p125 Inlagd Januari 4 Trådstartare Dela Inlagd Januari 4 Enligt Ben kräver allt fler provinser gul husbok för att ha bankkonto. Det innebär väl att man behöver äga en condo? Eller går det att få en gul husbok om man hyr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 On 2025-12-22 at 18:03, skrev Mankan: Besökte Bangkok bank i Phrae idag för att uppdatera med nytt pass som sägs annars ska kunna vålla problem. Jag har öppnade mitt konto i Pattaya 2017 och än så länge har det inte blivit fruset. De sägs ju att de främst är nyare öppnade konton som främst drabbas så kanske är det en fördel att jag har haft det i 8 år. Hur som helst tycke även min frun att jag skulle byta adress enligt min gula bok så jag jan fixa saker som nytt bankomatkort här uppe i stället för att behöva behöva göra det i Pattaya. De gamla var öppnat på LK metropols adress. Hur som helst så ska det nu vara fixat. Passnummret ändras om någon dag. Fixade också appen till min nya telefon. Vi trampade även in på ttb bank eftersom vi tänker att de kunde vara bra att ha en bank till. Tyvärr fick jag nobben. Hon var väldigt osäker och försökte ringa sin chef som hon inte verkade få tag i. Jag la fram gul bok rosa ID-kort pass och non-o visum men efter ett tag påstod hon att jag behövde work permit. Så det blev bara frugan som fock konto där. Så jag håller väl tummarna på att jag får problem med Bangkok bank framöver som andra har fått. När jag öppnade mitt konto på SCB. Så tyckte dom att jag skulle ringa dit min fru. Jag frågade dom om detta var Saudiarabien. Vänta jsg ringer några samtal sa damen. Efter samtalet var det inga problem. Jag fick mitt konto med internet bank och allt. När jag kom ner i September. Så hade dom låst min internet bank. Räckte med ett besök på banken. Och så ändrade vi min telefon till mitt namn så var det öppet igen. Så banken inga problem med gul bok. Och jag har nu dtv visum. Tidigare non immigrant o när jag öppnade kontot. Dock tråkigt nu när det bara finns 3 o visum månader. Plockade alltid ut 1 års visum på ambassaden tidigare. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 9 minuter sedan, skrev janne_h: När jag öppnade mitt konto på SCB. Så tyckte dom att jag skulle ringa dit min fru. Jag frågade dom om detta var Saudiarabien. Vänta jsg ringer några samtal sa damen. Efter samtalet var det inga problem. Jag fick mitt konto med internet bank och allt. När jag kom ner i September. Så hade dom låst min internet bank. Räckte med ett besök på banken. Och så ändrade vi min telefon till mitt namn så var det öppet igen. Så banken inga problem med gul bok. Och jag har nu dtv visum. Tidigare non immigrant o när jag öppnade kontot. Dock tråkigt nu när det bara finns 3 o visum månader. Plockade alltid ut 1 års visum på ambassaden tidigare. Non O förlänger man ju 1 år i taget. Varför söka nytt hela tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 Precis nyss, skrev rolba: Non O förlänger man ju 1 år i taget. Varför söka nytt hela tiden? Därför att det var enklare förut på ambassaden. Nu har jag dtv löper på 5år multiple 180 dagar varje inresa. 1 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 Man börjar se ett mönster. Har man en gång öppnat konto och haft långtids visum, Non-O av nåt slag till exempel, så verkar det vara lättare att få behålla kontot. Har man öppnat med korttidsvisum, mycket svårare... Och öppna nytt konto närmast omöjligt utan långtidsvisum. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Januari 9 Trådstartare Dela Inlagd Januari 9 Banken krävde 12 mån hyreskontrakt för att ti a kontot så jag avslutade det. Vill ju hitta ett bra ställe innan bindning. Betalade hotellet med Northmill till 3.367 i kurs. N Uttaget dröjer då jag har massa penningar löst nu... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu