkurs. Det måste ju bli flyg isf. Man kan tydligen glömma att hon får besöksvisum om inte jag besökt henne innan. Hade ju varit skönt att slippa den biten och koncentrera sig på hennes besök istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Oktober 13, 2025 Dela Inlagd Oktober 13, 2025 15 minuter sedan, skrev Jonta2025: Märker att det är jäkligt krångligt med besöksvisum. Måste hon åka till Bankok två jäkla gånger för att få ett besöksvisum alltså? Låter lite överkurs. Det måste ju bli flyg isf. Man kan tydligen glömma att hon får besöksvisum om inte jag besökt henne innan. Hade ju varit skönt att slippa den biten och koncentrera sig på hennes besök istället. Besöksvisum kan man söka i Manila 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 13, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2025 9 minuter sedan, skrev berlitz: Besöksvisum kan man söka i Manila 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Oktober 13, 2025 Dela Inlagd Oktober 13, 2025 5 minuter sedan, skrev Jonta2025: Du lämnar in ansökan i Manila på vfs,sedan skickar dom det till Bangkok sedan i retur till hemadress. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Jolo Inlagd Oktober 13, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 13, 2025 Sitter på Suvarnabhumi nu på väg till Manila. Jag har varit på ett konsulat i Manila för ca 10 år sedan med ett ex för intervju. Hon var dock senare tvungen att få kortet utfärdat i BKK (gällde ej turistvisa). Precis som i Sverige så är det svårt att hitta guldklimparna men hittar man en kan man ha det bra tillsammans. Det jag tycker är viktigt att komma överens om direkt med en partner från Filippinerna (eller Thailand) och att hon klargör det för hela släkten med bihang är ekonomin. Förväntas det pengar åt något håll, hur mycket, hur ofta och är du villig att betala det som eventuellt tycker dom har rätt till. Kan bli hur dyrt som helst. Ger man lillfingret så...... Om det finns någon gammal farmor som behöver några kilo ris så är det väl en sak men det finns hela släkter som tycker dom kan sluta jobba för att det finns en utlänning med i bilden. Kom överens så du och din partner är på samma planhalva och håll på era regler mot släkt och vänner (undantaget eventuella katastrofer). Låna EJ ut pengar, ALDRIG! Bara min åsikt, andra får självklart ha andra tankar och funderingar. 12 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 13, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2025 2 timmar sedan, skrev berlitz: Du lämnar in ansökan i Manila på vfs,sedan skickar dom det till Bangkok sedan i retur till hemadress. Ok, men måste hon resa dit iaf? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonta2025 Inlagd Oktober 13, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2025 1 timme sedan, skrev Jolo: Sitter på Suvarnabhumi nu på väg till Manila. Jag har varit på ett konsulat i Manila för ca 10 år sedan med ett ex för intervju. Hon var dock senare tvungen att få kortet utfärdat i BKK (gällde ej turistvisa). Precis som i Sverige så är det svårt att hitta guldklimparna men hittar man en kan man ha det bra tillsammans. Det jag tycker är viktigt att komma överens om direkt med en partner från Filippinerna (eller Thailand) och att hon klargör det för hela släkten med bihang är ekonomin. Förväntas det pengar åt något håll, hur mycket, hur ofta och är du villig att betala det som eventuellt tycker dom har rätt till. Kan bli hur dyrt som helst. Ger man lillfingret så...... Om det finns någon gammal farmor som behöver några kilo ris så är det väl en sak men det finns hela släkter som tycker dom kan sluta jobba för att det finns en utlänning med i bilden. Kom överens så du och din partner är på samma planhalva och håll på era regler mot släkt och vänner (undantaget eventuella katastrofer). Låna EJ ut pengar, ALDRIG! Bara min åsikt, andra får självklart ha andra tankar och funderingar. Stort tack för info. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Oktober 13, 2025 Dela Inlagd Oktober 13, 2025 22 minuter sedan, skrev Jonta2025: Ok, men måste hon resa dit iaf? Hon måste komma personligen till Manila. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu