Jump to content
IGNORERAD

28 årig (klantig)svensk i trubbel

p125

Recommended Posts

Var ju inte det mest intelligenta att göra, men dagen unga får väl all sin information från TikTok, Instagram osv och där trendar nog inte flygförbud för privata drönare i Thailand 😂

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

När jag var i den åldern och i Pattaya var att flyga drönare det sista jag hade lust att göra 😉

(iofs fanns det inga drönare då)

• Ge karma 5
  • Bullseye 2
  • Haha 6
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ReKa:

När jag var i den åldern och i Pattaya var att flyga drönare det sista jag hade lust att göra 😉

(iofs fanns det inga drönare då)

Alla har vi väl våra anledningar att åka till Pattis, denna unga herre för att flyga drönare tydligen 😂

• Haha 3
Dela på andra sajter

65Selander
3 timmar sedan, skrev Marlon:

Alla har vi väl våra anledningar att åka till Pattis, denna unga herre för att flyga drönare tydligen 😂

Kanske kör en reseblogg istället för bli buksvåger med en massa åldringar 😉

• Bullseye 1
  • Haha 4
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev 65Selander:

Kanske kör en reseblogg istället för bli buksvåger med en massa åldringar 😉

Dessa ungdomar har sådan konstiga hobbies…

• Ge karma 2
  • Haha 4
Dela på andra sajter

Surin P3

Tror inte det finns drönare vars batterier håller i mer än knappa timmen.

Han hinner nog med annat medans batterier laddas.

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Marlon:

Tvivlar inte på att snubben kan Googla, men du måste ju veta vad du ska googla på för att hitta relevant info

Förslagsvis drones Thailand räcker.

IMG_1129.jpeg.28039723fd7926db2698ebde80e0baba.jpeg

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Surin P3

Han kanske googlade prostitutionen och insåg att det var förbjudet. 😆 

• Ge karma 1
  • Bullseye 2
  • Haha 7
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Rillex:

Förslagsvis drones Thailand räcker.

IMG_1129.jpeg.28039723fd7926db2698ebde80e0baba.jpeg

Du missförstod mig, jag menar varför skulle han ha en anledning att googla på det? Var tex först när jag själv läste nyheterna som jag såg att ett förbud införts nu. Tidigare har det ju inte funnits något förbud och varit fritt fram, eller?

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Lars12:

Screenshot_20250806_175043_Messenger.jpg

Sorry, men köper inte detta. Om du är ung utlänning som inte läser nyheterna, än mindre Thailändska, hur ska du då veta detta? Ja, det är 100% ansvar på individen att känna till lokala lagar och regler men googlar ni ”pippa go go tjej i Pattis” innan ni stopp in den för att veta om det är lagligt eller ej? Och även om ni gör det så stoppar ni in den oavsett 😂

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Surin P3

Jag gissar att den här killen hade otur och/eller var lite otrevlig när polisen kom... Och att det är totalt drönarförbud till den 15 Aug.

Det finns massor av folk på Youtube som flyger drönare i Pattaya. Även nu under detta tillfälliga förbud.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag gissar att den här killen hade otur och/eller var lite otrevlig när polisen kom... Och att det är totalt drönarförbud till den 15 Aug.

Det finns massor av folk på Youtube som flyger drönare i Pattaya. Även nu under detta tillfälliga förbud.

Ja, de (poliserna) kanske kränkte hans heder. Är ju väldigt ”svenskt” att känna sig kränkt nuförtiden 

Ändrades av Marlon
  • Bullseye 3
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Marlon:

Du missförstod mig, jag menar varför skulle han ha en anledning att googla på det? Var tex först när jag själv läste nyheterna som jag såg att ett förbud införts nu. Tidigare har det ju inte funnits något förbud och varit fritt fram, eller?

Senast jag kollade det var väl någon som flög drönare i Thailand frågade det var väl ett par tre år sedan eller mer det krävdes som i Sverige (EU) tillstånd med papper och avgifter någon form av registrering.

Googlade på det då. Så jag struntade att ta med min bara massa släp för ingenting.

Sen att flyga drönare är ju lite mer att kanske ha koll på.

Det är ju direkt inget som är helt riskfritt och modellen den som är på bild kan man nog dra iväg med några kilometer och några hundra kanske upp till 1000 meters höjd.

så sånt googlar man på annars ja då får man stå sitt kast och antagligen få böter och någon notis som i detta fall i Pattaya posten.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:

Senast jag kollade det var väl någon som flög drönare i Thailand frågade det var väl ett par tre år sedan eller mer det krävdes som i Sverige (EU) tillstånd med papper och avgifter någon form av registrering.

Googlade på det då. Så jag struntade att ta med min bara massa släp för ingenting.

Det är ju direkt inget som är helt riskfritt och modellen den som är på bild kan man nog dra iväg med några kilometer och några hundra kanske upp till 1000 meters höjd.

så sånt googlar man på annars ja då får man stå sitt kast och antagligen få böter och någon notis som i detta fall i Pattaya posten.

Ändrades av Marlon
Dela på andra sajter

Fan, skulle ändra i texten och inlägget försvann. Jo visst har han 100% ansvar för sina handlingar, men ung, utlänning, inte läser gammelmedia i Thailand och kanske sett andra flyg och därmed inte kollat upp detta. Inte lätt att göra rätt alltid

Dela på andra sajter

Men det kan ju så klart även vara så att han var fullt medveten om vad han gjorde och sket i det för lite coola bilder till sin YouTube kanal.

Vad fick han för straff?

Dela på andra sajter

Surin P3

Jag hade nog fel...

Förklaring i videons första minut.

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-08-06 at 18:49, skrev Rillex:

I Sverige så får man flyga drönare under 250g utan behörighet, jag köpte en sådan och kollade om det var något för mej och sedan så har jag köpt några större för besiktning av skogen efter stormar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2025-08-08 at 00:05, skrev UglyFarang:

I Sverige så får man flyga drönare under 250g utan behörighet, jag köpte en sådan och kollade om det var något för mej och sedan så har jag köpt några större för besiktning av skogen efter stormar.

Absolut det får du utan kamera och det som står på tranportstyrelsens hemsida.

https://www.transportstyrelsen.se/dronare

IMG_1146.jpeg.524b641bdbdc23e87c987f0cb495f0f5.jpeg

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Hade han gjort det han skulle. Och registrerat sig på CAAT. Och tagit drone license. Så hade han fått ett mail från CAAT. Känner väl inget större medlidande. Då han bara har sig själv att skylla. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...