Kaktussallad Inlagd Mars 15 Dela Inlagd Mars 15 Jag skulle vilja bjuda hit min thailändska flickvän på besök i Sverige, men där finns en sak jag oroar mig över. När hon är här kommer jag behöva arbeta, vilket betyder att hon kommer att vara ensam i lägenheten cirka tio timmar varje vardag. Det finns filmer hon kan titta på (även om alla inte har thailändsk text), men det räcker inte. Risken är att hon blir uttråkad och kommer att vilja åka hem tidigare samtidigt som det skär sig mellan oss. Hur har ni andra löst det? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 Hon kommer att sova 7 timmar och äta 3 timmar. Inga problem. 2 4 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 Sov Rolba säger. Sova är enklast det kan man göra med enkla medel. Äta kräver att man har mat. Svenska livsmedelsbutiker och restauranger har lite som tilltalar thailändskor. Så här får du förbereda lite. Det finns en del thailändskor som inte lagar mat. Fast jag tror nog de flesta har en bra mortel. Ingen svensk skit i marmor som de slår loss marmorflisor från och kraschar väldigt snabbt. Du får nog mera hjälp när det framgår var ni bor. Det brukar finnas en del lokalt som kan hjälpa en hungrig thailändska. Många thailändskor tycker om att fiska, hennes intressen får väl styra en del. FB och Youtube kan sysselsätta en del. På min tid satte man upp thaiparabol men det är andra tider nu. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 13 timmar sedan, skrev Kaktussallad: Jag skulle vilja bjuda hit min thailändska flickvän på besök i Sverige, men där finns en sak jag oroar mig över. När hon är här kommer jag behöva arbeta, vilket betyder att hon kommer att vara ensam i lägenheten cirka tio timmar varje vardag. Det finns filmer hon kan titta på (även om alla inte har thailändsk text), men det räcker inte. Risken är att hon blir uttråkad och kommer att vilja åka hem tidigare samtidigt som det skär sig mellan oss. Hur har ni andra löst det? 1. Sova 2. Laga mat 3. Youtube 4. Sociala medier, tjata med vänner i Line etc. Gissar det inte blir några större problem med sysselsättningen. 2 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 3 timmar sedan, skrev Soengsang: 1. Sova 2. Laga mat 3. Youtube 4. Sociala medier, tjata med vänner i Line etc. Gissar det inte blir några större problem med sysselsättningen. Plocka bär och svamp. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 Självstudier i Svenska och det svenska samhället. /Enis 5 3 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 Introducera henne med andra thailändskor som är i samma situation 😄 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 13 minuter sedan, skrev uptoyou: Introducera henne med andra thailändskor som är i samma situation 😄 Dummy, Pok Deng, Pok Kao, Pok Paet Pok Kao, thaishare och bakspel på nationella thailottot kan ju vara ett alternativ till att slå dank på egen hand 😃 /Enis 3 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Plocka bär och svamp. I Stockholm?🤠😝 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 46 minuter sedan, skrev audirs2: I Stockholm?🤠😝 Så dj långt bort annars skulle jag ställt upp och underhållit henne på dagen när du och min fru jobbar😇 1 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 16 Dela Inlagd Mars 16 1 timme sedan, skrev audirs2: I Stockholm?🤠😝 Ja det finns annat än betongdjungel Enis 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kaktussallad Inlagd Mars 16 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16 9 timmar sedan, skrev uptoyou: Introducera henne med andra thailändskor som är i samma situation 😄 Det är en förhoppning att hon ska hitta (thailändska) vänner här, i alla fall om och när hon flyttar hit permanent. Tack för alla bra svar, det är kanske jag som oroar mig lite för mycket. Får såklart se till så det finns mat i kylskåpet innan jag går till jobbet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Mars 17 Dela Inlagd Mars 17 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Kaktussallad: Det är en förhoppning att hon ska hitta (thailändska) vänner här, i alla fall om och när hon flyttar hit permanent. Tack för alla bra svar, det är kanske jag som oroar mig lite för mycket. Får såklart se till så det finns mat i kylskåpet innan jag går till jobbet. Min fru har valt att inte umgås med andra thailändare eller att gå i tempel. Döttrarna likadant, utom den ena som har/hade två eller tre thailändska kompisar. Det går betydligt snabbare att komma in i det svenska samhället då vilket en del thailändare aldrig gör som väljer att bara umgås med landsmän. Bara ett tips att tänka på även om det inte är du som väljer eller bestämmer det. Ändrades Mars 17 av uptoyou 8 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 17 Dela Inlagd Mars 17 16 timmar sedan, skrev audirs2: I Stockholm?🤠😝 Blir det inte jobbigt att åka till Stockholm för att inte plocka bär, om de inte bor där? 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 17 Dela Inlagd Mars 17 17 timmar sedan, skrev audirs2: I Stockholm?🤠😝 Är TS. Boende i Tjockholm? Du vet det eller hade du otur när du försökte tänka, Igen? Om du vill kan jag skicka dig en karta digitalt på områden där det finns svamp och bär I Stockholm. Alla är inte asfaltsbarn, dessutom blir inte Alla blåsta på krognotan när dom går på krogen... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 17 Dela Inlagd Mars 17 18 timmar sedan, skrev Enis: Dummy, Pok Deng, Pok Kao, Pok Paet Pok Kao, thaishare och bakspel på nationella thailottot kan ju vara ett alternativ till att slå dank på egen hand 😃 /Enis Men då måste sponsorn vara rejält stadd vid kassa så hon inte hamnar i klorna på lånemaffian. 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu