Jump to content
IGNORERAD

Slippa militärtjänsgöring i Thailand för 50/50 grabb.

Don Went

Recommended Posts

Har någon här erfarenhet av att muta sonen fri från mönstringen? Eller under mönstringsdagen?

Isåfall hur mycket fick ni betala?

Ändrades av Don Went
Stavning
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Don Went:

Har någon här erfarenhet av att muta sonen fri från mönstringen? Eller under mönstringsdagen?

Isåfall hur mycket fick ni betala?

Intressant fråga då vår son är 50/50 och fyller 29 nästa år,har för mig att det går en gräns vid 30 men sånt kan ju ändras snabbt,TIT.

• Ge karma 1

Måne

Dela på andra sajter

Det finns inga karriärmöjligheter för 50/50 . Man får inte bli befäl om man har en utländsk förälder. 

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Don Went:

Det finns inga karriärmöjligheter för 50/50 . Man får inte bli befäl om man har en utländsk förälder. 

Var någon som sa till mig för flera år sedan att söka dispens om man pluggar, eller att tala ingen eller väldigt dålig thai under mönstringen. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Wangthong:

Var någon som sa till mig för flera år sedan att söka dispens om man pluggar, eller att tala ingen eller väldigt dålig thai under mönstringen. 

Då får han mörka språket för det talar han flytande

• Ge karma 2

Måne

Dela på andra sajter

Vi är i samma situation i November ska vi till Thailand och sonen är 17år har blivit kallad för deras mönstring någon form av lotteri frun har kollat vad det kan kosta att slippa närvara och det verkar vara dyrt 100 000Thb är normal muta med pappa från Sverige 

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Gumman betalade högt befäl i chiang rai 20.000baht om jag minns rätt. Det var ca10-12 år sedan. Han blev skriven som tillhörande något av bergsfolken i chiang rai. Ej 50/50 utan 100% thai.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Jag vill inte vara den som är den men varför inte göra tjänstgöring när man bli kallad. Jag har gjort det i Sverige och vill man vara Thailändsk medborgare  så kanske man ska göra det i Thailand.

• Ge karma 7
  • Bullseye 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag vill inte vara den som är den men varför inte göra tjänstgöring när man bli kallad. Jag har gjort det i Sverige och vill man vara Thailändsk medborgare  så kanske man ska göra det i Thailand.

Tror nog lumpen är mer hälsosammare hemmavid

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera er som har pojkar som har möjligheten, att gå den frivilliga militärutbildningen som i princip alla thailändska skolor har vid åldern 15-18 (typ högstadiet), att göra den istället.

Pojkarna går då en helg i månaden på militäranläggning under ett par års tid och slipper hela lumpen och lottdragningen eller kan gå vidare karriärmässigt om de så önskar.

William och alla hans kompisar gjorde detta och de blev någon slags minibefäl i nån slags reserv.

Kostade inget och fördelarna tydliga. Och de hade kul under tiden.

• Ge karma 7
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
5 timmar sedan, skrev 65Selander:

Hälsodsammare!

Så han kan bli en nån jävla halvkärring feminist som resten av svenskarna är idag 

• Ge karma 2
  • Bullseye 2
  • Haha 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jag kan rekommendera er som har pojkar som har möjligheten, att gå den frivilliga militärutbildningen som i princip alla thailändska skolor har vid åldern 15-18 (typ högstadiet), att göra den istället.

Pojkarna går då en helg i månaden på militäranläggning under ett par års tid och slipper hela lumpen och lottdragningen eller kan gå vidare karriärmässigt om de så önskar.

William och alla hans kompisar gjorde detta och de blev någon slags minibefäl i nån slags reserv.

Kostade inget och fördelarna tydliga. Och de hade kul under tiden.

Grabben har också gjort så, funkade bra och slapp resten sen, den längsta på bilden nedan.

Han har för övrigt snart bara en termin kvar på universitet, skönt för han och min plånbok.

87965932_652200268886645_2401063379058819072_n.jpg.6e140ccf4aa7cb209acad4fcbb74e283.jpg

• Ge karma 8

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev 65Selander:

På gott och ont, men ser ju så jäkla mycket kärringar som jobbar inom försvaret idag, så klart det smittar av sig nedåt och ser sjukt ut.

Detta avskräcker knappast Putin.

Skarmavbild2025-09-20kl_05_18_10.png.8af95a732ed61acd72b42ab958639cae.png

• Ge karma 5
  • Ojojoj 1
  • Pannslag 1
  • Bullseye 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Hälsodsammare!

Så han kan bli en nån jävla halvkärring feminist som resten av svenskarna är idag 

Annat var det på våran tid i lumpen.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

navion hispania
1 timme sedan, skrev rolba:

Runka bulle och kompani knullning! 

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev navion hispania:

Runka bulle och kompani knullning! 

Gotland och jag är äldre än dig så vi hade det hårdare än så. 🤣

• Ge karma 1
  • Haha 5
Dela på andra sajter

Det är väl avsaknaden av penalism som skulle vara hälsosammare. 

Putin och grabbarna vet allt om penalism.

Så mycket penalism i rysk militär att folk ofta är obrukbara eller i värsta fall invalidiserade.

I Thailand dör dom ibland pga penalism i militären. 

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Blir dåliga soldater i system med pennalism. Finns ju noll vilja att hjälpa sina kamrater i skarpt läge, bara se till sitt eget bästa. Ryssen har ju dock fördelen med ”oändligt” med soldater, kan skicka våg efter våg. Kvantitet är i sig en kvalitet som Stalin sa

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mankan:

Mm.men varför skulle man vilja vara thaimedborgare när man är födda Sverige? Äh bort med ?tecknet

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev rolba:

Precis,  en jävla massa ungdomar som INTE vill göra lumpen blev tvingade🫡

Dela på andra sajter

Var nog nyttigt för många att göra lumpen, förstå att världen inte roterar kring en själv, lära sig och acceptera att göra vad andra säger, respektera auktoriteter (befäl) och kamrater (soldater), samarbeta med andra, lära sig ta hand om sig själv och växa som människa. Detta med tanke på hur Sverige ser ut idag…

• Ge karma 9
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev moe:

Mm.men varför skulle man vilja vara thaimedborgare när man är födda Sverige? Äh bort med ?tecknet

Ja inte vet jag. Kanske  att man vill kunna vistas fritt i Thailand och äga mark med mera 

• Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...