Jump to content
IGNORERAD

Skaffa nytt pass i Sverige eller Thailand?

Recommended Posts

Wangthong
5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag har sökt och fått nytt pass när mitt befintliga pass har haft mindre än 6 månaders giltighet kvar före resans avslut så jag har tagit ut nytt pass med giltighet kvar på det gamla.

Då har de inte följt bestämmelserna. De ska makulera det gamla passet när du får ett nytt. 

Det finns några få exempel när man kan ha två giltiga pass. Förr kunde man ha det om man reste till Israel och vissa arabländer. Då kunde man inte använda samma pass för dessa länder. Vet ej om det fortfarande är så. Men det är något exempel när det går att ha flera pass.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

frogfish
Inlagd (ändrad)
10 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag har sökt och fått nytt pass när mitt befintliga pass har haft mindre än 6 månaders giltighet kvar före resans avslut så jag har tagit ut nytt pass med giltighet kvar på det gamla.

Väldigt konstigt om du fått behålla ditt gamla pass intakt efter att de gett dig det nya. Utgår dock från att det gamla makulerades i systemen, men det ska även makuleras fysiskt så att det inte kan "användas" igen.

Säger inte att det inte har hänt, men nåt fel har det blivit.

Ändrades av frogfish
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Skulle man monstra på en båt i saudi arabien forr  kom man inte in i landet med svenskt pass utan det skulle vara sjofartsboken

Dela på andra sajter

On 2025-03-09 at 20:42, skrev UglyFarang:

Jag har samtliga utgångna pass liggande sedan jag skaffade bankkonto i Thailand och har haft dessa med när jag har besökt bankerna i något ärende, jag har två olika banker.

Och dina utgångna pass är inte makulerade? Jo tjena!

Jag har också alla mina tidigare pass sedan 1970 liggande.

Klart man får behålla sina pass, men naturligtvis blir de

makulerade när ett nytt pass lämnas ut.

Ja, alltså alla pass utom dina 😄.

mvh

biker

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

UglyFarang
19 timmar sedan, skrev Wangthong:

Då har de inte följt bestämmelserna. De ska makulera det gamla passet när du får ett nytt. 

Det finns några få exempel när man kan ha två giltiga pass. Förr kunde man ha det om man reste till Israel och vissa arabländer. Då kunde man inte använda samma pass för dessa länder. Vet ej om det fortfarande är så. Men det är något exempel när det går att ha flera pass.

Vissa journalister vet jag kan ha tre pass.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang
4 timmar sedan, skrev biker:

Och dina utgångna pass är inte makulerade? Jo tjena!

Jag har också alla mina tidigare pass sedan 1970 liggande.

Klart man får behålla sina pass, men naturligtvis blir de

makulerade när ett nytt pass lämnas ut.

Ja, alltså alla pass utom dina 😄.

mvh

biker

20 års pass utan hål.

IMG_20250311_221202504.jpg.c01f79953216788b45dce8dccb44b283.jpg

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Wangthong
7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Vissa journalister vet jag kan ha tre pass.

Förmodligen behöver de ha dom i omlopp om de reser mycket till olika länder. Då har de förmodligen 2 st på väg till och från för att få visum istämplade. Det blir enklare logistik dess fler länder som börjar med evisa.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...