Mankan Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 Fortfarande inga problem med mitt konto i Bangkok bank. Har skaffat nytt pass så jag behöver väl uppdatera uppgifterna hos både Bangkok bank och One2call jag får se hur det går. Jag stannar under 60 dagar men tog ändå och skaffade mig ett Non O som kanske ökar chanserna till att jag får behålla kontot. Ca 45 minuter framför datorn och 740 kr i avgift känns ju överkomligt. PS Jag vet flera som planerar att stanna 5 till 6 månader i Thailand och som inte ens gör ansatsen att skaffa ett turistvisum utan tänker sig förlängning och en utresa till något grannland . Nu kan det som det ser ut bli problem för dem att få 60 nya dagar. 5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 2 timmar sedan, skrev Mankan: Fortfarande inga problem med mitt konto i Bangkok bank. Har skaffat nytt pass så jag behöver väl uppdatera uppgifterna hos både Bangkok bank och One2call jag får se hur det går. Jag stannar under 60 dagar men tog ändå och skaffade mig ett Non O som kanske ökar chanserna till att jag får behålla kontot. Ca 45 minuter framför datorn och 740 kr i avgift känns ju överkomligt. PS Jag vet flera som planerar att stanna 5 till 6 månader i Thailand och som inte ens gör ansatsen att skaffa ett turistvisum utan tänker sig förlängning och en utresa till något grannland . Nu kan det som det ser ut bli problem för dem att få 60 nya dagar. Hej Jag kom till Thailand 12 nov. med nytt pass. Efter några dagar var jag på Bangkok Bank här i Sung noen. Om det gick bra, eller inte, det vet jag inte. Många personer inblandade i proceduren, Mängder med papper jag måste skriva under. Över 1 timme höll de på. Så till slut skulle allt vara klart...... Om cirka 2 veckor har vi ändrat passnummer var beskedet. Det går inte längre att kolla själv i appen. Under profile->identity verification får man besked att detta kan endast användas av thai medborgare!!! Under profile-> Personal information (KYC), klickar jag där så kraschar appen helt. Vad beträffar mobiloperatör så har jag AIS, där kan man själv fixa passbytet i deras app. Kan ju vara olika hos öperatörerna. mvh biker 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 30 Dela Inlagd November 30 20 timmar sedan, skrev biker: Hej Jag kom till Thailand 12 nov. med nytt pass. Efter några dagar var jag på Bangkok Bank här i Sung noen. Om det gick bra, eller inte, det vet jag inte. Många personer inblandade i proceduren, Mängder med papper jag måste skriva under. Över 1 timme höll de på. Så till slut skulle allt vara klart...... Om cirka 2 veckor har vi ändrat passnummer var beskedet. Det går inte längre att kolla själv i appen. Under profile->identity verification får man besked att detta kan endast användas av thai medborgare!!! Under profile-> Personal information (KYC), klickar jag där så kraschar appen helt. Vad beträffar mobiloperatör så har jag AIS, där kan man själv fixa passbytet i deras app. Kan ju vara olika hos öperatörerna. mvh biker Men då låter det som om du får behålla kontot då i alla fall. Annars borde de väl ha meddelat direkt om det är något krav du inte uppfyller kan jag tycka. Vad har du för visum? Jag ser mitt passnummer under Personal information (KYC). I alla fall dom två första och sista siffrorna i mitten är dom maskade med XXXX. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd November 30 Dela Inlagd November 30 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Mankan: Men då låter det som om du får behålla kontot då i alla fall. Annars borde de väl ha meddelat direkt om det är något krav du inte uppfyller kan jag tycka. Vad har du för visum? Jag ser mitt passnummer under Personal information (KYC). I alla fall dom två första och sista siffrorna i mitten är dom maskade med XXXX. Hade non-o retired innan pandemin. Men sen gick det inte att förlänga i tid pga. problem att resa. Har nu återigen non-o, retired. Ska söka ny extension, den 3dje om 2v. Ja, precis. Innan jag var på banken kunde jag också se passnummer. Men som sagt, nu blir det vit skärm, allt är låst, går ej logga ut. Får tvinga stopp på appen. Väntar några dar till, sedan åker jag bort till dem igen. Varför ska nåt va enkelt👍Jag är nog inte så säker på att de skulle meddela ev. problem direkt. Kändes mest som att de samlade ihop en massa blanketter mm. Som sedan skickas högre upp. Detta med tanke på att det skulle ta 2 veckor att utföra passnummerbytet. Finns nog ingen som kan besluta något på ett lokalkontor....... Ändrades November 30 av biker Tillägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 1 Dela Inlagd December 1 On 2025-10-15 at 10:10, skrev Surin P3: Har du hört talas om kontanter? Funkar kanon... Faktiskt inte. Mr Donut, ibland tar dom inte kontanter. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd December 1 Trådstartare Dela Inlagd December 1 On 2025-11-29 at 12:18, skrev Mankan: Jag stannar under 60 dagar men tog ändå och skaffade mig ett Non O som kanske ökar chanserna till att jag får behålla kontot. Ca 45 minuter framför datorn och 740 kr i avgift känns ju överkomligt. PS Jag vet flera som planerar att stanna 5 till 6 månader i Thailand och som inte ens gör ansatsen att skaffa ett turistvisum utan tänker sig förlängning och en utresa till något grannland . Nu kan det som det ser ut bli problem för dem att få 60 nya dagar. Samma här ansökte idag om Non-O och IDP. Hur gör man bäst om man ska stanna 5-6 mån? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 9 Dela Inlagd December 9 On 2025-12-01 at 21:26, skrev p125: Samma här ansökte idag om Non-O och IDP. Hur gör man bäst om man ska stanna 5-6 mån? Låt mig återkomma. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 10 Dela Inlagd December 10 On 2025-12-01 at 21:26, skrev p125: Hur gör man bäst om man ska stanna 5-6 mån? Ett sätt är ju att förlänga Non-O visumet med 12 månader om du kan uppfylla dom ekonomiska kraven. Non-O baserat på att du är gift kan förlängas med 60 dagar till lägre krav vilket då skulle ge dig 5 månader. Ett annat sätt är att skaffa ett MTV (Multipel turistvisum). Då krävs dock minst en utresa till något grannland i kombination med 30 dagars förlängning alternativt två utresor. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd December 10 Trådstartare Dela Inlagd December 10 4 timmar sedan, skrev Mankan: Ett sätt är ju att förlänga Non-O visumet med 12 månader om du kan uppfylla dom ekonomiska kraven. Non-O baserat på att du är gift kan förlängas med 60 dagar till lägre krav vilket då skulle ge dig 5 månader. Ett annat sätt är att skaffa ett MTV (Multipel turistvisum). Då krävs dock minst en utresa till något grannland i kombination med 30 dagars förlängning alternativt två utresor. Det verkar inte finnas nåt bra. DTV verkar bäst om man tar matlagnings eller språkkurs man det är lite sådär-visa som inte är riktigt förankrat. Non-O låser upp 800k Ska snacka med en agent när jag kommer ner. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 10 Dela Inlagd December 10 11 minuter sedan, skrev p125: Det verkar inte finnas nåt bra. DTV verkar bäst om man tar matlagnings eller språkkurs man det är lite sådär-visa som inte är riktigt förankrat. Non-O låser upp 800k Ska snacka med en agent när jag kommer ner. https://www.facebook.com/KhaoTaloChonburi Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd December 10 Trådstartare Dela Inlagd December 10 4 timmar sedan, skrev Soengsang: https://www.facebook.com/KhaoTaloChonburi Tack Motts har man hört talas om. Jag har använt One Stop längst ner på Soi6 tidigare. https://www.facebook.com/profile.php?id=100083003149288# 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Lördag kl 16:28 Trådstartare Dela Inlagd Lördag kl 16:28 (ändrad) Nu ryktas det om att BKK bank kräver husbok för att tina frysta konton. Vi får se hur det går. I värsta fall får jag ta ut det som finns och avsluta och försöka på K-bank. (En stackare i kommentarerna till denna ) Ändrades Lördag kl 16:33 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Söndag kl 02:47 Dela Inlagd Söndag kl 02:47 Fruns Bangkok bank konto är låst sedan ett par dagar. Så det händer vem som helst verkar det som. 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Söndag kl 06:19 Dela Inlagd Söndag kl 06:19 3 timmar sedan, skrev Surin P3: Fruns Bangkok bank konto är låst sedan ett par dagar. Så det händer vem som helst verkar det som. Hur f*†*n får man ut semester pengarna ifrån Bkk Bank i såna fall ??? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
schmar Inlagd Söndag kl 07:19 Dela Inlagd Söndag kl 07:19 58 minuter sedan, skrev soi covboy: Hur f*†*n får man ut semester pengarna ifrån Bkk Bank i såna fall ??? Går du till banken är det inga problem att plocka ut dom men du kan inte ta ut i ATM. Det var samma för mig . Tog ut alla pengar och avslutade kontot . 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Söndag kl 07:55 Dela Inlagd Söndag kl 07:55 35 minuter sedan, skrev schmar: Går du till banken är det inga problem att plocka ut dom men du kan inte ta ut i ATM. Det var samma för mig . Tog ut alla pengar och avslutade kontot . Ok .mitt nya atm fungerar nu iallafall än så länge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd Söndag kl 08:04 Dela Inlagd Söndag kl 08:04 8 minuter sedan, skrev soi covboy: Ok .mitt nya atm fungerar nu iallafall än så länge Då är ditt konto inte fruset. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Söndag kl 11:23 Dela Inlagd Söndag kl 11:23 Jag har fört över allt till FD sambon enligt överenskommelse utan att kontot blivit låst så vid nästa resa ner så vågar jag inte chansa med överföring utan det får bli kontant i € och växla på plats vilket väl får anses vara ok i framtiden. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Söndag kl 12:15 Trådstartare Dela Inlagd Söndag kl 12:15 47 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har fört över allt till FD sambon enligt överenskommelse utan att kontot blivit låst så vid nästa resa ner så vågar jag inte chansa med överföring utan det får bli kontant i € och växla på plats vilket väl får anses vara ok i framtiden. Hur fixar du EUR? Uppenbara nackdelen blir två växlingar. Bor du i Stlm/Uppsala/Gbg har ni bankomat med THB men det är Loomis usla kurs som även går att beställa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Söndag kl 12:48 Dela Inlagd Söndag kl 12:48 28 minuter sedan, skrev p125: Hur fixar du EUR? Uppenbara nackdelen blir två växlingar. Bor du i Stlm/Uppsala/Gbg har ni bankomat med THB men det är Loomis usla kurs som även går att beställa. Jag har Eurokonto i min bank för att ta in hyrorna från mina stugor som bara hyrs ut i € och avtalet säger att jag ska kunna ta ut € i kontanter vilket blev problem första gången men de senaste gångerna så har jag anmält någon vecka innan så har det funkat riktigt smidigt. Orsaken till detta är att ha lite mer säkerhet om SEK störtdyker lite plötsligt och den usla växelkursen med SEK i bland annat Thailand. 3 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Igår kl. 04:23 Dela Inlagd Igår kl. 04:23 20 timmar sedan, skrev Tomas H: Då är ditt konto inte fruset. Exakt 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Igår kl. 05:20 Dela Inlagd Igår kl. 05:20 Frun var på banken. 3 minuter, så var det klart. Öppet konto igen. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Igår kl. 17:03 Dela Inlagd Igår kl. 17:03 Besökte Bangkok bank i Phrae idag för att uppdatera med nytt pass som sägs annars ska kunna vålla problem. Jag har öppnade mitt konto i Pattaya 2017 och än så länge har det inte blivit fruset. De sägs ju att de främst är nyare öppnade konton som främst drabbas så kanske är det en fördel att jag har haft det i 8 år. Hur som helst tycke även min frun att jag skulle byta adress enligt min gula bok så jag jan fixa saker som nytt bankomatkort här uppe i stället för att behöva behöva göra det i Pattaya. De gamla var öppnat på LK metropols adress. Hur som helst så ska det nu vara fixat. Passnummret ändras om någon dag. Fixade också appen till min nya telefon. Vi trampade även in på ttb bank eftersom vi tänker att de kunde vara bra att ha en bank till. Tyvärr fick jag nobben. Hon var väldigt osäker och försökte ringa sin chef som hon inte verkade få tag i. Jag la fram gul bok rosa ID-kort pass och non-o visum men efter ett tag påstod hon att jag behövde work permit. Så det blev bara frugan som fock konto där. Så jag håller väl tummarna på att jag får problem med Bangkok bank framöver som andra har fått. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd 6 timmar sedan Dela Inlagd 6 timmar sedan Mitt Swedbanks konto blev fryst igår. Ville flytta 10000 till Revolut bank för att de har inga växlingsavgifter och bra kurser när man köper valutor. Swedbank gillade inte det. Var tvungen att ringa och förklara vad jag ska göra med pengarna. Förklarade att Swedbank har dåligt kurs och växlingsavgift vid valuta växling. Det tog för de 15 minuter minst att öppna konto igen. Sedan fick ett brev om priser och avgifter de har. Ringde igen och förklarade att de är långt från det vad Revolut erbjuder. De lät lite sura. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd 6 timmar sedan Dela Inlagd 6 timmar sedan 37 minuter sedan, skrev nitton57: Mitt Swedbanks konto blev fryst igår. Ville flytta 10000 till Revolut bank för att de har inga växlingsavgifter och bra kurser när man köper valutor. Swedbank gillade inte det. Var tvungen att ringa och förklara vad jag ska göra med pengarna. Förklarade att Swedbank har dåligt kurs och växlingsavgift vid valuta växling. Det tog för de 15 minuter minst att öppna konto igen. Sedan fick ett brev om priser och avgifter de har. Ringde igen och förklarade att de är långt från det vad Revolut erbjuder. De lät lite sura. Helt sjukt, tvätta miljarder åt oligarker i Baltikum utan att blinka men ifrågasätta en överföring på 10kSEK. Dubbla måttstockar 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu