OlleP Inlagd Juni 3, 2025 Dela Inlagd Juni 3, 2025 Fråga till panelen. Var är "billigast"att växla till sig bath i Thailand? ATM eller växlingskontor. Vid de ATM som jag växlat på får man en dålig kurs och en hög avgift, sen tillkommer valutaavg från banken i Sverige. Har aldrig besökt växlingskontor, så har ingen erfarenhet av de. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 3, 2025 Dela Inlagd Juni 3, 2025 1 timme sedan, skrev OlleP: Fråga till panelen. Var är "billigast"att växla till sig bath i Thailand? ATM eller växlingskontor. Vid de ATM som jag växlat på får man en dålig kurs och en hög avgift, sen tillkommer valutaavg från banken i Sverige. Har aldrig besökt växlingskontor, så har ingen erfarenhet av de. Atm. Välj without conversion, då får du visa/mc kurs och den är rätt ok. 200 baht till automaten/uttag går inte att komma ifrån så maxa uttagen. 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OlleP Inlagd Juni 6, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Juni 6, 2025 Så med andra ord använder man inte växlingskontor eller ni somhar erfarenhet av detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 6, 2025 Dela Inlagd Juni 6, 2025 8 minuter sedan, skrev OlleP: Så med andra ord använder man inte växlingskontor eller ni somhar erfarenhet av detta? Finns fortfarande men usel kurs för oss nordbor. Mellan 2-2,50 baht för en krona. Har du Euro eller Dollar så är det ok kurs. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 7, 2025 Dela Inlagd Juni 7, 2025 On 2025-06-06 at 19:01, skrev rolba: Finns fortfarande men usel kurs för oss nordbor. Mellan 2-2,50 baht för en krona. Har du Euro eller Dollar så är det ok kurs. Var för ett antal månader sedan inne på Bangkok Bank´s kontor i Sungnoen, där jag bor vintertid. Behövde hjälp att uppdatera mina inloggningsuppgifter till internetbanken, pga. nytt passnummer. Satt ner och väntade på min tur, och kollade då på deras skärmar på väggen som visade växlingskurser. SEK, NOK och DKK visades bara med ---------. Så jag antar att de inte befattade sig med dessa valutor. Nu var ju inte mitt ärende att växla, så jag frågade aldrig om detta. mvh biker 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aray Na Inlagd Juni 7, 2025 Dela Inlagd Juni 7, 2025 Nej, spot on. Dom flesta Thailändska bankerna befattar sig icke med Nordiska sedlar. Så nuförtiden så är det allt färre som vittjar nere på bottenvåningen vid superrichs växlingskontor vid Bangkoks flygplats 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OlleP Inlagd Juni 8, 2025 Trådstartare Dela Inlagd Juni 8, 2025 Går det att betala med kort på växlingskontor eller har de höga avgifter på kort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd Juni 8, 2025 Dela Inlagd Juni 8, 2025 (ändrad) Gör som JeTh skrev är mitt råd. Ändrades Juni 8, 2025 av Rasamus 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 8, 2025 Dela Inlagd Juni 8, 2025 24 minuter sedan, skrev OlleP: Går det att betala med kort på växlingskontor eller har de höga avgifter på kort? Du kan gå in på banken med ditt kort och ta ut pengar. Då slipper du tvåhundringen till automaten. Det registreras då som kortköp och jag tror din bank snor lite istället. Kan vara ett alternativ om du har gått i taket på din veckolimit för atm uttag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 8, 2025 Dela Inlagd Juni 8, 2025 16 minuter sedan, skrev JeTh: Kan man gör så fortfarande? Jag gjorde så i början när jag reste till Phuket men sedan så blev det stopp och belägg på detta så en trevlig tjej som jag hade ihop det med en kortare tid hjältpe mej att öppna ett konto hos Bangkok Bank på Phuket, ett konto som fortfarande fungerar. Frugan gör det ibland. Nu i vinter gjorde hon så när hon inte överfört pengar hemifrån till kontot i Bangkok bank. Tidigare har de inte varit så glada att göra så, då brukar frugan säga att hon försökt att ta ut i automaten. Numera frågar de inte. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 8, 2025 Dela Inlagd Juni 8, 2025 1 timme sedan, skrev JeTh: Kan man gör så fortfarande? Jag gjorde så i början när jag reste till Phuket men sedan så blev det stopp och belägg på detta så en trevlig tjej som jag hade ihop det med en kortare tid hjältpe mej att öppna ett konto hos Bangkok Bank på Phuket, ett konto som fortfarande fungerar. Jag har inte gjort det själv på säkert 10 år men vad jag hört så ska det fungera. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu