p125 Inlagd Juni 26, 2025 Dela Inlagd Juni 26, 2025 PÄ grund av en del andra utlÀnningars aktiviteter frÄn frÀmst ickevÀstliga lÀnder har Bangkok bank frusit vÀldigt mÄnga bankkonton. Jag mÀrkte det nÀr jag försökte toppa upp mitt mobilabonnemang.  Jag fÄr försöka fixa detta vid nÀsta tripp. Jag har kommit sÄ lÀngt att jag behöver: - Pass med lÄngtids visa (helst O) - Kvitto frÄn telefonoperatör för att verifiera telefonnumret, - Residence certificat för att verifiera adress. Kan funka med TM30.  NÄn som rÄkat ut för detta? Hur gjorde/skall ni göra? Ytterligare kommentarer om detta? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 26, 2025 Dela Inlagd Juni 26, 2025 Innan vi Äkte hem i mars var det snack om att man skulle kolla att namnet pÄ telefon och banken var samma. Slarvade sÄ jag han inte förbi banken för att kolla att de har samma namn som jag har pÄ telefon abbonemanget. Hoppas det fungerar för mig. Jag har registrerat telefonen med mitt thai ID-kort och bankböckerna i Bangkok bank med passet. Hoppas att det rÀcker.  Har de spÀrrat Àr det nog det du har skrivit upp som behövs. För de som inte har fÄtt sitt spÀrrat Àr det enklaste att kolla att namnen överensstÀmmer pÄ tel och bank. 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 27, 2025 Dela Inlagd Juni 27, 2025 14 timmar sedan, skrev Wangthong: Innan vi Ă„kte hem i mars var det snack om att man skulle kolla att namnet pĂ„ telefon och banken var samma. Slarvade sĂ„ jag han inte förbi banken för att kolla att de har samma namn som jag har pĂ„ telefon abbonemanget. Hoppas det fungerar för mig. Jag har registrerat telefonen med mitt thai ID-kort och bankböckerna i Bangkok bank med passet. Hoppas att det rĂ€cker.  Har de spĂ€rrat Ă€r det nog det du har skrivit upp som behövs. För de som inte har fĂ„tt sitt spĂ€rrat Ă€r det enklaste att kolla att namnen överensstĂ€mmer pĂ„ tel och bank. Jag reggade mitt mobilnummer sen 10 Ă„r i mitt namn för nĂ„n mĂ„nad sen (stod pĂ„ frugan innan). Gick sen till banken och de kollade noggrant att namnet pĂ„ mobilabonnemanget och banken var detsamma (som i passet).  NĂ€r jag sen efter det försökte skicka pengar via Wise till mitt konto i Bkk-bank sket det sig. Först fattade jag inte varför, men sen fick jag info att jag var tvungen att skriva in namnet som skickades till exakt som det stod i banken. I mitt fall betydde det inklusive mellannamn efter Ă€ndringen, tilltalsnamn och efternamn rĂ€ckte inte lĂ€ngre.  De blir mer och mer nitiska.  Ăn har jag dock inte fĂ„tt kontot nedlĂ„st, trots att det var mĂ„nga Ă„r sen jag hade lĂ„ngvisum. 1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 27, 2025 Dela Inlagd Juni 27, 2025 Kollade min bank idag. Gick att scanna och skicka pengar till en ladydrink  đ  1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juni 27, 2025 Dela Inlagd Juni 27, 2025 LÀste att det mest Àr nyöppnade konton som drabbas. 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 27, 2025 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Juni 27, 2025 Ăppnades i vintras pĂ„ ett "exempt" Ska kontakta agenten som öppnade det i god tid innan nĂ€sta tripp och kolla vad som behövs. Ska ocksĂ„ kolla om körkortskonvertering och fĂ„ lite mer klart innan flytt.  Men de gör det ju bara krĂ„ngligare och krĂ„ngligare... 1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 28, 2025 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 28, 2025 23 timmar sedan, skrev Morgan Johansson: Om det öppnades i vintras sÄ har du i alla fall koll pÄ om det Àr "lÀnken" till ett telefonnummer reggat i ditt namn som saknas. Hur kan jag ha koll pÄ det? Det borde vÀl kopplats redan vid öppnandet av kontot?  Det ryktas om att det var tre anstÀllda pÄ BKK bank som penningtvÀttat runt 3 mdr bath Ät ett gÀng frÄn landet norr om Thailand med utförselförbud av pengar. Lik förbannat (eller som vanligt) drabbar det de lÀngst ner lÀngst ut i kedjan. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Juni 28, 2025 Dela Inlagd Juni 28, 2025 Man kan undra om dom snor e.v. pengar pÄ kontot ? Jag Äker ned till hösten, haft BKK Bank en massa Är. men har inte internet banken, nÀr jag inte tyckt jag haft behov av det...ska bli spÀnnande att se vad som hÀnt med dom satangen som fanns pÄ kontot? ...NÄgon som vet ? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 28, 2025 Dela Inlagd Juni 28, 2025 8 minuter sedan, skrev Naam jai: Man kan undra om dom snor e.v. pengar pÄ kontot ? Jag Äker ned till hösten, haft BKK Bank en massa Är. men har inte internet banken, nÀr jag inte tyckt jag haft behov av det...ska bli spÀnnande att se vad som hÀnt med dom satangen som fanns pÄ kontot? ...NÄgon som vet ? Har du för lite pÄ kontot sÄ försvinner det. De drar ju nÄgra tiotal baht varje Är i nÄgon slags servicavgift. 3 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Juni 28, 2025 Dela Inlagd Juni 28, 2025 2 minuter sedan, skrev rolba: Har du för lite pÄ kontot sÄ försvinner det. De drar ju nÄgra tiotal baht varje Är i nÄgon slags servicavgift. Njaaa var nog ett gÀng 1000 Bahtare....jaja det Àr som det Àr ,fÄr vÀl besöka kontoret pÄ sukhumvit. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 28, 2025 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 28, 2025 41 minuter sedan, skrev Naam jai: Njaaa var nog ett gÀng 1000 Bahtare....jaja det Àr som det Àr ,fÄr vÀl besöka kontoret pÄ sukhumvit. Testa att toppa upp telefonabonnemanget. Det var sÄ jag mÀrkte att mobilbanken slutat funka. Funkade att sÀtta in dock sÄ försvinna gör de nog inte i första taget. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 28, 2025 Dela Inlagd Juni 28, 2025 1 timme sedan, skrev p125: Testa att toppa upp telefonabonnemanget. Det var sÄ jag mÀrkte att mobilbanken slutat funka. Funkade att sÀtta in dock sÄ försvinna gör de nog inte i första taget. Han hade vÀl inte mobilbank? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juni 29, 2025 Dela Inlagd Juni 29, 2025 Jag skickar ner en liten skvÀtt sÄ att det rÀcker till ett par autogiro och en manuellt pÄfyllning nÄn gÄng i mÄnaden pÄ Thai simkortet som alltid sitter kvar i min vanliga mobil som jag anvÀnder hela tiden i Sverige (dubbla sim kort). TÀnkte som vanligt att skicka ner semester pengarna snart hoppas att det Àr okej Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Juni 29, 2025 Dela Inlagd Juni 29, 2025 3 timmar sedan, skrev soi covboy: Jag skickar ner en liten skvÀtt sÄ att det rÀcker till ett par autogiro och en manuellt pÄfyllning nÄn gÄng i mÄnaden pÄ Thai simkortet som alltid sitter kvar i min vanliga mobil som jag anvÀnder hela tiden i Sverige (dubbla sim kort). TÀnkte som vanligt att skicka ner semester pengarna snart hoppas att det Àr okej Ja man skulle ju kunna skicka en mindre summa och se om det kommer fram eller om kontot Àr spÀrrat? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 29, 2025 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Juni 29, 2025 Ăverföring till kontot funkade. Ăverförde 2k med Wise. Toppa upp mobilen funkade inte (Thaisimet sitter i och Ă€r aktivt och funkar) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 29, 2025 Dela Inlagd Juni 29, 2025 Skickar jag pengar, skickar jag bank till bank. Om mottagande bank ej tar emot pengarna jag skickar för att de stÀngt ner mitt konto, kommer jag att fÄ besked av min svenska bank. De tar bra betalt för det.   Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 29, 2025 Dela Inlagd Juni 29, 2025 2 minuter sedan, skrev p125: Ăverföring till kontot funkade. Ăverförde 2k med Wise. Toppa upp mobilen funkade inte (Thaisimet sitter i och Ă€r aktivt och funkar) Det tyder vĂ€l pĂ„ att namnen pĂ„ telefon och bank inte överensstĂ€mmer! Det Ă€r relativt nytt att namnen mĂ„ste vara samma, och hur de olika kontoren tillĂ€mpar instruktioner brukar ofta inte vara likt i hela kedjan. Det har vi sett nĂ€r det gĂ€ller vilka typer av visum som behövs för att öppna konto i olika banker.  Eftersom du har ett konto kan det vara möjligt att du inte behöver visa upp ett lĂ„ngtidsvisa. Att du fĂ„r visa passet Ă€r dĂ€remot sĂ€kert. Ditt konto Ă€r skrivet utifrĂ„n de namn du har i passet. Ăndrar du ditt telefonabonemang utifrĂ„n dina passuppgifter bör det vara ok nĂ€r du sedan gĂ„r till banken.  Telebolagen bör numera vara medvetna om vad som krĂ€vs för att fĂ„ bankkonton och telefon synkade.  Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 29, 2025 Dela Inlagd Juni 29, 2025 Hej Mitt thaisim öppnades av frugan för mĂ„nga Ă„r sedan. SĂ„ alltsĂ„ hennes idkort reggat pĂ„ simkortet. Har AIS. Var in pĂ„ ett AIS kontor och de visade hur man sjĂ€lv Ă€ndrar detta. Loggade in i AIS appen. MĂ„ste göras över mobildata, ej wifi. Ăndrade till mitt passnummer. Kan kollas med en ussdkod. Har nu glömt vilken kod det var, men dĂ„ sĂ„g man mitt passnummer. Som sagt, detta gĂ€ller AIS. Förövrigt lĂ€ste jag nĂ„gonstans att problemet med att konton stĂ€ngs bara gĂ€ller nyare mobil abonnemang. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 29, 2025 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 29, 2025 11 minuter sedan, skrev Morgan Johansson: TyvÀrr har det tydligen inte testat att göra nÄt annat Àn toppa upp mobil, skicka pengar för Lady drink verkar inte provats. Har haft vett att inte lÀgga in nÄn lady i min bank... PMa en QR kan nÄn fÄ B10 . 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 29, 2025 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 29, 2025 Father Ray fick hundra bath och det funkade. FÄ se om jag kan ta ut nÀr jag kommer ner. Har ju givetvis backupkort.  1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 29, 2025 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 29, 2025 Och nu funkar det att toppa upp ocksÄ. Mysko men bra. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 29, 2025 Dela Inlagd Juni 29, 2025 On 2025-06-28 at 14:07, skrev p125: Hur kan jag ha koll pÄ det? Det borde vÀl kopplats redan vid öppnandet av kontot?  Det ryktas om att det var tre anstÀllda pÄ BKK bank som penningtvÀttat runt 3 mdr bath Ät ett gÀng frÄn landet norr om Thailand med utförselförbud av pengar. Lik förbannat (eller som vanligt) drabbar det de lÀngst ner lÀngst ut i kedjan. GÄ in i mobilappen under instÀllningar (kugghjulet) och under My Profile. DÀr stÄr det vilket telefonnummer som Àr registrerat till kontot. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Juni 29, 2025 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 29, 2025 54 minuter sedan, skrev Mankan: GÄ in i mobilappen under instÀllningar (kugghjulet) och under My Profile. DÀr stÄr det vilket telefonnummer som Àr registrerat till kontot. Och dÀr var det. Tack men det verkar funka. FÄr se till vintern om det funkar pÄ plats. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 30, 2025 Dela Inlagd Juni 30, 2025 (Ă€ndrad) Hej Lite prat pĂ„ TNT, ang. bankkonto hos Bangkok Bank. NĂ„gon mĂ„nad gammal info.  mvh biker  Ăndrades Juni 30, 2025 av biker Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Oktober 12, 2025 TrĂ„dstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2025 (Ă€ndrad) Nu verkar kontot vara fryst pĂ„ riktigt. FĂ„r lösa det pĂ„ vinterns tripp. Ska man försöka fixa ett konto till? I Vilken bank? TĂ€nkte pĂ„ Kasikorn. Behövs mer Ă€n pass med O-visa? Ăndrades Oktober 12, 2025 av p125 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu