Soengsang Inlagd September 20, 2025 Dela Inlagd September 20, 2025 6 timmar sedan, skrev Wangthong: TiT, det är alltid svårt att säga vad som gäller. Att det är 3m på IKK är det ju ingen tvekan om, det som kan bli jobbigt är om du kört utan körkort och behöver vård via din försäkring. Bilens försäkring fungerar med eller utan körkort hur som vid olycka. 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 20, 2025 Dela Inlagd September 20, 2025 Samma som Sverige. Uppehållstillstånd kräfva svenskt körkort efter en stund iallafall. Men då kan dom ju bara byta in sitt egna till svenskt. Så det blev ju en affärsverksamhet när folk sålde körkort från nåt uland så dom fick nåt att byta in. I Sverige gick det ju länge att köpa körkort i en korvkiosk i Solna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 20, 2025 Dela Inlagd September 20, 2025 12 timmar sedan, skrev Wangthong: TiT, det är alltid svårt att säga vad som gäller. Förmodligen tolkar de det olika beroende på vem man får som kollar. Eftersom jag stannar ungefär 6 månader per år känns det för mig enklare att visa upp mitt IDP och ta ut ett thaikörkort. Det blir enklare än att åka ut efter tre månader om det är det som gäller. Hoppas jag hinner plocka ut thaikörkortet de ska tydligen ändra på det också. Ja ska man stanna 6 månader och vill kunna köra bil så är det thaikörkort som gäller. Hur länge svampen stanna vet jag inte. Jag tror fortfarande inte att visumet är avgörande för i det internationella körkortet gäller utan det är vistelsetiden på max 3 månader. Ett non O ger dig exempelvis möjlighet att stanna i tre månader och då borde rimligen ett internationellt körkort vara gällande. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 20, 2025 Dela Inlagd September 20, 2025 Självklart är det vistelsen som räknas och inte visumet. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 3, 2025 Dela Inlagd Oktober 3, 2025 On 2025-09-19 at 19:45, skrev Mankan: Jo men har du ett ettårs visum så kan du väl fortfarande använda IKK i 3 månader tänker jag och sedan behöver du skaffa dig ett ThaiKK eller lämna Thailand. Men det är min tolkning. Det är inte alltid lätt förstå dessa regler. Jag tänker dock att om svampen använder sitt IKK max tre månader en gång om året så kan han göra det helt lagligt. Helt rätt är nere i 6-7 veckor varje år så det funkar för mig 👍 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu