Soengsang Inlagd December 11 Dela Inlagd December 11 5 timmar sedan, skrev Nicholas: vems bomber är det ? Kambodja har väl inget att bomba med, och det är nog bomber som hörs högst. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 11 Dela Inlagd December 11 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Kambodja har väl inget att bomba med, och det är nog bomber som hörs högst. jag uppskattar Surin till 51km från gränsen. Måste vara mäktiga bomber då för att skaka fönster i Surin. Ändrades December 11 av Nicholas 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 11 Dela Inlagd December 11 4 minuter sedan, skrev Nicholas: jag uppskattar Surin till 51km från gränsen. Måste vara mäktiga bomber då för att skaka fönster i Surin. Det kanske är jordbävningar? Fast oddsen är små. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd December 11 Dela Inlagd December 11 Cambodja har flyttat fram raketartilleri https://www.bangkokpost.com/topics/3075068/thaicambodian-conflict 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 12 Dela Inlagd December 12 14 timmar sedan, skrev Nicholas: jag uppskattar Surin till 51km från gränsen. Måste vara mäktiga bomber då för att skaka fönster i Surin. Efter lite analys, så hörde vi minst två olika "bomber". Gissar nu att de låga, dova är bm21 från Kambodja. De som skakade tak och fönster, var thailändska saker. Mycket större än bm21. Passar med nyheter också. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 12 Dela Inlagd December 12 30 minuter sedan, skrev Surin P3: Efter lite analys, så hörde vi minst två olika "bomber". Gissar nu att de låga, dova är bm21 från Kambodja. De som skakade tak och fönster, var thailändska saker. Mycket större än bm21. Passar med nyheter också. Dom flesta av oss har ju inte erfarenhet av bomber och krig. Så man kan bli lite rådvill. Men om man kollar dom civila bomber som gängen spränger i Sverige så tror jag explosionen på Östermalm hördes ut till Jakobsberg om man ska tro flashback. Jag gissar på runt 30-40km fågelvägen med mycket bebyggelse, och då heller inte en militär bomb, även om den var ganska rejäl. Så 50km kan dom ju uppenbarligen höras på. Antar dom skulle en bit innanför gränsen också. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 12 Dela Inlagd December 12 17 timmar sedan, skrev Nicholas: jag uppskattar Surin till 51km från gränsen. Måste vara mäktiga bomber då för att skaka fönster i Surin. Mullret hörs tydligt hemma också, ungefär samma avstånd, igår var det lugnt på förmiddagen, men mullrade sen duktigt på eftremiddagen. Vi ligger också i linje från Korat flygbas, så många lågflygande stridsflygplan, F16 och J39 sveper över byn, gissar de flyger lågt för att komma under ev radar i Kambodja. 9 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 14 Dela Inlagd December 14 Var inne på thaiwasadu och Robinson i Surin igår 💯 %allt som vanligt. Lite konstigt känsla bara att bara 4-5 mil bort så är det ett stridsområde 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 14 Dela Inlagd December 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd December 14 Dela Inlagd December 14 6 timmar sedan, skrev soi covboy: Var inne på thaiwasadu och Robinson i Surin igår 💯 %allt som vanligt. Lite konstigt känsla bara att bara 4-5 mil bort så är det ett stridsområde Frugans lillasyster och hennes man jobbar båda på Thaiwasadu (tror jag det är) i Sa Kaeo. Butiken stängde för några dagar sedan och de har tillsvidare rest hem till Lopburi. Sedan tidigare har de tappat mycket kunder, då många Kambodjaner kom över gränsen för att handla. Hoppas det lugnar ner sig snart så de kan återgå till sina jobb. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 15 Dela Inlagd December 15 Nu har det bombats hejvilt på morgonen... Pågående just nu. Inget stort ännu. 6 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 15 Dela Inlagd December 15 Smäller duktigt på avstånd hemma nu också, var tyst tidigare i morse. 3 3 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 15 Dela Inlagd December 15 23 minuter sedan, skrev Soengsang: Smäller duktigt på avstånd hemma nu också, var tyst tidigare i morse. Krutbutiken har väl öppnat nu så de har laddat om. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 16 Dela Inlagd December 16 Det verkar som om det lugnat ner sig lite nu, Thailand har bombat och förstört en del broar så att Kambodja har svårt att föra fram utrustning till fronten. Kina - som varit märkligt tysta hittills - ska tydligen in i eld upphör/fredsprocessen nu när dåren i USA misslyckats. Får se om Kina klara det bättre? 2 "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 16 Dela Inlagd December 16 1 timme sedan, skrev MaiChai: Det verkar som om det lugnat ner sig lite nu, Thailand har bombat och förstört en del broar så att Kambodja har svårt att föra fram utrustning till fronten. Kina - som varit märkligt tysta hittills - ska tydligen in i eld upphör/fredsprocessen nu när dåren i USA misslyckats. Får se om Kina klara det bättre? Förse Kambodja med vapen känns inte som rätt riktning. https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/3157114/Thailand-can-keep-chinese-missile-system-seized-from-cambodia 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 16 Dela Inlagd December 16 13 minuter sedan, skrev Surin P3: Förse Kambodja med vapen känns inte som rätt riktning. https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/3157114/Thailand-can-keep-chinese-missile-system-seized-from-cambodia Kan ju vara en anledning till att Kina varit "osynliga" i den här konflikten trots deras stormaktsambitioner och att konflikten sker i det som de själva anser vara deras intressesfär... Får se om det är slut med gullandet med Kina från thailands håll efter detta? 1 "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 16 Dela Inlagd December 16 1 timme sedan, skrev MaiChai: Får se om det är slut med gullandet med Kina från thailands håll efter detta? Det tror jag inte. Väldigt lite här och historiskt tyder på att de vid makten bryr sig det minsta om landet eller lilla människan... De tjänar mest sina egna intressen. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 17 Dela Inlagd December 17 Ska ner till jomtien i helgen ifrån Buriram funkar det att köra igenom sakeo??? Eller är det någon avstängning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 17 Dela Inlagd December 17 41 minuter sedan, skrev soi covboy: Ska ner till jomtien i helgen ifrån Buriram funkar det att köra igenom sakeo??? Eller är det någon avstängning? google maps brukar ju hålla ordning på det "live". 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 17 Dela Inlagd December 17 3 timmar sedan, skrev soi covboy: Ska ner till jomtien i helgen ifrån Buriram funkar det att köra igenom sakeo??? Eller är det någon avstängning? Åk via 304 och Kabin Buri. Dubbelfiligt hela vägen. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 17 Dela Inlagd December 17 On 2025-12-16 at 11:01, skrev MaiChai: Kan ju vara en anledning till att Kina varit "osynliga" i den här konflikten trots deras stormaktsambitioner och att konflikten sker i det som de själva anser vara deras intressesfär... Får se om det är slut med gullandet med Kina från thailands håll efter detta? De flesta i toppen av eliten i Thailand är ju thaikineser(dubbla stolar kanske) 2 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd December 18 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 18 Evakueringsboendet där många som inte får bo kvar hemma har sitt tillfälliga boende, frugans mamma bor där pga att hon är sängbunden och evakuerad från Sangkha, gratis filtar, mat, hygienartiklar, tvätt och sköljmedel samt idag fick alla ett eget tält 30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd December 18 Dela Inlagd December 18 3 timmar sedan, skrev mrsurin: Evakueringsboendet där många som inte får bo kvar hemma har sitt tillfälliga boende, frugans mamma bor där pga att hon är sängbunden och evakuerad från Sangkha, gratis filtar, mat, hygienartiklar, tvätt och sköljmedel samt idag fick alla ett eget tält Som i alla krig, de svagaste i samhället drabbas alltid. Att båda sidor tar sitt förnuft tillfånga och sluta är väl för mycket begärt, pengar och prestige trumfar alltid mänskligt lidande 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd December 21 Dela Inlagd December 21 (ändrad) Inget nytt men så här gör de i MaePungRung beach området. Ändrades December 21 av p125 YT länkning är kasst...klicka på länken. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd December 23 Dela Inlagd December 23 Har det lugnat ner sig, har man satt sig ner och börjat förhandla? En miljon människor på flykt, så jävla tragiskt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu